kerrostalohampurilainen

ex varkautelainen

onko pystyssä vielä se paikka josta sai 50 markalla JÄTTI hampurilaisen?muutenkin oli varkauden suurimmat annokset.en kuolemaksenikaan muista nimee,jossain savontien jälkeen paikka sijaitsi...

59

7062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei oo ennää

      et saa kerrostaloja, kioskin ukko lopetti hommansa, taitaapa juoksennella koiransa kanssa pitkin savontietä.

      • ex varkautelainen

        no riittulahan se oli!kiitos vastauksesta =)


    • camping varaus

      Tarkoitatko siinä sillan vieressä ?

      Paikka missä oli ennen camping alue !

    • jepjep

      tumi tosiaan löy laput luukulle jokunen kesä sitten.
      on kyllä kovasti uhonut aina että avaisi puljunsa, mutta paskoo taitaa jauhaa..

      • Menolippu Mombasaan

        Miten saisin yhteyttä kiinteistön omistajaan ?

        Ajatuksenani olisi perustaa video vuokraamo jossa samalla saisi jotakin syötävää.

        Nuoret saisivat samalla paikan missä kokoontua, ja puhua elokuvista / videoista.


      • -------------
        Menolippu Mombasaan kirjoitti:

        Miten saisin yhteyttä kiinteistön omistajaan ?

        Ajatuksenani olisi perustaa video vuokraamo jossa samalla saisi jotakin syötävää.

        Nuoret saisivat samalla paikan missä kokoontua, ja puhua elokuvista / videoista.

        Siinä kioskin takana sellanen julmetun kokoinen laatikon muotoinen tiilitalo?


      • TBP
        ------------- kirjoitti:

        Siinä kioskin takana sellanen julmetun kokoinen laatikon muotoinen tiilitalo?

        Puhelinlaitoksen tai vast. joku kytkentäkeskus.


      • uppotukin poika
        Menolippu Mombasaan kirjoitti:

        Miten saisin yhteyttä kiinteistön omistajaan ?

        Ajatuksenani olisi perustaa video vuokraamo jossa samalla saisi jotakin syötävää.

        Nuoret saisivat samalla paikan missä kokoontua, ja puhua elokuvista / videoista.

        Ei tule menestymään.

        Jos et tunne jo nuoria, niin muuten he eivät ala käymään niin pitkällä !

        Videoita saa lähes joka keskustan R kioskista !

        - vaikka niistä puhuminen puuttuukin.


      • kesätori
        uppotukin poika kirjoitti:

        Ei tule menestymään.

        Jos et tunne jo nuoria, niin muuten he eivät ala käymään niin pitkällä !

        Videoita saa lähes joka keskustan R kioskista !

        - vaikka niistä puhuminen puuttuukin.

        Mistähän R kioskeista puuttuu puhe ?

        Videoissa myös on se ainakin olemassa !


      • YSTÄVÄ
        Menolippu Mombasaan kirjoitti:

        Miten saisin yhteyttä kiinteistön omistajaan ?

        Ajatuksenani olisi perustaa video vuokraamo jossa samalla saisi jotakin syötävää.

        Nuoret saisivat samalla paikan missä kokoontua, ja puhua elokuvista / videoista.

        KIINTEISTÖN OMISTAJA EI JUOKSENTELE TÄLLÄ HETKELLÄ, ON KOTONA JALKA KIPEÄNÄ....
        ODOTTAA SOITTOASI PUH .050 341 7265 /TUOMO MARKKANEN


      • TBP
        uppotukin poika kirjoitti:

        Ei tule menestymään.

        Jos et tunne jo nuoria, niin muuten he eivät ala käymään niin pitkällä !

        Videoita saa lähes joka keskustan R kioskista !

        - vaikka niistä puhuminen puuttuukin.

        Siis mittee se kilpailu meistä syö?


      • housut pois projekti
        Menolippu Mombasaan kirjoitti:

        Miten saisin yhteyttä kiinteistön omistajaan ?

        Ajatuksenani olisi perustaa video vuokraamo jossa samalla saisi jotakin syötävää.

        Nuoret saisivat samalla paikan missä kokoontua, ja puhua elokuvista / videoista.

        Voisiko Varkaudessa järjestää elokuva festivaalit ?

        Ko kioski olisi hyvä paikka toimistoksi, ettei tarvitse tyhjänä pitää !

        Onko tämä yksi niitä taloja - mitä rakennettiin 1991 asuntomessuille ?


      • kinobuss
        housut pois projekti kirjoitti:

        Voisiko Varkaudessa järjestää elokuva festivaalit ?

        Ko kioski olisi hyvä paikka toimistoksi, ettei tarvitse tyhjänä pitää !

        Onko tämä yksi niitä taloja - mitä rakennettiin 1991 asuntomessuille ?

        Ei ole asuntomessu alueella.

        Tämä rakennus on Savontiellä !


      • Uusi Koti
        housut pois projekti kirjoitti:

        Voisiko Varkaudessa järjestää elokuva festivaalit ?

        Ko kioski olisi hyvä paikka toimistoksi, ettei tarvitse tyhjänä pitää !

        Onko tämä yksi niitä taloja - mitä rakennettiin 1991 asuntomessuille ?

        Asuntomessu alueen kaikki talot ovat täynnä asukkaita !

        Yksi parhaiten onnistuneista projekteista koko Suomessa - siis asuntomessujen suhteen !


      • Tosi F
        Uusi Koti kirjoitti:

        Asuntomessu alueen kaikki talot ovat täynnä asukkaita !

        Yksi parhaiten onnistuneista projekteista koko Suomessa - siis asuntomessujen suhteen !

        Mutta eipä ollut moneen vuoteen messujen jälkeen. Muistaakseni siellä oli ongelmia sen surullisen kuuluisan "Palikkatalon" kanssa, amerikan ihmetalojen kanssa ja sitten taidettiin joitakin rivariasuntoja peräti puolittaa, että saatiin hinta-laatusuhde parempaan jamaan.
        Asuntomessuja markkinoitiin, että se toisi kaupunkiin rahaa, mutta toisinhan kävi. Niitä investointeja ei saatu koskaan takaisin, eikä tulla saamaan. Potin keräsi jälleen kerran Suomen Asuntomessut oy.


      • -------------
        Tosi F kirjoitti:

        Mutta eipä ollut moneen vuoteen messujen jälkeen. Muistaakseni siellä oli ongelmia sen surullisen kuuluisan "Palikkatalon" kanssa, amerikan ihmetalojen kanssa ja sitten taidettiin joitakin rivariasuntoja peräti puolittaa, että saatiin hinta-laatusuhde parempaan jamaan.
        Asuntomessuja markkinoitiin, että se toisi kaupunkiin rahaa, mutta toisinhan kävi. Niitä investointeja ei saatu koskaan takaisin, eikä tulla saamaan. Potin keräsi jälleen kerran Suomen Asuntomessut oy.

        Ei kannata edes yrittää kun tulee paskaa niskaan. Niinkö?


      • joka vuosi käyn
        Tosi F kirjoitti:

        Mutta eipä ollut moneen vuoteen messujen jälkeen. Muistaakseni siellä oli ongelmia sen surullisen kuuluisan "Palikkatalon" kanssa, amerikan ihmetalojen kanssa ja sitten taidettiin joitakin rivariasuntoja peräti puolittaa, että saatiin hinta-laatusuhde parempaan jamaan.
        Asuntomessuja markkinoitiin, että se toisi kaupunkiin rahaa, mutta toisinhan kävi. Niitä investointeja ei saatu koskaan takaisin, eikä tulla saamaan. Potin keräsi jälleen kerran Suomen Asuntomessut oy.

        Eikö asuntomessujen tarkoitus ole esitellä kotimaista tuotantoa ?

        En muista kyllä kuulleeni amerikan talosta ?


      • Tosi F
        ------------- kirjoitti:

        Ei kannata edes yrittää kun tulee paskaa niskaan. Niinkö?

        Asuntomessut haluttiin kaupunkiin "hinnalla, millä hyvänsä". Oli tiedossa, että potin korjaa Asuntomessut oy, mutta päättäjät markkinoivat tilanteen toisin. He suorastaan valehtelivat asuntomessujen tuovan uusia ihmisiä talousalueelle asumaan ja töitä tekemään. EI mennyt mikään kysely läpi, kun aiheena oli "Mitä ihmeen töitä???" En tiedä, muistatko vuodet 91-95 Varkauden alueelta, mutta minä muistan hyvinkin.
        Aika kultaa muistot, sanotaan.
        Mutta minä tiedän kyllä, mitä Varkaudessakin tapahtui silloin. Porukkaa pois tehtailta, pankkeja nurin ja konttoreita kiinni. Kauppakadun alkupäässä ei montaakaan toimivaa yritystä ollut. Savontien ja Päiviönsaaren palvelut supistuivat tuona aikana minimiin.
        Kun asuntomessualueelle pumpattiin rahaa, niin silloin jo tiedettiin, että ne rahat eivät koskaan tule takaisin missään muodossa, mutta oltiin sovittu, niin sitähän ei muuteta ja ns. kuollutta lehmää maksettiin uudelleen ja uudelleen. Eli vielä kerran. Jo silloin oli tiedossa erinäisiä asioita, mutta niille ei haluttu tehdä mitään.
        Asuntomessut olivat todellakin ihan ok juttu, mutta kritisoin vain sitä hehkuttamista, että se olisi jotain niin mullistavaa tai tarpeellista. Rakentaa voi ilman messujakin ja samalla rahamäärällä se olisi kaavoitettu ja monta rivitaloa rannalle olisi maksettu jo käteisellä. Omistajana olisi ollut silloin vain kaupunki.


      • Tosi F
        joka vuosi käyn kirjoitti:

        Eikö asuntomessujen tarkoitus ole esitellä kotimaista tuotantoa ?

        En muista kyllä kuulleeni amerikan talosta ?

        kun en ole rakennusexpertti, mutta seuraavanlaista siellä oli tarjolla.
        Palikkatalo jäi kesken ja siitä käytiin oikeutta vaikka kuinka pitkään. En tiedä onko sille tontille rakennettu mitään.
        Sinne tuotiin kaksi ameriikan valmistaloa muistaakseni lohkoissa ja ne sitten kasattiin paikalla. Ongelmana oli ilmeisesti eristykset ja ilmanvaihto----->Kosteutta yms. Rakennustarkastaja sitten määräsi niitä korjailemaan yms.
        Muistaakseni sellainen yksityiskohta liittyi siihen toiseen taloon, että sen ulkovuoraus oli tehty muovisesta pinnoitteesta. Nyt saattaa kyllä muisti tehdä tepposet.
        Monet talot olivat tyhjillään messujen jälkeen, koska taloudellinen tilanne oli aika heikko Varkaudessa jo messujen aikaan ja pitkään sen jälkeen. Messut olivat muistaakseni yhdet kaikkein kalleimmista koskaan siihen mennessä järjestetyistä.
        Pääsylippujuttuihinkin oli liitetty sellainen pykälä, että Asuntomessut oy otti lipputulot kokonaan aina 150 000 ??? katsojaan asti ja sen jälkeen alkoi vasta kaupunki saada pikkuisen provikkaa. Lopputulos oli, että Kaupunki jäi nuolemaan näppejään, vaikka siellä tehtiin kävijäennätys sinä vuonna.
        Monet ihmiset luulevat, että se järjestely Kaupungin osalle oli pelkästään parkkipaikat, kunnallistekniikka, tiet etc., mutta siihen liittyi uskomaton määrä kaikkea sellaista, jota ei kaupunkilaisille kerrottu. Siellä pyöri "talkoissa" urheiluseuroja, siivottiin, valvottiin, yms. Melkein koko alue oli mm. aidattu. Kaiken tuon maksoi kaupunki.


