vammaisperhe metelöi koko ajan

räiskis ryskis pomps

On taas niin hienot uudet naapurit ollut jo kohta vuoden ja on niin hienoa ollut että! Ovat ns. vammaisia, ja on lapsiakin. Nainen on muka jonkin vammaisyhdistyksen puheenjohtajakin, mutta eipä tunnu kyllä osaavan perhettään johtaa. On kuulemma tasa-arvon puolesta, no siinähän sitä on tasa-arvoa, kun on ainoa koko talossa joka möykkää, ja varmasti tietää sen.

Eivät osaa vanhemmat siis pitää minkäänlaista kuria tai sitten eivät tajua mitään kerrostalosta, ovat kuulemma ennen asuneet rivitalossa... siinäkö selitys vai siis korvien välissä.

Varsinkin nuorempi tenava riekkuu arkisinkin yömyöhään ja kolistelee ja huutaa. On ainakin jo tokalla joten kyllä pitäisi olla jotain järkeä päässä. Silti kirkuu kuin palosireeni jos ei saa tahtoaan läpi ja paiskoo ovia ja heittelee koripalloa lattiaan ja seiniin ja ties minne ja on niin kuin ukkonen kävisi koko ajan meillä. Mahtaa olla siellä paikat hyvässä kunnossa, mutta kukapa niistä välittää kun on vaan vuokra-asunto kyseessä.

Kukaan ei uskalla tehdä mitään, koska on kyse vammaisista. Leimautuu pian vammaisrasistiksi. Kyllä mä olen sitä mieltä, että säännöt on kaikilla samat, ollaan sitten mitä tahansa. Kyllä on mennyt kunnioitus vammaisia kohtaan, kun ovat noin röyhkeitä. Sitten vielä ajelevat ilmaiseksi taksillakin ja asunto ja rappukäytäväkin piti muuttaa heidän tarpeitaan vastaaviksi pitkällä remontilla. Olisivat edes joskus hiljaa ja antaisivat muitten olla rauhassa!

17

3402

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keräisit

      ...kimpsut ja kampsut ja vaihtaisit kämppää. Sinulla on sentään terveet kädet ja jalat, eikä asunnossa ole penniäkään kiinni.

      Ja jos vaadit veronalennuksia kansanedustajaltasi, ole tyytyväinen siihen miten on toimittu. Vammaiset on sijoitettu rahanpuutteen vuoksi rivarista kerrostaloon.

      Kaikella kunnioituksella: hanki itsellesi elämä.

      • .....

        Voi helvetti sentään! Kyllähän ne samat säännöt pitäis koskea kaikkia, vammainen tai ei. Kyllä jos mun naapuriks tulis tommosia muka vammasia mölyapinoita, ni turpaan soittasin oli mitä tahansa. Ne seepparit luulee että saa tehdä mitä vaan kun ovat vajaita.


    • kunnioitus...

      ..vammaisiin? Siis tarkoitatko oikeasti, että nyt tunnet kaikki vammaiset?
      Taas yleistystä.

      Siitä taksilla ajelusta, minäkin vammaisena saan taksipalveluita, eli vammaiskuljetuksia, EIKÄ SE OLE ILMAISTA, halvempaa tosin.

      Kolme vuotta istuin kotona kun en mihinkään päässyt, nyt pääsen asioille ja vaikka lapsenlapsia suukotteleen, kiitos vammaispalvelun.

      Meitä on yhtä moneksi kuin teitä "normaalejakin".

      Ps. Toivottavasti et vammaudu koskaan. Siis oikeasti tarkoitan tätä.

    • noista

      saamistasi vastauksista huomaat, ei todellakaan kannata tehdä mitään jos ei halua leimautua vammaisten syrjijäksi tai nipottajaksi. Toi on just tota: jos erehdyt moittimaan naapurissasi asuvaa vammaista tai ulkomaalaista tai yh-äitiä tms. jostain, saat heti kuulla olevasi rasisti, suvaitsematon tai jotain muuta vastaavaa. Vaikka kyse olisi vain siitä että haluat sääntöjen olevan samat kaikille. Eihän se ole rasismia, päinvastoin.

      Toki vammaiset tarvitsevat apua liikkumisessa yms., mutta vammaisuus ei ole mikään syy olla opettamatta lapsille käytöstapoja. Yhtä lailla vammaisten lapsista lähtee häiritsevää ääntä kuin terveidenkin. Mä ainakin tajuan miten kerrostalossa tulee elää, ja aion opettaa sen myös lapsilleni.

    • kissa pöydälle

      Oletko puhunut tälle perheelle että he eivät ota muita huomioon ja kerrostalossa pitää noudattaa yhteisiä sääntöjä. jos tämä ei auta tai vastaanotto on negatiivistä, niin seuraavaksi naapureiden kanssa juttusille. Eli keskustelet naapureiden kanssa ja yhdessä teette valituksen perheen mölyämisestä. Yhteistyössä on voimaa.

      Älä yleistä vammaisia. Jos minun naapurissani asui metelöivä 20-mies, niin pitäisikö minun sen jälkeen olla kunnioittamatta nuoria miehiä.

      Meidän taloon muutti ulkomaalainen perhe, joka melusi pitkälle yöhön. Kävin kertomassa heille millaiset tavat Suomessa on ja sen, että yöllä meluaminen herättää pahaa verta. Käänsin heille myös talon järjestyssäännöt ja kerroin heille yhteisten tilojen käytöstä. Sen jälkeen ei melua ole kymmenen jälkeen kuulunut. Perheestä on tullut osa taloyhteisöä.

      • Gee

        Varsinkin jotta EI olisi suvaitsematon ja rasisti, on ns. vähemmistöjä kohdeltava yhtä oikeudenmukaisesti kuin "valtaväestöäkin".

        Kunnioittaaksemme vammaista tai ulkomaalaista voimme siis kertoa hänelle niitä asioita joita hän ei tiedä. Monet vammaiset vihaavat säälittelyä ja sitä että heitä kohdellaan silkkihansikkain jotenkin omituisesti... korostaen heidän "poikkeavuuttaan"...

        Selvää on että RTssa asunut on tottunut toisenlaiseen meininkiin kuin KTssa asuva. Mikäli jostain syystä olisi jäänyt taloyhtiöltä epähuomiossa laittamatta järjestyssäännöt, voi niitä toki esitellä uusille asukkaille rakentavassa hengessä.

        Ei käsittääkseni ole olemassa sellaista vammaa mikä pakottaa ulvomaan ja paiskomaan palloja varsinkaan yöaikaan klo 22 - 6/7 välillä.


    • jonkun naapuri

      Mikähän nyt harmittaa eniten; metelöinti, kunnan kustantamat asunnon/rakennuksen muutostyöt vai "ilmainen" taksilla-ajelu?

      Ei vammaisille kannata olla kateellinen.

      Asiallista käyttäytymistä voi heiltäkin vaatia. Keskustele heidän kanssaan asiasta asiallisesti ihan niin kuin tekisit ns. terveitten naapureittenkin kanssa. Niin metsä vastaa...

    • cherie1

      On sulla jumaliste kapeakatseinen maailmankuva,jos et kykene käsittämään ettei ne varmaan pysty pitämään lapsiaan hiljaisina jos ne ei ole terveitä!kokeiles itse sitten saada lapsesi pysymään hiljaa jos sulle sattuu sairas lapsi,hyi että sun kaltaset juntit nyppii aivokoppaa!!!

      • kokemusta on

        Veljeni istuu pyörätuolissa ja osaa kyllä pitää kuria lapsilleen. Vammaisuus ei estä normaalia kasvatusta.

        Ymmärsin kyllä aloittajasta, ettei lapsi ole vammainen vaan perheen äiti ainoastaan. Lapsi on nyt vain huonosti kasvatettu, jos sen annetaan meluta yötä myöten. Vai onko lapsella jokin sairaus?

        Muutama vuosi sitten naapurissani asui autistinen lapsi. Hän sai raivokohtauksia, väliin joka päivä, väliin kerran kuukaudessa. Aluksi olin ihan äimän käkenä, mutta kun sitten näin tytön ulkona ja kysyin äidiltä asiaa hän kertoi tytön olevan autistinen. Sen jälkeen huuto oli helpompi kestää koska tiesin sen johtuvan sairaudesta. Mutta vieläkin, vammaisuus ei estä kasvattamasta lapsia.


      • ellanäiti

        olen 3 vuotiaan ellan äiti ja olen täysin samaa mieltä kanssasi niinkuin ellakin!


      • ataksia
        ellanäiti kirjoitti:

        olen 3 vuotiaan ellan äiti ja olen täysin samaa mieltä kanssasi niinkuin ellakin!

        soimattiin..Olet neuvostovastainen, nyt olet rasisti. Keppihevosia keppihevosia. Jos et ole puolesta olet meitä vastaan?


    • möykkääjä.

      Kehitysvimmaiset luulevat, että heillä on vimmaisuutensa perusteella tehdä mitä vain. Vähän niin kuin värivimmaiset.

    • serpi

      ei sitä koripalloa tarvii yötämyöten pompottaa vaikka on kuinka vammanen

      • Höh..

        Siis joku perhe mölyää ja lapset häiriköivät,ok!
        Mutta eihän se perheen äidin "vammaisuus" liity tuohon asiaan millään lailla!
        Luuletko että vaikka esim.ontuvat ihmiset jatkuvasti ajattelevat olevansa ontuvia!!
        Ihmiset ovat sellaisia kuin ovat,jotkut hiljaisia,kilttejä tai ilkeitä
        Jotkut meluisia ja kaikkea mahdollista siltä väliltä!
        Ei ne ihmisten ruumiilliset ominaisuudet tee ihmisestä minkäänlaista.
        Unohtakaa jo se "vamma"!
        Minulla on ruumiillinen vamma ja suunnattomasti ärsyttää jos luullaan että minä luulen vammani vuoksi voivani käyttäytyä jollain lailla.
        Jos teen jotain törkeää niin en siinä vammaani ajattele,samoin jos teen jotain ystävällistä niin en siinäkään.
        Mielestäni minua ei tosiaankaan määritä tuo vamma.
        Eli jos perhe häiriköi niin hankipa heille varoitus,huomauta kuitenkin ensin metelöinnistä itse.

        Hyvät joulut


    • tuo

      No ehkä muksu riekkuu parvella eikä isukin taikka äitylin rullajakkarassa veto riitä ylähyllylle, joten hankalaa on lapsukaisen elämöintiä lopettaa

    • Anonyymi

      Tee huoli ilmoitus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5338
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      45
      1625
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      7
      1248
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe