Itse suosin niitä,mäntyluotoon kun menen viikonloppuisin yö myöhään niin 10-15€ maksaa...Niitä löytyy entisen ale baarin vierestä,eli nykyisen bar passionin vierestä.Siinä torin taksi tolpan vierestä.Mielummin maksan nuorille opiskelijoille jolla ei liiemmin rahaa ole.Ja sit viä sen takii ku viikonloppusin siin klo.02.00 jälkee ei tahdo saada millään oikeeta taksii,siinä torin taksi tolpalla on tullu odoteltuu parikin tuntia enne kun on kyydin saanut oikeilta taksi kuskeilta.
Pistäkää korvan taakse,jos joskus tarvitsette kyytiä...
Joku harmaa ooppeli,ja ruskee mazda siinä usein viikonloppusin kyyditsee,ja vielä puolet halvemmalla kuin oikeet taksit...
Onks se muuten ihan laillista touhuu?Itse olen käsittänyt,että jos kyyditettävä itse tulee kyytiä pyytämään niin siin ei olis mitää,mut taas jos nää pimeettaksit menee pyytämään siit tolpalt porukkaa ni se ei o laillista touhuu.
Voi ol et olen väärässä,mut kertokaapa millain asiat on!
"Pimeät taksit"
16
2817
Vastaukset
- Rubi. G. Ulli
Oikeassa ja väärässä. Henkilöiden kuljettaminen maksua vastaan on luvanvaraista työtä. Toisaalta joku viisas väittää että jos sattuu onnettomuus, vakuutus ei vastaa. Miksi muka ei? Kyllä liikennevakuutus maksaa matkustajien vahingot varmasti jos ei vakuutusyhtiöllä ole tietoa maksun vastaanottamisesta ja kuka hullu sitä nyt menisi kertomaan. Ja taksit ovat hinnoitelleet itsensä aika monen budjetista ulos. Älä nyt silti kaikkien "harmaiden taksien" tuntomerkkejä kerro. Menee halpa kyyti fiduiksi.
- ajan pimeetä
uudenvuodenaatto, vappu, juhannus, jazzit....teen semmosen 1000 euron tilin noista päivistä....ja kyytiä en ole kellekään tyrkännyt, ovat itse tulleet pyytämään...
- pimiätaxi
ajan pimeetä kirjoitti:
uudenvuodenaatto, vappu, juhannus, jazzit....teen semmosen 1000 euron tilin noista päivistä....ja kyytiä en ole kellekään tyrkännyt, ovat itse tulleet pyytämään...
Viime uutenavuotena tienasin 400€ enkä kertaakaan ketään kyytiin pyytäny.Toriakun kiertelee niin kyllä niitä liftareita löytyy.Olisin kyl enempiki tienannu mut piti kavereita heittää kans ja niiltähän sitä rahaa ei saa ainakaan paljoo...
- joku vaan
S60:stä ole lainkaan näkynyt kulmilla ???
- ammattikuski
Jos tosissaan ajat 1000 € potin juhlapäivästä, ni kerropa mulle vinkkis miten sen teet????
Kun minä, jolla mittari raksuttaa, en ole vielä koskaan nähnyt 1000 € pottia vaikka ajaisin iltakuudesta aamukuuteen... Eli kerropa salaisuutes, jos totta puhelet.
Ja taksien itsensä ylihinnoittelusta. Kyllä se on liikenneministeriö, joka ilmoittaa vahvistetut taksat. Emme todellakaan määrää itse hintojamme. Ministeriöstä tulee ilmoitus, jos taksoja on tarkastettu ja muutettu, sitten ajamme valtuutettuun liikkeeseen, jossa mies asentaa uuden taksan ja sinetöi mittarin. Jos sinetti on rikki, ei mittaria saa käyttää. Eli emme siis itse hinnoittele itseämme ulos, vaan yhteiskunnan kulut aiheuttavat hintamme. Polttoaineet on hyvässä hinnassa, vakuutukset(liikenne kasko), tel, yel, työnantajamaksut, palkat, verot, auton osamaksut jne. Että ei noilla menoilla voi ilmaiseksi tai persnetto-hinnalla ajaa.
Ja totta oli, mitä aikaisemmin tuossa jo kerrottiinkin. Rahaa vastaan et saa kuljettaa, on tosiaan luvanvaraista toimintaa.
Ja muistakaa nyt, pimeät taksit sekä heidän asiakkaansa: Ette ikinä saa tietää kuka toinen osapuoli oli, jos teidät ryöstetään, pahoinpidellään tms. Tarkoitan nyt molempia osapuolia aiheuttajana. Asiakaskin voi käydä päälle, nimim. kokemusta on... :-( - pimiätaxi
ammattikuski kirjoitti:
Jos tosissaan ajat 1000 € potin juhlapäivästä, ni kerropa mulle vinkkis miten sen teet????
Kun minä, jolla mittari raksuttaa, en ole vielä koskaan nähnyt 1000 € pottia vaikka ajaisin iltakuudesta aamukuuteen... Eli kerropa salaisuutes, jos totta puhelet.
Ja taksien itsensä ylihinnoittelusta. Kyllä se on liikenneministeriö, joka ilmoittaa vahvistetut taksat. Emme todellakaan määrää itse hintojamme. Ministeriöstä tulee ilmoitus, jos taksoja on tarkastettu ja muutettu, sitten ajamme valtuutettuun liikkeeseen, jossa mies asentaa uuden taksan ja sinetöi mittarin. Jos sinetti on rikki, ei mittaria saa käyttää. Eli emme siis itse hinnoittele itseämme ulos, vaan yhteiskunnan kulut aiheuttavat hintamme. Polttoaineet on hyvässä hinnassa, vakuutukset(liikenne kasko), tel, yel, työnantajamaksut, palkat, verot, auton osamaksut jne. Että ei noilla menoilla voi ilmaiseksi tai persnetto-hinnalla ajaa.
Ja totta oli, mitä aikaisemmin tuossa jo kerrottiinkin. Rahaa vastaan et saa kuljettaa, on tosiaan luvanvaraista toimintaa.
Ja muistakaa nyt, pimeät taksit sekä heidän asiakkaansa: Ette ikinä saa tietää kuka toinen osapuoli oli, jos teidät ryöstetään, pahoinpidellään tms. Tarkoitan nyt molempia osapuolia aiheuttajana. Asiakaskin voi käydä päälle, nimim. kokemusta on... :-(Mul ainakin on kyynelkaasu pullo käden ulottuvilla,et jos tulee paha tilanne.en ainakaa vielä ole joutunut käyttää.Mut valitsen kyyditettävät aika tarkasti.Yleensä vanhempaa ikäryhmää,heiltä saa enemmän rahaa kuin nuorilta.
Kyl se 1000€ on ihan realistinen tienisti illassa.Just esim jazzien aikaan tai uutenavuotena...
Lähden yleensä puolen yön aikaan liikkeelle ja lopetan siinä viiden-kuuden aikaan.ja yleensä 100€-400€ tulee yhdessä illassa.... - autoilija
ammattikuski kirjoitti:
Ja muistakaa nyt, pimeät taksit sekä heidän asiakkaansa: Ette ikinä saa tietää kuka toinen osapuoli oli, jos teidät ryöstetään, pahoinpidellään tms. Tarkoitan nyt molempia osapuolia aiheuttajana. Asiakaskin voi käydä päälle, nimim. kokemusta on... :-(satkun saa helposti jo nakkilaan kun heittää saa
40-60eur muutaman hengen porukan...
meri-poriin saa 20eur yhdestä kahdesta 30eur
keskustan alueella moni antaa kympin ....
siis 100-200eur ilta on ihan peace of cake
itse vastustaisin pimeitä takseja mutta kun kerta
palvelu ei pelaa ein ole kiva että kusitulehdukset tulevat kauniille naisille odotellessaan siinä 1h-2h takseja...
kysynnän ja tarjonnan laki se on se joka pitää
kaikkihan sen tietää harva se on joka tekee eikä
meinaa! - ammattikuski
pimiätaxi kirjoitti:
Mul ainakin on kyynelkaasu pullo käden ulottuvilla,et jos tulee paha tilanne.en ainakaa vielä ole joutunut käyttää.Mut valitsen kyyditettävät aika tarkasti.Yleensä vanhempaa ikäryhmää,heiltä saa enemmän rahaa kuin nuorilta.
Kyl se 1000€ on ihan realistinen tienisti illassa.Just esim jazzien aikaan tai uutenavuotena...
Lähden yleensä puolen yön aikaan liikkeelle ja lopetan siinä viiden-kuuden aikaan.ja yleensä 100€-400€ tulee yhdessä illassa....Niin tienaatko sä tonnin vai 100-400 euroa illassa?? Ei oikeín selviä tuosta kirjotuksesta. jos tosiaan tonnin vedät, niin viralliset taksit ei ole enää kalliita, vaan pimeät sellaiset.
Niin ja onkos kyynelkaasuun aseenkantolupa? Tarvii olla, liemessä oot jos suihkautat ilman lupaa ja selviää vielä että oot pimee taksi...
Tuossa yhdessä kirjoituksessa mainittiin teidän hintoja. Jos te otatte Nakkilan reissusta 40-60 euroa, niin se on ryöstöhinta. Oikealla taksilla Nakkilaan suhauttaa noin kolmellakympillä...
Kuudellakympillä pääsee jo Kokemäelle.
ja palvelun pelaamisesta. Kyllä meidän palvelu pelaa, mutta jotkut Jazzit on aivan asia erikseen. Ei tähän kaupunkiin voi enempää takseja ottaa vain siksi, että kerran vuodessa on jazzit. Lähikunnista tulee jazzeille apuja. Porin taksijonot on vielä pientä esim. Helsingin, Tampereen ja Turun jonoihin, vaikka Helsingissäkin takseja on vajaa tuhat... Porilaiset on vaan jotenkin omaksuneet ajattelumaailman, että kun valo tulee ja useempi sata ihmistä purkautuu ulos baareista niin taksi on sillä sekunnilla ovella. Menkääpäs vaikka sinne hesaan ja kattokaas tilanteita. Kyllä täällä on asiat paremmin siinä kohtaa. - Tienaan yössä
ammattikuski kirjoitti:
Niin tienaatko sä tonnin vai 100-400 euroa illassa?? Ei oikeín selviä tuosta kirjotuksesta. jos tosiaan tonnin vedät, niin viralliset taksit ei ole enää kalliita, vaan pimeät sellaiset.
Niin ja onkos kyynelkaasuun aseenkantolupa? Tarvii olla, liemessä oot jos suihkautat ilman lupaa ja selviää vielä että oot pimee taksi...
Tuossa yhdessä kirjoituksessa mainittiin teidän hintoja. Jos te otatte Nakkilan reissusta 40-60 euroa, niin se on ryöstöhinta. Oikealla taksilla Nakkilaan suhauttaa noin kolmellakympillä...
Kuudellakympillä pääsee jo Kokemäelle.
ja palvelun pelaamisesta. Kyllä meidän palvelu pelaa, mutta jotkut Jazzit on aivan asia erikseen. Ei tähän kaupunkiin voi enempää takseja ottaa vain siksi, että kerran vuodessa on jazzit. Lähikunnista tulee jazzeille apuja. Porin taksijonot on vielä pientä esim. Helsingin, Tampereen ja Turun jonoihin, vaikka Helsingissäkin takseja on vajaa tuhat... Porilaiset on vaan jotenkin omaksuneet ajattelumaailman, että kun valo tulee ja useempi sata ihmistä purkautuu ulos baareista niin taksi on sillä sekunnilla ovella. Menkääpäs vaikka sinne hesaan ja kattokaas tilanteita. Kyllä täällä on asiat paremmin siinä kohtaa.Ei nyt ihan tuhatta euroa sentään...Ja en oikeesta itte edes koskaan sano mitä haluun rahaa,kyl mul riittää jos saisin vaik 5-10e mitä pensaan menee.Yleensä jos kyyditettävä kysyy et kuinka paljon tartten niin sanon vaan et an sen verra minkä haluut,ni sit 20€ saan tosi useesti.Kyl mää mielelläni lähen nakkilaankin kahestkymmenest eurost.Pensaan menee sillä reissulla n.5€ ei sitäkään,et kyl 15€ alle tunnin hommasta on ihan hyvä palkka.Ei nää pimiät taxit ny nii hirvee halpoi oo,mut moni ihminen keneltä olen kysynyt et kui et mee kunno taxil ni syy on se et joutuu ain odottaa joku 1h-2h taxii...
Ja en oo kyl miettiny sitä et mitä tapahtuis jos suihkuttaisin jotain kyynelkaasulla...Hmm.Pitää varmaa ottaa kivääri ku siihen ainakin ois luvat...heh - ajan pimeetä
Tienaan yössä kirjoitti:
Ei nyt ihan tuhatta euroa sentään...Ja en oikeesta itte edes koskaan sano mitä haluun rahaa,kyl mul riittää jos saisin vaik 5-10e mitä pensaan menee.Yleensä jos kyyditettävä kysyy et kuinka paljon tartten niin sanon vaan et an sen verra minkä haluut,ni sit 20€ saan tosi useesti.Kyl mää mielelläni lähen nakkilaankin kahestkymmenest eurost.Pensaan menee sillä reissulla n.5€ ei sitäkään,et kyl 15€ alle tunnin hommasta on ihan hyvä palkka.Ei nää pimiät taxit ny nii hirvee halpoi oo,mut moni ihminen keneltä olen kysynyt et kui et mee kunno taxil ni syy on se et joutuu ain odottaa joku 1h-2h taxii...
Ja en oo kyl miettiny sitä et mitä tapahtuis jos suihkuttaisin jotain kyynelkaasulla...Hmm.Pitää varmaa ottaa kivääri ku siihen ainakin ois luvat...hehen mä nyt sentään yössä tota 1000 egee tienaa vaan noina muutaman juhlapäivänä yhteensä. enkä ole kauaa ajossa joten siihen nähden ihan tuottoisaa.
- tilaaja
autoilija kirjoitti:
satkun saa helposti jo nakkilaan kun heittää saa
40-60eur muutaman hengen porukan...
meri-poriin saa 20eur yhdestä kahdesta 30eur
keskustan alueella moni antaa kympin ....
siis 100-200eur ilta on ihan peace of cake
itse vastustaisin pimeitä takseja mutta kun kerta
palvelu ei pelaa ein ole kiva että kusitulehdukset tulevat kauniille naisille odotellessaan siinä 1h-2h takseja...
kysynnän ja tarjonnan laki se on se joka pitää
kaikkihan sen tietää harva se on joka tekee eikä
meinaa!Älä koskaan soita taksia kapakan eteen tai grillille vaan kävele johonkin talon eteen ja tilaa sieltä. Tulee nopeammin ja varmemmin.
- ammattikuski
tilaaja kirjoitti:
Älä koskaan soita taksia kapakan eteen tai grillille vaan kävele johonkin talon eteen ja tilaa sieltä. Tulee nopeammin ja varmemmin.
Totta puhut, baarien ja grillien edessä on väkeä kuin pipoa ja ennen kuin kerkeät kissaa sanoa, on joku muu jo vienyt auton.
Nimellä tilaaminenkaan ei auta, ei taksit voi alkaa baarien edustalla nimen huutoa pitämään. Ja jos kuski kysyy, että kukas se Virtanen olikaan, niin paikalla on taatusti sata Virtasta, jotka ovat tilanneet taksin...
- MOT
Kyllä ne pimeen taksin hinnatkin nousee kohta "oikealle" tasolle, kun autovero tulee poistumaan.
Ihan tiedoksi vaan että Suomessa tullaan joka tapauksessa siirtymään eurooppalaiseen käyttöveroon. Se on sitten luokkaa 2000 - 2500 € / vuosi. Tietää sen että pitää olla hilloa, kun pitää autoa ;)- Rubi. G. Ulli
et sulla on iso hattu. Ja sieltä löytyy tollasia summiakin. Mutta vetele sä poika hatustas niitä summia vaan ja me muut odotellaan todellisia lukuja.
- Taksi
täytyypä pistään muistiin nuo tuntomerkit ja ilmoittaa poliisille tarvittaessa!!!!!
- höpö
poraa äidillesi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä282693- 911034
- 58901
- 66875
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26847Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu6827Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä37800Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.65794Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75724Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu135708