meiltä löytyy 13 kasvia, rönsyliljoja, kultaköynnöksiä, amaryllis, peikonlehti, liuska aralia, rahapuu, traakkipuu
Kysely: Paljonko kasveja omistat ja minkälaiset?
9
791
Vastaukset
- Tiina-Titiina
omistan niin paljon kasveja, etten ole luvusta varma :) Mutta yritän ainakin :)
Keittiössä - muutama bambu maljakossa
Tytön huoneessa - 3 kaktusta
Olohuone (= meillä se ei ole olohuone, vaan viidakko) Eli:
-ainakin 15 kpl orkideaa (phalaenopsikset oncidiumit dendrobium)
- 2 amarylista
- useampi bambu maljakossa, n. 7 kpl
- samia (palmuvehka - tosi iso)
- kliivia (iso, vanha)
- kaktuksia - 3 ruukkua, jokaisessa 2-3 kpl isoja kaktuksia
- pieniä kaktuksia ainakin 20 kpl, ehkä enemmänkin
- lithops (elävät kivet) - 2 ruukkua ja jokaisessa 3 - 5 kpl eläviä kivejä :)
- pullojukka - tosi iso, ainakin metrin kokoinen
- pullojukka pieni
- kasvikaapista löytyy muutama orkidea lisää
Olen ihan varma että moni kasvi unohtui, olen myöskin kukkahullu ja olohuone muistuttaa todellakin enemmän viidakkoa :)- Marjaana
Minulla on varmaan jotain 100-150 kasvia. Pääasiassa kaktuksia nykyään
- Tiina-Tintiina
Marjaana kirjoitti:
Minulla on varmaan jotain 100-150 kasvia. Pääasiassa kaktuksia nykyään
millaisia kaktuksia kasvatat ja miten? Onko sinulla kaktus-kasvihuone? Kukkivatko kaktuksesi usein? Itse olen ihan koukussa kaktuksiin ja orkideoihin :)
- joona.
Mulla on 27 kasvia.
- joona.
joona. kirjoitti:
Mulla on 27 kasvia.
11 kasveistani on kaktuksia 2 vaarinkaktusta 1 marraskuun kaktus padoria ja joitakin muita.
- löytyy
18 viherkasvia 9 kaktusta, sopivasti kerrostalokaksioon:)No okei. Kämppä muistuttaa enemmän viidakkoa, mutta minua se ei haittaa yhtään.Mukava harrastus.
Kaktuksista 5 on omassa kokoelmassaan. Neljä muuta ovat niin isoja, että omissa ruukuissaan.
Viherkasveja löytyy seuraavasti:
Lohikäärmepuu
2 kpl kultaköynnöksiä
4 juorua, joista kolme eri lajikkeita
2 aasinkorvaa
Nukkatyräkki
Käenkaali
Nukkumatti
Suukkosuu
Anopinkieli
3 anopinhammasta
Jukkapalmu- Marjaana
Mä oon erikoistunut lähinnä lehtikaktuksiin, kaikki epiphyllumit ja disocactukset kiinnostaa eniten, myös vanhat joulu-pääsiäis-helluntaikaktukset ja käärme-ja liskokaktukset..
Yön kuningatar (selenicereus grandiflorus) ja yön prinsessa (s.pherantus) ja tuoksulehtikaktus ovat tietty bestiksiä, kaikki yökaktukset.
Toki mulla on sitten pallo-kierre-syylä-pilari-opuntia- yms. kaktuksiakin eri kokoisia, mutta niihin en ole niin "ihastunut". Olen kasvattanut osan itse siemenistä. Osa on vielä aika pieniä.
Vien kaktukset talveksi autotalliin ja kesäksi ulos. Pienimmät ovat sisällä ihan kiinni ikkunalasissa (siinä on sellainen 10 cm leveä syvennys, juuri sopiva pikkuruukuille)
- gjklk
tulilatva, anopinkieli, 2 joulukaktusta, fiikus, vehka, kultaköynnös, muratti, traakkipuu :)
reunustraakkipuu,kahvipensas,aasinkorva,kentiapalmu,palmuvehka,banianipuu,huonesaarni,aloe,yönkuningatar,sädekaisla,sininen ja punainen mustanmerenruusu,amaryllis(hyötämällä kukkii joka joulu),2 kirjavaa murattia,3 jotain rhipsalis tai hatiora kasvia,8 vihreää rönsyliljaa,huonekumipuu,liisantyyny,saniainen,sitruuna-,mandariini- ja appelsiinipuut,iso pylvästyräkki,ämpärissä "onnenbambu". Eli ei niitä ole kuin 31. Tosin joitakin taisi jäädä pois listalta,kun ei enää pysy laskuissa mukana... ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1272333Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37950Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780