töissä jouluna

sisar

Moniko viettä joulun töissä? Mitkä on fiilikset? Mun pitäs olla joulu töissä, mutta harmittaahan se, kun on pieni lapsi...Kova stressi siitä on, kun lapsi ei sitä ymmärrä, että äiti on töissä ja usein itkeskelee asian takia ja kyselee onko sun pakko mennä...

94

29346

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsu

Minäkin olen koko joulun töissä, tarjoiduin kyllä itse tekemään joulun ja juuri siksi että perheelliset saavat olla jouluna kotona. Itselläni ei lapsia ole ja siippa lähtee kotiinsa jouluksi.

• kodissa

Parempi palkkakin, joten mieluiten töissä, kuin
        tressiäkärsien kotona!

• ,.-

Ite en ole jouluna töissä mutta vitutuksen puolelle menee silti, osuu taas niin mainiosti viikonlopun päälle noi vapaapäivät, uusi vuosi mukaan lukien.

Hohhoi.

• Hoitsu myös

Itse tarjouduin olemaan töissä jouluna. Silloin on hyvin rauhallista. Ihmiset tyytyväisiä ja paljon omaisia käymässä. Kun olen töissä ei kotona tarvitse riidellä kenenkä sukulaisten luo menemme ja missä järjestyksessä.

• Kokki

..olen myös töissä, mikä ei kauheasti harmita koska silloin taas perheelliset saavat olla kotona rauhassa koska minä olen töissä. Mutta olisihan se toki kiva olla joulu rauhassa, mutta ensin tuodaan muille hyvä mieli, sitten itselle vasta.

• hoitsu/opiskelija

jouluaattoiltana alkaa yövuorot, hieman harmittaa, mutta mielellään antaa perheellisten olla vapaalla. myös uusivuosi yövuoroissa, kyllä sekin menee, kun pitää palkan mielessä:) Eiköhän jossain vaiheessa kuitenkin ala vielä ahdistaa..

• oikeassa

sama täällä töissä paljon mielummin ,kun sukulaisten kanssa kinaamassa.kelle eka ja minne sitten töihin ja mielellään.

• hmm

Yötyövuoroni alkavat jouluaattona klo 21, omasta halustani, koska viime jouluna olin vain tapanina töissä. Olen yksinhuoltaja ja kaksi kolmesta lapsestani tekee myös vuorotyötä. Nyt toinen heistä on vapaalla joulun ja viettää jouluyöt nuorimman sisarensa kanssa.

• Tankero

Olisin mielelläni töissä Jouluna ja muinakin juhlapyhinä, mutta kun firma jossa olen töissä on silloin kiinni, joten ei onnaa. Syynä moiseen on korvaukset. ehkä se saattaa ketuttaa silloin kun on töissä, mutta kyllä se naama vääntyy virneeseen kun palkka kilahtaa tilille.

• M N

Töissä ollaan 22, 23, 24 päivämäärät ja yöllä vielä. Miten toi palkka sillon menee. Kaksinkertainenkö?

• Nöpi

Mä olen kanssa jouluna töissä. Olen ollut jo useana vuonna koska opiskelin ja siitä saa aina mukavasti rahaa. Sitten kun meillä suostuu tekemään jouluna töitä saa juhannuksen vapaaksi. Tykkään itse enemmän juhannuksesta kun joulusta.

• mitkäs

korvaukset saat, Ylityö, pyhä, yms sellaiset lisät napsahtaa tilille,ainakin meillä.No olishan se mukavaa olla kotona perheen kanssa, mutta 6töihin klo 14 kotona.Ehtiihän sitä vielä.

• tavallinen duunari

Saiskin jotain korvauksia joulusta. Meidän liitto on tainnu tehdä pohjanoteerauksen tuossa korvauspuolessa. Ollaan töissä koko joulu,yötä päivää alkaen aatonaatosta, palkkana ainoastaan yksinkertainen tuntipalkka tehdyistä tunneista. Kuitenkin minullakin ainakin seitsemäs joulu töissä...... No, itse olen työni valinnut. Saanhan kuitenkin itsekin jotain sisältöä elämääni auttamalla muita. Ei tämä kuitenkaan sopisi ihmisille, joilla pieniä lapsia. Kohtuullista olisi saada edes pyhäkorvaus tehdyistä tunneista, ehkäpä ensi jouluna kieltäydytään koko porukka olemasta jouluna töissä....... kukahan ne työt sitten tekee.......

• Chili
        tavallinen duunari kirjoitti:

Saiskin jotain korvauksia joulusta. Meidän liitto on tainnu tehdä pohjanoteerauksen tuossa korvauspuolessa. Ollaan töissä koko joulu,yötä päivää alkaen aatonaatosta, palkkana ainoastaan yksinkertainen tuntipalkka tehdyistä tunneista. Kuitenkin minullakin ainakin seitsemäs joulu töissä...... No, itse olen työni valinnut. Saanhan kuitenkin itsekin jotain sisältöä elämääni auttamalla muita. Ei tämä kuitenkaan sopisi ihmisille, joilla pieniä lapsia. Kohtuullista olisi saada edes pyhäkorvaus tehdyistä tunneista, ehkäpä ensi jouluna kieltäydytään koko porukka olemasta jouluna töissä....... kukahan ne työt sitten tekee.......

Kyllä se taitaa olla ihan työaikalainsäädännössä, että pitää tulla 100%:lla korotettu palkka.
        Työministeriön sivuilta löytyy lisätietoa.
        Esim toi löytyy sieltä:

Sunnuntaityö,
        Sunnuntaina tai kirkollisena juhlapäivänä saa teettää työtä vain, jos sitä laatunsa vuoksi tehdään säännöllisesti mainittuina päivinä tai jos siitä on työsopimuksella sovittu taikka jos työntekijä antaa siihen erikseen suostumuksensa.

Säännöllisenä työaikana tehdystä sunnuntaityöstä on maksettava 100 prosentilla korotettu palkka. Jos työ on lisä-, yli- tai hätätyötä, on siitä suoritettava myös 22 tai 23 §:n mukaan määräytyvä korvaus, joka lasketaan työntekijän korottamattomasta palkasta.

• töihin

Opiskelija kun on niin joulu on hyvää aikaa tehdä töitä.

t: monena jouluna töissä ollut.

• hilkka

Meillä ei edes kysytty kuka haluaisi olla jouluna töissä ja kuka ei! Listantekijä on itse vapaalla joulun ja uudenvuoden ,että tasapuolista listantekoo joo ja potuttaa kaikki pyhät töitä ja olen perheellinen ja ukkokon tienaa niin soisin omat joulutienestini jollekkin, joka niitä tarvis enenmmän kuin minä, joka olisin perheeni kanssa mieluummin...

• Martta
        hilkka kirjoitti:

Meillä ei edes kysytty kuka haluaisi olla jouluna töissä ja kuka ei! Listantekijä on itse vapaalla joulun ja uudenvuoden ,että tasapuolista listantekoo joo ja potuttaa kaikki pyhät töitä ja olen perheellinen ja ukkokon tienaa niin soisin omat joulutienestini jollekkin, joka niitä tarvis enenmmän kuin minä, joka olisin perheeni kanssa mieluummin...

voi työvuorolistan julkaisun jälkeen vaihtaa vuoroja ihan päittäin kun vain aukaisee reilusti suunsa, kysyy asiasta, ja pitää vaikka pienen miitinkin työntekijöiden kesken. Jos teidän listantekijä haluaa olla ehdottomasti vapaalla, niin ehkäpä sieltä muita työntekijöitä löytyy jotka haluaisivat viettää joulun töissä. Heitäkin kun ihan yleisesti on kun vain kysäisee. Esimerkiksi eräs hiljainen mies, joka oli vasta toissa syksynä tullut taloon, ei maininnut halukkuudestaan halaistua sanaa ennenkuin neuvoteltiin kahvihuoneessa pikaisesti kaikkien työntekijöiden kanssa. Hän ei olisi varmastikaan ilman neuvottelua sanonut mitään kenellekään toiveestaan vaihtaa päiviä ja viettää joulu töissä. Hiljainenkin mies tuli tutuksi pitkään talossa olleille kun sitten veimme vielä pari päivää ennen joulua hänelle itseleivottuja tuliaisia että jaksaa viettää joulunaikansa meidän talossa. Jos ilmapiiri on firmassa hyvä, niin ainahan voi neuvotella ja sopia.

Sitäpaitsi, onko sinulle tullut mieleen, että vaikka listantekijä onkin perheetön, voi joulu olla silti ainoa aika jonka hän pystyy viettämään sukulaisten tai vanhempien kesken? Näitä meidän perheitä kun kuitenkin on monenlaista sorttia.

• ...
        hilkka kirjoitti:

...meilläkään ja sama juttu; listan tekijä itse vapaalla kaikki joulukuun pyhät

• yks työläinen

olen jouluna töissä,mutta harmittaa,kun joukkoliikenne ei kulje ja joutuu käveleen tai meneen pyörällä,toivottavasti ei ole 30 pakkasastetta.työnantaja ei maksa taxikuluja.

• hoituri

pääsee perheelliset oleen kotona ja mä painan duunissa!!! olisin ollu kaikki joulun pyhät mut nyt pääsen aattona valvomasta ja oon joulu päivän kotona ja taas tapanina töihin ja uus vuosi vapaata!!!

• lisiä

Ekat joulusaarnat tulossa. Ei harmita työnteko, tätä joulua on odotettu.

• kirsi

Jouluviikon keskiviikkona alkaa 7 yön valvontajakso ja tällä hetkelläei harmita.

• Susanna

töihin kauppaan jouluna. Kun kauppa on alle 100 neliöö, olemme kioskin aukioloilla eli pidempään.
      Olen äitiyslomalla, isompi ja pienempi poika on.
      Olen ollut ehkä viimeiset 3 joulua töissä, kiva on istua kassalla tonttulakki päässä. Kaikki ovat hyvän tuulisia jne. Viime vuonnakin joulupukki piti taukoa kaupalla ja yritti meitä lähtemään joulumuoriksi tai edes tontuksi. Rahaa se vain tietää. Onhan minulla vielä koko ilta aikaa lapsille.

• Lääkintävaxi

Vuodesta -85 jokaikinen joulu töissä paitsi yx joka meni välilevyn pullistumaa sairastellessa "hukkaan". Nyt jouluaatto ilta ja Tapani aamu. En saa joulufiilistä ilman jouluhommia enää...

• jouluna töissä myös joskus

ei kukaan ole kuitenkaan 24 tuntia vuorokauteen töissä eli jäähän siihen jouluun vapaa-aikaakin. Jos on aattoillan töissä niin lahjojen avaamisen yms voi järkätä sitten aattoaamuna tai jouluaamuna. Tämähän on vain järjestelykysymys.
      Jos haluaa olla vain ma-pe 8-16 töissä pitää valita sitten sellanen ala ja miettiä asiaa jo opiskeluvaiheessakin

• Niin....

Itsellenikin joulu on niin tärkeä, että en ikinä haluaisi mennä jouluna töihin, ja tämä toden totta vaikuttaa alavalintoihini, koska tämä päivä vuodessa on niin tärkeä, että en halua ottaa jokajouluista stressiä siitä, pitääkö mennä töihin vai ei.

• Palopoika

Melkein kaikissa pelastuslaitoksissa ollaan 24 tuntia kerrallaan töissä. Töitä riittä, kun joulu on valitettavan monissa kodeissa melko kostea juhla.

• rahaaha se kyllä on

joo kylläpä se ketuttaisi jos olisi omaa perhettä... itse olen töissä koko joulun yöt 12 tuntia kussakin... eli 24-12=12 siitä sitten matkat 12-2 onkin jo 10 no siitä sitten nukkuu keskimäärin se 8 tuntia... jäljelle jää siis 2 tuntia... oi kun onkin joulukasta...

• töitä täytyy tehdä

Töissä olen, onneksi sillä %:t juoksee ihan kiitettävästi. Miksi joulua taas stressataan? Kuka lopulta muistaa kaiken kaupallisuuden keskellä sen perimmäisen sanoman? Hyvin harva! Moniko näistä -ei töissä jouluna olevista- menee kirkkoon jouluna? Moniko viettää hiljaisen hetken lukien joulun evankeliumin niille lapsille joille on osteltu kilokaupalla leluja ja lahjoja? En ole itse sen kummempi uskovainen mutta kannattaisi hieman miettiä mitä oikein juhlitaan ja miten juhlitaan. Jättää vaikka tänä jouluna viinakaupassa käymättä ja nauttia lasten kanssa siitä hetkestä kun saa olla kotona.
        Hyvää, rauhallista ja raitista joulua TEILLE KAIKILLE!

• töissä eikä kotona krapulassa
        töitä täytyy tehdä kirjoitti:

Töissä olen, onneksi sillä %:t juoksee ihan kiitettävästi. Miksi joulua taas stressataan? Kuka lopulta muistaa kaiken kaupallisuuden keskellä sen perimmäisen sanoman? Hyvin harva! Moniko näistä -ei töissä jouluna olevista- menee kirkkoon jouluna? Moniko viettää hiljaisen hetken lukien joulun evankeliumin niille lapsille joille on osteltu kilokaupalla leluja ja lahjoja? En ole itse sen kummempi uskovainen mutta kannattaisi hieman miettiä mitä oikein juhlitaan ja miten juhlitaan. Jättää vaikka tänä jouluna viinakaupassa käymättä ja nauttia lasten kanssa siitä hetkestä kun saa olla kotona.
        Hyvää, rauhallista ja raitista joulua TEILLE KAIKILLE!

Eli monihan juo jouluna vähän enemmänkin kuin yhden glögin ja sitten viettää krapulapäiviä ja hui kauhiaa jos pitäiskin sitten välillä selvitä töihinkin

• Joulurauhaa

Prkl minä vaihtaisin työpaikkaa jos kehtaisivat käskeä jouluksi töihin.

Joku raja se pitää orjuuttamisessakin olla.

• Opiskelija

Olen tänäkin jouluna töissä. Työskentelen henkilökohtaisena avustajana, joten aika raskas tulee jouluviikonlopusta kun ajattelee, että töiden jälkeen pitää vielä mennä vanhempieni luo iloitsemaan joulusta. (En ole mikään joulun ystävä) Kuitenkin minulle olisi tärkeä viettää aikaa perheeni kanssa. Eikä työsopimukseeni kuulu pyhälisät, joten samalla tuntipalkalla sitä jouluna mennään kuin muulloinkin.

• minä

Ja silti sinäkin haluat katsoa telkkaria jouluna, haluat että sinulla pelaa sähköt, vedet ja kaikki. Ja jos glögipäissäsi vaikka telot itsesi niin haluat että joku sinut parsii kasaan.
        Listaa voisin vielä jatkaa....
        Kelpaisiko sinulle näin että telkkari ja radio olisi pimeänä ja talokin pysyisi pimeänä ja kylmänä jos sähkökatko kävisi ja jossakin vaikka muuntajavika.Ja jos sitten vaikka sydärin saisit niin sitten raatosi saisi mädäntyä kotona koko pyhien ajan ennen kuin kukaan sinua minnekään kuskaisi

• Joulurauhaa
        minä kirjoitti:

Ja silti sinäkin haluat katsoa telkkaria jouluna, haluat että sinulla pelaa sähköt, vedet ja kaikki. Ja jos glögipäissäsi vaikka telot itsesi niin haluat että joku sinut parsii kasaan.
        Listaa voisin vielä jatkaa....
        Kelpaisiko sinulle näin että telkkari ja radio olisi pimeänä ja talokin pysyisi pimeänä ja kylmänä jos sähkökatko kävisi ja jossakin vaikka muuntajavika.Ja jos sitten vaikka sydärin saisit niin sitten raatosi saisi mädäntyä kotona koko pyhien ajan ennen kuin kukaan sinua minnekään kuskaisi

Sit mä mätänisin tyylikkäästi mun nahkasohvalla takkahuoneessa ^_^

• Joulupukki

Jyväskylässä liikkuu iloinen joulupukki ja Turre koira jouluaattona. Tilaa joulupukki numerosta: 050-9113495

• winter

En yhtään pidä ajatuksesta, että jouluna pitäisi tehdä töitä! Itse en koskaan suostuisi siihen (riippuu kyllä tietysti tilanteesta). Minusta on aivan ihanaa, kun vanhempani eivät olleet koskaan töissä jouluna, kun oli pieni tyttö. Nyt mieheni joutuu luultavasti raatamaan joulun, enkä hirveästi pidä siitä.

• ...........---

...kun ei ole töitä.

• sisar2

Hae saikkua, työttömiä on niin paljon, että mielellään varmaan menevät töihin! Ei sinne tarvi kenenkään väkisten mennä!Lapsen joulu on todellakin pilalla jos äiti ei ole kotona!

• rokuli eli RL

on myös keksitty.

• vielää
        rokuli eli RL kirjoitti:

on myös keksitty.

ennenkuin joku puuttuu siihen. L samassa yhteydessä tarkoittaa luvalla.

• Inkku

Palkka kyllä kelpaa...
        Fiksu pyytää palkatonta omaa lomaa
        eikä maksata "makoiluaan" työnantajalla

• ex-hoitsu

Onneks ei tarvii ! Monta joulua tullu tehtyä töitä, mut ei enää :)

• Tenar

Ihan mielelläni menen töihin minäkin. Jouluaatoksi tosin menen äitini luokse, joulupäivät olen töissä - tai oikeastaan jouluyöt. Ei asia on perheellisillä ihmisillä, mutta itse kun asustelee yksin, ei sillä joululla niin kamalasti merkitystä ole. Jos olisi vapaatakin (meillä sai ihan valita onko töissä vai vapaalla) olisin todennäköisesti kuitenkin baarissa, missä työni puolestakin aika menee. Että samapa tuo tuplaliksaa nostellessa.

• Lastenehdoilla

Ehkäpä elämää ei voi elää lapsen ehdoilla.
      Pitäis miettiä ennen kersantekoa. Jouluhan
      on muuten opeteltu tapa, itse en ole minkään
      lahkon jäsen eikä joulu poikkea muista päivistä.
      En vietä muitakaan uskontoonperustuvia kekkereitä

• olla töissä

edes jouluna.

Olen yli 50-kymppinen nainen ja työhaluja olisi, mutta en ikäni vuoksi kelpaa.

Saispa edes jouluna olla töissä, saishan sitten korotetun tuntipalkan. Ei paha.

• äiti myös

niinhän se on, jos olet alalla, jossa töitä tehdään pyhistä piittaamatta, niin ei pitäis valittaa tai sitten täytyy hankkia vapaata tai vaihtaa alaa. muista, että monet ovat ilman työtä ja mielellään joulunkin viettäisivät ansiossa perheelleen jotain pientä ylimääräistä keräämässä...meillä ei ole joulua ( 3 lasta) koska verottaja päätti suuressa viisaudessaan työttömyysrahoista viedä vielä lisääkin reilusti, eli jälkiveroja tuli. saa äiti miettiä,mistä ne lahjat pukki tuo, koska lapsille pitäisi aina joulu järjestää....jos mulla olisi töitä niin saisin velkaa, että voisin joulun perheelleni laittaa, nyt mietin yötkin miten selviän ja saan lapsilleni onnellisen joulun...

• ooon

niin rikas ettei tarvi käydä edes töissä..voi viettää kaikki juhlat rauhassa ja nauttia elämästä..tasan ei käy onnen lahjat..köyhien on pakko tehdä töitä joulunakin että saa jokapäiväisen leivän.

• joulutöitä

Joulu on niin ihana juhla, että haluaisin sen aina viettää perheen parissa. Mutta mieheni on vuorotöissä, ja kyllä se aika paljon joulutunnelmaa latistaa, jos vuorot sattuu huonosti (kuten tänä vuonna, ja vielä kaikkein ikävin, eli iltavuoro). Pitää miettiä, avataanko lahjoja vasta iskän tultua kotiin, mikä on myöhään, vai pitääkö minun 'juhlia' ensin lasten kanssa, ja sitten miehen kanssa yöllä erikseen, jos hän jaksaa.. Ja jouluaamukin menee piloille, koska töihinlähtö on taas ennen puoltapäivää..

Vuorojenvaihdot ei aina onnistu, kun on tällaisesta juhlapäivästä kyse.. Ja työttömiähän ei nykyään kenenkään tilalle oteta, kun on vallalla tämä tehotalous - niistä jotka töitä tekevät otetaan tehot irti, ja ne jotka ovat pudonneet rattaista saavat olla.

• pippuri

Minä olen mielelläni töissä joulun.Mukava viettää joulu kerrankin eläinten parissa.Olen siis eläinhoituri.

• mirkku

Lapsi itkee sun töihin menoa niin kauan kun ei ymmärrä miksi sun pitää mennä. Selitä pikaiseen lapsellesi _miksi_ pitää mennä (sairaita ihmisiä ei voi jättää yksin jouluksi tai jotain vastaavaa). Lapsesi puolesta harmittaa, jos et selitä asiaa. Mun mielestä joulun voi viettää vaikka klo 13 tai vaikka klo 10, ei aina tarvii "pukin tuloa" jättää iltaan (ei kai "pukki" käy joka kodissa esim. klo 20, ei "pukki" mikään supermies sentään ole).

• Ninya

Minä myös joulun töissä, tosin olen opiskelija eikä se kovinkaan haittane. Ihan hauska työskennellä joulu :) Eipähän tarvii ressata että missä sen viettää.

• yjtdj

Saikkua saikkua.

• n.ipa

Joulu ei ole mielestäni sen kummempi päivä kuin muutkaan 364 päivää. Ihmisille vain on luotu siitä jonkunlainen traditio. Toki olen ollut lapsiperheille pukkinakin jo 30 v.n ajan ja se olkoon vain ja vain lasten juhla. Itselläni on jo aikuiset lapset. Pukkina ollessani olen kokenut yhden ainoan TOSI AIDON JOULUN.Kukaan sellainen joka ei uskonut pukkiin ei saanut yhtään lahjaa. Vain ja ainoastaan pukkiin uskoville saa mielestäni laittaa joitain tavaroita joita kyseinen LAPSI todella tarvitsee.Olen töissä Jouluna (valitettavasti) etten pääse pukiksi. Ehkä tänä jouluna olisin saanut kokea elämäni toisen Joulun No ehkä sitten vuoden päästä. ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET OSTAKO TOISILLENNE LAHJOJA. MENKÄÄ ENNEN KÄYMÄÄN YSTÄVIENNE LUONA.(vaikkei välttämättä Jouluaattona) KAUPPIAAT VAIN HYÖTYVÄ RAHOISTANNE JA YSTÄVÄNNE SAAVAT n.s. TURHAA KAMAA YMPÄRILLEEN JONKA HE PYSTYISIVÄT OSTAMAAN ITSEKIN. Huh , Huh ,olipa vuodatus ,,, mutta AJALTELKAAPA ... AJATELKAAPA.... JA ... AJATELKAA..!!!!

• toinen kotona

Hei!
      Meillä mies on hoitoalalla töissä, joten lähes poikkeuksetta hän on ollut jouluna töissä. Onneksi ei koskaan sentään aattona iltavuorossa. Tänä vuonna mies menee aatoksi yövuoroon. Meille se ei ole koskaan ollut ongelma, esim. tänä vuonna joulupäivänä mennään mun puolen sukulaisiin ja mies saa nukkua (mies ihan tyytyväinen tähän=) )

Jos minä olisin tilanteessasi, niin me tehtäisiin varmaan silleen, että vietettäis omaa joulua vähän ennen/jälkeen ja virallisena jouluaattona tehtäis jotain muuta (missä ei haittaa niin paljon että äiti on poissa) esim. vietettäis omaa aattoa 22 päivä, mitä kaikkea siihen kuuluukaan ja jouluaattona lapsi menis vaikka mummin ja papan luokse viettämään joulua tai vaikka isän kanssa mökille, missä olis aika jännää talvella. Kun lapsi on pieni ei välttämättä tarvi edes sanoa, että joulu on sillon kun on, musta on väärin että lapsi joutuu siitä ahdistumaan (ei tietty ole äidinkään vika)

• joulu

putkeen töissä. Kivaa on eli ei tod.

• työttömänä

Kutsuakko sitten työksi, vai avuksi. No joo, avuksi. Menen jouluksi hoitamaan kotihoidossa olevaa halvaantunutta isoisääni, että omaishoitajana oleva äitini saa välillä vapaata. Tosin joulunpyhät menee lähimpien kanssa yhdessä, mutta sitä tiettyä vapautta ei ole.
      Tämä ei ollut valitus, teen sen mielelläni, vaikka vaipanvaihdot, pesut ja vastaavat ei niin kivoja olekkaan.

• aattona

Minä olen omasta pyynnöstä töissä jouluna, kylläkin vain 8-14, joten ei siinä koko aattoa mene. Itsellä ei ole oikeen mitään intressejä koko juhlaa kohtaan, joten työt on positiivinen juttu :)

• äimistynyt!!!

en ymmärrä ,että Joulupäivänäkin pitää Siwat olla auki, sairaalat ym. ymmärrän, koska niiden pitää olla, mutta luulisi ihmisillä olevan jääkaapit täynnä ruokaa!

• vaikeuttaa...

Sun elämää? Mun puolesta kaupat sais olla auki vaikka kaikkina sunnuntaina vuodessa, jos kauppias itse haluaa pitää auki. Valitettavasti Suomen laki ei salli kuin pienten kauppojen sunnuntai-aukiolon ympäri vuoden.

• tyyppi88

Juu.. mä oon kassalla aaton aatto illan ja sit aatto aamun... eli yhteen asti.. mut ihan omasta halusta... ja ehtii sitä joulua juhlia sitte illal...

• ...
        vaikeuttaa... kirjoitti:

Sun elämää? Mun puolesta kaupat sais olla auki vaikka kaikkina sunnuntaina vuodessa, jos kauppias itse haluaa pitää auki. Valitettavasti Suomen laki ei salli kuin pienten kauppojen sunnuntai-aukiolon ympäri vuoden.

Olen itse kaupassa ilta- ja viikonlopputyöntekijänä. Kaikki mahdolliset pyhät on lykätty minulle työpäiväksi, jotta sellaisten joilla on lapsia, ei tarvitsisi olla työssä. En jaksaisi aina joka viikko olla töissä ja koulussa. Eihän siinä olisi koskaan yhtäkään vapaapäivää, jos kaupat olisivat auki joka saakutin sunnuntai.

Ottaa vähän päähän kun joutuu jouluaatoksi sekä uudeksi vuodeksi töihin. Turha kieltäytyä, kun pitää olla joustava. :/

• ister

niin se minullakin joulu menee töiden merkeissä, aattona ilta,sitten aamu ja sitä rataa. Sitä se on sairaalaelämä.

• hoituri myöskin

Itse aloitan valvomisen aatonaattona klo 20.30, ja teen kolme yötä. Toisaalta harmittaa, kun oon sinkku, ja perhe asuu 100km päässä. Eli joulu menee siis multa ihan sivu suun. Nukun aaton ja joulupäivän lähes kokonaan (yövuoron pituus 11h).

Toisaalta, sairaat tarttee hoitajaa joulunakin. Ja jouluna sairaalassa on oma tunnelmansa. Tulee ainakin hyvä mieli itselle kun voi auttaa toisia. Ja ens jouluna oon kaikki pyhät sitten vapaalla :) Sitä odotellessa... ja pyhälisiä

• pipareita

Rakkautta, kannustamista, rehellisyyttä. On myös tärkeää huomata, että mm. turvallisuus- ja pelastustyöt toimivat. Ihania pikku palleroitakin syntyy.
      Me kaikki yhdessä ja/tai meistä jokainen erikseen, voi osoittaa kiitollisuuttaan jouluna työssä oleville esim. tekstiviestillä: Olet tärkeä ihminen.Lämmin kiitos Sinulle tästä vuodesta. Hyvää Joulun aikaa. Pikaisiin tapaamisiin.
      t. ystäväsi

• poika

ärsyttää, mutta arvaapa ärsyttääkö tilipäivänä ?

Kokemuksesta voin kyllä kertoa että, opiskeluaikoina ei ärsyttänyt itseäni tippaakaan kun täytyi painaa astetta pidempää päivää leipomossa (Vaasan&Vaasan - leipomo)

...mutta, nyt kun ajattelee, niin kyllä kannatti

• 80 luku

kaikki muutuu niin myös joulu. mietin tos juuri et 80 luvulla kaupat sulkivat ovessa hyvissä ajoin et ihmiset pääsivät vietään joulua. tehtaista lähdettin lomille ja palattiin sit joulun jälkeen. mut aika muutuu ja me sen mukana. hyvää joulua kaikille !!

• ex-kaupan kassa
        80 luku kirjoitti:

kaikki muutuu niin myös joulu. mietin tos juuri et 80 luvulla kaupat sulkivat ovessa hyvissä ajoin et ihmiset pääsivät vietään joulua. tehtaista lähdettin lomille ja palattiin sit joulun jälkeen. mut aika muutuu ja me sen mukana. hyvää joulua kaikille !!

Me kaikki muutumme ja ajat muuttuvat. Periaatteessa minua ei ole koskaan haitannut se, että olin töissä joulu- tai juhannusaattona sinne kahteen asti. Koska tiesin, että näin on. Mutta mikä ärsytti, oli se miten ihmiset tulivat 5 minuuttia sulkemisajan jälkeen tunkemaan ovesta sisään kun päästimme viimeisiä asiakkaita ulos. "Minä ihan vaan nopeasti ostan joulun/juhannuksen ruoat". Sanoin suoraan "me ollaan nyt suljettu tää putiikki ja lähdetään juhlimaan itse" tuolla on kioski, sieltä löytyy joitain elintarvikkeita.

Siitäkin huolimatta. Olen tänäkin vuonna jouluna töissä, en kaupan kassalla, mutta muualla. Eikä se minua haittaa. Kunhan pääsen viettämään joulua perheeni kanssa silloin kun on sovittu.

Hyvää joulua kaikille !!!

• palkkaus

myös tilipäivänä, kun ajaa taksia ei saa mitään lisiä se on sama %-palkka oli arki tai pyhä, joulu tai juhannus.

• joulupukki

minäkin olen jouluna töissä, mutta onneks on pitkä kesä-loma

• ei jouluihminen

Itse halusin töihin kaikki joulunpyhät. Omassa työpaikassa olis joulu vapaata mutta toisessa työpisteessä samassa firmassa ollaan joulu töissä joten tungin sinne ihan vapaaehtoisesti. Teen 2 viikkoa töitä ilman vapaata.
      onneksi ei tavitse tehdä joulun eteen mitään. Lapset ja miehen lähetän anoppilaan niin saavat lapsetkin nauttia joulusta. Ei meillä lapset ihmettele miksi äiti tai isi menee töihin vaikka olisi viikonloppu tai pyhä, ovat jot tottuneet epäsäännöllisiin työaikoihin. Selitä lapselle että miksi menet.. Kyllä sitä yhteistä aikaa jää koska eihän se työ vie kun 8 tuntia vuorokaudesta...

• opeopeope

Kannattaisko käydä kouluja sen verran ettei tuollaista vaaraa ole? Olen opettaja, eikä TODELLAKAAN tarvitse olla jouluna töissä. Kesälomakin on kiva vajaa kolme kuukautta. Revi siitä.

• buahhah

Sun duunis onkin Hel...tin tylsää!

• piiti

Sen jälkeen, kun olen kaupan alan töissä ollut on mennyt koko joulusta maku. Pelkkää turhan tavaran hamstrausta ja kauppiaat nauraa partaansa. Itse ei tarvitse jouluvalmisteluja tehdä, koska ei huvita enkä muuten ehtisikään. Joulun perusajatus on tainnut unohtua jo ajat sitten. Itse olisin tyytyväinen, jos saisi kolme neljä päivää perheen parissa olla ilman hössötystä ja kaiken maailman tavaroita. Ei se raha ja tavara ainakaan onnellisuutta tuo, vaikka saattaakin elämää helpottaa.

• olisi edes

JOULUNA TÖITÄ. Ei oo kinkkua, lahjoja, asuntoa minne joulukuusen saisi, jos olis varaa ostaa.

Hyvää Joulua vaan kaikille varakkaille työssä käyville puuronsyöjille. Voi voi olen Jouluna töissä mikä valitus... ..

• 16v poejankellukka

Jouluaatto ja muutkin joulupyhät ja uusivuosi mukaan lukien olen aamusta pari tuntia töissä kaupungilla jos lunta sataa. Työt pakottavat nousemaan ajoissa sängystä ja pidän siitä että on töitä aamusta että jää loppupäivä aikaa touhuta...

• jennypk

Meillä sairaanhoitajaäiti oli usein aattona töissä. Aatto vaan tyylikkäästi siirrettiin joko aikaisemmaksi tai seuraavalle päivälle. Toimi mukavasti vielä myöhemminkin, sillä esim. nuoripari sai viettää oikean aaton toisen puoliskon kotona ja sitten taas olla mukana myös meidän juhlassa. Ei tullut kränää tai pahaa mieltä siitäkään...

• kuis vaan

Aina oon ollut joulupäivänä töissä..Ei tunnu pahalta ollenkaan..sama se missä joulun viettää, kun nuo lapsetkin jo aikuisia ja lapsenlapsia ei vielä oo..

• ...

Kun en harjoita mitään uskontoa, joulu on minulle enempi rasite kuin juhlaa. On kiva antaa pikkuisia lahjoja ja muistamisia ystäville ja lähimmille, ikään kuin kiitoksena ja muistutuksena, että he ovat minulle tärkeitä (sen voisi tietty tehdä muulloinkin, mutta joulu on sellainen vakiintunut lahjojenantamisajankohta). Sitten se muu joulujärjettömyys saakin mun puolestani olla. Jos sellainen työ olisi, tekisin varmasti kaikki joulun työvuorot ja päästäisin jouluun hurahtaneet viettämään vapaita.

• hoitsukin

Olen ollut viimeiset kolme joulua töissä (en omasta tahdostani), joten tiedän tunteen! Luulisi että ei sillä ole väliä oletko muutaman hikisen päivän vuodesta töissä kun siitä saa paremman palkkaakin, mutta itseäni ei mikään raha saisi olemaan töissä jos vain mahdollista! Meillä perhe ja sukulaiset kokoontuvat ainoastaan jouluna, joten se on vuoden tärkein juhla itselleni.
      Onneksi tämän joulun olen kokonaan lomilla, "palkkaa" siltä ajalta tulee n. 15 euroa päivä, mutta olisin vaikka ilmaiseksi!

• lääkäri

jokainen joka on itse tehnyt päätöksensä tulla hoitoalalle pitäisi mielestäni olla hiljaa pyhätöistä. tietysti nuorimmat joutuvat tekemään juuri esim. joulut sun muut tärkeät pyhät. itse kun olin juuri aloittanut lääkärin työt, olin ensimmäiset 2 joulua töissä, 24h / vrk!!!!! eikä siinä auttanut valittaa, itsehän olen valintani tehnyt ja tiennyt sitä valitessani että en voi aina tehdä vain 8-16. jonkun tarvitsee tässä maassa päivystääkin!

• yh äiti x4

Olen töissä joulun,ja nuorin lapsi on tarhassa ja muut kolme on kotona,mutta toivoin ja sain jouluaatoksi aamuvuoron ja se riittää minulle oikein hyvin.
      Sinulla on pieni lapsi joten voit juhlia aamulla jos olet illassa tai sitten illalla jos olet aamuvuorossa.Meidän työmme on 3-vuorotyötä ja työt on myös jouluna.Joulua voi viettää vaikka joulupäivänä,en ymmärrä miksi noin vaikealta se tuntuu sinusta.Olet nuori äiti ja minä olen jo keski-ikäinen mutta nuorin lapseni on 4v.

• en ole

kun olen eläkki,mutta nuo viljelijät ovat aina,oli sitten joulu tai juhannus,eivätkä saa yhtään enempää palkkaa.

• Mara

Eipä ole päivää vuodesta jolloin en ole ollut töissä.Niissä on on mennyt joulunpyhät ja juhannukset.Huollot ja korjaukset yleensä tehdään työntekijöitä häiritsemättä.
      Ei ole se minua tressanut, kaksi lasta on sen kokenut, Vaimon avulla siitä on selvitty.

Hyvää Itsenäisyys päivää kaikille !

• Jussi

Voi niitä lisien määrä tästäkin joulusta jonka vietän töissä laivalla... =)
      Jouluruokaa tuskin saadaan kun menee varustamolla niin huonosti.

• syynä voi

olla se joulupukin tulo, ei pelkästään äidin työt.
      Selitäpä nyt joulupukki hyväksi lämpimäksi asiaksi ja kerro, että vaikka äiti on töissä niin pukki tulee. Ehkä lapsesi pelkää joko pukin tuloa tai sitä, että jää ilman lahjoja.
      Ja voit sopia joulupukin käynnin sellaiseen ajankohtaan, että olet itse paikalla.
      Äidin turva on aika tärkeä jouluna.

• töissä

no eihän se vaikeata ole kysy jos joku vaikka vaihttaisi työvuoroo tai jos ei sekään käy niin voihan sitä hakee sairas lomaa

• ninnuli

varmasti muksu sitä itseskelee jos äiti koko ajan suree ja voivottelee asiaa....ole hiljaa asiasta äläkä mainosta sitä kotona! pilaat vain lapsen joulu ilon! itse olen mös joulun töissä mutta en poraa sitä mukuloille kotona

haloo!!!

• deft

" Joulu on juhlista... pahin. "
      Turhaa sitä on hössöttää, itse en muista niitä lapsuuden jouluja ennenkuin vanhemmat erosivat ja senkin jälkeen joulut ovat tuntuneet...hmm...turhilta.
      Kun äiti nyt kuitenkin oli töissä suurimman osan jouluaikana (niinh, sitä se teettää kun on sairaanhoitaja).
      Edelleenkin on uskomatonta, että joulu (lue: hiljentymisen juhla) on näin jumalattoman kiireistä aikaa.
      Enpystykäsittämään.

...ja nyt te kaikki joulun puolestapuhujat, ajatelkaa objektiivisesti, eikös joo ;]

• Teinitonttu91

nii mut mä autan joulupukkia xD

• Lääkäri Helsingistä

Minä olen töissä jouluna, myös joka päivä joulun jälkeenkin, joten ei aika käy pitkäksi.

• http://www.freewebs.com/konku/
      • pitää olla

töissä. Kun muut viettävät pakanallista ja epäraamatullista joulua, minä taon silloin rahaa.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
        pitää olla kirjoitti:

töissä. Kun muut viettävät pakanallista ja epäraamatullista joulua, minä taon silloin rahaa.

Perheettömät joutuu aina.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1440
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1365
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      297
      1280
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1048
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1029
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe