Mysteerinen katoaminen..

Moona

Olin viikonlopun pois, tai oikeastaan vain 1 kokonaisen päivän ja huomasin että 3 monniani oli kadonnut! Siis ei missään onkalossa, kolossa, hiekassa.. Kaksi oli kuparimonnia ja yksi imumonni. Ja nyt kysymys kuuluu, että jos kaikki 3 monniani kuolivat tämän yhden päivän aikana niin onko mahdollista, että muut(pikkukalat) olisivat voineet syödä nämä 3 monnia? Ja toinen kysymys: Veden laatu on hyvää ja arvot kohdillaan, että mistähän tämä mysteerinen katoaminen/kuoleminen voisi johtua? Jokin sairaus? Mikä? Kiitos jo etukäteen vastanneille=)

3

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukkuu

Jos niitä ei tosiaan löydy on ne hukka perinyt.

Kuparimonnit on oikeelta nimeltään monnisia ja aikas sitkeitä eikä ne elä kuin jotain viistoista kakskytä vuotiaaks normisti.

Mikä kala ois voinu noi raadot sitten syödä ???

Kuinka isoja/vanhoja noi oli?

Jos vesi arvot on OK ei kait voi epäilläkkään mitään sairautta??

Mystistä on.

Monnit lymyää usein kantojen ala ja koloissa, monniset taasen lehtien alla sekä kiven koloissa piilossa.

• Moona

En todellakaan osaa sanoa kuka kalat olisi voinu syödä, koska akvaariossani uiskentelee monnien lisäksi neontetroja, hopeamolleja ja muutama miekkapyrstö, eli ei kovin isoja kaloja.

Kalat ovat olleet "hukassa" nyt noin viikon, joten luulen tosiaankin että hukka on perinny uimarit..

Monnit tulivat meille pieninä poikasina ja akvaario on meillä ollut nyt noin vuoden joten eivät ne kovin vanhoja vielä olleet.. On tämä mysteeristä=)

• patu
        Moona kirjoitti:

En todellakaan osaa sanoa kuka kalat olisi voinu syödä, koska akvaariossani uiskentelee monnien lisäksi neontetroja, hopeamolleja ja muutama miekkapyrstö, eli ei kovin isoja kaloja.

Kalat ovat olleet "hukassa" nyt noin viikon, joten luulen tosiaankin että hukka on perinny uimarit..

Monnit tulivat meille pieninä poikasina ja akvaario on meillä ollut nyt noin vuoden joten eivät ne kovin vanhoja vielä olleet.. On tämä mysteeristä=)

Mutta kun tämä tuntuu olevan ennemmän käytäntö kuin hallittu kalanhoito tapa niin mainitsempa vaan että Hammaskarppien vettä PITÄÄ kovettaa normaalia raana vettä kovemmaksi joka taas ei sovellu muille akvaario kaloille sopivaksi elin ympäristöksi.

Inhottavaa "valittaa" näin mutta se vaan on fakta se jota ei taida kukaan noudattaa harrastamiensa lemmikkien kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      160
      2720
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      1997
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1736
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1461
    6. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      42
      1457
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      78
      1143
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1019
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      193
      976
    Aihe