Meillä on 2 lasta, joista toinen on oksennustaudissa ja oksentaa heti kun jotain syö. Toisella lapsella on vain ruokahalu kadoksissa, ei siis oksentele.
Voiko olla mahdollista, että tämä oksentelematonkin sairastaa parhaillaan, vai saako hän oksennukset aikaiseksi vasta päivän parin päästä??
Itsellänikin on omituinen paha olo, muttei kuitenkaan oksentamista vaativa... Vähän kuin matkapahoinvointia jo toista päivää putkeen.
Oksennustauti ilman oksentelua?
7
12625
Vastaukset
- Äippä
oli 2v.sitten vanhempi tyttö oksennustaudissa, nuorempi 2-vuotias oli pari päivää huono syömään muuten ilman mitään oireita.
Itselläni oli sama juttu pariin päivään ei ruoka maistunut ja oli etova olo, ei muuta.
Mies taas sai kunnon mahataudin ja mikään ei pysyny sisällä kahteen päivään.
Luulen että taudin voimakkuus johtuu ihmisen vastustuskyvystä.
Yleensä meillä sairastaakin mies kaikki taudit ja vanhempi tytär sairastaa joskus, minä ja nuortempi ollaan terveitä! :) - pakkanen
Hei !
Mielenkiintoinen sun viestis =)
Voi oksennustauti olla ilman oksentamistakin !
Meilläkin joskus kun oli oksutauti, niin toinen lapsi oksenti ja toinen ei . Siinä tapauksessa toisella ei ollut tautia. Mutta on meillä joskus varmaan ollut niinkin , että toinen oksentaa ja toinen valittaa pahaa oloa , vatsa on kipeä tms ;
mutta ruoka ja juoma ei tule ulos .
Ja silti sama pöpö saattaa olla . - nanny
Mulla on taas ihmeellinen tapaus. Hoidan kaksostyttoja, 1.5v. Voikohan tama olla oksennustautia (joka niilla oli tosin noin 6 viikkoa sitten jo) vai mita? Toinen kaksosista on vaikuttanut nama kaksi paivaa aivan terveelta. Niin myos toinen, syonyt hyvin ja kaikkea, mutta kahtena perakkaisena iltana oksentanut sankyyn iltamaitopullon jalkeen? Luulisi ettei ruuassa tai maidossa ole ollut vikaa, koska toisella kaksosista ei mitaan oireita. Ja kukaan ei ole perheessa ollut oksennustaudissa sen jalkeen, kun 6 viikkoa sitten kaikki, mina mukaan lukien sairasti sen. Osaisitteko aiteina sanoa mista tama oksentaminen vuorokauden valein voisi johtua? Tuntuu vaan niin oudolta, etta kaksoset jotka jakaa jopa lusikan, olisivat eriaikaa kipeina. Ja siis varsinkin se, etta tytto soi koko vuorokauden naiden oksentamisten valissa hyvin ja oli muutenkin aivan normaalin oloinen.
- jälkeen..
vatsataudin jälkeen se maito saattaa vielä pitkään pistää vatsaa sekaisin, aiheuttaa ripulia tai oksennusta.
Vika voi siis olla siinä maidossa. Itse saimme sairaalasta ohjeen olla muutamia päiviä ilman maitoa Noro-nesteytyksen jälkeen, jotta vatsa saa rauhoittua.
- Kammoinen
En tiedä varsinaisesti vastausta kysymykseesi, mutta oksentamisen pelko on melko yleistä ja sitä voi olla myös lapsilla (varhaisin muisto pelostani on alle kouluikäisenä).
Erittäin tuttua on oksutaudin "psyykkinen tarttuminen" eli kun toinen oksentaa koko ajan, niin oma maha menee sekaisin siitä ja maha on kipeä ja on huono olo, mutta ei oksenna.
Itsehän vasta noin 15-16-vuotiaana sain tälle nimen, oksennuspelko, kun pelko alkoi muuttua elämääni hallitsevaksi ja pahimmillaan en uskaltanut mennä kouluun tämän takia. En kestänyt oksentamisen näkemistä, en siitä puhumista, huonon olon valittelua ja sain pahoja oireita kuten hengitysvaikeudet, tärinä, pyörtymisen tunne, sydämen erittäin voimakas tykytys, sekava olo, raajojen puutuminen yms. ja näiden oireiden laukaisemiseen riitti tosiaankin pelkkä oksentamisesta puhuminen eli edes itse oksentamista ei tarvittu.
Ja jo lapsuudestani muistan "myötätuntopahoinvointia", kun toinen oksentaa.- Ongelmallinen
Kammoinen! Tuntuu siltä että itselläni on sama ongelma! Miten voin vaikuttaa asiaan? Aina jos joku perheestämme on mahataudissa lukittaudun omaan huoneeseeni ja jos kuulen että joku oksentaa peitän korvani etten kuulisi mitään! Hyi! Itselläni on välillä ripulia tms. ja ilmaa nousee kurkusta ylös, maha kuplii, hiukan huono olo, voiko olla närästystä? Pyörryttää usein. Olen vasta 14-vuotias.
- .
Ongelmallinen kirjoitti:
Kammoinen! Tuntuu siltä että itselläni on sama ongelma! Miten voin vaikuttaa asiaan? Aina jos joku perheestämme on mahataudissa lukittaudun omaan huoneeseeni ja jos kuulen että joku oksentaa peitän korvani etten kuulisi mitään! Hyi! Itselläni on välillä ripulia tms. ja ilmaa nousee kurkusta ylös, maha kuplii, hiukan huono olo, voiko olla närästystä? Pyörryttää usein. Olen vasta 14-vuotias.
auttaa, viestit on VIIDEN vuoden takaa.
Käy lääkärissä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740