royal enfield

aloitteleva

Sopiiko royal enfield ensimmäiseksi pyöräksi kokemattomalle motoristille?

22

20692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mää

      Kyllä sopii. Lue koeajo, motopalsta.com siellä oli juttua Rojalista.

    • Getsikkä

      sopii jos työkalut pysyy kädessä! Oli itelläkin, mutta joka toinen päivä piti jotain aina laittaa. Mutta pääsihän tutustumaan pyörän sielunelämään! Eli varaudu remontteihin ja pikkuvikoihin. Sen jälkeen on ollut nipponinpyöriä ja kädet pysyy huomattavan puhtaana ;)

      • Aloitteleva

        Rojalissa on odotettavissa, Esim.tyyppivikoja?
        Olen ajatellut myös sivuvaunua. Paljonko ne mahtavat maksaa?


      • Getsikkä
        Aloitteleva kirjoitti:

        Rojalissa on odotettavissa, Esim.tyyppivikoja?
        Olen ajatellut myös sivuvaunua. Paljonko ne mahtavat maksaa?

        riitti, sähköpuolella oli kaikenlaisia vikoja esim. virtalukko hajos kesken matkan. Maalaus oli surkea mm. oli maalattu ruosteen päälle!! Yleensä sai alvariisa säätää tai laittaa. Mulla oli vm -97 ja toivottavasti ja luultavasti laatu on parantunut? Yksi aika tyypillenen tyyppivika on/oli, että venttilit vääntyy,ilmenee siten, että välillä kilkuttaa ja välillä käy nätisti. Empä vielä silloin tiennyt kun koneen tohon tein tuota vikaa. Englannista saa parempia ventiileitä!! Että siin faktaa omalta kohdalta!!


      • Rojali
        Getsikkä kirjoitti:

        riitti, sähköpuolella oli kaikenlaisia vikoja esim. virtalukko hajos kesken matkan. Maalaus oli surkea mm. oli maalattu ruosteen päälle!! Yleensä sai alvariisa säätää tai laittaa. Mulla oli vm -97 ja toivottavasti ja luultavasti laatu on parantunut? Yksi aika tyypillenen tyyppivika on/oli, että venttilit vääntyy,ilmenee siten, että välillä kilkuttaa ja välillä käy nätisti. Empä vielä silloin tiennyt kun koneen tohon tein tuota vikaa. Englannista saa parempia ventiileitä!! Että siin faktaa omalta kohdalta!!

        epäonnen soturi,niinku kaikki muutkin ton-97 mallin omistajat.Siitä on kuultu jos minkälaisia tarinoita.Sittemmin laatu on parantunu huomattavasti ja uusimmissa malleissahan on jo kokonaan toinen konekin.Noista säädöistä,sytytystä en ole joutunut säätämään kertaakaan,venttiilit kerran lähes uutena.Tarkistanut toki olen venttiilit,ei ole kaivannu ruuvailua.


      • Getsikkä
        Rojali kirjoitti:

        epäonnen soturi,niinku kaikki muutkin ton-97 mallin omistajat.Siitä on kuultu jos minkälaisia tarinoita.Sittemmin laatu on parantunu huomattavasti ja uusimmissa malleissahan on jo kokonaan toinen konekin.Noista säädöistä,sytytystä en ole joutunut säätämään kertaakaan,venttiilit kerran lähes uutena.Tarkistanut toki olen venttiilit,ei ole kaivannu ruuvailua.

        opettavaista aikaa!! Joo uskon, että laatu on tuosta parantunut (toivottavasti) Sen jälkeen on ollut nipponeja ja tyytyväisenä kurvailen :) Huollan edelleenkin itse, mutta eipä juuri ole tarvinnut muuta tehdä!! Sinänsä kiva fiiliselypyörä tuo rojali (miksiköhän sitä ennen kutsutiin rojuenkeliksi;) )


      • hyvä peli
        Aloitteleva kirjoitti:

        Rojalissa on odotettavissa, Esim.tyyppivikoja?
        Olen ajatellut myös sivuvaunua. Paljonko ne mahtavat maksaa?

        kaasuvaijerin pään hioo sileäksi ja välillä vähän öljyä niin kyllä pelaa 10.000 ajettu ei muita vikoja vm. 2004


    • Rojali

      Ei sovi,vaikka on yksinkertainen laite sinällään,vaatii huolellisuutta.Öljyt pitää tarkastaa joka päivä ennen ajoon lähtöä yms.Ylipäätään pitää ymmärtää tekniikasta.Sen sijaan toi höpinä,että jatkuvasti olis jotain vikoja,on puppua.Se on merkki siitä ettei ole ollu huolellinen.Ite olen roiskinu 20000 kilsaa eikä ole mitään murheita ollu.Anteeksi,nyt huijasin,olen vaihtanu siihen JAPSIPYÖRÄSTÄ takapyörän ja siitä repes jarrunvastustaja viime kesänä.Orkkiskamat sen sijaan on kestäny.

      • Aloittelija 1

        Olen aatellut sitä sivuvaunua rojaliin myös. Minkä hintaisia ovat?


    • mitä harrastuksesta hakee

      Jos haluaa ennenkaikkea ajaa ja käytännössä unohtaa työkalupaketin olemassaolon, niin hanki japsi.

      Jos taas haluat moottoripyörän jossa on sielua kuin naisessa (ja joka vaatii yhtä paljon huomiota) tai kaipaat sellaista "Zen ja moottoripyörän kunnossapito"-tyyppistä kokemusta, hanki Hindustan...ei kun siis Enfield.

      • aloitteleva

        Olen aina haaveilut kunnon rokkipapattajasta , ehkä sen takia kun vaarilla oli aikoinaan harvatahtinen putput fiskari. Sen saundi on jäänyt alitajuntaan. Kyykky-pystypyörät eivät kiinnosta ja kiintoavain pysyy hanskassa. Rojalilla pääsisi edullisesti harrastuksen pariin. PS- Kiitos hienoista kommenteista.


      • Getsikkä
        aloitteleva kirjoitti:

        Olen aina haaveilut kunnon rokkipapattajasta , ehkä sen takia kun vaarilla oli aikoinaan harvatahtinen putput fiskari. Sen saundi on jäänyt alitajuntaan. Kyykky-pystypyörät eivät kiinnosta ja kiintoavain pysyy hanskassa. Rojalilla pääsisi edullisesti harrastuksen pariin. PS- Kiitos hienoista kommenteista.

        papattaa kivasti kun siihen vaihtaa äänenvaimentimen! Ite kanssa vaihdoin ja kulki selvästi pirteämmin ja äänet parani (oli sellaiset kun niissä kuuluu olla) se alkuperäispönttö vie äänet ja mehut koneesta! Niitä sai ainakin maahantuojalta (Moto Italia Piikkiössä) ja elektronisen sytkyn laitoin kanssa. Onnea jos tuon valitset!! Ps. karso myös muita pelejä, alkaa saada jo ihan oikeitakin pelejä tuohon hintaan!!!


    • Rojali

      www.enfield.ewok.fi löytyy kuvia Rojuista,minunkin punainen springikeula siellä muitten joukossa.Paas kattoen.

      • aloitteleva

        kuvia. Onko se tuo "risukeula" jossa on vilkut stongassa?


      • Rojali
        aloitteleva kirjoitti:

        kuvia. Onko se tuo "risukeula" jossa on vilkut stongassa?

        Sepä se,viime talvena sen tekasin.


      • aloitteleva
        Rojali kirjoitti:

        Sepä se,viime talvena sen tekasin.

        on siinä teidän moottorikerhossa? Tosta Bulled sivulta en lukuja löytänyt. Mistä vuosimallista lähtien Rojalia on saanut levyjarrulla varustettuna.


      • Rojali
        aloitteleva kirjoitti:

        on siinä teidän moottorikerhossa? Tosta Bulled sivulta en lukuja löytänyt. Mistä vuosimallista lähtien Rojalia on saanut levyjarrulla varustettuna.

        Toi kerho on sellanen"epävirallinen",eikä jäsenmäärästä ole näin ollen tarkkaa tietoa.Levykeulaa on tarvikkeena saanu varmaan pari kolme vuotta ja joissakin uusissa malleissa se on vakiona nykyään.


      • aloitteleva
        Rojali kirjoitti:

        Toi kerho on sellanen"epävirallinen",eikä jäsenmäärästä ole näin ollen tarkkaa tietoa.Levykeulaa on tarvikkeena saanu varmaan pari kolme vuotta ja joissakin uusissa malleissa se on vakiona nykyään.

        Kuinka se postituslista toimii? Keskustelun puolesvälissä laitoin sähköpostini osoitteen sinne, mutta vieläkään en ole saanut siihen palauttetta.


      • aloitteleva
        aloitteleva kirjoitti:

        Kuinka se postituslista toimii? Keskustelun puolesvälissä laitoin sähköpostini osoitteen sinne, mutta vieläkään en ole saanut siihen palauttetta.

        Bembölen kahvituvalla. Keväällä olen todennäköisesti hommannut se Rojalin. Mut tunnistaa siitä että olen se näköinen,et mulla on pallo hukassa. PS: Kiitos kommenteista etenkin Rojalille.


      • Rojali
        aloitteleva kirjoitti:

        Kuinka se postituslista toimii? Keskustelun puolesvälissä laitoin sähköpostini osoitteen sinne, mutta vieläkään en ole saanut siihen palauttetta.

        Paluupostissa pitäis tulla ohjeet kuinka toimia,saattaa tietenkin olla häiriöitäkin.Itte en listalle päässyt ennenkuin Mikko,joka listaa ylläpitää,mut sinne lisäs "manuaalisesti".Tunnistus vaan ei onnistunut jostain syystä.Ollos tervetullut joukkoon.


    • dr 600

      yksilöitä on royalit ja itselle varmaan sattui yksi huonoimmista. vm 99 500cc, harvassa oli ilon päivät sillä vehkeellä. 26000 km kohdalla mäntä öljyrenkaan urasta poikki ja täystuho. avatessa oli tosin koko muukin kone aivan loppu, mm. kampuran päittäisvälystä 3-4mm josta johtuen kiertokangen alapään pusla kulunut reunoista. venttiilin ohjurit soikeet ja sitä myötä seetitkin. kaasutin ja vaihdelaatikko tais olla koko pyörässä ainoita osia mitä ei tarvinnut korjata. jos jatkuva käsien likaaminen kiinnostaa niin kyllä, mutta jos haluaa huoletta vaan ajella niin ehdottomasti ei

    • Anonyymi

      Onko Royal Enfield Finland kerhon verkkosivuilla enää tulossa päivityksiä? Siellä ei rekisteröitymiseen vastata. Vai onko kaikki tällaiset kerhosivut nykyään Facebookissa, eli Metassa??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2603
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2400
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2071
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1470
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1423
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe