Koiviston auto

Ent työntekijä

Mikä ihme se on että poliisi ei puutu Linja-autojen kuntoon. Kyseiseen konserniin kuuluvissa autoissa (JKL liikenne, Porvoon, Lauttakylän auto Kuopion liikenne Koiviston auto Yms ) on aivan normaalia että Abs jarrut korjataan polttimo poistamalla tai teippi päälle ettei valo näy. Jarrut jatkuvasti muutamissa autoissa rikki ja autot on päivästä toiseen linjalla. Uusia renkaita ei tule autoihin vaan VANHOIHIN renkaisiin vedetään koneella lisää uraa !!!!! Käsittämätöntä kun kyseessä on joukko liikenteestä joka PITÄISI olla kaikin puolin malliesimerkki TURVALLISUUDESSA. Luulisi yhden Konginkankaan onnettomuuden riittävän vaikka kyseisen onnettomuus olikin sattumusten summa eikä johtunut näistä syistä.

18

5204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalamies69

      onkohan nyt ihan totuudenmukainen tuo kertomus IKINÄ EN OLE KUULLUT ETTÄ EDES OLISI MAHDOLLISTA KONEELLISESTI KÄSITELLÄ RENKAITA, SAADAKSEEN LISÄÄ URAA.Kuulostaa aika panettelulta, olenko oikeassa vai väärässä??

      • SL-driver

        Ikävä todeta, mutta totta vaan on. Ei ole henk koht. kokemuksia, mutta olen kuullut kavereilta ketkä siellä ajaa että rälläkkä vaan soi kun renkaaseen tehdään uraa... kerran keskiovet viritetty liinalla kiinni kun olis muuten pudonnu tielle ym...


      • kalamies69
        SL-driver kirjoitti:

        Ikävä todeta, mutta totta vaan on. Ei ole henk koht. kokemuksia, mutta olen kuullut kavereilta ketkä siellä ajaa että rälläkkä vaan soi kun renkaaseen tehdään uraa... kerran keskiovet viritetty liinalla kiinni kun olis muuten pudonnu tielle ym...

        tuossahan vaarannetaan jo työturvallisuutta, kenelläkään matkustajista huolehtivalla kuljettajalla ei ole velvollisuutta lähteä ajamaan laittomin keinoin käsiteltyä autoa.
        Ottakaa yhteys linja-autoliittoon, työsuojeluvaltuutettuun tai työsuojelupiiriin tai viranomaisiin tai jos pomot rupeavat hankaliksi, keskustelkaa vielä ylemmän tahon ( liikenneministerin )kanssa tai lääninhallituksen, joka liikenneluvat myöntää ja valvoo


      • SL-driver
        kalamies69 kirjoitti:

        tuossahan vaarannetaan jo työturvallisuutta, kenelläkään matkustajista huolehtivalla kuljettajalla ei ole velvollisuutta lähteä ajamaan laittomin keinoin käsiteltyä autoa.
        Ottakaa yhteys linja-autoliittoon, työsuojeluvaltuutettuun tai työsuojelupiiriin tai viranomaisiin tai jos pomot rupeavat hankaliksi, keskustelkaa vielä ylemmän tahon ( liikenneministerin )kanssa tai lääninhallituksen, joka liikenneluvat myöntää ja valvoo

        Ne ovet oli ollut rikki jo ties kuinka pitkään ja matkustajat kulkivat etu ovesta. Moni kuski kuulemma kieltäytyi ajamasta tällä autolla ennenkuin ovet on korjattu, mutta pakottivat ajamaan ja yks kuski soitti itselleen poliisit vastaan. No, kilvet pois ja matka ei enää jatkunut tällä autolla...


      • ajokoira
        SL-driver kirjoitti:

        Ikävä todeta, mutta totta vaan on. Ei ole henk koht. kokemuksia, mutta olen kuullut kavereilta ketkä siellä ajaa että rälläkkä vaan soi kun renkaaseen tehdään uraa... kerran keskiovet viritetty liinalla kiinni kun olis muuten pudonnu tielle ym...

        Siinä ei todellakaan "rälläkkä" soi kun kuvioita lisätään. Kyseiseen hommaan käytetään ns. kuviohöylää, joka kuumana sulattaa renkaaseen uutta uraa. Tuota ei kyllä voi käyttää kuin sellaiseen renkaaseen jossa on kumia riittävästi.

        Toimenpide on täysin laillinen ja on suorastaan turvallisuutta lisäävä tekijä. Kuvioita lisätään sellaiseen renkaaseen, jossa ns. oma kuvio ei jostain syystä riitä, tai ei toimi. Mitään slicksejä ei tehdä sadekuvioiseksi toimenpiteellä.

        Jätetään taas nuo turhat provot pois, ja keskitytään olennaiseen. Kukaan liikennöitsijä ei pidä esim. oviviallista autoa liikenteessä muuten kuin sen hetken kuin on tilanteesta johtuen pakko.

        Nämä provon heittäjät tuntuvat lisääntyvän näin loppuvuotta kohti. Mistähän johtuu....


      • Lahdesta...
        ajokoira kirjoitti:

        Siinä ei todellakaan "rälläkkä" soi kun kuvioita lisätään. Kyseiseen hommaan käytetään ns. kuviohöylää, joka kuumana sulattaa renkaaseen uutta uraa. Tuota ei kyllä voi käyttää kuin sellaiseen renkaaseen jossa on kumia riittävästi.

        Toimenpide on täysin laillinen ja on suorastaan turvallisuutta lisäävä tekijä. Kuvioita lisätään sellaiseen renkaaseen, jossa ns. oma kuvio ei jostain syystä riitä, tai ei toimi. Mitään slicksejä ei tehdä sadekuvioiseksi toimenpiteellä.

        Jätetään taas nuo turhat provot pois, ja keskitytään olennaiseen. Kukaan liikennöitsijä ei pidä esim. oviviallista autoa liikenteessä muuten kuin sen hetken kuin on tilanteesta johtuen pakko.

        Nämä provon heittäjät tuntuvat lisääntyvän näin loppuvuotta kohti. Mistähän johtuu....

        Ajokoira sinä kun tuskin olet KA-konsernissa töissä, niin mitäpäs jos et väittäisi sellaista mitä et tiedä. Olen itse nähnyt eräässä autossa keskioven, joka oli vedetty kuormaliinalla kiinni, kun olisi muuten tippunut tielle. Tällä autolla ajettiin päivästä toiseen koululaiskuljetuksia kunnes korjaamo suvaitsi korjata oven. Lisäksi huoltoon menevillä autoilla ajetaan monesti aamuruuhkaa välittämättä siitä mitä vikaa autossa. Ajomestarien asenne "no kyllä sillä pari kierrosta pystyy ajamaan", kun autossa ei mene etujarrut lukkoon edes lumisella tienpinnalla on aika vakuuttava...


      • Anonyymi
        SL-driver kirjoitti:

        Ikävä todeta, mutta totta vaan on. Ei ole henk koht. kokemuksia, mutta olen kuullut kavereilta ketkä siellä ajaa että rälläkkä vaan soi kun renkaaseen tehdään uraa... kerran keskiovet viritetty liinalla kiinni kun olis muuten pudonnu tielle ym...

        Hyvähän se on kun edes vähän yritetään korjata, onhan siellä uusi korjaamopäällikökin, valittakaa hänelle.


    • käsijarrua

      Vantaan liikenteellä oli takavuosina liikenteessä auto, jota kuljettaja jarrutti ainoastaan käsijarrulla. Vaikutti hyvin harjaantuneelta käyttämään sitä, eivätkä matkustajat varmaankaan huomanneet mitään.

      Kerran oli VL laittanut linjalle sellaisenkin auton, jonka etuovi oli lakannut toimimasta. Pysäkille tullessaan kuljettaja viittilöi matkustajia itse raottamaan ovea lisää, jotta mahtuisivat sisään.

      Jospa Connexin toiminta olisi hieman laadukkaampaa, ovathan firman tukena Ranskan vesilaitoksen suuret resurssit.

      • heikkipennanen

        Kuorma-auton paineilmajarrut kytkeytyvät AINA päälle jos paineilma laskee alle sallitun rajan. Kullostaa aika uskomattomalta että pelkällä käsijarrulla on pysähdelty, KOSKA jos Kuorma-auton/Linja-auton paineilmakäyttöisissä jarruissa on ilmavuoto niinkuin tuo kuullostaisi olevan, niin ei se auto liiku varikolta mihinkään KOSKA JARRUT OVAT PÄÄLLÄ.


    • Maanantai ei mittään

      Ei Koiviston Auto ole ainoa bussiyhtiö, jossa autoja viritellään rautalangalla ja teipillä. Samanlaista näkee myös Savonlinjan ja Pohjolan Turistiauton kalustossa usein. Ilmeisesti nämä yritykset ovat laskeneet tulonmuodostuksensa niin, että firma ei kannata, jollei kalustomenoista säästetä.

      Onkohan tässä joku kulttuuriero, kun yhtään isoa länsisuomalaista yritystä ei tule mieleen, joka luistaisi kaluston hoidossa. Esim. Paunun, Satakunnan Liikenteen, Vainion jne. kaukoliikenteen bussit ovat ihan asiallisessa kunnossa.

      • Turk15

        Nytpä osti HelB Oy:n laatukaluston jolla pääomaa kartutetaan...
        Asiallisia kuskeja ainaskin ovat.


      • Anonyymi

        Korjataan sen verran, että Satakunnan Liikennettä ei enää voi laskea kalustonsa kunnossa pitäviin yrityksiin. Se on tänä päivänä lähes pohjasakkaa tällä mittarilla mitattuna. Pohjolan Turistiauto taas pitää kalustonsa kunnossa, eikä sorru rautalankavirityksiin.


    • Jusa

      Eli mitä voimmekaan tästä lopulta päätellä? KÄYTTÄKÄÄ OMAA AUTO! JEEJEE!

    • Anonyymi

      Linjan 4. Piti olla tänään 26.10 klo 8.09 Rajakylän veitikan pysäkillä,vaan huristeli suoraan ohi klo 8.05 jo!!!??. Vois sitä kuljettajat katsoa ja pitää ajoista kiinni ettei jää bussista niin kuin mä .

    • Anonyymi

      Kukas puuttuisi bussialan talkootöihin?

      • Anonyymi

        Kuka puuttuisi näihin 19 vuotta sitten aloitettuihin avauksiin vastaamisiin ja varsinkaan kun kommentit eivät liity mitenkään aloitukseen?


    • Anonyymi

      Kesä tulee, voi ajaa lähes sileillä renkailla.
      Säästöä se on pienikin säästö. Kohta poliisit ovat lakossa, joten ei varmaan tule mitään rengasratsijoitakaan..

    • Anonyymi

      Eihän linja-auton aina tarvitse olla lain vaatimassa kunnossa, katso tarkemmin Laurin oppikirjasta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      69
      4092
    2. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      21
      2321
    3. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

      Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      447
      1994
    4. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

      Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      165
      1871
    5. Pysyä yhdessä vai ei

      En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      93
      1194
    6. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      108
      1186
    7. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      236
      1125
    8. Tänään oli

      Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      33
      967
    9. En halua sua enää

      joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      844
    10. Ukrainan häviö pitää tunnistaa ja tunnustaa

      Venäjä ei ole vain maa, jolla on suuri hyvin koulutettu ja varusteltu armeija, joka on osoittanut tehokkuutensa Ukraina
      Maailman menoa
      173
      785
    Aihe