Mielenkiintoinen laji

Kapap

Olen harjoitellut Krav magaa Israelissa ja Usassa, ja molemmissa harjoiteltiin hieman erilailla, Israelin maassa olin kibbutsilla vuosina 85-86 ja tutustuin Krav magaan Samuel Nadidin 3. dan opissa, Usassa olin työkomennuksella 2004 ja harjoittelin Kaliforniassa amerikkalaisen opettajan johdolla, olen harjoitellut suomessa aiemmin jujutsua(englantilainen tyyli) ja karatea Wado ryu, nyt on ruvennut Krav maga kiinnostamaan täälläkin, joten minkälaista ja tasoista on Suomen krav maga?

Krav maga on realistinen laji ja silloin Israelin aikoina harjoittelimme erittäin kovia tekniikoita ja paljon veitsillä, usassa harjoiteltiin paljon pistooliuhkia ja otettiin nyrkkelyotteluita paljon, johtuen vetäjän taustasta.

Kertokaa Suomen magasta enemmän?

3

1394

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keppihevonen

käypä www.suomenkravmagaliitto.fi

Suomalaiset krav maga (IKMF) ohjaajat ovat maailman tai ainakin pohjoismaiden huipputasoa.

• FEKM

Käy myös www.krav-maga.fi -saitilla (Pohjolan Krav Maga itepuolustusliitto, FEKM)!

• Gidon

Israelissa harjoitellaan paljon jiu-jitsu tyylisesti, koska monella vetäjällä on jiu-jitsu tausta, tietenkin on poikkeuksia, kuten Ami, joka on entien judoka ja sai selkäänsä Krav maga mieheltä ja aloitti silloin Krav magan harjoittelun.

Suomessa treenataan hyvin, IkmF:ssä harjoitellaan ehkä hieman vanhanaikaisemmin, Euroopan liiton puolella(caff) harjoitellaan douiebin opein ja otetaan vaikutteita eri tahoilta eli caffissa treenataan järkevästi, molempiin suuntauksiin olen tutustunut ja salin sijainti on se mikä ratkaisee, sekä harjoitusvuorot.

Krav maga on lajina ehdoton ykkönen kun puhutaan ITSEPUOLUSTUKSESTA.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      141
      1324
    2. 73
      1223
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      105
      986
    4. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      50
      925
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      822
    6. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      791
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      40
      788
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      663
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      113
      634
    10. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      70
      567
    Aihe