Tuliskinkki??

Sinikieli

Moikkis!
Kyselisin tuliskinkistä, pari juttua vähän ihmetyttää...

Toi muna juttu, pitääkö sen munia hautoa vai ovatko ne hautoneet jo emon sisällä?? Olen nähnyt kahdilla sivuilla tietoa tuliskinkistä, toisilla sanottiin toista ja toisilla toista...

Kiipeilevätkö kasveissa?(epäilen)

Ovatko päiväaktiivisia?

Muu olikin sitte aika selvää:)

Kiitti vastauksista!

9

1307

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aino
      • Sinikieli

Entäs tämä hinta puoli? Onko ihan himo kalliita?

• Aino
        Sinikieli kirjoitti:

Entäs tämä hinta puoli? Onko ihan himo kalliita?

Muistaakseni hinnat pyörivät 100 Euron paremmalla puolella. Eläinkaupassa myytävät yksilöt ovat (aina?) luonnosta pyydettyjä :( mutta Keski-Euroopassa niitä kasvatetaan jonkin verran. Poikaset ovat ihan älyttömän suloisia. :)

Aino

• Sinikieli
        Aino kirjoitti:

Muistaakseni hinnat pyörivät 100 Euron paremmalla puolella. Eläinkaupassa myytävät yksilöt ovat (aina?) luonnosta pyydettyjä :( mutta Keski-Euroopassa niitä kasvatetaan jonkin verran. Poikaset ovat ihan älyttömän suloisia. :)

Aino

Ei kyl olis paha hinta, mut en kyl mielelläni luonnost napattuu ottais... Ei mul kyl oo mitää mahollisuutta lähtee minnekkää ulkomaille niit hakemaa... Pitää vaa sit tyytyy niihin napattuihin :( Mut olis hyvä, jos ne olis kuitenki viel poikasii...(?)Ettei ne olis kerenny elää kauheen kauaa luonnos.

Uskon sen! Ne ovat aikuisinakin ihania!!

• Aino
        Sinikieli kirjoitti:

Ei kyl olis paha hinta, mut en kyl mielelläni luonnost napattuu ottais... Ei mul kyl oo mitää mahollisuutta lähtee minnekkää ulkomaille niit hakemaa... Pitää vaa sit tyytyy niihin napattuihin :( Mut olis hyvä, jos ne olis kuitenki viel poikasii...(?)Ettei ne olis kerenny elää kauheen kauaa luonnos.

Uskon sen! Ne ovat aikuisinakin ihania!!

Luonnosta pyydystetyt eläimet on tietty ikäviä. :( Poikaset ovat herkempiä eivätkä välttämättä kestä kuljetusta jne. yhtä hyvin kuin aikuiset yksilöt joten siltä kantilta ajateltuna aikuiset ovat parempi valinta. Ja mieluiten vielä sellaiset yksilöt, jotka ovat olleet vankeudessa jo vähän aikaa.
        Jos nyt päätät hommata tuliskinkkejä, niin suosittelen lämpimästi lisäännyttämistä. Tai ainakin kovaa yritystä lisäännyttää niitä. ;)

Jos haluat lisää tietoa tuliskinkeistä, niin Reptiles lehdessä (muistaakseni syyskuu 2001) oli Neil Meisterin juttu niistä. Löytyy vaikkapa Herpetologisen yhdistyksen kirjastosta.

Aino

• Sinikieli
        Aino kirjoitti:

Luonnosta pyydystetyt eläimet on tietty ikäviä. :( Poikaset ovat herkempiä eivätkä välttämättä kestä kuljetusta jne. yhtä hyvin kuin aikuiset yksilöt joten siltä kantilta ajateltuna aikuiset ovat parempi valinta. Ja mieluiten vielä sellaiset yksilöt, jotka ovat olleet vankeudessa jo vähän aikaa.
        Jos nyt päätät hommata tuliskinkkejä, niin suosittelen lämpimästi lisäännyttämistä. Tai ainakin kovaa yritystä lisäännyttää niitä. ;)

Jos haluat lisää tietoa tuliskinkeistä, niin Reptiles lehdessä (muistaakseni syyskuu 2001) oli Neil Meisterin juttu niistä. Löytyy vaikkapa Herpetologisen yhdistyksen kirjastosta.

Aino

Se voi kyllä olla, että poikaset on heikkoja kuljetuksen jälkeen ja lisä tressi ei oo hyväksi.

Oon ajatellu niitten hankkimista, mut vasta sitte kun meil on ollu sinikieli vähän aikaa, (ehkä vuoden)ollaan hankkimassa Niinalta, jos poikue onnistuu keväällä:)

Ajattelinki vähän noita vauva-juttuja, se vois olla ihan kiva kokeilla joskus poikasten "tekemistä":)

Kiitti vaan, kaikki tieto on tervetullutta, en haluais pilata skinkin elämää hoitovirheiden takii...

• Aino
        Sinikieli kirjoitti:

Se voi kyllä olla, että poikaset on heikkoja kuljetuksen jälkeen ja lisä tressi ei oo hyväksi.

Oon ajatellu niitten hankkimista, mut vasta sitte kun meil on ollu sinikieli vähän aikaa, (ehkä vuoden)ollaan hankkimassa Niinalta, jos poikue onnistuu keväällä:)

Ajattelinki vähän noita vauva-juttuja, se vois olla ihan kiva kokeilla joskus poikasten "tekemistä":)

Kiitti vaan, kaikki tieto on tervetullutta, en haluais pilata skinkin elämää hoitovirheiden takii...

Sinikieli onkin kaikkein paras valinta. Mullakin on yksi Niinan poikasista. :D

Aino

• Sinikieli
        Aino kirjoitti:

Sinikieli onkin kaikkein paras valinta. Mullakin on yksi Niinan poikasista. :D

Aino

On kiva kuulla, ettei oo valittu ekaa liskoo väärin :) Oikeastaan mun pikkusisko siitä ensin innostu...

Onko Niinan poikanen "toiminut"? :D

• Aino
        Sinikieli kirjoitti:

On kiva kuulla, ettei oo valittu ekaa liskoo väärin :) Oikeastaan mun pikkusisko siitä ensin innostu...

Onko Niinan poikanen "toiminut"? :D

Kyllä se toimii. Kasvaa kamalasti ja on kiltti. Ressukan varpaiden kanssa on vain ollut hieman ongelmia. Johtuen varmasti liian alhaisesta ilmankosteudesta. Eli nämä indonesiansinikielet ei pärjää ihan niin kuivassa kuin muut lajit, mutta esim. kostea turveboksi ja sumuttelu auttavat asiaa. Niina kyllä osaa sitten neuvoa paremmin mitä tehdä kun ostatte poikasen.

Väärä valinta se ei ainakaan ole. Sinikielet on mun mielestä ihan parhaita. :)

Aino

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      22
      2441
    2. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      62
      2374
    3. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      106
      2270
    4. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1537
    5. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      238
      1532
    6. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      32
      1510
    7. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      37
      1422
    8. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      28
      1220
    9. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      20
      1176
    10. Mitä uskot sinun

Ja kaivattusi välillä tulevan tapahtumaan lähiaikoina
      Ikävä
      95
      1171
    Aihe