lokinpaskat kuomussa

hyvä lokki kuollut lokki

hyviä konsteja lokin paskojen poistoon kuomusta.kokeiltu painepesuri,kloriitti,pyykinpesuaineet,jne jne.toistaiseksi kuomu vielä yhtenä kappaleena ja edelleen mustat paskaläntit loistaa.upotanko viikoksi vahvaan kloriitti liemeen ja valkoiseksi värjäys perään ?hyvät neuvot olisi tarpeen.ja jos joku keksii millä lokit saa pidettyä poissa vaikkapa 50km säteellä,neuvo muillekin vaikka 100€ palkkiota vastaan,taatusti kauppa käy.

19

7708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skipper

      Konsti on hyvä, kun laitat lelukaupasta tai jostain pilailupuodista ostetun "käärmeen" eli lelukäärmeen ja laitat sen sinne kuomun päälle / veneenkatolle, niin johan pysyy lokit poissa..;)

      • maunoveneilijä

        Käytettiin viime kesänä käärmettä veneen kuomun päällä. Joskus piti linnut kokonaan poissa, mutta pari kertaa näin lokin seisovan rauhassa käärmeen vieressä. Joskus paskaläjät olivat puolen metrin päässä. Joltain sain vinkin, että käärmeen häntä pitää nostaa rautalangalla koholleen, jotta se alkaisi heilumaan heti kun kuomu tärähtää. Itse en kerennyt sitä testaamaan, kun tuuli vei käärmeen.


      • LUTO31
        maunoveneilijä kirjoitti:

        Käytettiin viime kesänä käärmettä veneen kuomun päällä. Joskus piti linnut kokonaan poissa, mutta pari kertaa näin lokin seisovan rauhassa käärmeen vieressä. Joskus paskaläjät olivat puolen metrin päässä. Joltain sain vinkin, että käärmeen häntä pitää nostaa rautalangalla koholleen, jotta se alkaisi heilumaan heti kun kuomu tärähtää. Itse en kerennyt sitä testaamaan, kun tuuli vei käärmeen.

        KOKEILTIIN LAHDEN KIVILLE PITKIÄ MUOVISIA KÄÄRMEITÄ JA KUUKAUDEN JÄLKEEN LOKIT TEKIVÄT NIIDEN PÄÄLLE PESIÄ. MUTTA VIIME VUONNA MINKKI UISKENTELI LAHDESSA JA TUHOSI KAIKKI PESÄT, JOTEN
        TÄNÄ VUONNA EI OLE VIELÄ YHTÄÄN LOKKIA NÄKUNUT


    • ...

      Laitappa liraus ruokaöljyä tahran päälle, anna vaikuttaa jonkin aikaa ja huuhtelu päälle. Ainakin suht tuore paska lähtee sillä.

      • Kemelles

        Fairy tepsii. Sitä kun ruiskauttaa paskoihin ja vedellä huuhtoo niin lähetvät.


      • näitä
        Kemelles kirjoitti:

        Fairy tepsii. Sitä kun ruiskauttaa paskoihin ja vedellä huuhtoo niin lähetvät.

        konsteja,kiitos kommenteista.nyt oli vuorossa tabort ja joku toinen vastaava.kokeilen fairyn ja ruokaöljyn.edelleen kuomu ehjänä ja kemikaaleja kokeiltu lähes kaikki mustaa ruutia lukuunottamatta. on se luonto ihmeellinen,yksi "viaton" luontokappale paskantaa eikä tunnu löytyvän konstia sen poistoon.seuraava kuomu on valkoisen sijaan tilattava värikoodilla lokin paska.


    • kuultua

      jotain naruja,lippusiimoja,ihan mitä vaan veneiden ja laiturien päälle.väittävät että lokki ei mene minkään alle koska haluaa näkyvyyden taivaalla säilyvän petolintujen pelossa.kokeiluun ensi kesänä.

      • pertsa

        ainut hyväksi ja toimivaksi havaittu keino on ostaa
        tavarataloissa myytäviä kevytpeitteitä ja sen virittää aina pressun päälle laiturissa.Onhan siinä
        oma hommansa aina laittaa sitä kiinni,mutta jäähän paskojen hankaaminen pois. Useesti kun harjojen kanssa hinkuttaa,niin pressun neulokset kärsivät ja
        kuluuvat poikki. Tosin eihän tää auta jo syntyneisiin tahroihin!


      • Bulver
        pertsa kirjoitti:

        ainut hyväksi ja toimivaksi havaittu keino on ostaa
        tavarataloissa myytäviä kevytpeitteitä ja sen virittää aina pressun päälle laiturissa.Onhan siinä
        oma hommansa aina laittaa sitä kiinni,mutta jäähän paskojen hankaaminen pois. Useesti kun harjojen kanssa hinkuttaa,niin pressun neulokset kärsivät ja
        kuluuvat poikki. Tosin eihän tää auta jo syntyneisiin tahroihin!

        Olen vuosikausia käyttänyt kevytpeitteitä ja mustekalalla kiinni.Kevytpeitteen joutuu muutaman vuoden välein vaihtamaan kun aurinko ja paska polttaa peitteen hajalle.Itse olen peitteen yleensä jättänyt maihin kun merelle lähden kun on hiukan hajuhaittoja. Yleensä viskaan sen mereen ja sidon laituriin kiinni ja lillukoot siinä kunnes pahimmat paskat on irti. Säästää veneenpressua ihan sikana! Jos joku perheessä vielä on ompelutaitoinen niin saa muotoonommellun pressun ihan kävtevästi hiukan mittaamalla.Kiinnitys zydeemejä on monta jos kevytpeitteen reijät ei sovi.


      • Peite toimii.
        Bulver kirjoitti:

        Olen vuosikausia käyttänyt kevytpeitteitä ja mustekalalla kiinni.Kevytpeitteen joutuu muutaman vuoden välein vaihtamaan kun aurinko ja paska polttaa peitteen hajalle.Itse olen peitteen yleensä jättänyt maihin kun merelle lähden kun on hiukan hajuhaittoja. Yleensä viskaan sen mereen ja sidon laituriin kiinni ja lillukoot siinä kunnes pahimmat paskat on irti. Säästää veneenpressua ihan sikana! Jos joku perheessä vielä on ompelutaitoinen niin saa muotoonommellun pressun ihan kävtevästi hiukan mittaamalla.Kiinnitys zydeemejä on monta jos kevytpeitteen reijät ei sovi.

        Olen kokeillut pelotella ja karkoittaa lokit paskomasta veneen päältä vaikka millä, joutsenen kopiosta aina kumikäärmeestä "kumimunaan".
        Olen samaa mieltä, että peite on ainoa joka toimii.


      • Anonyymi

        Kommentista on aikaa mutta on yhä ajankohtainen.

        Keväällä kun veneen laskusta oli kulunut alle viikko, kuomun päällä oli jo 10 lokinosumaa. Muutamassa päivässä. Putsasin pois rätillä ja vedellä, kun ei muuta ollut venessä saatavilla.

        Laitoin viirit matalan valomaston saalinkeihin ja lisäksi viritin ohuen lippunarun kuomun yli perästä valomastoon. Kuomussa oli hakanen ulkopuolella toisella laidalla. Siihen sain narun kiinni. Mietin, mahtaako toimia tuollainen vino veto.

        Ja mitä tapahtui. Kuukausi on jo kulunut mutta nyt kuomu oli ilman ainuttakaan osumaa. Ilmeisesti lokit inhoavat liehuvia viirejä ja välttävät menemistä tuulessa heiluvan ohuen narun alle. Varovat herkkiä siipisulkiaan.

        Nyt on uusi kuomu tilattu ja mittaaja tulossa paikan pälle. Puhtaassa uudessa kuomussa se ensimmäinen osuma harmittaa eniten. Pitää pyytää siihenkin kiinnitys tuontyyppisen narun kiinnitystä varten. Ainakin minun tapauksessani se toimii. Kyllä noissa lippusiimoissa on perää. Mutta pelkkä ohut narukin vaikuttaa toimivan.


    • HHH

      Tahrojen poistossa olennaista lienee oikea aine, ei se, miten vaarallista kamaa se on. Itse kokeilisin lokinpaskoihin sappisaippuaa tai tahranpoistoainetta. Jos oikea aine löytyy, pitäisi tahrojen liueta ilman väkivaltaa.

    • ketjun aloittajalta

      S-Kaupan asiakaslehdessä,Yhteishyvä 12/2005,
      sivulla 76-77 artikkeli tahrat pois.

      -Linnunkakka:Haalea vesi/Etikkahappoliuos
      (1:1 etikka-vesi)

      -Home:Vuorokauden liotus piimässä pesu/valkaisu.

      Oma kuomuprojekti tehty,vaikeimman kautta.
      Jos jollakulla kuomu on vielä "paskassa",olisi
      mukava kuulla Etikan tehosta.

      • lokkijoonathan

        En tiedä, mutta minä sain ainakin Tabortilla ihan hyvin puhtaaksi valkoisen kuomun. Jos on hyvin kyllästänyt keväällä kuomun niin suht. hyvin lähtee, jos ei ole niin ei varmaan lähe millään.


    • 10+12
    • Anonyymi

      Onkohan sun piha lokki juonut, syönyt tai peräänsä suonut daegolax laksatiivia. Saavat kova vatsan väänteitä. Lokki yleensä pitää kuomua kiitoratana ja laskuutuu jättäen paska rannut.

      Voit toki laittaa pikeä kuomun päällee jolloin lokin perse mustaksi muuttuu ja kuomu liukastuu. Hyvä lokki paisti mutta paska haisee.

      Ystävällisin terveisin dr daeg.

      • Anonyymi

        Häivy täältä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häivy täältä!

        Ei se lokinpaska huutamalla lähde.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1476
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1291
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1265
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1215
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1194
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1083
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1063
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe