Niin eli saan huomenna 5-vuotiaan kreikan konnan, ja kävin eilen sitä katsomassa.. Kun otin sen syliin nii se haisi vähän kummalle ja haju tarttui käsiin 3 pesukerra jälkeenkään haju ei lähtenyt. Onko tämä normaalia?? Olen huolestunut.
Kilpikonna haisee
6
2160
Vastaukset
- -g-
ei ole normaalia. kilpikonnat ovat jokseenkin hajuttomia.
kyse voi olla ripulista (oliko haju mahdollisesti ulosteenomainen) tai tulehduksesta (mädäntuntuinen haju) esimerkiksi suussa, suolistossa tai kilvessä.
hyvin epähygieenisesti ja huonolla hoidolla ollut kilpikonna voi myös haista, jolloin haju lähtee ajan myötä, kun hygieniasta huolehditaan paremmin.
ehkä kannattaisi käydä lääkärin kautta.- Irzi
eli haju on vähän makeahko.
- normaalia
Irzi kirjoitti:
eli haju on vähän makeahko.
Olen omistanut maakilpikonnan jo 10 v. ajan. Konna on terve. Kyllä siinä sellainen lievä "heinämäinen" haju on, varsinkin jos ihan läheltä haistelee, ei siis ole sellainen haju, joka leviää huoneeseen tms.
Kun aineenvaihdunta vilkasuu esimerkiksi kevään korvalla, haju yleensä voimistuu. Olen joskus jutellut asiasta Johanna Raulionkin kanssa (eli tämä Suomen konnatohtorin). Mutta tietty epänormaali haju kannattaa tutkituttaa. - Irzi
normaalia kirjoitti:
Olen omistanut maakilpikonnan jo 10 v. ajan. Konna on terve. Kyllä siinä sellainen lievä "heinämäinen" haju on, varsinkin jos ihan läheltä haistelee, ei siis ole sellainen haju, joka leviää huoneeseen tms.
Kun aineenvaihdunta vilkasuu esimerkiksi kevään korvalla, haju yleensä voimistuu. Olen joskus jutellut asiasta Johanna Raulionkin kanssa (eli tämä Suomen konnatohtorin). Mutta tietty epänormaali haju kannattaa tutkituttaa.Eli ostin sen kilpikonnan ja nyt ei enään haise.. Konna oli varmaan juuri virtsannut syllin ottoa ennen.
- :pp
Irzi kirjoitti:
Eli ostin sen kilpikonnan ja nyt ei enään haise.. Konna oli varmaan juuri virtsannut syllin ottoa ennen.
no hyvä ku hennikistä on haju irronnut. XD
- hnwqlöhnwlöih
:pp kirjoitti:
no hyvä ku hennikistä on haju irronnut. XD
No hyvä ettei kilpparillasi ollut mitään sen vakavampaa =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607502Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232926- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1301144
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52735