Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

räsähdys päässä

Lillukka

Mulla on outoja oireita ja väsymystä ollut jo vuoden verran (joitain oireita pidempäänkin). Eilen neurologilla tämä juttu tuntui saavan vihdoinkin vauhtia. Mun ongelma on se, kun oireet vaihtelee ja välillä on parempia jaksoja. Tuntuu kuin lääkärit ei uskois mitään vaivoja. Eilen kävi kuitenkin niin "onnellisesti", että lääkäriin mennessä tuli hölmöyskohtaus pankkiautomaatilla ja sitten perään en osannut potilastoimistossa antaa henkilötietojani. Vastaanotolla olinkin sitten jo itkuun pillahtamassa ja olo avuton. Ehkä lääkärikin näki, ettei kaikki ollut kunnossa.
Asiaan: mulle tulee usein sängyssä nukkumaan mennessä sellainen tunne kuin päässä räsähtäis. Se tuntuu kuuluvan ja näkyy myös välähdyksenä silmissä, mutta ei satu. Onko kellekään tuttua? Lääkäri oli mielestäni siitä erityisen kiinnostunut, mutta ei kuitenkaan kertonut mihin se voi viitata. Nyt otettiin liuta verikokeita ja edessä on aivosähkökäyrä, magneettikuvaus ja neuropsykologinen tutkimus. Jokohan tämä vihdoin alkaa purkautua?
MS-tautiin liittyen kysyisin vielä, miten se vaikuttaa silmiin? Minulla tuntuu kuin näkökyky vaihtelisi huomattavasti. Joinain päivinä kaikki on sumeaa ja tuntuu kuin en osaisi tarkentaa katsettani. Toisella silmällä näen lähelle ja toisella kauas (pysyvästi). Onko tämä normaalia?
Joskus minulla on vaikea ymmärtää numeroita. Välillä tuntuu kuin en tietäisi mitä olen tekemässä; tulee sellainen totaalisen "tyhmä" olo. Tasapainon kanssa on myös ongelmia. Kuulostaako nämä jutut MS-taudilta vai joltain muulta?

4

1588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsekin ihmetellyt

      Heips,

      Minulla ei ole todettu minkäänlaisia neurologisia sairauksia ja eksyinkin tälle palstalle ihan mielenkiinnon vuoksi. Äitini sairastaa kuitenkin jonkinsortin ataksiaa..

      Mutta tuo otsikko räsähdys päässä kiinnitti huomioni. Minulla nimittäin joskus vähän ennen nukahtamista räsähtää päässä, kuuluu ääni ja välähtää ja aivan kuin hätkähtäisin "hereille"(luulen että sillä hetkellä olen unen ja valveillaolon rajamailla)

      Aluksi säikähdin, enkä tiedä montako vuotta tätä on ollut vai onko ollut koko ikäni, mutta nyt olen jo jotenkin "tottunut" siihen ja ajatellut sen olevan normaalia..tulee vain sellainen "ilkeä" olo hetkelliseksi, kun ei tiedä mitä tämä nyt oli..

      • penni

        Mulla ei niinkään tunnu räjähtävältä tai räsähtävältä, mutta joskus unen ja valveen rajoilla hätkähdän ääneen kuin joku älähtäisi ja lujalla äänellä. En tiedä mitä tämmönen on ja onneksi sitä ei tule kuin joskus harvoin, on niin jotenkin ikävän tuntuista säikähtää hereille. Joskus ajattelin että taidan olla vähän sekopää kun olemattomia kuulen, mutta ei kyllä muita oireita sekopäisyydestä ole ollut. Joskus taas hereillä ollessa päässä tuntuu kuin sinne tulis yhtäkkiä hetkellisesti kova paine, mutta se ei äännä ollenkaan.


      • Sairas
        penni kirjoitti:

        Mulla ei niinkään tunnu räjähtävältä tai räsähtävältä, mutta joskus unen ja valveen rajoilla hätkähdän ääneen kuin joku älähtäisi ja lujalla äänellä. En tiedä mitä tämmönen on ja onneksi sitä ei tule kuin joskus harvoin, on niin jotenkin ikävän tuntuista säikähtää hereille. Joskus ajattelin että taidan olla vähän sekopää kun olemattomia kuulen, mutta ei kyllä muita oireita sekopäisyydestä ole ollut. Joskus taas hereillä ollessa päässä tuntuu kuin sinne tulis yhtäkkiä hetkellisesti kova paine, mutta se ei äännä ollenkaan.

        Minulla räsähtää kanssa,kuuluu ritisevä ääni ja valoilmioitä näkyy näkökentässä :(

        En osaa sanoa mistä johtuu,koska tutkimukset ovat kesken->olen menossa pään ja selkäytimen MRI:n ensi kuussa. Sitten olen todennäköisesti viisaampi(?) ja sairaampi :(


    • Kuulostaa vähän räjähtävän pään syndroomata, jossa ihminen kuulee juuri ennen nukahtamista tai heti sen jälkeen todella kovan äänen joka voi olla räjähdys tai räsähdys tyyppinen tai älähdys tyyppinen tai mikä tahansa kova ääni. Mulle tuli ensimmäistä kertaa nukahtaessa räjähtävä ääni pään sisällä juuri nukahtamisen jälkeen vuonna 2022 ja siitä yöstä eteenpäin se tuli joka yö vaikka välillä ääni vaihteli . Pahimmillaan heräsin kahdeksan kertaa putkeen heti nukahtamisvaiheessa kovaan ääneen ja lopulta päädyin pahaan univajeeseen kun en saanut unta sen takia. Välillä se oli räjähdys, välillä kellomainen ääni välillä sähkömäinen ääni. Sitten menin kuvailemaan sitä unilääkärille Aavassa, joka ei ollut koskaan kuullut siitä ja sen jälkeen neurologille joka ei myöskään ollut koskaan kuullut siitä. Eli kumpikaan ei pystynyt auttamaan mua. Sitten päätin vielä kokeilla Helsingin Pitäjänmäen uniklinikalla olevaa Gabriele Svediä joka on sekä neurologi että unilääkäri ja hän oli kuullut siitä ja osasi auttaa. Hän määräsi mulle ensin Triptyliä joka toimi erittäin lievästi, joten piti vaihtaa, sitten Doxepiniä, joka toimi yhtä huonosti ja lopulta määräsi Duloxetinea joka lopulta toimi erittäin hyvin ja parannuin räjähtävän pään syndroomasta. Aloitin Duloxetinen 20 milligrammalla, joka selvästi auttoi vähän , sitten siirryin 30 milligrammaan, joka auttoi vielä vähän enemmän mutta ei vienyt vaivaa täysin pois ja lopulta siirryin 60:een milligrammaan joka auttoi valtavasti ja olin sillä annostuksella noin kuusi kuukautta , jonka jälkeen oireita ei ollut enää ollenkaan ja olin vapaa räjähtävän pään syndroomasta. Nyt voin taas nukkua . Jos etsitte ratkaisua tästä inhottavasta vaivasta paranemiseen tekisin niin kuin mulle auttoi, mulla nimittäin ei koskaan helpottanut ilman lääkitystä. Toivottavasti tämä auttaa niitä ketkä näitä ketjuja lukevat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2317
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1530
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1447
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1419
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      66
      1234
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe