aivan pakko kertoa minun jukkapalmun tarina.koska olen niin vallattoman ylpeä tästä kasvistani.
poikaystäväni osti kaksi vuotta sitten minulle eräästä pienestä sekatavara kaupasta pienen,erittäin hyvän näköisen jukkapalmun alun.korkeutta sillä oli silloin n20cm.hintana muistaakseni 4euroa,ei ainakaan enempää.no koska kyseessä siis ei ollut mikään kukkakauppa,näytti tämä jukkis olevan pinteessä,kun kurkisti ruukkuun.multa,se vähäkin oli aivan rutikuivaa,lehdet todella pölyssä,ja juuret olivat jopa rikkoneet ruukun.ruukun ja mullan vaihto joulun alla pikkasen peljätti,mietin miten suhtautuu talvi aikaan moiseen muutokseen.samaan aikaan meille oli juuri hommattu toinen kissa,joka innokkaana pentuna onnistuikin jukkani tiputtamaan.
sitten seurasi muutto uuteen asuntoon,viikko oston jälkeen.sattui olemaan juuri 20asteen pakkaset muutto päivänä,ovi koko ajan auki,ja sisällä ei ihminen ilman toppatakkia tarjennut.kaiken lisäksi yksi päivä ei muuttoon riittänytkään,ja päätettiin että mm kukkani saavatjäädä odottamaan seuraavaa päivää.ajattelin että eiköhän kämppä yön aikana pikkasen lämpene,etä tarkenevat,mutta tapahtui niin mukavasti että sulake päätti pamahtaa kymmenen aikaan illalla,eikä tietenkään ollut vara sulakkeita.eli lämpöä ei tullut,muuta pako oli kasvit jättää.tämän ntuloksena 18kasvistani 6 paleltuikin jo yöllä,ja 2 sitten kärsi nii pahasti että oli pakko laittaa pois.kyllä siinä haikeesti heitti pois,kun olin ennen muuttoa joutunut luopumaan o 4:stä kasvista,kun katsoin että kaikki eivät uuteen asuntoon mahdu.mutta tämä pieni jukkis ei välittänyt mistään.alkoi kasvattamaan uusia lehtiä jo heti talvella.keväällä olikin sitten taas ruukun vaihto.
meni kolme päivää tästä,kun eräänä kauniina päivänä kun tulin töistä,niin siellä tulikin vastaan aika sotku.kissat olivat kaataneet kaksi kukkapöytää.sain heti sanoa hei hei peikonlehdelleni,ja jukkapalmusta huomasi katkenneen sen "puu tapin".ruukku oli halki,ja koska kyseessä oli lauantai ilta,jouduin maanataihin asti odottamann että pääsin ostamaan uuden ruukun.päätin koittaa josko jukkani vielä eläisi.ostin altakasteluruukun,ja laitoin vielä se poikenneen rontonkin mukaan.tästä alkoi kunnon kasvu spurtti.viime keväänä oli taas vaihdettava isompaan altakastelu ruukkuun,ja kukkapöytäkin piti vaihtaa matalempaan kun peitti puolet ikkunasta.
elokuun lopulla oli taas muutto.tähän mennessä on saanut todella paljon valoa,mutta nyt vähemmän.mutta se ei tuota haittaa.taas tulee uusia lehtiä,ja tämä sinnikäs kaveri on nyt 2vuotta myöhemmin kasvanut yli 115cm pitkäksi,ja leveyttäkin sillä on tuuheimmasta kohta reippaasti yli 105cm.voi pojat,mä olen ylpeä =D tässä errän jukkiksen tarina.toivotaan hälle vielä paljon hyviä vuosia =) ja tätä menos niin kyllä käykin.
Onnellinen jukkapalmu =)
1
557
Vastaukset
- Manna
Tiedän tunteen, kyllä noista kasveista sitten osaakin joskus olla ylpeä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242381Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3441981Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä251866Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101663Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581478Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121022Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu18999- 63865
- 55850
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2808