      • Home Pizza
        Tosi F kirjoitti:

        Mutta eipä ollut moneen vuoteen messujen jälkeen. Muistaakseni siellä oli ongelmia sen surullisen kuuluisan "Palikkatalon" kanssa, amerikan ihmetalojen kanssa ja sitten taidettiin joitakin rivariasuntoja peräti puolittaa, että saatiin hinta-laatusuhde parempaan jamaan.
        Asuntomessuja markkinoitiin, että se toisi kaupunkiin rahaa, mutta toisinhan kävi. Niitä investointeja ei saatu koskaan takaisin, eikä tulla saamaan. Potin keräsi jälleen kerran Suomen Asuntomessut oy.

        Täytyisi jonkun tehdä kysely siellä - että ovatko asukkaat laatuun tyytyväisiä ?

        Onko henki jo parempi kuin heti alussa ?


      • Anonyymi
        ------------- kirjoitti:

        Siinä kioskin takana sellanen julmetun kokoinen laatikon muotoinen tiilitalo?

        Joo oli.


    • Kuopiosta

      Kun tulet eteläisestä moottoritien liittymästä Tasavallankadulle, on esson jälkeisten liikennevalojen kohdalla vasemmalla Nopsakulma -grillikioski. Siellä on kerrostaloa listalla. Aito grilli muutenkin, rasvan käry tarttuu noin 2 minuutissa vaatteisii vaikka vain lottoa jättäisi.

      • Lidl closer

        On liian kaukana.

        Ei kukaan lahden videon taikka kerrostalon takin Kuopioon !


    • Gamburger City

      Minusta Varkaus voisi olla tunnettu hyvästä ruuastaan !

      Lisää yrittäjiä, ja miten se kerrostalo tehdään ?

      • T-hyvin

        Legendaarisella Riittulanmäen autokioskilla, tuttavallisemmin Tumilla tuli teinivuosina pyörittyä hyvinkin ahkerasti. Meinaa vanhalle tippa tulla silmään kun muistelee Tumia, isäänsä Breikkiä, työntekijä Rifkiä ja poikaansa tyhmä-Jannea. Ikimuistoisia aikoja. Niin ja siihen kerrostaloon tulee(jos nyt en ihan väärin muista) kymmenen pihviä ja 15 sämpylää, tai jotain sinnepäin. Hermeettinen eväs kuitenkin. Tosin sitten kun ilmaantui se ensimmäinen kaveri joka söi kerrostalon yksin (ja sai sen sitten siis ilmaiseksi) Tumi pisti vielä paremmaksi ja väsäsi listalle pilvenpiirtäjä-nimisen purilaisen, joka oli vielä he-le-ve-tin paljon isompi. Oma suosikkini Tumilla oli vuosikausia mr.Pihvinen (sämpylä ja kolme pihviä), juomakin kuului hintaan. Paitsi noista julmetuista annoksistaan Tumihan oli kuuluista valtavasta ja perin mielikuvituksellisesta mausterepertuaaristaan, joista hätkähdyttävimpänä on jäänyt mieleen epäilyttävän värinen "isännän kastike".


      • Corolla 100 A
        T-hyvin kirjoitti:

        Legendaarisella Riittulanmäen autokioskilla, tuttavallisemmin Tumilla tuli teinivuosina pyörittyä hyvinkin ahkerasti. Meinaa vanhalle tippa tulla silmään kun muistelee Tumia, isäänsä Breikkiä, työntekijä Rifkiä ja poikaansa tyhmä-Jannea. Ikimuistoisia aikoja. Niin ja siihen kerrostaloon tulee(jos nyt en ihan väärin muista) kymmenen pihviä ja 15 sämpylää, tai jotain sinnepäin. Hermeettinen eväs kuitenkin. Tosin sitten kun ilmaantui se ensimmäinen kaveri joka söi kerrostalon yksin (ja sai sen sitten siis ilmaiseksi) Tumi pisti vielä paremmaksi ja väsäsi listalle pilvenpiirtäjä-nimisen purilaisen, joka oli vielä he-le-ve-tin paljon isompi. Oma suosikkini Tumilla oli vuosikausia mr.Pihvinen (sämpylä ja kolme pihviä), juomakin kuului hintaan. Paitsi noista julmetuista annoksistaan Tumihan oli kuuluista valtavasta ja perin mielikuvituksellisesta mausterepertuaaristaan, joista hätkähdyttävimpänä on jäänyt mieleen epäilyttävän värinen "isännän kastike".

        Ne olivat aikoja ne.

        Ottiko kukaan kuvia annoksista - sillä niitä olisi mukavaa nähdä netissä ?


      • kiva
        Corolla 100 A kirjoitti:

        Ne olivat aikoja ne.

        Ottiko kukaan kuvia annoksista - sillä niitä olisi mukavaa nähdä netissä ?

        lueskella muistoja Varkaudesta, kun on jo monta vuotta tuntunut siltä, entisenä varkautelaisena, että nykyisillä asukkailla ei yksinkertaisesti ole mitään muisteltavaa. Tsemppiä vaan teille kaikille.


    • varkautelainen

      sama paika on avttu uudelleen...

    • 23223

      Kioskin uudet nettisivut: www.riittulanautokioski.net

    • Järkeä päähän

      Kuka saatanan pölkkypää nostaa kuusi vuotta vanhan ketjun esille ja miksi??!
      Tumille on ihan aktiivinenkin ketju olemassa. Perkele mitä pölvästejä.

      • Sieben up

        Uppia peliin !


      • Teinikundi1965

        Pölvästi on se,joka ei tätä uppaa. Kyllä on muistoja,vaan ei tietoa missä Tumi nykyään. Kiitollisna odotan tietoa.


    • heh.. siisti!

      "Kioski on Maanantaisin suljettu.
      "Muina päivinä kioski palvelee iltaisin."

      "Iltaisin" - No mitteepä sitä turhan tarkasti määrittelemään... :-)

    • Oli hyvä paikka. Nuorena miehenä tuli käytyä.

    • HyvätPäivät

      Muistan aikoinaan kun oli todella suosittu !

      Sinne kun meni niin tapasi jos jonkilaista hiihtäjää
      ja osalla oli jopa tuohon aikaan jo autojakin !

      Oliisi josku kiva saada ihmisia sinne muistelemaan hieman menneitä !

      https://www.youtube.com/watch?v=ewxifcCOsyA

      Onko tässä vielä Tumi ?

      • Reunaan

        Samanlaisia pellejä noi mopopojat oli 10 vuotta sitten kuin tänäänkin.


      • Anonyymi

        Jansetin verkkarit ajassa 0:45? Varkauden kansallispuku...


    • KolmasKerrosSavontie

      Muistaako kukaan mistä nimi sai nimensä ?

    • Anonyymi

      Ikävä on niitä aikoja...

    • Anonyymi

      Saako kottiin kuljetuksella?

    • Anonyymi

      Ei ole kyseistä enää. Onko muita grillejä?

    • Anonyymi

      Ei ole.
      Ei ole hengissäkään rasvaruuansyöjät.
      Valitettavasti vielä näitä rasvaruokapaikkoja on vielä, mutta eihän valistunutihminen mätä itseensä rasvaa urakalla.
      Lääkärit kyllä hankkii, kun verenpaine, diabetes, ylilihavuus ym taudit jyllää.

    • Anonyymi

      oltiin syömäs kerrostalopihvii ku tanska jätkä paukautti kadul sentin corkusen olliiiin

    • Anonyymi

      kalu

    • Anonyymi

      severi suhonen

    • Anonyymi

      severi suhonen

    • Anonyymi

      kaalisoppa

    • Anonyymi

      ipi
      iiro
      läskijanski

    • Anonyymi

      vittuuoeuo

    • Anonyymi

      vp tissari

    • Anonyymi

      vp tisuri

    • Anonyymi

      rifki

    • Anonyymi

      vp tissari

    • Anonyymi

      ____________

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe