Loppusiivous

Järkyttynyt

Vuokrasin asunnon sitä näkemättä, kun oli kiire saada asunto ja en millään päässyt katsomaan sitä (asuin toisella puolella Suomea) Kun muutin asuntoon se oli aivan hirveässä kunnossa, siis likainen. Siivosin itse (kun oli pakko saada tavarat asuntoon, eikä siellä pystynyt olemaan muuten) ja tein valituksen asiasta. Sanoivat että asunto oli huoltomiesten mukaan ihan muuttokunnossa. Huoltomies kävi avaamassa oven minulle mutta kun huomasi että siellä on todella likaista (ainakin luulen tämän syyksi häipymiselle) lähti pikaisesti pois. Mitä voin tehdä tässä tilanteessa. Voinko esim. lähettää laskun yhtiölle siivouksesta, vai pitääkö minun vain niellä tämä koko homma...

12

3092

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No tuskinpa yhtiö sinun omasta siivoustyöstäsi maksamaasi laskua maksaisi, jos sen lähettäisit. Sotku tietenkin lisää työmäärää, mutta muuttosiivouksen kaiketi kuitenkin olisit koko kämpässä tehnyt joka tapauksessa?

• axu

Otappa selvää mitä vuokranantaja veloittaa huonosti siivotusta asunnosta. Vuokratakuu on sitä varten että jos edellinen asukas laiminlyö asunnon siivouksen tai muuten tuhonnut asuntoa. Näinkin voi käydä kuin, tuttava pariskunta osti oman asunnon ja muuttivat rivitalosta. Heiltä jäi vahingossa pari pehmolelua komeron ylähyllylle. Joista vuokranantaja peri 100 euroa!!!!. Ja tämä on tosi.

• vaan muutettua pois
        axu kirjoitti:

Otappa selvää mitä vuokranantaja veloittaa huonosti siivotusta asunnosta. Vuokratakuu on sitä varten että jos edellinen asukas laiminlyö asunnon siivouksen tai muuten tuhonnut asuntoa. Näinkin voi käydä kuin, tuttava pariskunta osti oman asunnon ja muuttivat rivitalosta. Heiltä jäi vahingossa pari pehmolelua komeron ylähyllylle. Joista vuokranantaja peri 100 euroa!!!!. Ja tämä on tosi.

Tapahtui kerran minullekin että siivosimme asunnon ja muutimme pois ja sen jälkeen tuli remontti koska matto piti uusia jonka vakuutusyhtiö makso kn koira sen repi. Talonmies sanoi remontin jälkeisen siivouksen kuuluvan firmalle joten koin yllätyksen kun uusi asukas soitti ja vaati siivouspalkkiota. Tätä en luonnollisestikaan maksanut koska asunnon avaimen luovuttaessani talonmiehelle hän totesi ja myös tarkisti että asunto on siivottu jälkeeni. Eli remonttifirma ja vakuutusyhtiö ei olleet siivonneet jälkiään mutta ei ollu enää mun vika kun olin muutanu jo asunnosta pois ja remontin jälkeinen siivous ei kuulunu mulle.

• axu kirjoitti:

...olen tietonen mitä vuokranantaja laskuttaa siivouksesta. Mutta se on toinen asia kuin se, mitä vuokranantaja on valmis siivouksesta maksamaan.

• Kooma
        axu kirjoitti:

Pari pehmolelua hyllyssä? Maksoivatko tuttusi sen 100€? Jos maksoivat niin joko a)asiassa oli muutakin kuin vain "pari pehmolelua" tai b)olivat uskomattoman tyhmiä.

• Kooma kirjoitti:

Pari pehmolelua hyllyssä? Maksoivatko tuttusi sen 100€? Jos maksoivat niin joko a)asiassa oli muutakin kuin vain "pari pehmolelua" tai b)olivat uskomattoman tyhmiä.

...kyseenalaistuksia. Kuinkahan hyvin muutenkaan tuli siivottua, jos pehmolelutkin unohtuivat... taisi jäädä pari jätesäkillistä roskiakin kämppään :)

• niuh niuh niuhotusta

Kukaan täysjärkinen ei muuta asuntoon siivoamatta sitä ensin kunnolla !!!!

• alkuperäinen_

Tässä asunnossa oli hiekkaa lattialla niin että sen näki paljaalla silmällä,jääkaappi oli niin paskainen, että sen siivoamiseen meni tunti. ikuunat niin likaiset että ei melkein nähnyt ulos ja vessasta en viitsi edes puhua.
        Otin yhteyttä kuluttajansuojaviranomaiseen ja hän sanoi että lähetälasku ja siivous kuuluisi maksaa, koska on oletettavaa ,että asunto on siisti kun sinne muutetaan.
        Nyt yhtiä väittää että huoltomiesten mukaan asunto oli muuttokunnossa. Kyseiset huoltomiehet tuntien he valehtelvat vaikka tuomarille, jos on tarve.
        Onko kellään mitään neuvoa mitä voisi tehdä. Laskun lähetin jo, mutta käskivät ottamaan yhteyttä huoltomiehiin... apua?

• kisa
        alkuperäinen_ kirjoitti:

Tässä asunnossa oli hiekkaa lattialla niin että sen näki paljaalla silmällä,jääkaappi oli niin paskainen, että sen siivoamiseen meni tunti. ikuunat niin likaiset että ei melkein nähnyt ulos ja vessasta en viitsi edes puhua.
        Otin yhteyttä kuluttajansuojaviranomaiseen ja hän sanoi että lähetälasku ja siivous kuuluisi maksaa, koska on oletettavaa ,että asunto on siisti kun sinne muutetaan.
        Nyt yhtiä väittää että huoltomiesten mukaan asunto oli muuttokunnossa. Kyseiset huoltomiehet tuntien he valehtelvat vaikka tuomarille, jos on tarve.
        Onko kellään mitään neuvoa mitä voisi tehdä. Laskun lähetin jo, mutta käskivät ottamaan yhteyttä huoltomiehiin... apua?

Jos asunto todella oli niin likainen, olisi ollut hyvä ottaa valokuvia todisteeksi asiasta.
        Mutta kaikki on suhteellista. Itse pidän aina lopputarkastuksen vuokralaisen vaihtuessa ja vaadin lähtijältä että kämppä on siisti. Lattiat pesty, kaapit siivottu, jääkaappi pesty ja pois päältä jne. Silti eräs vuokralainen oli jälkeenpäin sitä mieltä, että asunto oli ollut sisäänmuutettaessa likainen, lattiakaivossakin kun oli ollut hiuksia.

• niuhkottaja

Kukaan täysjärkinen ei muuta asunnosta pois siivoamatta sitä kunnolla.

• dem

Pura vuokrasopimus kirjallisesti ja vaadi vahingonkorvausta vaikka oikeuteitse.

• Rami

Siis tämä jälkikäteen valittaminen kun asiasta ei mitään todistetta enää ole. Sullakaan ei tullut mieleen sillä hetkellä kun kävelit sinne kämppään sisään huutaa sitä huoltomiestä takaisin tai vielä mieluummin muuten ottaa vuokranantajaan yhteyttä jolloin hän olisi voinut tulla toteamaan tilanteen. Siivosit, puunasit ja kuurasit ja sitten aloit valittaa. Monissa asioissa myös järjen käyttäminen on sallittu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe