Sijoituspaikka luetuille kirjoille ?

Osaisiko joku suositella hyvää kotia vähän
käytetyille suomenkielisille käännösromaaneille?

Olen jo pitkään ajatellut, että pitäisi löytää niille paikka, jossa pääsisivät uudelleen luettaviksi. Voisitko sinä antaa hyvän vihjeen, minne kannattaisi tarjota niitä?

Olemme jo perustaneet taloyhtiölle oman kierrätyskirjaston ja pariin muuhinkin paikkaan vein niitä muutama vuosi sitten. Jostain kummasta uusia kirjoja aina vaan ilmestyy kotiini, vaikka olen päättänyt olla lisäämättä enää hyllyjä.

Miten te olette ratkaisseet vastaavat ongelmat?

11

1643

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hintriika

Sairaaloiden kirjastoja on lopetettu määrärahojen puutteessa. Ottaisivatko lahjoituksia? Tai vanhustentalot?

• mirjamarja

Ongelma on varmasti joka toisessa huushollissa. Vanhojen kirjojen kaupatkin alkavat olla ihan täynnä. Kirjastotkin myyät pois vanhoja teoksiaan.
      Pitäisi vain löytää esim. vanhusten päiväkerhoja, joissa on lukupiirejä. Erilaiset hoitokodit voivat ottaa vastaan jne. Mutta kamalastihan siitä on itselle vaivaa. Ensin etsiä vastaanottopaikka ja sitten kyörätä sinne kirjat. Ne jos mitkä painavat.
      On vaan niin syntinen ajatus paiskata kirjoja paperinkeräykseen. Niinpä meillä kaikilla lienee hyllyt täynnä.
      Ja joulu lähestyy. Kirja on mukava lahja.

• osoite

roskis? Miksi sama viesti kahteen kertaan?

• Mielestäni kirjat ovat arvokkaita, enkä voisi kuvitella täyttäväni niillä jäteastiaa muutenkaan. - Varmasti jostain löytyy niillekin lukijoita.

Laitoin kysymykseni kolmen ikäryhmän palstoille, koska halusin saada apua löytääkseni kirjoille hyödyllisen paikan. Minusta ne ansaitsevat saada "elää" ja kulua niitä arvostavissa käsissä.

Miksi harmistuit?

• Marjatta

minä annoin AA:kotiin monta muovikassillista, Olivat kiitollisia koska luettavasta oli kova puute.

• Voi viedä esim. sairaaloihin ja täällä Lahdessa sivukirjastot ottaa mielellään siistejä kirjoja.

• isoäiti**

Vankilat ja muut rangaistuslaitokset ottavat
      mielellään vastaan kirjalahjoituksia.

• On olemassa maailmanlaajuinen "kirjat kiertoon" tapa jolla pääset kirjoista eroon, mutta pieni vaiva on nähtävä, kirjat on rekisteröitävä ja toimitettava paikkaan josta ohikulkija voi napata kirjan käteensä.
      Tästä aiheesta oli hiljakkoin TV;ssä puhetta, (olisko ollut Kirpputori ohjelma).

Seuraavan linkin takaa löytyy lisää tietoa.

Huom. Lehtiä ei voi näin kierrättää, taskukirjoja kyllä.

http://www.soneraplaza.fi/ellit/artikkeli/0,2705,h-2009_a-271190,00.html

• mulla askaretta
        kirjar kirjoitti:

likistä

http://www.rinaldiweb.it/eurobc/su/index.htm

kun lähden piiloittelemaan 150kpl kirjoja, joista pitäisi päästä eroon.
        Mut hei ihan tosissaan, niin tuo Bookcrossing on ihan vaan kivaa leikkiä. :-)

• cumber
        mulla askaretta kirjoitti:

kun lähden piiloittelemaan 150kpl kirjoja, joista pitäisi päästä eroon.
        Mut hei ihan tosissaan, niin tuo Bookcrossing on ihan vaan kivaa leikkiä. :-)

Tuolta saat tarvittaessa apua:
        http://www.bookcrossing.com/forum/30
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Bookcrossing

Jos et jaksa laittaa niitä BCID-tunnuksia itse kirjoihin, niin katso, onko paikkakunnallasi kirjanvaihtohyllyä. Kysy vaikka tuoltaforum/30-paikasta. Voit viedä opukset sinne jabc-harastajat voivat laittaa ne tietokantaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      105
      2633
    2. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      103
      1769
    3. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1535
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      16
      1242
    5. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      22
      1058
    6. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      973
    7. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      46
      953
    8. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      94
      938
    9. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      120
      931
    10. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      338
      836
    Aihe