Minä saatan muuttaa opiskelujen perässä Kuopioon ja olen kovasti kiinnostunut tulevasta kotikaupungistani. Alla on lista kaupunginosista. Mitkähän niistä mahtaa olla hyvää seutua ja mitkä vähemmän hyvää seutua. minua myös kiinnostaa historia eli mitkä alueet ovat "aina" kuuluneet Kuopioon ja mitkä on myöhempiä liitosalueita. Nykyäänhän Kuopio on valtavan suuri pinta-alataan. viimeksi Vehmersalmi liitettiin Kuopioon. Mahtoikohan olla vehmersalmelaisten tahto? Tuskinpa, taisi vaan valttusto päättää oman kunnan lakkauttamisesta.
Mutta asiaan. Tässä Kuopion kaupunginosat. Tuskinpa mitään merkittävää on jäänyt pois.
KAUPUNGINOSAT
Haapaniemi
Inkilänmäki -
Peipposenrinne
Itkonniemi -
Männistö -
Linnanpelto
Julkula
Jynkkä
Kelloniemi -
Likolahti
Keskusta
Kettulanlahti
Levänen
Neulamäki
Niirala
Petonen
Puijonlaakso
Päiväranta
Länsi-Puijo - Rypysuo
Rönö
Saarijärvi
Rahusenkangas -
Kuivinniemi
Saaristokaupunki
Särkiniemi -
Särkilahti
Kiinnostaa
15
2023
Vastaukset 15
- paitsi.
Kaupungin osista en oikein tiedä,mutta älä muuta missään nimessä Petoselle!!! Paha maineista seutua ja aina sattuu ja tapahtuu!!
- hilima
nimi. "paitsi" narrasi sinua. oon asustellu petosella 16 vuotta enkä ole ikinä nähny mitään "pahoja juttuja" missään. ainahan jotain jokapaikassa tapahtuu. itestä kiinni miten ja missä liikkuu.
- tekikii
Niin, rauhoittunut on Petonen, kuuluu enää hajanaista ammuntaa silloin tällöin.
- msda
en muuttaisi petoselle tai neulamäkeen
- Teea
Itse aikoinaan ajattelin että en varmasti Petoselle muuta...Nyt olen yli kaksi vuotta asunut täällä, eikä mitään ongelmia ole ollut.
En kylläkään asu petosen keskustassa, vaan Pitkälahden puolella. Täällä ainakin on rauhallista, hyvät lenkkeilypolut jne. Minkäänlaiseen häiriöön/häiriköihin en ole törmännyt. En kyllä tuosta petosen keskustasta tiedä, kun siellä en ole juurikaan liikkunut.
Mutta tuo yleistys että koko petonen olisi jotain "pahamaista" aluetta on ihan puppua.
Itse en muuttaisi neulamäkeen enkä saarijärvelle. - minä
linnanpelto,männistö,haapaniemi ja keskusta ovat mielestäni parhaat asuinalueet, etenkin linnanpellolla on lämminhenkinen ilmapiiri puutaloineen.
- hilima
kyllä männistössäkin näkee jos jonkinlaista kulkijaa, jotka tulevet ja häiriköivät esim. bussia ootellessa pysäkillä.
- mieltä
hilima kirjoitti:
kyllä männistössäkin näkee jos jonkinlaista kulkijaa, jotka tulevet ja häiriköivät esim. bussia ootellessa pysäkillä.
Siellä riittää jos jonkinlaista kulkijaa.. noh onhan männistön "keskustassa" 3 pubia, joten se selittänee aika hyvin miksi meno siellä on hieman railakasta ja häiriköitsijöitä riittää..
- opiskelija
Me muutettiin Niiralaan nyt syksyllä... Tosi mukava alue, lähellä kaikkea. :)Suosittelen. Itse en muuttaisi Petoselle tai Männistöön.
- kokenut
Kannnattaa vältellä Saarijärviä (varsinkin b) ja Kelloniemeäkin (ainakin etuosaa).
Aika kerrostaloslummeja, ja palvelut puuttuu.
Männistössä ja Saarijärvi A:lla on vähäosaisia ja alkoholisteja, jos niille on allerginen. - kata
Puijonlaakso on kuollut paikka. Ja ne ihmiset siellä on zombieita.
- Neulamäki.
Millainen paikka Neulamäki on asua? Rauhallinen vai pitääkö kokoajan seurata,kuka selän takana kulkee!!?? ;-D Muut alueet on jo melkein tuomittu!! Männistössä hiippareita ja alkoholisteja,Puijonlaaksossa ZOMBIETA!! Saarijärvellä ja Kelloniemessä alkoholisteja ja Petosella hajanaista ammuskelua....
- asunut
jo 3 vuotta neulamäessä ja rauhallista on ollut. Asun etu neulamäessä ja olen kuullut että alueella on ollut joskus muinoin hyvinkin rauhatonta. Itse en ole kokenut mitenkään pelottavana liikkua iltaisin neulamäessä, mutta lenkkeily kaverina on suuri koira, jonka kanssa on ollut rauhallista liikkua täällä ja myös aikaisemmilla asuin aluellani saarijärvi-A, männistö, itkonniemi akselilla. Juoppoja ja muita laitapuolen kulkijoita näkyy neulamäessä ihan samalla tavalla kuin keskustassa ja männistössä ja petosella ja.. ja.
Kaikissa kaupunginosissa sattuu ja tapahtuu, mutta täytyy osata välttää liikkumista yksin esim. ostareilla, varsinki sellaisilla joissa on paikallinen räkälä, myöhään illalla ja yöllä. Ainut miinus neulamäestä: pitkä matka keskustaan, noin. 4km. - neulamäessä
asunut kirjoitti:
jo 3 vuotta neulamäessä ja rauhallista on ollut. Asun etu neulamäessä ja olen kuullut että alueella on ollut joskus muinoin hyvinkin rauhatonta. Itse en ole kokenut mitenkään pelottavana liikkua iltaisin neulamäessä, mutta lenkkeily kaverina on suuri koira, jonka kanssa on ollut rauhallista liikkua täällä ja myös aikaisemmilla asuin aluellani saarijärvi-A, männistö, itkonniemi akselilla. Juoppoja ja muita laitapuolen kulkijoita näkyy neulamäessä ihan samalla tavalla kuin keskustassa ja männistössä ja petosella ja.. ja.
Kaikissa kaupunginosissa sattuu ja tapahtuu, mutta täytyy osata välttää liikkumista yksin esim. ostareilla, varsinki sellaisilla joissa on paikallinen räkälä, myöhään illalla ja yöllä. Ainut miinus neulamäestä: pitkä matka keskustaan, noin. 4km.johtuisiko tuosta 'pitkästä' matkasta keskustaan? ;)
- Minä vaa
Suosittelen Niiralaa, särkilahtee taikka särkiniemee kaikki nuo 3 ovat rauhallista ja kaunista seutua asua.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2931185Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "2941071Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔50928- 106899
- 101849
- 78843
- 108712
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2561Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh11518