Kärysin salajuoppudesta.

Reino

Vaimoni yllätti minut eteisessä, kun olin ottamassa mieleni virkistykseksi votkaryyppyä 20 centtilitran taskumatista.

Sain tietysti kuulla mikä juoppolalli olen. On jollakin tavalla hyväkin, että jään aina välillä jostain synnistä kiinni. Vaimoni on niitä ihmisiä, joilla ei ole hyvä olla, ellei hänellä ole vähän paha olla.

Sitä en kylläkään ymmärrä mitä varten hän ottaa nokkiinsa, jos otan salaa ryypyn.

Onko kenelläkään toisella samanlaisia kokemuksia?

30

1814

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaimo eteisessä

Mies on niin tyhmä, että panee autotallin roskikseen tyhjät pullot.
      Sieltä voisin käydä ne laskemassa, jos viitsisin, koska hän ei hoida roskiksen tyhjennystä kuitenkaan.
      Viimeksi, kun kurkkasin, siellä oli 6 Pohjanpoika-pulloa (59%)parin desin kokoisia.
      Mäyräkoira on aina käyttökuntoisena keittiössä. Pulloja palautellaan jokaisella kauppakerralla. Mielenrauhani vuoksi en ole ottanut edes selvää paljonko olut maksaa. Puhumattakaan Alkon hinnoista.

Jos haluaisin, voisin riidellä päivittäin. Nyt saan itseni hillittyä n. 364 päivää vuodessa. Kerran vuodessa sitten ratkean liitoksistani, varmaan oman pahanolon tunteeni takia vain, sillä tilanteeseen ei muutosta tule hyvllä eikä pahalla.

• Salajuoppous

Miellä oli pullo vc-pytyn takana, kellarissa, kaikissa mahdollisissa pikoissa jopa pesukoneessa ja sähköuunissa.
        Jos miehellä ei ole kanttia myöntää alkoholismiaan, vaan luihuilee holistien tapaan, ei mitään ole hänen suhteensa tehtävissä.

• Vaimo eteisessä
        Salajuoppous kirjoitti:

Miellä oli pullo vc-pytyn takana, kellarissa, kaikissa mahdollisissa pikoissa jopa pesukoneessa ja sähköuunissa.
        Jos miehellä ei ole kanttia myöntää alkoholismiaan, vaan luihuilee holistien tapaan, ei mitään ole hänen suhteensa tehtävissä.

Oman mielenterveyden takia on elettävä omaa elämää ja annettava toisen törmäillä pulloineen. Huvittavaa on katsoa, kuinka hän "salaa" kännää ja on tyytyväisen näköinen, kun muu perhe ei huomaa. Hän kun on niin ovela.

Ei häntä voi parantaa, mutta huolehtimista riittää loppu ikä. Kukaan ei raitistu, jos ei itse halua. Usein koko perhe liittyy salailijoihin ja peittelyyn.
        Aina annetaan ohjeeksi, että se on virhe.

Kuitenkin, kun miehen juominen selviää ympäristölle, alkavat muut vältellä koko perhettä. Ilman omaa syytään joutuvat muutkin eristyksiin. Sen vuoksi on parempi olla puhumatta asiasta. Niin tyhmiä ihmiset eivät ole, että tulisivat suoraan kysymään, vaikka uteliaita saattaisivat ollakin.

• Reino

...364 päivää vuodessa olisi ihanaa rauhan aikaa.

• Vaimo eteisessä
        Reino kirjoitti:

...364 päivää vuodessa olisi ihanaa rauhan aikaa.

Se yksi päivä on vapauttava hetki koko perheelle. Tuima puhuri pöllyttää tunkkaantuneet mielet niin eteisessä, autotallissa kuin muuallakin. Pelkkää rakkautta sekin on.
        Kyllä sitä sitten taas jaksaa elää elämää eteenpäin.
        Tiedätkö, jonkin aikaa ei autotallin roskistakaan tarvitse niin usein tyhjentää.

