Kertokaas otsikon autoista, kulutus, kulkupuoli, ajo-ominaisuudet, kestävyys, viat ym. Ajattelin jomman kumman hommata, mutta kun en tiedä että kumman..
BMW E34 525i vs 525TDS
27
3419
Vastaukset
- japa35
tohon aikaan bemu ei osannut tehdä kunnon diesel moottoreita, kertoo kai jotain että opelissa on sama dieselmoottori kuin tuon ajan bemussa! Sinuna ostaisin ehdottomasti bensakoneen.
- ettäniin
Joopa joo...Ooppeli käytti tuolloin Beamarin konetta...eikä Bemari Ooppelin.
BMW on muuten yksi tärkeimmistä dieselin kehittäjistä ja siellä on aina ollut paras osaaminen tällä alalla jota muut ovat sitten "matkineet" - tds
ettäniin kirjoitti:
Joopa joo...Ooppeli käytti tuolloin Beamarin konetta...eikä Bemari Ooppelin.
BMW on muuten yksi tärkeimmistä dieselin kehittäjistä ja siellä on aina ollut paras osaaminen tällä alalla jota muut ovat sitten "matkineet"Juurikin näin.
- siks varmaan
ettäniin kirjoitti:
Joopa joo...Ooppeli käytti tuolloin Beamarin konetta...eikä Bemari Ooppelin.
BMW on muuten yksi tärkeimmistä dieselin kehittäjistä ja siellä on aina ollut paras osaaminen tällä alalla jota muut ovat sitten "matkineet"tämän vuoden 320d bemari kuluttaa raakasti enemmän diiseliä mitä ilmotettu, menee jo aivan bensa auton kulutuksiin, eikä tehoa\vääntöä oo sen enempää kuin kilpailijoissakaan, kalinaa kyllä löytyy enemmän. Ei kyllä kovin hyvää kuvaa anna osaamisesta.
- kuluta
siks varmaan kirjoitti:
tämän vuoden 320d bemari kuluttaa raakasti enemmän diiseliä mitä ilmotettu, menee jo aivan bensa auton kulutuksiin, eikä tehoa\vääntöä oo sen enempää kuin kilpailijoissakaan, kalinaa kyllä löytyy enemmän. Ei kyllä kovin hyvää kuvaa anna osaamisesta.
Kyllä mun 320d ainakin vie vähemmän. Matka-ajossa mitattu kulutus 4,3 litraa. Tämä siis mitattu eikä ajotietokoneen lukema. Kaupunkipyörityksessä suht' reippaalla ajotyylillä 7,7 litraa. Molemmat on alle tehtaan ilmoituksen.
Toisaalta, ketä kiinnostaa joku kulutus. Auto on aivan loistava. Itse mittasin huvikseni kulutuksen koska Tullilasin testissä saivat menemään enemmän ja omat havaintoni olivat päinvastaisia. Tuulilasin testit nyt on mitä on ja kai se nyt talvirenkailla viekin enemmän niin kuin kaikki autot. Eiköhän sitä testissä vielä rääkätä aika huolella. Etenkin Bemaria kun dieselkin sentään kiertää yläkierroksillakin eikä hyydy 1500 kierrosta ennen punarajaa niin kuin moni muu (ainakin VW, Audi ja japsit). - erikoinen
kuluta kirjoitti:
Kyllä mun 320d ainakin vie vähemmän. Matka-ajossa mitattu kulutus 4,3 litraa. Tämä siis mitattu eikä ajotietokoneen lukema. Kaupunkipyörityksessä suht' reippaalla ajotyylillä 7,7 litraa. Molemmat on alle tehtaan ilmoituksen.
Toisaalta, ketä kiinnostaa joku kulutus. Auto on aivan loistava. Itse mittasin huvikseni kulutuksen koska Tullilasin testissä saivat menemään enemmän ja omat havaintoni olivat päinvastaisia. Tuulilasin testit nyt on mitä on ja kai se nyt talvirenkailla viekin enemmän niin kuin kaikki autot. Eiköhän sitä testissä vielä rääkätä aika huolella. Etenkin Bemaria kun dieselkin sentään kiertää yläkierroksillakin eikä hyydy 1500 kierrosta ennen punarajaa niin kuin moni muu (ainakin VW, Audi ja japsit).oot kun ei kulutus kiinnosta ja silti sulla on diiseli. Jos tuulilasin testit on mitä on niin sittehän me voidaan unohtaa nekin missä bemari on jotenkuten pärjänny, vai mitä. Joo kyllähän talvirenkaat nostaa kulutusta mutta yhdistetyllä ero viralliseen 1.3 litraa ja kaupungissa 2 enkä oikein usko että tuulilasin pojat ainakaan kovin paljon autoja polkee ainakaan kaupungissa. Sitäpaitsi japsidiiselien kulutus ei todellakaan nouse tuollalailla vaikka vähän reippaammin ajaiski silti niissä on samanlainen suorituskyky kun bemarissa. Ajoit varmaan oman testis aivan kuin kusi sukassa, auto riisuttuna kaikesta turhasta mikä irti lähtee, alamäet ja risteyksiin tulot kaukaa rullaten, tuohon kun vielä lisää hyvän auton ja miehen lisän niin siinähän on jo tuo 4.3 litraa.
- unohtaa
erikoinen kirjoitti:
oot kun ei kulutus kiinnosta ja silti sulla on diiseli. Jos tuulilasin testit on mitä on niin sittehän me voidaan unohtaa nekin missä bemari on jotenkuten pärjänny, vai mitä. Joo kyllähän talvirenkaat nostaa kulutusta mutta yhdistetyllä ero viralliseen 1.3 litraa ja kaupungissa 2 enkä oikein usko että tuulilasin pojat ainakaan kovin paljon autoja polkee ainakaan kaupungissa. Sitäpaitsi japsidiiselien kulutus ei todellakaan nouse tuollalailla vaikka vähän reippaammin ajaiski silti niissä on samanlainen suorituskyky kun bemarissa. Ajoit varmaan oman testis aivan kuin kusi sukassa, auto riisuttuna kaikesta turhasta mikä irti lähtee, alamäet ja risteyksiin tulot kaukaa rullaten, tuohon kun vielä lisää hyvän auton ja miehen lisän niin siinähän on jo tuo 4.3 litraa.
Mitäs erikoista siinä on? Kaupassa sattui olemaan dieseli niin ostin sen. Sitäpaitsi onhan se nyt ihan erilainen ajettava kuin bensakone ja sopii minulle. Näillä ajokilometreillä todennäköisesti bensakone tulisi halvemmaksi, en tiedä, ei kiinnosta laskea.
Kyllä voi mun puolesta unohtaa ihan vapaasti. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä Tuulilasissa lukee. Enköhän kuitenkin itse tiedä paremmin mitä haluan. Säälittävää jos pitää lehdestä lukea millainen auto minulla pitää olla.
En tiedä mitä tai ketä Tuulilasin pojat tai tytöt polkee mutta minulla ei mene kakkua läheskään noin paljon. Sellainen juttu siinä voi myös olla että jos on uusi takavetoinen auto niin se kyllä vie ensimmäisen parin tuhannen kilsan aikana reilummin. Tämä siksi että vaihteisto ja vetopyörästö ei ole vielä sisään ajettuja. Eli "uutuuden jäykkyyttä" on vielä olemassa. Siihen nähden 1,3 litraa kuulostaa hyvinkin realistiselta. Paljonkohan siinä autossa oli kilometrejä mittarissa?
Japsidiisselit on japsidiisseleitä ja BMW on BMW. Puhutaan eri autoista. Sekään ei voisi paljon vähempää kiinnostaa mitä japsidiisselit tekee. Sellaista en tule koskaan omistamaan.
Juu, en ajanut. Aika erikoinen kommentti siihen nähden että sinulla ei voi olla minkäänlaista käsitystä siitä miten ajan. Näin netin välitykselläkö vetäisit moisen johtopäätöksen? Aika fakiiri olet. Toisaalta mitä väliä, itse kuitenkin tiedän miten asia on ja sitä et muuksi muuta vaikka sanoisit mitä.
Hauskaa viikonloppua! Nyt Bimmerin puikkoihin... - logiikalla
unohtaa kirjoitti:
Mitäs erikoista siinä on? Kaupassa sattui olemaan dieseli niin ostin sen. Sitäpaitsi onhan se nyt ihan erilainen ajettava kuin bensakone ja sopii minulle. Näillä ajokilometreillä todennäköisesti bensakone tulisi halvemmaksi, en tiedä, ei kiinnosta laskea.
Kyllä voi mun puolesta unohtaa ihan vapaasti. Ei voisi vähempää kiinnostaa mitä Tuulilasissa lukee. Enköhän kuitenkin itse tiedä paremmin mitä haluan. Säälittävää jos pitää lehdestä lukea millainen auto minulla pitää olla.
En tiedä mitä tai ketä Tuulilasin pojat tai tytöt polkee mutta minulla ei mene kakkua läheskään noin paljon. Sellainen juttu siinä voi myös olla että jos on uusi takavetoinen auto niin se kyllä vie ensimmäisen parin tuhannen kilsan aikana reilummin. Tämä siksi että vaihteisto ja vetopyörästö ei ole vielä sisään ajettuja. Eli "uutuuden jäykkyyttä" on vielä olemassa. Siihen nähden 1,3 litraa kuulostaa hyvinkin realistiselta. Paljonkohan siinä autossa oli kilometrejä mittarissa?
Japsidiisselit on japsidiisseleitä ja BMW on BMW. Puhutaan eri autoista. Sekään ei voisi paljon vähempää kiinnostaa mitä japsidiisselit tekee. Sellaista en tule koskaan omistamaan.
Juu, en ajanut. Aika erikoinen kommentti siihen nähden että sinulla ei voi olla minkäänlaista käsitystä siitä miten ajan. Näin netin välitykselläkö vetäisit moisen johtopäätöksen? Aika fakiiri olet. Toisaalta mitä väliä, itse kuitenkin tiedän miten asia on ja sitä et muuksi muuta vaikka sanoisit mitä.
Hauskaa viikonloppua! Nyt Bimmerin puikkoihin...kaikki muutki uudet autot veis reilusti enemmän löpöä ja mehän tiedetään että niin se ei ole ja ajotyyli oli vain arvio koska faktojen mukaan mitenkään muuten et noihin kulutuksiin pääse. Eikä se bemarin kone kovin tiukalta kuulosta uutenakaan kun toisen lehden mukaan uusiauto syö öljyä litran kymppitonnilla, yritän vain antaa teille bemaristeille realistisen kuvan autoistanne ettette tekisi kovin montaa kertaa samaa virhettä tulevaisuudessa. Oon siis enemmänkin teidän hyväntekijä, vähän niinkuin kokeneemman velvollisuus antaa neuvoja vähemmän kokeneelle.
- Näin on
logiikalla kirjoitti:
kaikki muutki uudet autot veis reilusti enemmän löpöä ja mehän tiedetään että niin se ei ole ja ajotyyli oli vain arvio koska faktojen mukaan mitenkään muuten et noihin kulutuksiin pääse. Eikä se bemarin kone kovin tiukalta kuulosta uutenakaan kun toisen lehden mukaan uusiauto syö öljyä litran kymppitonnilla, yritän vain antaa teille bemaristeille realistisen kuvan autoistanne ettette tekisi kovin montaa kertaa samaa virhettä tulevaisuudessa. Oon siis enemmänkin teidän hyväntekijä, vähän niinkuin kokeneemman velvollisuus antaa neuvoja vähemmän kokeneelle.
Se nyt vaan on kuule juurikin näin. Nyt puhutaan siis takavetoisesta ja myös nelivetoisesta autosta. Kuinka monta takatuupparia tai nelivetoa olet ostanut uutena? Mulla on ollut kaksi Bemmua ja A4 Audi quattro. Kaikissa sama juttu. Japseista en tiedä, voihan olla että niissä on jo uutena niin väljät laatikot ja perät että näin ei tapahdu mutta kuten sanoin en tiedä kun ei ole kokemusta. Minkäs verran sulla olikaan kokemusta uusista Bemareista?
Etpä taida paljon autoista tietää. Lähes kaikki moottorit vievät uutena öljyä. Sylinterissä on edelleen hoonausjäljet uutena ja männänrenkaat eivät ole tiivistyneet kunnolla sylinterin seinämiin. Tästä syystä öljyä palaa ennen kuin kone on kunnolla sisäänajettu. Vaimon Volkkarissa öljyn kulutus loppui 1000 km:n kohdalla mutta siihen asti meni yli litra. Ehkäpä Bemarin moottori on tehty huonommin kuluvasta materiaalista ja siksi kestää hieman pidempään ennen kuin moottori tiivistyy. Se nimenomaan tarkoittaa että kone on hyvä ja siltä on lupa odottaa pitkää ikää kun kuluminen on vähäistä. Sano yksi automerkki tai malli missä ei uutena ole havaittu öljyn kulutusta? Yksilöitä toki on mutta on enemmän sääntö kuin poikkeus että öljyä menee.
Tuskinpa olet yhtään ainutta uutta autoa omistanut noiden kommenttien perusteella niin että se siitä sun kokemuksesta. - paljoa
Näin on kirjoitti:
Se nyt vaan on kuule juurikin näin. Nyt puhutaan siis takavetoisesta ja myös nelivetoisesta autosta. Kuinka monta takatuupparia tai nelivetoa olet ostanut uutena? Mulla on ollut kaksi Bemmua ja A4 Audi quattro. Kaikissa sama juttu. Japseista en tiedä, voihan olla että niissä on jo uutena niin väljät laatikot ja perät että näin ei tapahdu mutta kuten sanoin en tiedä kun ei ole kokemusta. Minkäs verran sulla olikaan kokemusta uusista Bemareista?
Etpä taida paljon autoista tietää. Lähes kaikki moottorit vievät uutena öljyä. Sylinterissä on edelleen hoonausjäljet uutena ja männänrenkaat eivät ole tiivistyneet kunnolla sylinterin seinämiin. Tästä syystä öljyä palaa ennen kuin kone on kunnolla sisäänajettu. Vaimon Volkkarissa öljyn kulutus loppui 1000 km:n kohdalla mutta siihen asti meni yli litra. Ehkäpä Bemarin moottori on tehty huonommin kuluvasta materiaalista ja siksi kestää hieman pidempään ennen kuin moottori tiivistyy. Se nimenomaan tarkoittaa että kone on hyvä ja siltä on lupa odottaa pitkää ikää kun kuluminen on vähäistä. Sano yksi automerkki tai malli missä ei uutena ole havaittu öljyn kulutusta? Yksilöitä toki on mutta on enemmän sääntö kuin poikkeus että öljyä menee.
Tuskinpa olet yhtään ainutta uutta autoa omistanut noiden kommenttien perusteella niin että se siitä sun kokemuksesta.autoista tietää kun luulet että öljyn kulutus loppuu, siis kaikki autot vie jonku verran öljyä, japsiautoissa kulutus vaan on niin pientä että sitä ei mittatikusta huomaa. Tuulilasin uusien autojen testeistä huomaa että japsit ei kuluta tuommosia litra ja kymppitonni määriä, mainitaan vaan että öljyä ei ole tarvinu lisätä testin aikana (eikä jälkeen). Ootko tosiaan sitä mieltä että takavetosen vetopyörästön uutuuden takia kulutus on isompi, rattaathan siellä pyörii ei ne aiheuta sen enempää kitkaa uutena kuin käytettynäkään, ei ainakaan niin paljo että kulutus heittelis tuossa mittakaavassa...(tai sitte sieltä vuotaa ne öljyt ulos, bemarien laatikothan vuotaa tunnetusti). On kyllä helvetin huonosti hoonattu sakemannien moottorit jos noin on että kaikki vie uutena öljyä, siinä taitaa bemarin tehtaalla nahkahousulla olla oma rööri hoonattu niin hyvin ettei enää töissä kiinnosta. Mutta toivossahan on hyvä elää, ja minkä takia bemari muka tekis huonommin kuluvasta materiaalista sylinterit ym. kun koko saksassa on tyylinä että autoja vaihdetaan lähes vuosittain ja käytetyt loppuun ajetut myydään uunoille suomeen. Lujan moottorin tekeminen saksalaisen autotehtaan filosofian mukaan ei kannata kun se vuoden tai parin päästä menee myyntiin, (saavat myydä uuden auton ja vanhoihin varaosia) sen takia saksalaiset autot on semmosia niinku on, japanilaisilla on toisenlainen tyyli koska ne tietää että maailmassa löytyy uuden auton ostajia vaikka mallit uudistuu joka vuosi ja niille on kunnia asia että asiakas on tyytyväinen, siellähän ne tekee melkein harakirin jos joku menee pieleen. Saksalaisten tyylin näkee jopa kodinkoneissa ja muissakin laitteissa, ei helvetti paljo kannata ees kahvinkeitintä ostaa jos ei kyljessä lue samsung tai joku muu.
- kai se
paljoa kirjoitti:
autoista tietää kun luulet että öljyn kulutus loppuu, siis kaikki autot vie jonku verran öljyä, japsiautoissa kulutus vaan on niin pientä että sitä ei mittatikusta huomaa. Tuulilasin uusien autojen testeistä huomaa että japsit ei kuluta tuommosia litra ja kymppitonni määriä, mainitaan vaan että öljyä ei ole tarvinu lisätä testin aikana (eikä jälkeen). Ootko tosiaan sitä mieltä että takavetosen vetopyörästön uutuuden takia kulutus on isompi, rattaathan siellä pyörii ei ne aiheuta sen enempää kitkaa uutena kuin käytettynäkään, ei ainakaan niin paljo että kulutus heittelis tuossa mittakaavassa...(tai sitte sieltä vuotaa ne öljyt ulos, bemarien laatikothan vuotaa tunnetusti). On kyllä helvetin huonosti hoonattu sakemannien moottorit jos noin on että kaikki vie uutena öljyä, siinä taitaa bemarin tehtaalla nahkahousulla olla oma rööri hoonattu niin hyvin ettei enää töissä kiinnosta. Mutta toivossahan on hyvä elää, ja minkä takia bemari muka tekis huonommin kuluvasta materiaalista sylinterit ym. kun koko saksassa on tyylinä että autoja vaihdetaan lähes vuosittain ja käytetyt loppuun ajetut myydään uunoille suomeen. Lujan moottorin tekeminen saksalaisen autotehtaan filosofian mukaan ei kannata kun se vuoden tai parin päästä menee myyntiin, (saavat myydä uuden auton ja vanhoihin varaosia) sen takia saksalaiset autot on semmosia niinku on, japanilaisilla on toisenlainen tyyli koska ne tietää että maailmassa löytyy uuden auton ostajia vaikka mallit uudistuu joka vuosi ja niille on kunnia asia että asiakas on tyytyväinen, siellähän ne tekee melkein harakirin jos joku menee pieleen. Saksalaisten tyylin näkee jopa kodinkoneissa ja muissakin laitteissa, ei helvetti paljo kannata ees kahvinkeitintä ostaa jos ei kyljessä lue samsung tai joku muu.
No ei kai se nyt kokonaan lopukaan mutta pienenee niin paljon ettei huoltoväliillä tarvitse lisätä. Ääliö. Ihan paskapuhetta ettei muka japsiautoihin tarvitse lisätä uutena öljyä. Oma Avensis vei ensimmäisellä kahdella tonnilla yli 2 litraa öljä ja vie edelleenkin varmasti litran 10000 kilometrilla. Sulla on ilmeisesti joku pakottava tarve tulla tänne Bemaripalstalle provoilemaan mutta ihan paskaa kyllä puhut. Uudet autot kuluttavat lähes kaikki jonkun verran öljyä ennen kuin osat ovat hioutuneet. Ihan niin kuin joku jo täällä selittikin.
Myös tuo väite että takavetoiset vievät uutena enemmän bensaa pitää täysin paikkansa. Osat ovat uutena sen verran tiukka sovitus että nekin pitää ajaa sisään ja sitten kulutuss vähenee. Minä ainakin olen tosiaan sitä mieltä eikä se edes ole mikään mielipidekysymys. Kyllä järjenkin pitäisi jotain sanoa. Lisäksi minulla on myös omakohtaisia kokemuksia asiasta. Ainakin viimeisen korimallin Toyota Supra vei ensimmäisen 2000 kilometrin aikana paljon enemmän bensaa koin sitten kun siinä oli kymppitonni mittarissa. Nämä on ihan autotekniikan perusjuttuja. Kannattaisi vähän ottaa selvää ennen kuin tulee tänne mussuttamaan. Ja kyllä, ne rattaat todellakin aiheuttaa enemmän kitkaa uutena kun välykset on pienemmät. Tämä on havaittavissa myös etuvetoisissa mutta ei läheskään niin selvästi. Mihin perustat väitteesi ettein näin ole? Pistä nyt jotain faktaa kehiin, pelkkä sun mielipide ei riitä. Täällä on jo parikin kirjoittajaa kenellä on omakohtaisia kokemuksia aiheesta.
Entä montako bemaria olet omistanut kun niiden laatikot vuotaa tunnetusti? Tuota en lähde kommentoimaan kun itselläni ei ole Bemaria ollut. Kaverilla kyllä on enkä ole kuullut että siinä olisi ollut mitään normaaleja kulututsosia suurempia vikoja.
Kysymys ei todellakaan ole sakemannien moottoreista. Kuten sanottu japsien moottorit on ihan samanlaisia. Se tehdään tarkoituksella että saadaan sisäänajoon parempi voitelu. Silloin se juuri on helvetin hyvin hoonattu jos sitä öljyä alkuun menee reilummin. Edelleen, ota selvää ennen kuin huutelet hirveän kovaan ääneen. noh, eiköhän me kaikki täällä tiedetä kuka on oikeassa. Sä teet itsestäsi vain idiootin kun yrität selitellä vaikka edes tekniset perusasiat eivät ole hallussa.
Miksikö BMW tekisi paremmasta materiaalista? No eikös se näy jo sen auton hintalapussa? Mistä revit nuo käsitykset saksalaisesta filosofiasta? Edelleenkin oma mielipiteesi eikä missään tekemisissä totuuden kanssa.
No kuule, niillä japseilla vasta vähän ajetaankin. Niitä tosiaan käytetään Japanissa vain vuosi tai kaksi ja sitten ne kuskataan pääasiassa Itä-Venäjälle. Kun kerran vertaat saksalaisten autojen käyttöä pelkästään Saksassa ja valmistajan filosofiasta että kun Saksassa ei käytetä autoja pitkään niin siksi niiden ei tarvitse kestää niin vertaa sitten myös samalla tavalla japanilaisten Käyttöä Japanissa. Ihan niin kuin niitä autoja ei vietäisi muualle maailmaan ja valmistajat todellakin suunnittelevat uudet autot vain kotimarkkinoille. Jeesus mikä hölmö.
Etpä taida paljon japanilaisistakaan tietää. Suosittelen vähän matkustelemaan niin ehkäpä sinäkin opit vähän avarakatseisuutta ja käytöstapoja. Lisäksi suosittelen käymään peruskoulun uudestaan että fysiikan perusteet tarttuvat kaaliin ja samaan syssyyn voit lukea jonkun autotekniikan perusteoksen. - sitä
paljoa kirjoitti:
autoista tietää kun luulet että öljyn kulutus loppuu, siis kaikki autot vie jonku verran öljyä, japsiautoissa kulutus vaan on niin pientä että sitä ei mittatikusta huomaa. Tuulilasin uusien autojen testeistä huomaa että japsit ei kuluta tuommosia litra ja kymppitonni määriä, mainitaan vaan että öljyä ei ole tarvinu lisätä testin aikana (eikä jälkeen). Ootko tosiaan sitä mieltä että takavetosen vetopyörästön uutuuden takia kulutus on isompi, rattaathan siellä pyörii ei ne aiheuta sen enempää kitkaa uutena kuin käytettynäkään, ei ainakaan niin paljo että kulutus heittelis tuossa mittakaavassa...(tai sitte sieltä vuotaa ne öljyt ulos, bemarien laatikothan vuotaa tunnetusti). On kyllä helvetin huonosti hoonattu sakemannien moottorit jos noin on että kaikki vie uutena öljyä, siinä taitaa bemarin tehtaalla nahkahousulla olla oma rööri hoonattu niin hyvin ettei enää töissä kiinnosta. Mutta toivossahan on hyvä elää, ja minkä takia bemari muka tekis huonommin kuluvasta materiaalista sylinterit ym. kun koko saksassa on tyylinä että autoja vaihdetaan lähes vuosittain ja käytetyt loppuun ajetut myydään uunoille suomeen. Lujan moottorin tekeminen saksalaisen autotehtaan filosofian mukaan ei kannata kun se vuoden tai parin päästä menee myyntiin, (saavat myydä uuden auton ja vanhoihin varaosia) sen takia saksalaiset autot on semmosia niinku on, japanilaisilla on toisenlainen tyyli koska ne tietää että maailmassa löytyy uuden auton ostajia vaikka mallit uudistuu joka vuosi ja niille on kunnia asia että asiakas on tyytyväinen, siellähän ne tekee melkein harakirin jos joku menee pieleen. Saksalaisten tyylin näkee jopa kodinkoneissa ja muissakin laitteissa, ei helvetti paljo kannata ees kahvinkeitintä ostaa jos ei kyljessä lue samsung tai joku muu.
Ei sitä Bemarissakaan mittatikusta näe. Etkö tiedä ettei uudessa Bemarissa ole sellaista. Eikös se ole aika vanhanaikaista.
- Toyota
paljoa kirjoitti:
autoista tietää kun luulet että öljyn kulutus loppuu, siis kaikki autot vie jonku verran öljyä, japsiautoissa kulutus vaan on niin pientä että sitä ei mittatikusta huomaa. Tuulilasin uusien autojen testeistä huomaa että japsit ei kuluta tuommosia litra ja kymppitonni määriä, mainitaan vaan että öljyä ei ole tarvinu lisätä testin aikana (eikä jälkeen). Ootko tosiaan sitä mieltä että takavetosen vetopyörästön uutuuden takia kulutus on isompi, rattaathan siellä pyörii ei ne aiheuta sen enempää kitkaa uutena kuin käytettynäkään, ei ainakaan niin paljo että kulutus heittelis tuossa mittakaavassa...(tai sitte sieltä vuotaa ne öljyt ulos, bemarien laatikothan vuotaa tunnetusti). On kyllä helvetin huonosti hoonattu sakemannien moottorit jos noin on että kaikki vie uutena öljyä, siinä taitaa bemarin tehtaalla nahkahousulla olla oma rööri hoonattu niin hyvin ettei enää töissä kiinnosta. Mutta toivossahan on hyvä elää, ja minkä takia bemari muka tekis huonommin kuluvasta materiaalista sylinterit ym. kun koko saksassa on tyylinä että autoja vaihdetaan lähes vuosittain ja käytetyt loppuun ajetut myydään uunoille suomeen. Lujan moottorin tekeminen saksalaisen autotehtaan filosofian mukaan ei kannata kun se vuoden tai parin päästä menee myyntiin, (saavat myydä uuden auton ja vanhoihin varaosia) sen takia saksalaiset autot on semmosia niinku on, japanilaisilla on toisenlainen tyyli koska ne tietää että maailmassa löytyy uuden auton ostajia vaikka mallit uudistuu joka vuosi ja niille on kunnia asia että asiakas on tyytyväinen, siellähän ne tekee melkein harakirin jos joku menee pieleen. Saksalaisten tyylin näkee jopa kodinkoneissa ja muissakin laitteissa, ei helvetti paljo kannata ees kahvinkeitintä ostaa jos ei kyljessä lue samsung tai joku muu.
Joissakin vanhemmissa Toyotissa tuo uuden auton bensan ja öljyn kulutus oli mainittu käyttöohjekirjassa. Että se niistä japseista.
- tekniikkaa
paljoa kirjoitti:
autoista tietää kun luulet että öljyn kulutus loppuu, siis kaikki autot vie jonku verran öljyä, japsiautoissa kulutus vaan on niin pientä että sitä ei mittatikusta huomaa. Tuulilasin uusien autojen testeistä huomaa että japsit ei kuluta tuommosia litra ja kymppitonni määriä, mainitaan vaan että öljyä ei ole tarvinu lisätä testin aikana (eikä jälkeen). Ootko tosiaan sitä mieltä että takavetosen vetopyörästön uutuuden takia kulutus on isompi, rattaathan siellä pyörii ei ne aiheuta sen enempää kitkaa uutena kuin käytettynäkään, ei ainakaan niin paljo että kulutus heittelis tuossa mittakaavassa...(tai sitte sieltä vuotaa ne öljyt ulos, bemarien laatikothan vuotaa tunnetusti). On kyllä helvetin huonosti hoonattu sakemannien moottorit jos noin on että kaikki vie uutena öljyä, siinä taitaa bemarin tehtaalla nahkahousulla olla oma rööri hoonattu niin hyvin ettei enää töissä kiinnosta. Mutta toivossahan on hyvä elää, ja minkä takia bemari muka tekis huonommin kuluvasta materiaalista sylinterit ym. kun koko saksassa on tyylinä että autoja vaihdetaan lähes vuosittain ja käytetyt loppuun ajetut myydään uunoille suomeen. Lujan moottorin tekeminen saksalaisen autotehtaan filosofian mukaan ei kannata kun se vuoden tai parin päästä menee myyntiin, (saavat myydä uuden auton ja vanhoihin varaosia) sen takia saksalaiset autot on semmosia niinku on, japanilaisilla on toisenlainen tyyli koska ne tietää että maailmassa löytyy uuden auton ostajia vaikka mallit uudistuu joka vuosi ja niille on kunnia asia että asiakas on tyytyväinen, siellähän ne tekee melkein harakirin jos joku menee pieleen. Saksalaisten tyylin näkee jopa kodinkoneissa ja muissakin laitteissa, ei helvetti paljo kannata ees kahvinkeitintä ostaa jos ei kyljessä lue samsung tai joku muu.
Kaveti teki itsestään oikein kunnon idiootin kun yritti provoilla. Kannattaisi tosiaan ottaa asioista edes vähän selvää. Ei pitäisi vittuilla kun ei osaa. En kyllä muutenkaan ymmärrä mitä tuollaisten ääliöiden päässä liikkuu kenellä on tarve mollata jotain autoa. Eikös se kuitenkin ole tärkeintä että itse on autoonsa tyytyväinen. Ehkä se sitten on sitä kateutta.
-Tojomies- - autolehtien
kai se kirjoitti:
No ei kai se nyt kokonaan lopukaan mutta pienenee niin paljon ettei huoltoväliillä tarvitse lisätä. Ääliö. Ihan paskapuhetta ettei muka japsiautoihin tarvitse lisätä uutena öljyä. Oma Avensis vei ensimmäisellä kahdella tonnilla yli 2 litraa öljä ja vie edelleenkin varmasti litran 10000 kilometrilla. Sulla on ilmeisesti joku pakottava tarve tulla tänne Bemaripalstalle provoilemaan mutta ihan paskaa kyllä puhut. Uudet autot kuluttavat lähes kaikki jonkun verran öljyä ennen kuin osat ovat hioutuneet. Ihan niin kuin joku jo täällä selittikin.
Myös tuo väite että takavetoiset vievät uutena enemmän bensaa pitää täysin paikkansa. Osat ovat uutena sen verran tiukka sovitus että nekin pitää ajaa sisään ja sitten kulutuss vähenee. Minä ainakin olen tosiaan sitä mieltä eikä se edes ole mikään mielipidekysymys. Kyllä järjenkin pitäisi jotain sanoa. Lisäksi minulla on myös omakohtaisia kokemuksia asiasta. Ainakin viimeisen korimallin Toyota Supra vei ensimmäisen 2000 kilometrin aikana paljon enemmän bensaa koin sitten kun siinä oli kymppitonni mittarissa. Nämä on ihan autotekniikan perusjuttuja. Kannattaisi vähän ottaa selvää ennen kuin tulee tänne mussuttamaan. Ja kyllä, ne rattaat todellakin aiheuttaa enemmän kitkaa uutena kun välykset on pienemmät. Tämä on havaittavissa myös etuvetoisissa mutta ei läheskään niin selvästi. Mihin perustat väitteesi ettein näin ole? Pistä nyt jotain faktaa kehiin, pelkkä sun mielipide ei riitä. Täällä on jo parikin kirjoittajaa kenellä on omakohtaisia kokemuksia aiheesta.
Entä montako bemaria olet omistanut kun niiden laatikot vuotaa tunnetusti? Tuota en lähde kommentoimaan kun itselläni ei ole Bemaria ollut. Kaverilla kyllä on enkä ole kuullut että siinä olisi ollut mitään normaaleja kulututsosia suurempia vikoja.
Kysymys ei todellakaan ole sakemannien moottoreista. Kuten sanottu japsien moottorit on ihan samanlaisia. Se tehdään tarkoituksella että saadaan sisäänajoon parempi voitelu. Silloin se juuri on helvetin hyvin hoonattu jos sitä öljyä alkuun menee reilummin. Edelleen, ota selvää ennen kuin huutelet hirveän kovaan ääneen. noh, eiköhän me kaikki täällä tiedetä kuka on oikeassa. Sä teet itsestäsi vain idiootin kun yrität selitellä vaikka edes tekniset perusasiat eivät ole hallussa.
Miksikö BMW tekisi paremmasta materiaalista? No eikös se näy jo sen auton hintalapussa? Mistä revit nuo käsitykset saksalaisesta filosofiasta? Edelleenkin oma mielipiteesi eikä missään tekemisissä totuuden kanssa.
No kuule, niillä japseilla vasta vähän ajetaankin. Niitä tosiaan käytetään Japanissa vain vuosi tai kaksi ja sitten ne kuskataan pääasiassa Itä-Venäjälle. Kun kerran vertaat saksalaisten autojen käyttöä pelkästään Saksassa ja valmistajan filosofiasta että kun Saksassa ei käytetä autoja pitkään niin siksi niiden ei tarvitse kestää niin vertaa sitten myös samalla tavalla japanilaisten Käyttöä Japanissa. Ihan niin kuin niitä autoja ei vietäisi muualle maailmaan ja valmistajat todellakin suunnittelevat uudet autot vain kotimarkkinoille. Jeesus mikä hölmö.
Etpä taida paljon japanilaisistakaan tietää. Suosittelen vähän matkustelemaan niin ehkäpä sinäkin opit vähän avarakatseisuutta ja käytöstapoja. Lisäksi suosittelen käymään peruskoulun uudestaan että fysiikan perusteet tarttuvat kaaliin ja samaan syssyyn voit lukea jonkun autotekniikan perusteoksen.testejä niin huomaat ettei uusiin japsiautoihin tarvi lisätä öljyä, ei todellakaan oo saksalaiset ja japanilaiset moottorit samanlaisia öljyn kulutuksen suhteen (onneks). Jaa että ostit suomesta uuden Toyota Supran, mun mielestä sitä mallia ei ees oo tuotu suomeen ja muka oma Avensis, haisee kieltämättä nuo sun jutut. En minä niin oo väittänytkään ettei polttoaineen kulutus jonkin verran nouse mutta testin mukaan 2 litraa yli ilmotetun ja vielä diiseli autossa jonka kulutus ei paljoa heittele, ammattimiesten testaamana, (niissä on niin kova vääntö ettei pienet kitkat tunnu missään), tuo kun suhteutetaan bensa autoon niin saa laittaa vielä litran tai enemmän lisää kulutukseen ja sinä väität että se johtuu vetopyörästön ja vaihdelaatikon uutuudesta, taas sun jutut haisee kieltämättä. Ja pistä ite jotain faktaa peliin, mulla sentään on autolehtien testit faktana. Uusien bemarien laatikot ei luultavasti vuoda mutta minä oon korjannu autoja työkseni ja 100tkm ajettu bimmeri niin vuotaa jo kovasti ja monesti vielä moottorinkin pohja on märkä. Mulla on ollu toistakymmentä autoa kun teen niillä pientä kauppaa, ostan jonku sopivan hintasen korjaan ja myyn pienellä voitolla ja kyllä se niin on että saksalaisista löytyy yhtä sun toista "pientä". Auton hintalapusta näkyy vain ylihinnoteltu summa ja näkeehän sen käytännössä mikä saksalaisten filosofia on. Mistä sinä tiedät mihin japanilaisia autoja viedään tai paljonko niillä ajetaan. Ja vaikka niitä vietäiski niin japanissa sattuu olemaan semmonen pykälä että niihin on pakko tehdä huollot muuten ei saa autoa katsastettua, saksassa taas omistajat välttelee huoltoa niin paljon kuin vain voi sen kyllä huomaa tuontiautoista. Niillä siellä saksassa on auton jätteiden käsittelystä kovat maksut, siinä yks syy miks ne välttelee huoltoja. Älä viitsi naurattaa käytöstavoista, bemarimies opettaa käytöstavoista, siisti kuule omat tapas ensin ja neuvo vasta sitte muita.
- Paajanen
Kiinnostaisi tietää noiden kulutukset ja käytännön kulkupuoli. Eli miten vääntää ja millä kierroksilla. Diesel kiinnostaa juuri tuon väännön ja kulutuksen takia, tuo 525i kuitenkin kai vie aika lailla bensaa varsinkin kaupunkiajossa.
- baabe
ajelen töikseni ja olen saanut keskikulutukseksi 6,1-6,4 /100 kn...tuollaisissa viikon kertaotoksissa.
2,5 litran 24-venttiilinen suora kuutoskone. Teho 150 hv/4000 rpm, vääntö 300 Nm 1 750-3 000 rpm.
Mukava ajettava.En voisi kuvitellakaan 4000-6000 km kuukausiajoja millään rimpulalla. - siis
baabe kirjoitti:
ajelen töikseni ja olen saanut keskikulutukseksi 6,1-6,4 /100 kn...tuollaisissa viikon kertaotoksissa.
2,5 litran 24-venttiilinen suora kuutoskone. Teho 150 hv/4000 rpm, vääntö 300 Nm 1 750-3 000 rpm.
Mukava ajettava.En voisi kuvitellakaan 4000-6000 km kuukausiajoja millään rimpulalla.pölynimurikauppias montako imuria luulet saavas kaupaks kun kurvaat pihalle kuppasella bimmerilläs mustan savun saattelemana, ylimielinen ilme naamallas... käännä ainaki rattaat suoraan, rouvaa ei varmaan kiinnosta sun 18 tuuman vanteet ja tuplaputket.
- ainakaan sulle
siis kirjoitti:
pölynimurikauppias montako imuria luulet saavas kaupaks kun kurvaat pihalle kuppasella bimmerilläs mustan savun saattelemana, ylimielinen ilme naamallas... käännä ainaki rattaat suoraan, rouvaa ei varmaan kiinnosta sun 18 tuuman vanteet ja tuplaputket.
huollan lääkintälaitteita kuppaisella autollani.
Mulla ei ole 18 tuuman vanteita eikä tuplaputkia.....eikä ole mun autollakaan.
Ja mitäpä se muutenkaan mulle kuuluu,mikä sun rouvaas kiinnostaa - tuossa katiskassa
baabe kirjoitti:
ajelen töikseni ja olen saanut keskikulutukseksi 6,1-6,4 /100 kn...tuollaisissa viikon kertaotoksissa.
2,5 litran 24-venttiilinen suora kuutoskone. Teho 150 hv/4000 rpm, vääntö 300 Nm 1 750-3 000 rpm.
Mukava ajettava.En voisi kuvitellakaan 4000-6000 km kuukausiajoja millään rimpulalla.BUAHAAAAAA
- M50 - 24v moottorilla
tuollainen vm.-90 auto oli reilut 3 vuotta ja 75 tkm jokapäiväisessä ajossa. Myydessä kilsoja vajaa 280 tkm ja syy myyntiin oli farkun tarve.
Keskikulutus koko matkalla oli 9,5 l/100 km. Maantiellä pienin lukema oi 7,9 l sadalle, keskimäärin n. 8,5 l sadalle maantiellä. Kaupungissa sitten hörppi jotain kymppiä tai reilua kymppiä.
Tuon ikäluokan autoksi todella hyvä ajaa. Pitkä akseliväli, ei talvikeleillä ongelmia. Looginen ja rauhallinen käytös vaikka olisi liukasta. Tuossa oli vielä lukkoperä, joten kulki mukavasti liukkaallakin.
24v 2,5 litran bensakone on luonteeltaan kierroskone, herää jossain 4000-5000 rpm kohdalla. Kolmosella helppo ohitella 80 alueilla.
Herkkiä kohtia ovat sytytyspuolat (1 per pytty), lamda-vikoja ja jotain tyhjäkäynti humbausta kuuluu olevan jollain noissa. Omassa meni puolat uusiksi.
Nokka pyörii ketjulla => ei hihnanvaihtoja.
Ei ollut ongelmia korin ruostumisen suhteen, sinkittyä peltiä taitaa olla lasien alareunaan saakka.- BMW Power
Ajoin viikolla Tampereelle (Helsingistä) ja takaisin, cruise control säädettynä 122 km/h.
Pienet kaupunki ajot mukaanlukien kulutus oli trippimittarin tsekkauksella ja tankkausten välissä 8,3 l / 100 km.
Kaupunki ajossa menee sitten 12 l / 100 km. - sulla
BMW Power kirjoitti:
Ajoin viikolla Tampereelle (Helsingistä) ja takaisin, cruise control säädettynä 122 km/h.
Pienet kaupunki ajot mukaanlukien kulutus oli trippimittarin tsekkauksella ja tankkausten välissä 8,3 l / 100 km.
Kaupunki ajossa menee sitten 12 l / 100 km.Manuaali? Pitääkin huvikseen verrata mitä E90 325i vie. Tosin niissähän taitaa nykyään olla eri pata.
- on mulla
Elikkäs tollasen -95 220tkm. ostin viime helmikuus
sa ja nyt kilsoja 242tkm. Pelannu on ja kulutus
7 litraa kesällä ja 8 litraa talvella.
Tässähän on "vaan" 85 kw mutta mukava on ajella.
Yhden ominaisuuden huomasin ja se on sisä-ilma
suodatin (ilmastoinnin yhteydessä) se kannattaa
ottaa talveksi pois jos haluaa lämppärin/ilmastoin
nin pelittävän.
Koriltaan auto on touring . - suosittelen
Takana 50k nimimerkissä mainitulla mallilla vuodelta -93. Pajalla on käynyt tähän mennessä kahden hehkutulpan vaihdon vuoksi.
Kulutus ollut pienimmillään 6,3 litraa dieseliä satasella, silloinkin useampi henki ynnä tavaraa kyytissä.
Kulutus suurimmillaan lyhyessä ajossa talvikelillä 8 pilkku jotain.
Mallina e34 on todellakin hyvä, kuten on jo kehuttu. Erityisesti mieltä kosketti tuo toteamus "pitkänä autona johdonmukainen ajaa talvikelilläkin". Tosin ei auton pituus yksin riitä, tarvitaan myös toimiva alusta. Mieleen tulee muutama kokeilu uudehkolla mersulla, joissa oli pakko pitää luistonestot ja kaikki mahdollinen vimpstaaki päällä, jotta auto käyttäytyi liukkaissa mutkissa edes jotenkin tolkullisesti. Ne kun otti pois, ei voinut auton ajettavuudesta puhua samana päivänäkään vanhan e34:n kanssa. Mersumiehet kääntäkööt tämän miten päin haluavat.
Jos ajat paljon, ota diesel.- vanhoja romuja
oikein tottako ajatta noin vanhoilla ja kehutta noita?????
- baabe
vanhoja romuja kirjoitti:
oikein tottako ajatta noin vanhoilla ja kehutta noita?????
Ajamme näillä koska vanhanakin bemari hakkaa useimmat uudet korvikeautot
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1137378Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista705901- 955064
- 524335
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee494146- 2233996
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san283778- 433644
- 552972
- 422467