VAROITUS HÄÄPUKULIIKKEESTÄ!!!!!!!!

mORSIAN

Aika huonoja kokemuksia hääpukuliikkeestä nimeltä Meslewi(Helsingissä).Ensin valehdeltiin puvun hinta,omistaja sanoi myyvänsä tosi halvalla,markoissa 2400.-,mutta huomasinkin maksaneeni 3650mk...Kun kysyin kuinka näin,omistaja sanoi puhuneensa TOISESTA puvusta joka oli ollut niin halpa,mutta minun ei olekkaan..Oli kuulemma halunnut vain mainita että niinkin halpoja on olemassa...Kuinka todistat sen että sinulle on sanottu hinnaksi se 2400,kun kuulemassa ei ollut kuin minä ja omistaja.Kumpaa uskotaan?
Stoolaan ommeltiin pari nepparia,jotka huomasin kotona olevan ihan missä sattuu,toinen keskellä huivia,toinen 20 cm reunasta.Kun soitin ja kysyin tästä,sanoivat että on vaikea ommella nepparit oikeaan paikkaan...VAIKEAA?Mukamas ammattiompelijoita,itse olen aika rähmäkäpälä,mutta en keksinyt mikä ompelussa on niin vaikeaa kun laitoin ne itse oikein.
Lisäksi puvun helma oli todella likainen ja vuoressa iso tupakalla poltettu reikä.Tiesin kyllä ostaneeni käytetyn puvun,mutta silti sen olettaisi olevan puhdas ja ehjä.
Joten viisastuneena voisi sanoa muille hääpuvun ostajille vinkiksi että VAROKAA,Meslewissä ainakin käytettiin häikäilemättömästi hyväksi sitä,että jokainen joka ostaa hääpukua,ei ole kovin usein todennäköisesti ollut samoilla ostoksilla.Myyjän itsevarmuus ja todella nopeasti tapahtuvat sovitustilanteet aiheuttavat sen verran hämmennystä,ettei tule mieleen tarkastella puvun kuntoa tai hintoja kuin jälkikäteen.Ja siloin se on myöhäistä,jokaiseen kyselyyn tulee kyllä vastaus kuin apteekin hyllyltä.Ja kyllähän se nolottaa kun tulee huijatuksi,että ei tahdo kehdata nostaa meteliä...Ottakaa mukaan ainakin joku ystävä joka on todistamassa kaikkea sovittua!!!!

39

20296

    Vastaukset

    • Ritu

      jokunen vuosi sitten jotain sinistä-sivuilla oli keskustelua kun muillakin oli ollut huonoja kokemuksia tästä liikkeestä.

      • siiri

        Nyt ois 2012 ja Meslewi Manskulla on parempi kuin mikään toinen pulju Helsingissä!


      • Aruba78

        En suosittele paikkaa kenellekkään, ei ole toimintatavat ilmeisesti muuttuneet yhtään 2002-2015. Jos sinulla on niin paljon rahaa että haluat kyseistä liikettä rikastuttaa ja vastlahjaksi saat viisinkertaisella hinnalla varustettua krääsää niin sitten.


      • SARITARTAR

        Öööööö what?
        Uniikkikappaleista pulitettava muuallakin enemmän kuin nettikaupassa. Mut onhan siellä niitä alk.400e mekkojakin lyhyissä ja pitkissä. Ihana paikka ja hyvää settiä.


    • Huii!!

      Olin jo varannut sovitusajan kyseisestä liikkeestä mutta peruin sen koska olen lukenut niin paljon huonoa palautetta. Aikaa varatessa kyllä jäin vähän miettimään. Myyjä/omistaja haukkui puhelun aikan kaikki muut liikkeet. Ei jäänyt hyvä maku.. No nyt ihana puku hyvästä liikkeestä! Häitä odotellessa!

    • hannaxxx

      Eikös tää oo se missä on myös vanhojentanssimekkoja? Kävin siellä katselemassa kun oli itsellä ajankohtaista ja sain kyllä kylmää kyytiä. Myyjän asenne oli ihan ihmeellinen 'ei tolla kuitenkaan varaa oo' ja en edes kokeillut sitten päälle mitään tuollaisen vastaanoton jälkeen. Kovin kummallinen asemme koska vanhojentanssi mekkoja harvemmin myydään työelämässä menestyneille naisille. Kai. Kovin jäi epävarma olo itsestä ja muustakin kun selkeästi vähäteltiin siitä asti kun ovesta astuttiin sisään. En suosittele ja kaukaa olen kiertänyt tämän jälkeen. Mannerheimintiellä sijaitsevassa liikkeessä (en valitettavasti muista nimeä, siitä on pitkä aika) taas kokeilin kymmeniä pukuja ja yhdessä myykän kanssa etsittiin kauneimpia. Täysin erilainen kohtelu. Sieltä menen varmasti hääpukunikin ostamaan kun jäi mieleen ystävällisyys ja lämpö.

    • Ain7

      Vuokraamo puku ei selvästi sovi kaikille? Vuonna 2002??????

    • Kissu K

      Mun on pakko kehua Fleur d'Orange - nimistä liikkettä. Sieltä oma pukuni löytyi. Hyvin ystävällinen ja ammattilainen henkilökunta, kauniit puvut, paras hinta-laatu suhde. Kannattaa käydä!

    • Ihmettelijä112

      Onko meslewiä enää ees olemassa? Ei löydy enää yritystietoja mistään? Ei näytä olevan ainakaan y-tunnusta eli ei varmaan enää laillisesti toimi? Onko loppuunmyynti jo loppunut? Tietääkö kukaan? Onko liiketila toisella firmalla käytössä?

      • lajdhus

        Kyllä se mun mielestä vielä ihan pystyssä on, ainakin kun viimeksi menin ohi :)
        http://www.meslewi.com/ tosin en kyllä ole paras sanomaan, mutta...


      • Essi

        Ihmettelijä 112 mene jo nukkumaan zzzzzzzz.

        Eikö sinulla ole mitään muuta elämää, kuin Meslewin seuraaminen ja täällä kysymyksien kirjoittaminen?
        www.meslewi.com, sieltä voit varmaan katsoa kaikki tiedotteet ja verottajalta löytyy kaikki tiedot kaikista, myös Meslewistä.
        Täällä on oikeesti enään vain hitaalla käyvät ihmiset sekä uteliaat lukijat, kuten tää itte:-D


    • bride 2014

      Itse uskaltauduin menemään paikanpäälle tänään varaamaa aikaa, mutta sain jo heti alkuu niin huonoa ja epäkohteliasta palvelua.. Emme saaneet mitään selvää vastausta oliko siellä nyt sitten vapaata vai ei.
      Sitten jäin ystävieni kanssa pyörimään liikkeen eteen ja miettimään, niin Omistaja tulee ulos töykeästi kysyen "oliks sul jotain asiaa"... No saatiin varattua aika perjantaille ja mua jännittää ihan helvetisti millaista palvelu on.. Heti tuun kyllä kertomaan..

      • Essi

        Et sitten tullut kertomaan :-DDDDD


    • puhallus1

      Olin pari vuotta sitten etsiskelemässä poikani väitöskaronkkaan iltapukua. Varasin ajan ko. liikkeestä ja jo puhelimessa jäi hiemn ulkopuolinen olo. Menin kuitenkin varaamaani aikaan. Tunsin olevani ei-toivottu vieras. Nopeasti muutama puku esille ja kiireellä yhtä sovittamaan - vaikka olin siis varannut ajan. Päädyin yhteen pukuun ja kauhukseni kuulin aivan huiman hinnan tekokuituiselle puvulle, jota piti vielä taustaompelimossa melkoisesti korjata. Puvusta tuli kohtuullinen, mutta ei mitenkään suhteessa hintaan. Koko ajan minulla oli - ikävä tunnustaa - huijatuksi tulemisen tunne. En todellakaan voi suositella tätä liikettä, enkä itsekään enää mene sinne. Olen jo varoittanut monia ystäviäni ja tuttaviani säästääkseni heidät samoilta kokemuksilta.

      • Essi

        Tunsin olevani puhallus 1 ja ei toivottu vieras?
        Meslewissäkö? Sehän on pukuliike, samaa materiaalia ne on viereisissäkin liikkeissä, joita on muuten tullut Meslewin ympäristö täyteen, Meslewin ympärille.
        Kumma juttu?
        Nyt on asiakkailla varaa valita, ostaako halpaa massaa 100% muovia vai uniikimpaa 100% muovia, samaa kaikki tyynni, toimii hyvin , kun vaan heittää koneeseen!
        Esiintyvänä taiteilija ihan must toi Meslewi mulle.


    • Evelyn

      Itsekin aikoinaan ostin Meslewistä korsettiyläosan pukuun. Hirveä kokemus, ei ollut omistajalla mikään muu kuin rahan tahkoaminen mielessä. Palvelu keskittyi lähinnä julkkisasikkaiden nimien luettelemiseen ja puhelinväittelyyn jonkun toisen asiakkaan kanssa. Omistaja löysi päälleni erikoisen värin ja oikein napakan korsetin, josta antoi pukemisohjeet. Ainoa, jota sain koko käyntini aikana sovittaa, oli niin kiire saada rahat nyljettyä, sellainen vaikutelma tuli.

      En vaan voinut jättää ostamatta, koska tarvitsin pukua niin yllättäen ihan parin päivän varoitusajalla. Hinta oli posketon, yli 500 euroa pelkästä simppelistä korsetista ja koristeruusukkeesta nauhoineen! Koristeen osuus tästä oli yli 100 euroa. Myyjä käytti kiirettäni mielestäni hyväksi, kun tiesi, etten enää muualtakaan ehdi pukua saada. Harmitti koko juttu, kun pääsin sieltä ulos.

      Juhlailtana pidin korsettia päällä 8 tuntia. Ihmettelin, miten se niin hiertää. No, luut menivät tästä yhdestä käyttökerrasta aivan mutkalle ja molempiin kylkiini hankautui verinaarmut. Sen verran laadukas siis tämä ostos. Kova hinta arvet jättävästä kertakäyttövaatteesta.

      • 24242424

        Evelyn, unoditko mainita, että kokosi ollessa 48, löytyy tukevia korsetteja aika vähän mistään, kuten kerroit. olit jo etsinyt kaikista muista liikkeistä, muistatko? Korsetti maksoi sinulle 264e ja ihan itse innostuit ostamaan stailattuja yksityiskohtia. Täällä purnaaminen ja yritystä negatiivisesti hallinnoimalla et tee kuin itsesi vähintäänkin epärealistiseksi asiassa. Viestisi on selvitetty yrityshallinnan osastolla.


      • sekavaasettiä

        Tästä viestistä selvisi koko arvoitus :) Tulin katselemaan keskustelua, kun itselleni tuntematonta liikettä niin kovin kehuttiin. Mietinkin, miten voi olla niin kyvyttömän kuuloinen palvelu. Koittakaa ymmärtää tai kiertäkää liike kaukaa. Eihän tuonne ole pakko mennä.


      • Anonyymi
        24242424 kirjoitti:

        Evelyn, unoditko mainita, että kokosi ollessa 48, löytyy tukevia korsetteja aika vähän mistään, kuten kerroit. olit jo etsinyt kaikista muista liikkeistä, muistatko? Korsetti maksoi sinulle 264e ja ihan itse innostuit ostamaan stailattuja yksityiskohtia. Täällä purnaaminen ja yritystä negatiivisesti hallinnoimalla et tee kuin itsesi vähintäänkin epärealistiseksi asiassa. Viestisi on selvitetty yrityshallinnan osastolla.

        Hyvä yrittäjä/liikenainen ei tule numeron takaa anonyymisti,arvostelemaan asiakastaan, ja vieläpä yksityiskohtaisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä yrittäjä/liikenainen ei tule numeron takaa anonyymisti,arvostelemaan asiakastaan, ja vieläpä yksityiskohtaisesti.

        Hyvä yrittäjä/liikenainen tulee numeron takaa, missä hän tekee hyvää työtä asiakkalle ja vieläpä yksityiskohtaisesti, mitä se ei ole vielä tehnyt


    • joo-o

      "meslewin ympäristö on tullut muita pukuliikkeitä täyteen" ihan kuin meslewi olis joku pukuliikkeiden hieno keskus.. ja onneks muita liikkeitä on tullu, sen verran huono paikka toi meslewi..

    • koko

      Vieläkin harmittaa kuinka järkyttävän huonoa "palvelua" sain vuonna 2004 vanhojentanssipukua hankkiessani, ottaa päähän että puku kuitenkin tuolta säälittävästä lafkasta lopulta ostettiin ja että pulju on ylipäätään vielä pystyssä. Vasta jälkikäteen olen tajunnut kuinka törkeää se touhu oli. Muistan miten minulle vihaisesti säksätettiin suurin piirtein että kuinka kehtaankin tulla heitä vaivaamaan kun Linnan juhlatkin ovat tulossa. Olin kirkassilmäinen nuori vielä tuolloin ja oikeasti otin asian niin että olen heille vaivaksi ja pitäisi olla kiitollinen että viitsivät edes laskea sisään. Kaikenlaista muutakin häikkää oli mm. maksupuolessa. Kiertäkää kaukaa.

    • Anonyymi

      Meslewistä ystäväni sai iki-ihanan ja muistorikkaan kauniin vaatteen päättäjäisjuhliinsa. Hintavaksi tuli, mutta puku on kaunis. Omistajarouva puhui hänet pyörryksiin, mutta lopputulos oli kuitenkin hyvä.

      Pitää olla varovainen Meslewissä, jos ei aio ostaa sieltä jotain, koska rouva on tosi hyvä myyjä ja tahtonainen. Herkempi ihminen ei osaa puolustautua.

      • vesu

        Komppaan anonyymi4444ää:
        Myyjä, jonka kanssa olin tekemisissä, niin oikein hyvä myymään ja sai kyllä vakuttuuneeksi puvun upeudesta ja sopivuudesta juuri itselleni. Nätit puvut oli ja sopivat oikein kivasti. Olin ainut asiakas, joten sain kyllä palvelua. En tosin kauppoja tehnyt, vaikka lähellä oli - ensi sovittamalla :D


      • Hiirulainen?
        vesu kirjoitti:

        Komppaan anonyymi4444ää:
        Myyjä, jonka kanssa olin tekemisissä, niin oikein hyvä myymään ja sai kyllä vakuttuuneeksi puvun upeudesta ja sopivuudesta juuri itselleni. Nätit puvut oli ja sopivat oikein kivasti. Olin ainut asiakas, joten sain kyllä palvelua. En tosin kauppoja tehnyt, vaikka lähellä oli - ensi sovittamalla :D

        Aikavarauksen varattua liikkeissä, olet palveltavana yksin. Taidat olla kylttymätön:-DDDD


    • Bridezilla?

      KYLLÄ OLI KOKEMUS! Olin kyllä kuullut että asiakaspalvelu on huono mutta oli se kait pakko käydä itse kokemassa. Omistaja vakuutteli minulle että hän on tehnyt tätä 25 vuoden kokemuksella ja tietää mitä minulle sopii ja pyysi minua tuomaan kuvia mukaan, jotka hän tyrmäsi samantien. Heillä oli ehkä noin 20kpl hääpukuja liikkeessä. HÄN näytti minulle yhtä ja se oli minulle muka täydellinen ja ompelia voi tehdä muutoksia jne... Kun toinen vaan pätee niin alko jo melkee uskoakki mutta nyt kun miettii niin EI TODELLAKAAN ollut mitään mitä itse näkisin päälläni. Vaikka yritti selittää ettei puku ole minun näköinen niin lopuksi vaa kuuntelin ja toivoin pääseväsi nopeasti pois.
      Eikö tuollaisen paikan työntekijä pitäisi saada morsian tuntemaan hyväksi ja kuunnelletuksi ja saada sitä hyvää fiilistä?
      Toinen kattoo vaan sua kun olisit tyhmä kun hän tietää parhaiten kaiken! Oh, oikee alkaa keittäää yli kun miettii asiaa.
      Oli todella ärsyttävää mutta onneksi manskulla on muitakin hääpukuliikkeitä ;)
      MORSIAIMILLE EN SUOSITTELE 30MIN AJALLA TURHAA EDES KÄYDÄ SIELLÄ KOSKA TULEE VAA PASKA MIELI JA VITUTUS. ETKÄ EHDI SIINÄ AJASSA KESKUSTELLA MILLAISEN PUVUN HALUAT, ET PÄÄSE KATTOO PUKUJA KUN SE YKSI AINOA VAAN SINULLE ESITELLÄÄN JA KUN EHDIN PUVUN PUKEE NIIN JOUDUT JO MELKEE LÄHTEMÄÄN POIS!!
      Mutta voiha se muuten olla ihan ok paikka.
      Hyvinhä se varmaa paikka pysyy pystyssä kun seiska maksaa turhillejulkkikselle häät ja seiska maksaa hääpuvut samalla ;)
      Toivon että meslewin henkilökunta lukisi nämä keskustelut ja ehkä parantaisi palvelua!

    • Monard

      Kun vähittäiskaupan liikevaihto on 138 teur ja tulos 12 teu, niin voi olla painetta tehdä kauppaa väkisin. Itse ostan mielelläni menestyvästä yrityksestä. Jos tulee ongelma, niin kannattavaa kauppaa tekevän yrittäjän kanssa on helpompaa sopia asioista. http://yritys.taloussanomat.fi/y/meslewi-oy/helsinki/1789523-4/

      • KATEELLISIARIITTÄÄ

        Monard, kurkkaappa asiaa laajemmin, huomaat mitä kaikea muutakin LeenaMeslewiJaakkola tekee? Meslewi on avoinna 4-5h/pvä-tuntuu kuin olisit vähän kateellisena liikenteessä?
        Meslewin 25 . juhlavuosi muuten alkoi eilen.
        Itse toimit varmasti jossain muussa kuin yrittäjän ammatissa? Voisit rohkaistua kertomaan tähän kaikille ihan yhteystietosikin, niin saataisiin hyvä neuvonantaja edullisesti?


    • kopiopukuja

      Mielenkiintoista on se, että Jaana Meslewi tekee ns omaa mallistoa ja esim miss Helsinki kuvan hääasu facebookissa on täysin samanlainen puku, jonka itse tilasimme netistä Wanhojen tansseihin vuonna 2016 tyttärelle hintaan 128e. Nyt samanlainen puku turkoosi/beigenä komeilee myös näyteikkunassa. Myös samaista pukua saa netistä ulkomailta hintaan 128 tulli 20-30e. Melkoista suunnittelua/ omaa mallistoa joko tilata puvut ulkomailta pilkkahintaan tai suunnitella mallisto, joka täysin sama kuin netistä saatava. Miksi ylipäänsä ostaa kallis puku Meslewiltä, kun ulkomailta saa mittojen mukaan esin Dressilyme- nimisestä paikasta paljon hienompia ja paljon halvemmalla ja vielä mittojen mukaan. Oma ulkomailta tilattu puku istui kuin hansikas ja toimitusaikakin oli noin kuukausi. Itse ostan jatkossakin puvut ulkomailta enkä kanna rahoja Meslewille

    • Perfektionisti

      Jaa... pitäisi huomiseksi varata aika sovittamaan paria mekkoa jotka eivät viimeksi vielä olleet soviteltavissa, olivat uusinta uutta eikä ollu vielä saanut sovituskappaleita myymälään, saa nähdä millaisen vastaanoton sieltä saa. Viimeksi oli ihan ok, kauhea kiire mutta aikaa oli palvella kyllä vaikken ollut aikaa varannut, ei tyrkyttänyt armottomasti vaan kuunteli kyllä suhteellisen hyvin mitä toivoin. Hintoihin en ota kantaa, sillä mielestäni kaikki yli 500 on paljon mekosta jota käytetään kerran.

    • Anonyymi

      Mielenkiintoista lukea suurinta osaa kommentteja, sillä oma kokemukseni täysin samaa linjaa. Täytyy sanoa että varsinainen kokemus oli kyllä sovituskäynti Meslewissä. Asiakkaan mielipiteet olivat myyjän mielestä vääriä niin puvun sopivuuden, värin, mallin kuin kaiken muunkin suhteen. Myyjän asenne oli myös asiakasta selkeästi väheksyvä ja asiakasta koskevia olettamia täynnä, myyntitapa aggressiivinen ja painostava. Myyjä halusi myydä täysin epäsopivan mekon asiakkaalle vaikka väkisin. Liikettä ei voi suositella kenellekään.

    • Anonyymi

      Ohhoh! Onpa ikävää palautetta, joka roikkuu näköjään täällä netissä vielä 20 vuodenkin jälkeen. Mahtaako olla asiakkaan oma ongelma tai halu mustamaslata, jos ei ole saanut tahtoaan (alennuksia esim.) läpi? omat kokemukseni ovat ihan päinvastaiset, kuten myös lukemattomien muidenkin asiakkaiden, mm. monen julkisiuden henkilön. Pikkumorsiammen kiukuttelua?

      • Anonyymi

        Eipä tuo palaute ole viime vuosinakaan parantunut.


    Ketjusta on poistettu 73 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe