Synnytys lähenee, ennen raskautta painoin 47 kg ja pituutta on 160, nyt painoa on tullut reippaasti lisää.
Alateitse kuulemma synnytetään,että pitäisi mahtua. mutta minua pelottaa, että miten synnytys mahtaa sujua, että kai vauva mahtuu alateitse?
Lantiotani ei siis ole kuvattu tms, vain sisätutkimuksen yhteydessä lääkäri on näin todennut.
Muiden pienikokoisten naisten synnytyksistä olisi kiva kuulla?
Pienikokoiset aniset!
APUVA!
3
700
Vastaukset
- normaalisti
tulivat molemmat lapset.
T. Äiti 155cm/50kg- tuttava 2 pojan äiti
Molemmat pojat syntyneet ihan normaalisti ilman kummempia ongelmia, vaikka kumpikin oli n. 4,5 kg.
Ei se ulkonäkö synnytyskykyä ratkaise, isolla lihavalla naisella voi olla ahdas lantio.
- rouva23
Minulle neuvolassa sanoivat, että on suuri harhakäsitys, että isokokoisilla/isoluisilla naisilla synnytys alateitse olisi jotenki helpompi, -päinvastoin! Itse olin ennen raskautta 166/49 ja luuni ovat todella pienet ja kapeat (näkee ranneluusta). Ohuet lantionluut kätilön mukaan helpottavat ponnistusta ja vauvan tuloa maailmaan. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754547Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1063781Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1433485Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371980Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575701925Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1251064
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.134976- 57933
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847