Aijai, talvi tuli

aku

hitto ku pitää vissii laittaaa auto tallii talveks, on 605 heppaa niin paljo et sutii vaa koko ajan vaikkei paina kaasuu ku on niin paljo tehoo mun carrera gt:s. enemmän ku corvetes. pitää ehkä ostaa corvette talviautoks, sil vois päästäki ku on niin vähä tehoo verrattun carrera gt:see

19

1696

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapastikos

      enää ei porsche-leiri ole kehdannut vetää verrantoon kuukausiin niitä legendaarisia vanhempia porsche-malleja (kuten 911) joita yritettiin aluksi tarjota Corveten pesijöiksi,koska suorituskyvyssä tulee niin pahasti pataan jo perusmalliCorvettellekin :D Enää pystytään vetoamaan joko siihen Dauer-ratakilpa-autoon tai sitten Carrera GT-keskimoottori-super-hyper-autoon joka maksaa 3xx xxx euroa, ja silti suorituskyky on TM:n artikkelia referoiden, sama kuin perusjenkkiduunarin budjettiin mahtuvassa Corvettessa.Kohtalaisen säälittävää.

      Melkein mieli tekisi heittää peliin vähän kalliimpiakin jenkkisportteja, lähtien Ford GT 40-malleista Viperin GTS-R:ään, mutta koska toisella leirillä ei panokset riitä kovempaan,niin pidättäydytään nyt vielä, herrasmiestyyliin. Itseasiassa kun vastapuolella ei saada irroitettua edes samaa tehoa suurimmasta osasta "urheiluautoja" kuin mitä jenkit irrottaa työ-lava-autoista (Dodge Ram v10), puhumattakaan väännöstä, tajuaa lapsikin että mittasuhteet ovat liian erilaiset jotta väittelystä tulisi edes kohtuullisen tasaväkinen.Mutta mikäs tässä,hauskaahan tämä on jos ei muuta :D Anna palaa Salsa, pääsee taas hymyilemään ;) Mikäs nyt olisi vuorossa, kenties olisi hyvä vedota pitkästä aikaa suhteessa parempaan iskutilavuussuhteeseen?! "Ainiin, mutta sitten se Tapastikos niittaisi mut taas alas, ja toteaisi lakoniseen tyyliinsä, että ei siinä paljon litratehoja kannata itkeä kun toinen paahtaa isolla voimakoneella ohi susta 2500 metrillä vartilla"? :D On tää kivaa,antaa palaa wv-audi-leiri

      Keskustelu on muuten saanut viimeaikoina naivia vivahdetta, täällä joko riehuu joku/jotkut häiriköt muiden nimimerkeillä tai jotain vielä oudompaa..Ikävä piirre, toisaalta kai se kertoo että aihe on polttava

      • saanut

        "Keskustelu on muuten saanut viimeaikoina naivia vivahdetta"...?:))) Hei Tappituntuma, ei se naivi vivahde ole ollut näissä "keskusteluissa" kuin vaan siitä asti kun sä tulit tälle palstalle. Koska sä tajuat että tämä on Porsche-palsta? Osaatko lukea? Corvetti- ja Daewoo-palstat on muualla.


      • ekir

        Vettehän on hidas paska kaikkien virityspajojenkin jäljiltä. Käyppäs katsomassa muutama OWNING video www.streetfire.net, jossa pari Supraa kyykyttää leveäperseisiä Vette-kuskeja... Niin ja mukana on muutama video jossa 996 Turbot antavat näpäytykset nokkaviritetyille Vette nuhapumpuille... Vette vaan on hidas ja muovia...


      • supa dupa

        Porsche 911 Turbo, tehokkaampi kuin corvette.


      • Tapastikos
        supa dupa kirjoitti:

        Porsche 911 Turbo, tehokkaampi kuin corvette.

        http://www.porsche.com/germany/models/911/

        Yli 4 sekuntia 0-100 km/h, naurettavaa, jo Viperin löysin versio pesee Turbo S 911:sen. Corvette LS7 2005:ssa muuten 80 heppaa enemmän kuin Turbo 911:sessä tämän vuoden mallissa, ja yli 50 heppaa enemmän vielä kun Turbo S 911-versiossakin.Eikä tarvita turboja ja muita hilavitkuttimia,vaan rakaa voimaa! Ammattikuski Palttalaa referoiden, ei turboPorsseilla ole mitään jakoa vaparijenkkien vauhdissa. No,ammattilainenhan ei näistä jutuista tiedä mitään vai mitä Salsa ja kumppanit? ;)

        Jatkossa suosittelen vaivautumaan ottamaan selvää tosiasioista edes hieman paremmin..


      • idiotism
        Tapastikos kirjoitti:

        http://www.porsche.com/germany/models/911/

        Yli 4 sekuntia 0-100 km/h, naurettavaa, jo Viperin löysin versio pesee Turbo S 911:sen. Corvette LS7 2005:ssa muuten 80 heppaa enemmän kuin Turbo 911:sessä tämän vuoden mallissa, ja yli 50 heppaa enemmän vielä kun Turbo S 911-versiossakin.Eikä tarvita turboja ja muita hilavitkuttimia,vaan rakaa voimaa! Ammattikuski Palttalaa referoiden, ei turboPorsseilla ole mitään jakoa vaparijenkkien vauhdissa. No,ammattilainenhan ei näistä jutuista tiedä mitään vai mitä Salsa ja kumppanit? ;)

        Jatkossa suosittelen vaivautumaan ottamaan selvää tosiasioista edes hieman paremmin..

        Katselin tässä muutamaa viestiketjua jossa tapaskos kehuu Vetten ylivoimaa. Ei kai tuosta asiasta kannata edes kiistellä, vähänkään autoja tunteva tietää merkkien erot. Ihemetyttää kyllä tuo Vetten nopeuden ylistäminen, sillä kaikki 911 -mallit ovat hakanneet ratakierrosajoissa Vetten ja Viperin esim. Sport Auton testeissä (tilastot n.200 urheiluauton kierroksista). Samoihin kierrosaikoihin C6 Vetten kanssa sijoittuu Boxster S. Tässä faktaa:

        Hochenheim:
        Corvette C6 1.18,2
        Viper GTS 1.15,9
        Viper SRT 10 1.14,3

        911 Carrera (996) 1.15,9
        911 Turbo (993) 1.14,1
        911 Turbo (996) 1.14,6
        911 GT2 (996) 1.12,6
        911 GT3 Cup (996) 1.09,1

        Boxster S 1.18,3

        Eli Vette on varmasti tehokas ja nopea suoralla tiellä, mutta mutkissa sillä ei valitettavasti voi ajaa kovaa.

        ps. nopein auto muuten radalla oli Carrera GT 1.08,6


      • erittäin
        Tapastikos kirjoitti:

        http://www.porsche.com/germany/models/911/

        Yli 4 sekuntia 0-100 km/h, naurettavaa, jo Viperin löysin versio pesee Turbo S 911:sen. Corvette LS7 2005:ssa muuten 80 heppaa enemmän kuin Turbo 911:sessä tämän vuoden mallissa, ja yli 50 heppaa enemmän vielä kun Turbo S 911-versiossakin.Eikä tarvita turboja ja muita hilavitkuttimia,vaan rakaa voimaa! Ammattikuski Palttalaa referoiden, ei turboPorsseilla ole mitään jakoa vaparijenkkien vauhdissa. No,ammattilainenhan ei näistä jutuista tiedä mitään vai mitä Salsa ja kumppanit? ;)

        Jatkossa suosittelen vaivautumaan ottamaan selvää tosiasioista edes hieman paremmin..

        siisti toi 911 turbo! eikö olekin tapastikos :D tosi hieno...ja suoriutuu paremmin ku corvette. tehoaki enemmän.


      • mii
        Tapastikos kirjoitti:

        http://www.porsche.com/germany/models/911/

        Yli 4 sekuntia 0-100 km/h, naurettavaa, jo Viperin löysin versio pesee Turbo S 911:sen. Corvette LS7 2005:ssa muuten 80 heppaa enemmän kuin Turbo 911:sessä tämän vuoden mallissa, ja yli 50 heppaa enemmän vielä kun Turbo S 911-versiossakin.Eikä tarvita turboja ja muita hilavitkuttimia,vaan rakaa voimaa! Ammattikuski Palttalaa referoiden, ei turboPorsseilla ole mitään jakoa vaparijenkkien vauhdissa. No,ammattilainenhan ei näistä jutuista tiedä mitään vai mitä Salsa ja kumppanit? ;)

        Jatkossa suosittelen vaivautumaan ottamaan selvää tosiasioista edes hieman paremmin..

        porschen alusta parempi ku corveten, samoin voimansiirto. jämäkkä porsche on. löysä corvette on.


      • vette
        mii kirjoitti:

        porschen alusta parempi ku corveten, samoin voimansiirto. jämäkkä porsche on. löysä corvette on.

        Muistan tuossa istuneeni 1992 mallisen veten kyydissä muutama vuosi sitten. Oli muuten hirvittävä sontakasa. Kaikki verhoilut rikki ja auto rämisi ja kolisi. Uskomatonta että joidenkin ylistämä "urheiluauto" muuttuu kymmenessä vuodessa sontakasaksi. esim. vanhat rellutkin säilyvät paremmin vuosien saatossa. Onko Corvette tarkoitettu entisöitäväksi 10 vuoden välein? Todellinen harrasteauto...


      • Tapastikos
        idiotism kirjoitti:

        Katselin tässä muutamaa viestiketjua jossa tapaskos kehuu Vetten ylivoimaa. Ei kai tuosta asiasta kannata edes kiistellä, vähänkään autoja tunteva tietää merkkien erot. Ihemetyttää kyllä tuo Vetten nopeuden ylistäminen, sillä kaikki 911 -mallit ovat hakanneet ratakierrosajoissa Vetten ja Viperin esim. Sport Auton testeissä (tilastot n.200 urheiluauton kierroksista). Samoihin kierrosaikoihin C6 Vetten kanssa sijoittuu Boxster S. Tässä faktaa:

        Hochenheim:
        Corvette C6 1.18,2
        Viper GTS 1.15,9
        Viper SRT 10 1.14,3

        911 Carrera (996) 1.15,9
        911 Turbo (993) 1.14,1
        911 Turbo (996) 1.14,6
        911 GT2 (996) 1.12,6
        911 GT3 Cup (996) 1.09,1

        Boxster S 1.18,3

        Eli Vette on varmasti tehokas ja nopea suoralla tiellä, mutta mutkissa sillä ei valitettavasti voi ajaa kovaa.

        ps. nopein auto muuten radalla oli Carrera GT 1.08,6

        arvelinkin seuraavan.Eli kun tehoissa ja suorituskyvyssä tosiaan porsse jäi kakkoseksi (kuten itse huomasit,ja taas yrität ohjata aihetta muualle;) niin lopulta aletaan taas itkemään samaa wanhaa mantraa "joo mutta kyllä se porsse on sitten ainakin mutkissa on nopeampi, pakko olla kun esson baarin perttikin sanoi,että on! Kato kun mutkissa ajetaan pienillä tehoilla". Edelleen, näytäs yksikin 911 Turbo jolla olisi sitten päästelty vaikka vanha Nürren rata kovempaa kuin mihin Magnussenin Jani päästeli sen Corvettella?

        Jos joku kuski jossain ei osaa,ei saa paperillakin ylivoimaista autoa kulkemaan radalla pikkumoottoristen leluja vastaan kovempaa,niin se ei ole enää minun käsissäni,kuten ei ole sekään pitääkö joku henkilö tässä maasa 92` Corvetteaan huonosti vai ei...Toisaalta kaikki ammattikuski Palttalasta lähtien kovimpiin todellisilla moottoriradoilla (kuten Laguna Seca,USA) ajaviin todellisiin urheiluautoilijoihin, tietävät kyllä että näissä karkeloissa ei nuhapumpuilla pärjätä ja ovat ilmaisseetkin sen selkeästi.Voima on se joka puhuu,niin varttimaililla kuin radallakin. Tietysti Gti-lehden karkeloista on vaikea käsittää mitä oikeassa urheiluautomaailmassa tapahtuu, varsinkin kun sen tuontiCelica 1.6 vm 1988:n taustapelistä riippuvat karvanopat estävät näkyvyyttä oikeaan maailmaan jossa pätevät fysiikan lait ja tietyt totuudet,kuten nothing beats cubic inches.


      • ElvaHamilton
        Tapastikos kirjoitti:

        arvelinkin seuraavan.Eli kun tehoissa ja suorituskyvyssä tosiaan porsse jäi kakkoseksi (kuten itse huomasit,ja taas yrität ohjata aihetta muualle;) niin lopulta aletaan taas itkemään samaa wanhaa mantraa "joo mutta kyllä se porsse on sitten ainakin mutkissa on nopeampi, pakko olla kun esson baarin perttikin sanoi,että on! Kato kun mutkissa ajetaan pienillä tehoilla". Edelleen, näytäs yksikin 911 Turbo jolla olisi sitten päästelty vaikka vanha Nürren rata kovempaa kuin mihin Magnussenin Jani päästeli sen Corvettella?

        Jos joku kuski jossain ei osaa,ei saa paperillakin ylivoimaista autoa kulkemaan radalla pikkumoottoristen leluja vastaan kovempaa,niin se ei ole enää minun käsissäni,kuten ei ole sekään pitääkö joku henkilö tässä maasa 92` Corvetteaan huonosti vai ei...Toisaalta kaikki ammattikuski Palttalasta lähtien kovimpiin todellisilla moottoriradoilla (kuten Laguna Seca,USA) ajaviin todellisiin urheiluautoilijoihin, tietävät kyllä että näissä karkeloissa ei nuhapumpuilla pärjätä ja ovat ilmaisseetkin sen selkeästi.Voima on se joka puhuu,niin varttimaililla kuin radallakin. Tietysti Gti-lehden karkeloista on vaikea käsittää mitä oikeassa urheiluautomaailmassa tapahtuu, varsinkin kun sen tuontiCelica 1.6 vm 1988:n taustapelistä riippuvat karvanopat estävät näkyvyyttä oikeaan maailmaan jossa pätevät fysiikan lait ja tietyt totuudet,kuten nothing beats cubic inches.

        Porukat ei tajua Tapan pointtia,autan selittämään vähän luonnonläheisemmällä esimerkillä,koska eikös suuri osa suomalaisista seuraa vormuloita: Kun ajetaan kovempaa, riskit kasvavat. Koska FIA ei halua että f1-luokassa riskit eivät kasvaisi enempää, he haluavat että vauhta pudotetaan. Tämä tapahtuu laskemalla säännöillä maksimi iskutilavuutta 3000 kuutiosta 2500 kuutioon,jolloin tehot laskevat ja vauhdit hidastuvat.
        Yksinkertaista mutta totta. Koska Porschella on aina käytetty pieniä moottoreita ja jenkeissä isoja moottoreita,on pelkästään loogista,että jenkit ovat olleet nopeampia kuin Porschet.


      • ukkelilta
        Tapastikos kirjoitti:

        arvelinkin seuraavan.Eli kun tehoissa ja suorituskyvyssä tosiaan porsse jäi kakkoseksi (kuten itse huomasit,ja taas yrität ohjata aihetta muualle;) niin lopulta aletaan taas itkemään samaa wanhaa mantraa "joo mutta kyllä se porsse on sitten ainakin mutkissa on nopeampi, pakko olla kun esson baarin perttikin sanoi,että on! Kato kun mutkissa ajetaan pienillä tehoilla". Edelleen, näytäs yksikin 911 Turbo jolla olisi sitten päästelty vaikka vanha Nürren rata kovempaa kuin mihin Magnussenin Jani päästeli sen Corvettella?

        Jos joku kuski jossain ei osaa,ei saa paperillakin ylivoimaista autoa kulkemaan radalla pikkumoottoristen leluja vastaan kovempaa,niin se ei ole enää minun käsissäni,kuten ei ole sekään pitääkö joku henkilö tässä maasa 92` Corvetteaan huonosti vai ei...Toisaalta kaikki ammattikuski Palttalasta lähtien kovimpiin todellisilla moottoriradoilla (kuten Laguna Seca,USA) ajaviin todellisiin urheiluautoilijoihin, tietävät kyllä että näissä karkeloissa ei nuhapumpuilla pärjätä ja ovat ilmaisseetkin sen selkeästi.Voima on se joka puhuu,niin varttimaililla kuin radallakin. Tietysti Gti-lehden karkeloista on vaikea käsittää mitä oikeassa urheiluautomaailmassa tapahtuu, varsinkin kun sen tuontiCelica 1.6 vm 1988:n taustapelistä riippuvat karvanopat estävät näkyvyyttä oikeaan maailmaan jossa pätevät fysiikan lait ja tietyt totuudet,kuten nothing beats cubic inches.

        Corvette vaan on oikeasti hidas. Ei siitä mihinkään pääse. Varmaan ihan hyvä perusauto, mutta hidas. Jos nopean haluaa kannattaa valita vaikka Supra tai Skyline. Jos haluaa tyyliä ja statusta kannattaa valita 911. Corvette on hauska lelu, mutta en sitä kyllä arkiautoksi ottaisi, enkä kyllä muutenkaan kun se on hitaimmasta päästä.


      • Lastis
        ukkelilta kirjoitti:

        Corvette vaan on oikeasti hidas. Ei siitä mihinkään pääse. Varmaan ihan hyvä perusauto, mutta hidas. Jos nopean haluaa kannattaa valita vaikka Supra tai Skyline. Jos haluaa tyyliä ja statusta kannattaa valita 911. Corvette on hauska lelu, mutta en sitä kyllä arkiautoksi ottaisi, enkä kyllä muutenkaan kun se on hitaimmasta päästä.

        auto mihin kannattaa tikullakaan koskea jos nopeaa haet on datsuni tai tojota.Matchbox-leluja joilla ei asiaa nopeiden autojen joukkoon muuta kuin 18-kesäisten ammattikoululaisten takapiharällätyksissä.


      • bubba
        Lastis kirjoitti:

        auto mihin kannattaa tikullakaan koskea jos nopeaa haet on datsuni tai tojota.Matchbox-leluja joilla ei asiaa nopeiden autojen joukkoon muuta kuin 18-kesäisten ammattikoululaisten takapiharällätyksissä.

        Kannattaa ensin tutustua autoilun ihmeelliseen maailmaan ennenkuin lausuu totuuksia...


      • orjuuttaja
        ElvaHamilton kirjoitti:

        Porukat ei tajua Tapan pointtia,autan selittämään vähän luonnonläheisemmällä esimerkillä,koska eikös suuri osa suomalaisista seuraa vormuloita: Kun ajetaan kovempaa, riskit kasvavat. Koska FIA ei halua että f1-luokassa riskit eivät kasvaisi enempää, he haluavat että vauhta pudotetaan. Tämä tapahtuu laskemalla säännöillä maksimi iskutilavuutta 3000 kuutiosta 2500 kuutioon,jolloin tehot laskevat ja vauhdit hidastuvat.
        Yksinkertaista mutta totta. Koska Porschella on aina käytetty pieniä moottoreita ja jenkeissä isoja moottoreita,on pelkästään loogista,että jenkit ovat olleet nopeampia kuin Porschet.

        Tapastikos = ElvaHamilton jne.jne...


      • tapaska
        Tapastikos kirjoitti:

        arvelinkin seuraavan.Eli kun tehoissa ja suorituskyvyssä tosiaan porsse jäi kakkoseksi (kuten itse huomasit,ja taas yrität ohjata aihetta muualle;) niin lopulta aletaan taas itkemään samaa wanhaa mantraa "joo mutta kyllä se porsse on sitten ainakin mutkissa on nopeampi, pakko olla kun esson baarin perttikin sanoi,että on! Kato kun mutkissa ajetaan pienillä tehoilla". Edelleen, näytäs yksikin 911 Turbo jolla olisi sitten päästelty vaikka vanha Nürren rata kovempaa kuin mihin Magnussenin Jani päästeli sen Corvettella?

        Jos joku kuski jossain ei osaa,ei saa paperillakin ylivoimaista autoa kulkemaan radalla pikkumoottoristen leluja vastaan kovempaa,niin se ei ole enää minun käsissäni,kuten ei ole sekään pitääkö joku henkilö tässä maasa 92` Corvetteaan huonosti vai ei...Toisaalta kaikki ammattikuski Palttalasta lähtien kovimpiin todellisilla moottoriradoilla (kuten Laguna Seca,USA) ajaviin todellisiin urheiluautoilijoihin, tietävät kyllä että näissä karkeloissa ei nuhapumpuilla pärjätä ja ovat ilmaisseetkin sen selkeästi.Voima on se joka puhuu,niin varttimaililla kuin radallakin. Tietysti Gti-lehden karkeloista on vaikea käsittää mitä oikeassa urheiluautomaailmassa tapahtuu, varsinkin kun sen tuontiCelica 1.6 vm 1988:n taustapelistä riippuvat karvanopat estävät näkyvyyttä oikeaan maailmaan jossa pätevät fysiikan lait ja tietyt totuudet,kuten nothing beats cubic inches.

        Et näköjään ymmärrä autoista/autoilusta mitään jos ylistät jenkkien 50metriä leveitä ratoja maailman parhaimmiksi autourheiluradoiksi... voihan sitä asentaa autoon vaikka suihkumoottorin jos haluaa päästä kovaa -suoraan. Hyvä esimerkki on viper joka on aivan perseestä radoilla, vaikka autossa on tuplasti tehoja moneen muuhun verrattuna.


      • PaulusToppen
        tapaska kirjoitti:

        Et näköjään ymmärrä autoista/autoilusta mitään jos ylistät jenkkien 50metriä leveitä ratoja maailman parhaimmiksi autourheiluradoiksi... voihan sitä asentaa autoon vaikka suihkumoottorin jos haluaa päästä kovaa -suoraan. Hyvä esimerkki on viper joka on aivan perseestä radoilla, vaikka autossa on tuplasti tehoja moneen muuhun verrattuna.

        esimerkkisi mahdottoman huonosti kaarteet ottavasta Viperista jostain syystä kumoutuu jo sillä että se superhienon balanssin takamoottorisuuden ja pikkukoneensa avulla hankkima hyöyhenen kevyt porsche ottaa tällä hetkelläkin 10-0 nokkiin Euroopan kovimmissa ratasarjoissa (kaikissa mihin eurot ei ole iskutilvauus/tehorajoilla sen osallistumista estäneet) ko.autolta,esim BelCar. Vai luuletko Porsche-ammattikuski Palttalan turhaan itkevät sitä,että porschella ei pärjää millään,ei Viperia eikä Corvettea vastaan.
        Kyllä lapsikin tietää,että jenkit on aina tehneet ja tekee yhä nopeimmat autot, on kyse varttimailista tai rata-ajoista.


      • taas;
        PaulusToppen kirjoitti:

        esimerkkisi mahdottoman huonosti kaarteet ottavasta Viperista jostain syystä kumoutuu jo sillä että se superhienon balanssin takamoottorisuuden ja pikkukoneensa avulla hankkima hyöyhenen kevyt porsche ottaa tällä hetkelläkin 10-0 nokkiin Euroopan kovimmissa ratasarjoissa (kaikissa mihin eurot ei ole iskutilvauus/tehorajoilla sen osallistumista estäneet) ko.autolta,esim BelCar. Vai luuletko Porsche-ammattikuski Palttalan turhaan itkevät sitä,että porschella ei pärjää millään,ei Viperia eikä Corvettea vastaan.
        Kyllä lapsikin tietää,että jenkit on aina tehneet ja tekee yhä nopeimmat autot, on kyse varttimailista tai rata-ajoista.

        Säälittävää vammaisuutta taas tapaskalta,
        80% asioista täyttä paskaa ja 20% vähän sinne päin.


    • lollo

      Ei stna...Kai se on taas kaivettava tallista tuo "jäänmurtaja" Cayenne Turboni. Siinä kun kuuntelee turboahdetun V-8 murinaa, unohtuu ulkomaailman tapaskatikokset kuin kuppa Töölöstä. Eikä muuten jää ylämäkeen sutimaan normaalikaasulla. Eikä edes kaasupohjassa edistyksellisen teknologian avustamana. Kesällä on hauska säikäyttää vieressäolijat savuttamalla kaikkia neljää rengasta kuivalla asfaltilla yhtäaikaa. Onpahan katseltavaa. Aika äkäsesti ottaa muuten kierroksia niinkin "pieneksi" moottoriksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5814
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3004
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      57
      2476
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1123
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      37
      1085
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1084
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      907
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      813
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      791
    Aihe