Olen huomannut, että suurin osa kuskeista (elleivät kaikki) jättävät niiaamatta matalalattiabussin koria pysäkillä. Tänä aamuna kyllä oli kaiken huippu, kun kori oli kallellaan - VASEMMALLE. Piti siinä sitten nousta yksi korkea kynnys ylös... Näin ainakin Kuopion Liikenteellä.
Niiaus
10
1044
Vastaukset
- vpk
Kun se ei vaan toimi se niiaus, siksi sitä ei aina käytetä.
- asian ajaja
Jyväskylässä joistakin autoista niiaus on poistettu käytöstä,muuten kuljettajat särkisivät auton
- Runsaasti matkustellut
Niiausta ei käytetä, koska asiakaspalvelu ei kiinnosta niin paljon.
- niiatessa
Runsaasti matkustellut kirjoitti:
Niiausta ei käytetä, koska asiakaspalvelu ei kiinnosta niin paljon.
saattaa tuhero pilkottaa....
- Eikös
Eikös miehet kumarra ja naiset niiaa??
Toivottavasti ei mene pasmat sekaisin linnan juhlissa.- aloittaja
Mainitsin kyllä "niiata bussin koria", opettelehan ensin lukeamaan ennen kuin lauot tuollaisia kommentteja!
- sullekin
aloittaja kirjoitti:
Mainitsin kyllä "niiata bussin koria", opettelehan ensin lukeamaan ennen kuin lauot tuollaisia kommentteja!
aivan sama mitä 3 promillen humalassa laukoo....
- Hanna
bussit ovat laikoja vai
- vasemmalle kalleellaan
kori on kallellaan vasemmalle, ei ainakaan niiaustoiminnosta johdu. Saattaa tasoventtiili ola jumissa tms.
Tosiasia on, että niiaus onerittäin monessa autossa epäkunnossa. Erittäin monessa.
Toiseksi... sanoit että matlalalattiabussiin noustessa piti nousta korkea kynnys ylös kun niiaustoimintoa ei köytetty. Matalalattiabussiassa ei ole korkeata kynnystä vaikka koria ei niiattaisikaan. Ja se että kori on kallellaan vasemmalle, ei tee autoon noustessa kynnystä korkeammaksi.
Niiauksen käyttö normaalikulkuisten matkustajien kanssa ei ole perusteltua. Terveen ihmisen pitäisi saada jalka nousemaan sen verran että kyytiin pääsee.
Eri asia on lastenvaunujen kanssa kulkevilla ja liikuntarajoitteisilla. - dösäsuhari
Tosiasia on, että bussien niiausjärjestelmiä ei ole tarkoitettukaan käytettäväksi joka ainoalla pysäkillä. Sellaista ei yhdenkään tarjolla olevan automerkin niiausjärjestelmä kestäisi. Niiaus on autoihin rakennettu käytettäväksi paikoissa, missä ei ole korotettua pysäkkiä, tai vaikkapa lastenvaunujen tai pyörätuolien autoon kulun helpottamiseksi.
Normaalille katukivetyksellä varustetulle pysäkille pysähtyvän matalalattiabussin lattiapinta ei kuitekaan ole kuin noi 10 senttiä katukiveä korkeammalla. Mikäli siitä ei kulkemaan pääse, täytyy ihmetellä suuresti miten on takavuosina kulkeminen onnistunut kun ei ollut pysäkeillä katukiviä, eikä matalia lattioita. Tuolloin askelmakorkeus sille ensimmäiselle bussin portaalle saattoi olla jotain 30-45 senttimetrin välillä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908637
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264808- 504268
- 623837
- 513236
- 503020
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262696- 432501
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.452419Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382233