Koiviston auto

Ent työntekijä

Mikä ihme se on että poliisi ei puutu Linja-autojen kuntoon. Kyseiseen konserniin kuuluvissa autoissa (JKL liikenne, Porvoon, Lauttakylän auto Kuopion liikenne Koiviston auto Yms ) on aivan normaalia että Abs jarrut korjataan polttimo poistamalla tai teippi päälle ettei valo näy. Jarrut jatkuvasti muutamissa autoissa rikki ja autot on päivästä toiseen linjalla. Uusia renkaita ei tule autoihin vaan VANHOIHIN renkaisiin vedetään koneella lisää uraa !!!!! Käsittämätöntä kun kyseessä on joukko liikenteestä joka PITÄISI olla kaikin puolin malliesimerkki TURVALLISUUDESSA. Luulisi yhden Konginkankaan onnettomuuden riittävän vaikka kyseisen onnettomuus olikin sattumusten summa eikä johtunut näistä syistä.

18

5210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalamies69

      onkohan nyt ihan totuudenmukainen tuo kertomus IKINÄ EN OLE KUULLUT ETTÄ EDES OLISI MAHDOLLISTA KONEELLISESTI KÄSITELLÄ RENKAITA, SAADAKSEEN LISÄÄ URAA.Kuulostaa aika panettelulta, olenko oikeassa vai väärässä??

      • SL-driver

        Ikävä todeta, mutta totta vaan on. Ei ole henk koht. kokemuksia, mutta olen kuullut kavereilta ketkä siellä ajaa että rälläkkä vaan soi kun renkaaseen tehdään uraa... kerran keskiovet viritetty liinalla kiinni kun olis muuten pudonnu tielle ym...


      • kalamies69
        SL-driver kirjoitti:

        Ikävä todeta, mutta totta vaan on. Ei ole henk koht. kokemuksia, mutta olen kuullut kavereilta ketkä siellä ajaa että rälläkkä vaan soi kun renkaaseen tehdään uraa... kerran keskiovet viritetty liinalla kiinni kun olis muuten pudonnu tielle ym...

        tuossahan vaarannetaan jo työturvallisuutta, kenelläkään matkustajista huolehtivalla kuljettajalla ei ole velvollisuutta lähteä ajamaan laittomin keinoin käsiteltyä autoa.
        Ottakaa yhteys linja-autoliittoon, työsuojeluvaltuutettuun tai työsuojelupiiriin tai viranomaisiin tai jos pomot rupeavat hankaliksi, keskustelkaa vielä ylemmän tahon ( liikenneministerin )kanssa tai lääninhallituksen, joka liikenneluvat myöntää ja valvoo


      • SL-driver
        kalamies69 kirjoitti:

        tuossahan vaarannetaan jo työturvallisuutta, kenelläkään matkustajista huolehtivalla kuljettajalla ei ole velvollisuutta lähteä ajamaan laittomin keinoin käsiteltyä autoa.
        Ottakaa yhteys linja-autoliittoon, työsuojeluvaltuutettuun tai työsuojelupiiriin tai viranomaisiin tai jos pomot rupeavat hankaliksi, keskustelkaa vielä ylemmän tahon ( liikenneministerin )kanssa tai lääninhallituksen, joka liikenneluvat myöntää ja valvoo

        Ne ovet oli ollut rikki jo ties kuinka pitkään ja matkustajat kulkivat etu ovesta. Moni kuski kuulemma kieltäytyi ajamasta tällä autolla ennenkuin ovet on korjattu, mutta pakottivat ajamaan ja yks kuski soitti itselleen poliisit vastaan. No, kilvet pois ja matka ei enää jatkunut tällä autolla...


      • ajokoira
        SL-driver kirjoitti:

        Ikävä todeta, mutta totta vaan on. Ei ole henk koht. kokemuksia, mutta olen kuullut kavereilta ketkä siellä ajaa että rälläkkä vaan soi kun renkaaseen tehdään uraa... kerran keskiovet viritetty liinalla kiinni kun olis muuten pudonnu tielle ym...

        Siinä ei todellakaan "rälläkkä" soi kun kuvioita lisätään. Kyseiseen hommaan käytetään ns. kuviohöylää, joka kuumana sulattaa renkaaseen uutta uraa. Tuota ei kyllä voi käyttää kuin sellaiseen renkaaseen jossa on kumia riittävästi.

        Toimenpide on täysin laillinen ja on suorastaan turvallisuutta lisäävä tekijä. Kuvioita lisätään sellaiseen renkaaseen, jossa ns. oma kuvio ei jostain syystä riitä, tai ei toimi. Mitään slicksejä ei tehdä sadekuvioiseksi toimenpiteellä.

        Jätetään taas nuo turhat provot pois, ja keskitytään olennaiseen. Kukaan liikennöitsijä ei pidä esim. oviviallista autoa liikenteessä muuten kuin sen hetken kuin on tilanteesta johtuen pakko.

        Nämä provon heittäjät tuntuvat lisääntyvän näin loppuvuotta kohti. Mistähän johtuu....


      • Lahdesta...
        ajokoira kirjoitti:

        Siinä ei todellakaan "rälläkkä" soi kun kuvioita lisätään. Kyseiseen hommaan käytetään ns. kuviohöylää, joka kuumana sulattaa renkaaseen uutta uraa. Tuota ei kyllä voi käyttää kuin sellaiseen renkaaseen jossa on kumia riittävästi.

        Toimenpide on täysin laillinen ja on suorastaan turvallisuutta lisäävä tekijä. Kuvioita lisätään sellaiseen renkaaseen, jossa ns. oma kuvio ei jostain syystä riitä, tai ei toimi. Mitään slicksejä ei tehdä sadekuvioiseksi toimenpiteellä.

        Jätetään taas nuo turhat provot pois, ja keskitytään olennaiseen. Kukaan liikennöitsijä ei pidä esim. oviviallista autoa liikenteessä muuten kuin sen hetken kuin on tilanteesta johtuen pakko.

        Nämä provon heittäjät tuntuvat lisääntyvän näin loppuvuotta kohti. Mistähän johtuu....

        Ajokoira sinä kun tuskin olet KA-konsernissa töissä, niin mitäpäs jos et väittäisi sellaista mitä et tiedä. Olen itse nähnyt eräässä autossa keskioven, joka oli vedetty kuormaliinalla kiinni, kun olisi muuten tippunut tielle. Tällä autolla ajettiin päivästä toiseen koululaiskuljetuksia kunnes korjaamo suvaitsi korjata oven. Lisäksi huoltoon menevillä autoilla ajetaan monesti aamuruuhkaa välittämättä siitä mitä vikaa autossa. Ajomestarien asenne "no kyllä sillä pari kierrosta pystyy ajamaan", kun autossa ei mene etujarrut lukkoon edes lumisella tienpinnalla on aika vakuuttava...


      • Anonyymi
        SL-driver kirjoitti:

        Ikävä todeta, mutta totta vaan on. Ei ole henk koht. kokemuksia, mutta olen kuullut kavereilta ketkä siellä ajaa että rälläkkä vaan soi kun renkaaseen tehdään uraa... kerran keskiovet viritetty liinalla kiinni kun olis muuten pudonnu tielle ym...

        Hyvähän se on kun edes vähän yritetään korjata, onhan siellä uusi korjaamopäällikökin, valittakaa hänelle.


    • käsijarrua

      Vantaan liikenteellä oli takavuosina liikenteessä auto, jota kuljettaja jarrutti ainoastaan käsijarrulla. Vaikutti hyvin harjaantuneelta käyttämään sitä, eivätkä matkustajat varmaankaan huomanneet mitään.

      Kerran oli VL laittanut linjalle sellaisenkin auton, jonka etuovi oli lakannut toimimasta. Pysäkille tullessaan kuljettaja viittilöi matkustajia itse raottamaan ovea lisää, jotta mahtuisivat sisään.

      Jospa Connexin toiminta olisi hieman laadukkaampaa, ovathan firman tukena Ranskan vesilaitoksen suuret resurssit.

      • heikkipennanen

        Kuorma-auton paineilmajarrut kytkeytyvät AINA päälle jos paineilma laskee alle sallitun rajan. Kullostaa aika uskomattomalta että pelkällä käsijarrulla on pysähdelty, KOSKA jos Kuorma-auton/Linja-auton paineilmakäyttöisissä jarruissa on ilmavuoto niinkuin tuo kuullostaisi olevan, niin ei se auto liiku varikolta mihinkään KOSKA JARRUT OVAT PÄÄLLÄ.


    • Maanantai ei mittään

      Ei Koiviston Auto ole ainoa bussiyhtiö, jossa autoja viritellään rautalangalla ja teipillä. Samanlaista näkee myös Savonlinjan ja Pohjolan Turistiauton kalustossa usein. Ilmeisesti nämä yritykset ovat laskeneet tulonmuodostuksensa niin, että firma ei kannata, jollei kalustomenoista säästetä.

      Onkohan tässä joku kulttuuriero, kun yhtään isoa länsisuomalaista yritystä ei tule mieleen, joka luistaisi kaluston hoidossa. Esim. Paunun, Satakunnan Liikenteen, Vainion jne. kaukoliikenteen bussit ovat ihan asiallisessa kunnossa.

      • Turk15

        Nytpä osti HelB Oy:n laatukaluston jolla pääomaa kartutetaan...
        Asiallisia kuskeja ainaskin ovat.


      • Anonyymi

        Korjataan sen verran, että Satakunnan Liikennettä ei enää voi laskea kalustonsa kunnossa pitäviin yrityksiin. Se on tänä päivänä lähes pohjasakkaa tällä mittarilla mitattuna. Pohjolan Turistiauto taas pitää kalustonsa kunnossa, eikä sorru rautalankavirityksiin.


    • Jusa

      Eli mitä voimmekaan tästä lopulta päätellä? KÄYTTÄKÄÄ OMAA AUTO! JEEJEE!

    • Anonyymi

      Linjan 4. Piti olla tänään 26.10 klo 8.09 Rajakylän veitikan pysäkillä,vaan huristeli suoraan ohi klo 8.05 jo!!!??. Vois sitä kuljettajat katsoa ja pitää ajoista kiinni ettei jää bussista niin kuin mä .

    • Anonyymi

      Kukas puuttuisi bussialan talkootöihin?

      • Anonyymi

        Kuka puuttuisi näihin 19 vuotta sitten aloitettuihin avauksiin vastaamisiin ja varsinkaan kun kommentit eivät liity mitenkään aloitukseen?


    • Anonyymi

      Kesä tulee, voi ajaa lähes sileillä renkailla.
      Säästöä se on pienikin säästö. Kohta poliisit ovat lakossa, joten ei varmaan tule mitään rengasratsijoitakaan..

    • Anonyymi

      Eihän linja-auton aina tarvitse olla lain vaatimassa kunnossa, katso tarkemmin Laurin oppikirjasta.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olit niin lähellä

      Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      122
      5639
    2. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      64
      3990
    3. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      45
      3626
    4. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      31
      2999
    5. Kun me näemme taas

      Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      33
      2902
    6. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2369
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      11
      2237
    8. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      13
      2216
    9. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

      Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      118
      1717
    10. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      1634
    Aihe