Kaverilla on tuollainen -89 Farkku ja mittarssa jo liki 300tkm.
Öljyä kuluu kohtuullisesti(liikaa)
Ei tiputa alle vaan tulee koneen läpi(peräluukku musta, siis sillai musta että on tullut putkesta eli koneen läpi)
Itellä autoasentajan koulutus ja jonkun verran autoja nysvännyt mutta en mersuja, ite ajattelin että saattais öljy mennä venttiilivarren kumien kautta koneeseen. Onko paha homma vaihtaa kumit? Painetta tulpanreiästä ja jne., eli onnistuuko homma ihan kansi paikallaan?
Tietty voihan olla että on öljyrenkaatkin menny...
Onko tyyppilistä?
MB 124 Syö oljyä!
6
1661
Vastaukset
- taida olla
tyypillistä, koska yleisesti noilla pitäisi päästä paljon pidempään ilman suurempia remontteja, ainakin jos kyse on diesel mosasta.
- Nimetön
Niin, kyse on bensavehkeestä.
Ajattelin että jos joku olis nuo venttiilivarren kumit vaihtanu ja osais sanoa että onko iso homma... - se on
Nimetön kirjoitti:
Niin, kyse on bensavehkeestä.
Ajattelin että jos joku olis nuo venttiilivarren kumit vaihtanu ja osais sanoa että onko iso homma...tavallinen 2 vent/sylinteri niin ei mitään ongelmia.
Hoituu samoin kuin "mistä vaan"! Nyt en muista, pitääkö nokka-akseli irroittaa?
Eppäilen vain, että ei johdu vent.kumeista. - kumit
se on kirjoitti:
tavallinen 2 vent/sylinteri niin ei mitään ongelmia.
Hoituu samoin kuin "mistä vaan"! Nyt en muista, pitääkö nokka-akseli irroittaa?
Eppäilen vain, että ei johdu vent.kumeista.Omassa vaihdettiin noin vuosi sitten venttilivarren kumit. Öljyä kului noin 1-1.5l per 1000 km. Vaihdon jälkeen ei ole tarvinnut lisätä kertaakaan. Vaihtoväli n 10 tkm. Vaihdatin Rollen tähtihuollossa Helsingissä. Hinta kumeineen n 150e. autolla ajettu 250 tkm.
Kumit olivat kuulema aivan kovettuneet. kumit kirjoitti:
Omassa vaihdettiin noin vuosi sitten venttilivarren kumit. Öljyä kului noin 1-1.5l per 1000 km. Vaihdon jälkeen ei ole tarvinnut lisätä kertaakaan. Vaihtoväli n 10 tkm. Vaihdatin Rollen tähtihuollossa Helsingissä. Hinta kumeineen n 150e. autolla ajettu 250 tkm.
Kumit olivat kuulema aivan kovettuneet.litra per 1000km onvielä kohtuuden rajoissa valmistajan mielestä!
- mercedes korjaaja
se on kirjoitti:
tavallinen 2 vent/sylinteri niin ei mitään ongelmia.
Hoituu samoin kuin "mistä vaan"! Nyt en muista, pitääkö nokka-akseli irroittaa?
Eppäilen vain, että ei johdu vent.kumeista.mercedeksen 102 ja 103 moottoreissa yleisin vika on juuri venttiilivarren kumien kovettuminen jos alkaa öljyä viemään...todella helppo vaihtaa ei tarvitse ottaa nokkaa pois.merkit vaan kohdalleen ja aloittaen ykkösestä ja nelosesta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä792342Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1401507- 1331462
- 1551214
- 1081013
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten373937Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82774Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55724Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683