Lataamisen

kannattavuus

Eli paljonko tulee maksamaan 308 itseladattu patruuna? Entä paljonko jos ei osta hylsyjä, kun niitä on aika paljon. Voiko samaa hylsyä täyttää monesti ja paljonko maksaa lataussarja 308w.

3

517

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuu

ihan käytettävästä luodista. Kalleimmat maksaa pariki euroa kappale. Ratahirvipatille tulee hintaa n. 15-20 senttiä. Samaa hylsyä voi käyttää niin monta kertaa kuin se pysyy oikean pituisena ja muutenki eheänä. On myös olemassa hylsysorveja jolla voidaan lyhentää pidentynyt hylsy alkup. mittaansa.

• mukaan

koska niissä riittää valinnan varaa.
      Lähinnä kyse on siitä paljoko välität käyttää
      aikaa. Tulos on suurin piirtein yhtähyvä.
      Ruutivaakakin on melko pakollinen hankinta.
      Voi mennä parikin kautta että saat välineiden
      hinnan kuoletettua.

• ladata itse

Kun saa ampua viisi kertaa itseladatulla verrattuna tehdasladattuun niin kannattaahan se. Toinen juttu on siinä, että tulee ammuttua huomattavasti enemmän koska laji rupeaa tulemaan muutenkin mielekkäämmäksi, ampumataito paranee ja kaikenlainen tekninen tietämys ja ymmärrys lajiin lisääntyy. Itseladattu on myös vähintään yhtä tarkka kuin LAADUKAS = kotimainen tehdaspatruuna.

Jonain päivänä saattaa huomata, että ammuskelu on muuttunut harrastukseksi, radalla tulee käytyä viikottain ja tuttavapiiriin kuuluu saman lajin harrastajia.

Kaikesta tällaisesta seuraa se, että nythän sitä rahaa meneekin. Aseet paranee, aika kuluu radalla, tarvikkeita joutuu jo ostamaan vähän vaimolta salaakin ettei rupea "hella savuuttamaan."

Arvannet, että lataan itse, käyn radalla kerran tai pari viikossa, vaimo joskus mainitsee asiasta mutta mukavaa on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      244
      5811
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      30
      4254
    3. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      21
      2460
    4. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      307
      2255
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      48
      1461
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1329
    7. Örebro kuolleet lisääntyy.

Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.
      Maailman menoa
      139
      1253
    8. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      133
      1237
    9. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      35
      1014
    10. J. Et tullut.

Ei se mitään. Perjantaina tulee joku muu. M.
      Ikävä
      171
      944
    Aihe