VL:hän on lahko.
Sillä on kaikki lahkon tunnusmerkit.
Eristäytynyt muista pitää muita väärässähengessä olevina jotka eivät osaa kuin vikoilla.
Raamattu kuitenkin varoittaa lahkoista ja lahkoontumisesta ja pitää sitä syntinä.
VL lahkon tulisi päästä omahyväisyydestään ja avartua uskomaan että oikeata uskoa on myös muuallakin.
Tietenkään ei Helluntailaisissa ja kaatajapapeissa sehän on selvä että sellaisia tulee karttaa, mutta kuita kuten Adventistit jotka eivät palvo petoa viettämällä sapattia Sunnuntaina vaan Lauantaisin.
Lestadiolaisuuden historiaa kun lukee Lars Leevi oli kovin evankeelinen ja kulki ympäriinsä saarnaamassa eikä eroitellut kenelle saarnasi.
Silloin oli paljon ihmisiä jotka tulivat seuroihin sanankuuloon.
Nyt tuntuu että seurakunta kasvaa vain koska ehkäisy on kielletty.
Ainoa oikeanlainen uskominen harha on ikävää ja VL seurakuntalaiset ovat lain ei armon alla.
Eriseurat ja lahkot
Nikolaikopeloi.
1
246
Vastaukset
- Sepelikuorma!
Tässä on tyypillinen sekaseuraisuutta janoava hengellinen, joka toivoo lain saarnan vaientumista, ettei laki nuhtelisi ja sekaseuraisuudessa saisi synnin hyväksytyksi, jotta voisi vaipua väärään paatumuksen rauhaan.
Jumalan sana on ja pysyy iankaikkisesti, eikä sitä kaupunkia taida kukaan peittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242421Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3452030Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261892Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101703Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181019- 55880
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2828