Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kuka syö hiiret??

Peksi

Mökin kylmältä vintiltä kuuluu melkoista juoksua ja rapinaa. Sisällä hiiriä joita sitten on loukutettu pois papanoimasta. Laitoin myös vintille pari loukkua ja kun viikon päästä kävin tarkistamassa niin ilmeisesti metsähiiristä ei ollut kuin karvoja jäljellä ja loukkuja raahattu metrikaupalla. Samoin eteisestä ja vessasta loukutetut hiiret päätyneet parempiin suihin. Pari rottaa pyöri alkusyksystä pihalla mutta toinen löytyi rintafileet syötynä ja toinen niska poikki purtuna. Mikä on tämä tehokas biologinen torjuja?

6

2877

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -- -- --

      ...joku näätäeläin. Kärppä tai lumikko. Meillä oli (kai) lumikoita navetan vintillä, erittäin tehokkaita rottien saalistajia. Ja kivan näköisiäkin :)

      • Peksi

        mutta öisin on melkoinen sirkus vintillä. Juoksevat vinttiä päästä päähän..


      • KTH
        Peksi kirjoitti:

        mutta öisin on melkoinen sirkus vintillä. Juoksevat vinttiä päästä päähän..

        Metsähiirihän on melkoinen mekkaloitsija sisätiloissa. Usein luulisi isommankin kaverin olevan liikkeellä.
        Minä olen koko syksyn loukuttanut kellarissa. Eniten tulee metsähiiriä, sitten peltomyyriä ja yksi metsämyyräkin. Ikävä kyllä maapähkinäsyötti on koitunut 4-5 päästäisenkin surmaksi. Päästäinen on pikkusaalistaja, jonka päivittäinen energiantarve on hyvin suuri. Se voisi tulla sisätiloihin nimenomaan hiirten perässä.Syö myös kuolleen hiiren.


      • Peksi
        KTH kirjoitti:

        Metsähiirihän on melkoinen mekkaloitsija sisätiloissa. Usein luulisi isommankin kaverin olevan liikkeellä.
        Minä olen koko syksyn loukuttanut kellarissa. Eniten tulee metsähiiriä, sitten peltomyyriä ja yksi metsämyyräkin. Ikävä kyllä maapähkinäsyötti on koitunut 4-5 päästäisenkin surmaksi. Päästäinen on pikkusaalistaja, jonka päivittäinen energiantarve on hyvin suuri. Se voisi tulla sisätiloihin nimenomaan hiirten perässä.Syö myös kuolleen hiiren.

        Jaksaisiko kuljetella kookkaita loukkuja saaliineen paikasta toiseen. Osa hiiristä oli syöty puolenyön ja aamun välillä että varmaan joku isompi asialla. Metsähiiret meluaa joo ja yksi perusti pesän neljän viljan ryynilaatikkoon. Oli paksu ja sen verran kaunis että vein metsään takaisin.


    • Wagner

      Täsmälleen samanlaisia havaintoja, verta ja karvoja jäljellä mutta loukutetut hiiret on syöty. Ulkona hangella oli tosin kärpän jäljet, mutta se olisi kait muutenkin pyydystänyt hiiriä kuin loukuista.

    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta mulla on videokuvaa missä Kärppä syö hiirenloukusta saaliin. Yhden loukun vei mennessään kun ei saanut tai jaksanut enää syödä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe