jatkuvasti kirjoitetaan "parkkisakoista". Kai jokainen autoilija tietää, ettei sakoilla ja pysäköintivirhemaksuilla ole mitään tekemistä toistensa kanssa? Toivoisi edes tällä palstalla nimitysten olevan oikein, vaikkei pysäköinti olisikaan.
Miksi täällä
10
1058
Vastaukset
viitsi. Muutamaa riviä alempana oli sama märinä.
- Sakoton
etten olisi oikeassa? Miksei siis asiasta ei voisi huomauttaa?
- rane
Sakoton kirjoitti:
etten olisi oikeassa? Miksei siis asiasta ei voisi huomauttaa?
"Miksi siis asiasta ei voisi huomauttaa?" tai
"Miksei siis asiasta voisi huomauttaa?".
Luulisi edes tällä palstalla olevan kaikki oikein.
- 09-478....
Kyllä se nyt vaan on niin että parkkisakko on parkkisakko,eikä se siitä vääntelemällä miksikään muutu.Kokeile jättää autosi laittomaan paikkaan,ja kohta on parkkisakko ikkunassa,ja se parkkisakko on myös jonkun maksettava.
- Masa
ettei ole sakko.
- auto
pitäisi jättää laittomaan paikkaan? Tässä maassa parkkipaikkoja riitää varmasti joka autolle kuten pysäköintivirhemaksujakin laittomille pysäköijille. Jos ottaisit vaikka asioista selvää, ei sinun tarvitsisi todistella typeryyttäsi täällä.
- kuin että
Dieselverokin on käyttövoimamaksu vaikka kaikki
puhuvat dieselverosta ja tietävät mikä se on.
Kaikki tietävät mikä on parkkisakko, ja sehän
on kielen tarkoituskin, vai?
Pilkunnu...jat vain haluavat näyttää että hekin tietävät asian.- asioita
Ei se nyt niinkään ole. Pysäköinti- ja muut sakot vahvistaa alioikeus. PVM. on välittömästi lainvoimainen. Miksi sähköautosta pitäisi maksaa Dieselvero.
- että kuin
käyttövoimamaksu on selkeästi veroluonteinen maksu joten sen kutsuminen veroksi ei liene kovinkaan suuri moka. Virhemaksut ja sakot ovat taas kovin kaukana toisistaan. Kielen tarkoitus todellakin on käyttää samoista asioista samoja nimiä.
- Sakko vai hallinnollinen maksu
että kuin kirjoitti:
käyttövoimamaksu on selkeästi veroluonteinen maksu joten sen kutsuminen veroksi ei liene kovinkaan suuri moka. Virhemaksut ja sakot ovat taas kovin kaukana toisistaan. Kielen tarkoitus todellakin on käyttää samoista asioista samoja nimiä.
Väärinpysäköimisestä voi muuten saada päiväsakkojakin. Pysäköintivirhemaksu tulee "tavallisesta" rötöksestä.
Tieliikennelain 105. pykälä:
"Ajoneuvon pysäyttämistä ja pysäköintiä koskevien kieltojen ja rajoitusten rikkomisesta tuomitaan rangaistus vain, jos pysäköintivirheestä on aiheutunut tai voinut aiheutua vakavaa vaaraa tai haittaa. Muutoin virheestä määrätään suoritettavaksi pysäköintivirhemaksu..."
Pysäköimällä auton vaikkapa moottoritien ulosajorampille tiukan mutkan jälkeen keskelle tietä poikittain saa takuuvarmasti sakot tai linnatuomion. Joten se tästä keskustelusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 853408
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442837Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742356- 612308
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512251Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162226Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212103Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202057- 621954
- 1121914