alhainen hb

mie24

Mites teillä muilla odottajilla on Hb laskenut raskausaikana? Mulla oli alkuraskauden hb 128 ja nyt on rv 24 3 ja hb on enää 95 vaikka aloitin rautakuurin jo eka neuvolakäynnin jälkeen ja olen säännöllisesti joka päivä niitä ottanut ja syönyt muutenkin säännöllisesti..

7

755

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Violet82

Mulla oli aluksi 143, laski raskauden loppuviikoilla 103:een. Nousi nopeasti rautatableteilla 120:een ja synnytyksen jälkeen palautunut 140:een.

• ...

Moi! Olethan tietoinen, että rauta kannattaa ottaa aamulla ennen kuin syöt mitään ja syödä vasta jonkun puolentunnin päästä siitä, c- vitamiini autaa imeytymiseen eli esim. raudan voi ottaa appelssiinimehun kanssa. Kalkki, tee, kahvi ja jotkut viljat estävät raudan imeytymistä joten niiden nauttimista olisi hyvä välttää heti raudan oton jälkeen...

Mulle nimittäin kävi niin et otin raudan ja kalkin yhtäaikaa aamulla kun en tiennyt et ei saa. Siks mulla ei tahtonut nousta hb mitenkään. Mun käskettiin muuten ottaa foolihappotabletteja, jotka auttavat myös raudan imeytymistä ja kyllä siitä ainakin mulla oli apua!

• alkup.

Moi..juu oon tietoinen noista asioista, otan aamuisin kalcipos D-miten ja iltaisin ennen nukkumaan menoa obsidanin ja tyhjään vatsaan, eipä vain auta..alussa meni vatsa kipeäksi mut nyt ei tuu mitää sivuoireitakaan. C-vitamiiniakin oon ottanut ja syönyt c-vitamiinipitoisia marjoja ja hedelmiä..kummastuttaa ja mietityttää että onkohan tää haitallista ku noin alas menee..=(

• san

Ei kannata verrata tulehduksellisia suolistosairauksia sairastavien oireita raskaana olevien oireisiin. Heillä kun suoli muutenkin reagoi kaikkeen eri tavalla kuin normaalisti.

Rautavalmisteiden sieto on yksilöllistä, samoin vaste niihin. Ellei jokin sovi, kannattaa kokeilla jotain toista.

• Rautatabletit
        san kirjoitti:

Ei kannata verrata tulehduksellisia suolistosairauksia sairastavien oireita raskaana olevien oireisiin. Heillä kun suoli muutenkin reagoi kaikkeen eri tavalla kuin normaalisti.

Rautavalmisteiden sieto on yksilöllistä, samoin vaste niihin. Ellei jokin sovi, kannattaa kokeilla jotain toista.

Oon käyttäny Obsidania n. kuukauden eikä mitään oireita oo tullu. Se on ihan yksilöllistä mikä sopii kullekin.

• Rautalisästä....

Monelle varsinaiset rautatabletit eivät sovi tai auta hb:n nostamiseen. Itse olen käyttänyt luonnonmukaista kasvisperäistä rautavalmistetta, Floradixin Kräuterblutsaft rautapitoista yrttimehua (saa apteekista), jonka sanotaan imeytyvän helpommin eikä aiheuta samoja vaivoja kuin monet rautatabletit. Sitä on suositeltu mm. raskauden ajaksi sekä myös synnytyksen jälkeiseen hemoglobiinin laskuun verenhukan takia. Itselleni on riittänyt nykyään pitämään hemoglobiinin hyvänä se, että otan annoksen noin kolme kertaa viikossa. Sen imeytymistä voi vielä edistää syömällä esim. hedelmän tai muuta c-vitamiini pitoista samanaikaisesti. Suosittelen tuota varsinkin jos on ongelmia vatsan kanssa rautatablettien kanssa. T. Pah 32 1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      123
      5173
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      30
      3688
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2460
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1578
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1564
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1560
    7. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      23
      1451
    8. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1312
    9. Eipä tunnu se "pedofilia" huuto kiinnostavan

Lähinnä se sekohäirikkö ressukka joutuu itse vastaileen itselleen, mitään näkyvyyttä ei saa, palstalla ylipäätään on hyv
      Maailman menoa
      30
      1299
    10. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      28
      1251
    Aihe