Se yksi päivä on vapauttava hetki koko perheelle. Tuima puhuri pöllyttää tunkkaantuneet mielet niin eteisessä, autotallissa kuin muuallakin. Pelkkää rakkautta sekin on.
        Kyllä sitä sitten taas jaksaa elää elämää eteenpäin.
        Tiedätkö, jonkin aikaa ei autotallin roskistakaan tarvitse niin usein tyhjentää.

-Vaimo löysi taas autotallin roskiksesta kaikki mun tyhjät putelit.

-Mikset ite tyhjää roskista, jos kerran kärsit siitä, että vaimosi ne löytää? Vai kärsitkö?

-Kyllä kärsin.

-No mikset sitten tyhjää ite?

- Emmää niin paljon kärsi.

• naurattaaaaaaa
        Vaimo eteisessä kirjoitti:

Oman mielenterveyden takia on elettävä omaa elämää ja annettava toisen törmäillä pulloineen. Huvittavaa on katsoa, kuinka hän "salaa" kännää ja on tyytyväisen näköinen, kun muu perhe ei huomaa. Hän kun on niin ovela.

Ei häntä voi parantaa, mutta huolehtimista riittää loppu ikä. Kukaan ei raitistu, jos ei itse halua. Usein koko perhe liittyy salailijoihin ja peittelyyn.
        Aina annetaan ohjeeksi, että se on virhe.

Kuitenkin, kun miehen juominen selviää ympäristölle, alkavat muut vältellä koko perhettä. Ilman omaa syytään joutuvat muutkin eristyksiin. Sen vuoksi on parempi olla puhumatta asiasta. Niin tyhmiä ihmiset eivät ole, että tulisivat suoraan kysymään, vaikka uteliaita saattaisivat ollakin.

Ellet haluat ryhtyä aa-neuvojaksi,on toinen vaihtoehto laittaa kantapäät yhteen,kolmas on kestää kaikki.
        Se on siinä,ihminen kyllä yksinkin pärjää,miksi RIIPPUA?

• pomosi
        Ville kirjoitti:

-Vaimo löysi taas autotallin roskiksesta kaikki mun tyhjät putelit.

-Mikset ite tyhjää roskista, jos kerran kärsit siitä, että vaimosi ne löytää? Vai kärsitkö?

-Kyllä kärsin.

-No mikset sitten tyhjää ite?

- Emmää niin paljon kärsi.

Kehtaatkin vielä kirjoitella,vanha mies ja,,,,piiloitella.
        Eikö ole vara sanoa,lähe käppäseen jos ei toimintani passaa,,,vai tykkäätkö olla pomotettavana omassa kodissasi ja loppuikäsi?

• Hintriika
        pomosi kirjoitti:

Kehtaatkin vielä kirjoitella,vanha mies ja,,,,piiloitella.
        Eikö ole vara sanoa,lähe käppäseen jos ei toimintani passaa,,,vai tykkäätkö olla pomotettavana omassa kodissasi ja loppuikäsi?

Mitä jännitysmomentteja Reinon elämään sitten jäisi? Eikä se viinakaan enää luvan päälle hyvältä maistu. Ties vaikka raitistuisi koko mies...

• pakko?

toimia salapoliisina loppuikänsä?Mikä panee teidät siihen,raha vai rakkaus? Riippuvuus,käsittämätöntä.,,,oven sulkenut.
        ,,,,Uus elämä alkanut

toimia salapoliisina loppuikänsä?Mikä panee teidät siihen,raha vai rakkaus? Riippuvuus,käsittämätöntä.,,,oven sulkenut.
        ,,,,Uus elämä alkanut

Jos joltakulta loppuvat, voi nikiltä "pakko" lainata.

• salajuoppous
        naurattaaaaaaa kirjoitti:

Ellet haluat ryhtyä aa-neuvojaksi,on toinen vaihtoehto laittaa kantapäät yhteen,kolmas on kestää kaikki.
        Se on siinä,ihminen kyllä yksinkin pärjää,miksi RIIPPUA?

En katselisi enää päivääkään sitä touhua.
        Ainoa mikä kaduttaa on se että en lähtenyt aikaisemmin.

• Eräs AA

Olen Armoton Alkoholisti.
      Aikoinaan minulla oli kotona litratolkulla viinaa ja viinejä. Nykyään en enää pidä koska, vaomon mentyä pehkuihin minua ennen, kävelisin kaapille.
      Ei hän koskaan ole moitiskellut tissuttelustani koska mitään haittaa tai häiriötä siitä ei ole ollut.
      Terveyteni vuoksi täytyi ryhdistäytyä. Verenpaineeni reagoi ryyppäämiseen.
      Kotona en pidä alkoholia lainkaan enkä käy kapakoissa.
      Matkoilla olemme n. 15 - 17 vkoa vuodessa ja silloin täyttyy vuoden alkoholimäärä. En juo itseäni känniin mutta kokonaiskulutus on jonkinmoinen.
      Lunastan kuntosalikortin vuodeksi kerrallaan ja sehän menisi hukkaan jos tissuttelisin.
      Painelääkitykseni olen pystynyt pudottamaan 1/4-osaan salikäyntien ansiosta.
      Joten, ilman tälläistä kikkailua joisin itseni hengiltä.

• " Viinasta en luovu!" ---

Näin luki lööpissä hiljattain, en osta näitä lehtiä, mutta täällä netissähän niitä voi sen verran selata kuin haluaa tai viitsii.

• tissutteli itsensä hengiltä. Oli vasta 59-vuotias.
        Taatusti hyvin marinoidut sisäelimet.

Meneekö historiaan jalkapalloilijana vai miehenä joka joi itsensä kuoliaaksi?

• Hintriika

Tuli mieleen taannoinen Speden sketsi pullonpiilotuspaikoista. Yksi oli vessanpöntön vesisäiliö. Oletko kokeillut?

Ratkaisu on periaatteessa ekologinen, pönttöön ei lorise niin paljon kerrallaan vettä, kun säiliön tilavuus pienenee. Käytännössä ehkä ei! Vessankäyttötarpeet kahdestakin syystä tihentyisivät ja säästöt valuisivat kurkusta putken kautta alas toiseen putkeen.

• Reino

... ja hyvä niin. Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole niin kovin tärkeää.

• Hintriika
        Reino kirjoitti:

... ja hyvä niin. Mikään ei ole niin tärkeää kuin puutarhanhoito, eikä sekään ole niin kovin tärkeää.

Minullahan ei ole puutarhaa...

• saara.dma

Täytyy vain ihailla ja ihmetellä juoppolallien miesten vaimoväen pinnaa ja rakkautta. On täysin turhaa ja tarpeetonta ivata vaimoaan "Vaimoni on niitä ihmisiä..." kun on itse syypää tilanteeseen.

Miksi et ota sitä yhtä ryyppyäsi mielesi virkistykseksi julkisesti parhaasta kristallilasista ja tarjoa vaimollesikin.

Se, että sinut "yllätetään eteisessä" kielii siitä, ettei salajuoppoutesi jää 20 senttilitraan.

Ryhdistäydy nyt hyvä mies ajoissa! Se että otit tämän julkiseen käsittelyyn, valaa uskoa siihen, että kykenet tervehdyttämään oman ja perheesi elämän.

• Reino

... hyvä olla ellei heillä ole paha olla.

• saara.dma
        Reino kirjoitti:

Aivan tyypillinen kommentti, odotin (ja pelkäsin) juuri tuollaista reaktiota. Mutta hyvää huomenta sinullekin.

• Reino kirjoitti:

Oli hellekausi.Siitä huolimatta oli pakollinen projekti. Vain pari päivää.
        Projektiharjakaisten kunniaksi hain jääkaappiin AB:sta skottilaista huippuolutta pari pottia.

Sattui siinä vieraskin kun kahvitunnin kunniaksi avasin kylmän huurteisen.

- Jahas, sano vaimo...se taas alko...

Eikä tässä kaikki; Mentiin auttamaan sukmannimiestä. Hällä pieni projekti.

Isäntä tarjosi kahvin kanssa mulle pilsnerin, ykkösoluen.
        Se tasasi heittelehtivän sokeritasapainoni. Sain puheripulin.

- Ja kännikalan kyytiin en sitten lähde, vaimo ilmoitti.
        Suutuin kuin tupakka. Tilasin frouvalle taksin kyläily pihaan. Maksoin ja häippäsin.

Niin että parempi maassa kuin tuurijuopon suussa!

• rajoitettua

Vastaan viestiisi lukematta ensin muiden kannanottoja,luen vasta ne jälkikäteen.
      En osaisi elää noin "silmälläpidon"alaisena,että pienetkin näkäräiset,,,,salaa kiinnijäämisen pelossa v:2005.

En alistu kenenkään vahtimiseen "paukkujeni"suhteen,tarkistan itse suhteeni alkoholisoitumiseen/rahojeni käytön suhteen. EI EDUNVALVOJAA.

• tiukkapipo

,,,,,jos kerran vuodessa,,,muutama ryyppy!
      en jaksaisi vahtia,,,,jos liikaa, poistuisin takavasemmalle,hankkisin elämän.
      Harkitse edes!

• oranssi

Kaikki mitä pitää tehdä salaa---on jo ongelma.
      Kumpi on tärkeämpi vaimosi vai pullosi?
      Pelkään pahoin ,että olet jo RIIPPUVAINEN pullosta eli pullon orja! Ei hyvä,mutta niinkin voi käydä.Osanottoni-ei käy kateeksi pikemmin päinvastoin.

• sitä keskustellaan

ryypyn ottamisesta salaa. varsinaisia höpöhöpöjä

• Pääsky64

ainut huvi on se salaa.Ilman salaa se ei olisikkaan mitään.Ennen minäkin aloin kieltää jos oltiin lasten kanssa retkellä tai kerholla kun alkoi mennä paita housujen päällä jenkan valssina ja päin vastoin.
        Nyt en välitä vaikka kävelisi päällään kun kenenkään henki ei ole vaarassa.
        Pienten lasten kanssa ollessa metsässä ja kaveriperheen kanssa oli säntö että viinaa oli mukana.
        Eikä mitään holttia ,polttoainetta kaasivat lämmitysuuniin tupakki hampaissa ja lapsien päät ympärillä.
        Lauteilla istuttiin niin ystäväperheen isä nakkeli lähdevettä sankolla päälle pitkin laudetta,sai kirkumista aikaan se humalaisista hauskaa.
        Koko elämän se viina on ollut riesana jos muuten olisi ollut mukavaa,vaan ei enää saa jouda jos huvittaa eikä maistu nyt kun saisi juoda.

• Nimetön

,,,

• Sitä alvariinsa epäillään. Tässä se raja kulkee:
        Kuinka moni tuurihäppäri voi pitää salajemmapullonsa korkkaamatta
        vaimon ahdisduksen välttämiseksi.

Näin meillä; Kaikkea se korkea ikä teetättää!

• Aivosolut
        capt.cöpenick kirjoitti:

Sitä alvariinsa epäillään. Tässä se raja kulkee:
        Kuinka moni tuurihäppäri voi pitää salajemmapullonsa korkkaamatta
        vaimon ahdisduksen välttämiseksi.

Näin meillä; Kaikkea se korkea ikä teetättää!

vähenevät vauhdilla,

kaikki solut vanhettuvat alkoholin vaikutuksesta.

Myös sokeri vanhentaa: valkoista, makeaa, tappavaa.

Maailmassa on paljon muuta haustaa ja ihanaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2211
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      22
      984
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe