Inssiajon kesto ?

Kuippelo -84

Kauanko teillä on kestänyt inssiajo ja minkälaisia ohjeita inssi on teille antanut, nimittäin ajo-ohjeita ?

tiekylttien mukaan vai vasenoikee suraavasta risteyksestä...

Kiitoksia jo etukäteen !

13

10607

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kesto jotain puol tuntia.

Ohjeet vasemmalle tai oikealle. Ei muistaakseni sanonu kylttien mukaan.

• janne

..ohjeet oli seuraavat: jollei muuta mainita, niin ajetaan suoraan, mutta jos liikennemerkeissä on pakollinen ajosuunta niin sitten mennään sinne.
      tossa kannatta olla tarkkana esim jos tie vaihtuu yksisuuntaiseksi. kannatta katsoa jalankulkijat hyvin kuten itse tein, papereihin tuli siihen kohtaan H, eli hyvä, jos ajon lopussa inssi kysyy että huomasitko virhetiä omassa ajossa, niin mainitse kaikki mitä muistat (on kuulemma hyvä huomata itse tekemänsä virheet) siitäkin voi tulla kehuja, mutta toivotaan parasta:)

• Hki

Muista jos inssi sanoo, et käänny SEURAAVASTA MAHDOLLISESTA vasemmalle niin ole silloin tarkkana koska ensimmäinen vasen voi olla kielletty ajosuunta yms.

Mulle kerrottiin tyyliin:
      seuraavasta risteyksestä vasemmalle ja käännymme siitä oikealle. Minä ainakin vielä varmistin (paniikissa kun olin), olihan se seuraava oikealle!!! ei todellakaan haittaa ja jos et ehdi niin mene sinne minne tie vie ja kerro, että et päässyt kaistalle.
      Inssi kertoi minulle, että tärkeämpää on turvallinen ajotyyli kun se että aiheutat vaaratilanteita ja yrität päästä väkisin oikealle vaikka siihen ei enää oli mahdollista päästä.

Pyörittele sitä päätä ja kunnolla..... ole myöskin ylivarovainen suojatien kohdalla, anna tietä vaikka susta tuntuisikin, että ehtisit hyvin ensin mutta inssi tykkää kohteliaasta ja turvallisesta kuskista!

Inssin pituus oli n. 30min. mutta se sisälsi pitkän loppupuheen ja piirrokset tekemästäni virheestä, vaikka läpi pääsinkin.

• baa

ei inssi sano "seuraavasta mahdollisesta", tai ainakaan pitäisi sanoa, kun nykypäivänä ei saa hämätä yhtään.. jos inssi sanoo: "seuraavasta vasemmalle", pitää seuraavasta pystyä kääntymään vasemmalle.. eli inssi ei saa neuvoa liikennesääntöjä vasten..

mulla kävi aika tuuri inssin kanssa, inssi-setä kun oli puolisen tuntia myöhässä, juna jäi kuulemma jotain jumittamaan, niin ei sitten ehtinyt ihan täysimittaista ajoa suorittaa, kun seuraava kokelas jo odotteli..

• Hki
        baa kirjoitti:

ei inssi sano "seuraavasta mahdollisesta", tai ainakaan pitäisi sanoa, kun nykypäivänä ei saa hämätä yhtään.. jos inssi sanoo: "seuraavasta vasemmalle", pitää seuraavasta pystyä kääntymään vasemmalle.. eli inssi ei saa neuvoa liikennesääntöjä vasten..

mulla kävi aika tuuri inssin kanssa, inssi-setä kun oli puolisen tuntia myöhässä, juna jäi kuulemma jotain jumittamaan, niin ei sitten ehtinyt ihan täysimittaista ajoa suorittaa, kun seuraava kokelas jo odotteli..

... on niitä vanhoja aikoja eletty kun inssi sanoi, että käänny seuraavasta vasemmalle ja oppilas käskystä kääntyi ja se olikin kielletty ajosuunta!

Mutta meidän autokoulu maikka ainakin kertoi, et jos inssi sanoo seuraavasta MAHDOLLISESTA käännytään niin silloin pitää hälyytyskellot soida!
        Ehkä se on vähän paikkakunnastakin kiinni, en tiedä.....

• Slow down

Mitä hiljempaa ajat ja mitä useampiin liikennevaloihin onnistut pysähtymään, sen parempi. Jää näet vähemmän aikaa ajella ja tehdä mahdollisia virheitä.

Jos kulutat paljon aikaa itse ajossa, niin vältyt melkovarmasti myös taskuparkkeeraukselta.

Sain itse nämä ohjeet ajo-opettajaltani juuri ennen inssiä ja läpi meni, että heilahti vaikkakin hirvitti ajella niin hiljaa =)

• baa

niinja, jos ylinopeutta tulee ajaneeksi, ei inssiajo välttämättä kaadu siihen, jos huomaa sen ja vaikka ohimennen mainitseekin siitä.. neljääkymppiä on hyvä ajella taajamassa, niin ei vahingossa heilahda yli ja ajankulutuksen takiakin..

taskuun jouduin kuorma-auton laittamaan ja sillä sen inssin läpäisinkin, kun inssi kertoi, ettei ollut aikoihin ketään laittanut ruutuun parkkeeraamaan ja minulta tuo onnistui hyvin.. oli kuulemma ollut siihen asti vähän kiikun-kaakun sen päätöksen kanssa.. ja minä en edes muistanut niitä juttuja, joiden mukaan ruutuun piti parkkeerata.. :) että voi siitä ruutuun parkkeeraamisesta olla hyötyäkin..

• zuip

Noin 30 minsaa se yleensä kestää joo, kuten monet muut ovatkin jo edellä maininneet. Ihmeen äkkiä se aika kylläkin siinä ajellessa kuluu, täysin huomaamatta. Eikä minua kyllä enää itse ajotilanteessa hirvittävästi jännittänytkään. Olin jännittänyt jo monta viikkoa etukäteen niin rankasti, että sillä hetkellä osasin jo ajatella, et nyt se on menoa.... menee miten menee, joten miksipä jännittäsin......

Nojoo, mutta siis varsinaisesti taisit kysellä jotain aivan muuta. Elikä mulle se inssiukkeli kyllä ihan selkeesti neuvo, mennäänkö oikeelle vai vasemmalle. Esimerkiksi... ensin vasemmalle ja sitten oikealle. Yhden kerran piti kääntyä paikkakuntakyltin mukaan. Kyllähän se inssisetä luultavasti kuitenkin ymmärtää, ettei sellasessa tilanteessa suuntien muistaminen oo se tärkein asia mielessä, joten kannattaa kysyä rohkeesti varmistusta, jos panikoidessa jäi vaikkapa suuntaneuvo kuulematta. Itse ajelin jopa yhen ristauksen ohi, kun oli sen verran pieni tie se, jonne olis pitänyt kääntyä, että se jäi multa huomaamatta. Inssiukko kuitenkin totesi kiltisti: "Eihän sitä vieraalla paikkakunnalal voi kaikkea huomata". Tollaset on sitä paitsi pieniä virheitä. Kunhan vaan ajelet turvallisesti.

• r.

... kysyi ensin tunnenko kaupungin ja käski sitten ajaa yhelle parkkipaikalle parkkiin ja sieltä takaisin katsastusasemalle.

• Anonyymi

Baltian kautta Puolaan, Saksa, Ranska. Kanaalin yli katsomaan kuinka sujuu vasemmanpuoleinen liikennenne. Takaisin Pariisiin ja Sitten kohti Alppeja, jossa piti ottaa mäkilähtö. Parin mutkan kautta Hesaan, ja hylkäys, kun en muistanut vilkkua kääntyessäni konttorin pihaan.

• Heidi

Mulla inssiajo kesti 45 min. Pelotti alussa paljon.. Jännitin varsinki taskuperuutusta ja mäkilähtöä :/ Mutta inssissä tein mielestäni parhaimman taskuperuutuksen minkä koskaan oon tehny :) En ainakaan vielä ole pystynyt parempaan :)

• Satu

Mulla inssiajo kesti vain noin puoli tuntii! Alussa jännitti mut ei enää ku ajamaan lähettiin. Pelkäsin todella kovaa taskuperuutusta ja mäkilähtöö ku ne ei ollu mun parhaita puolia, mut ne onnistuikin todella hyvin! Paras taskuperuutus ja mäkilähtö mitä oon ikinä tehny! Se neuvoo siinä koko ajan ja suunnat kertoo vasemmalle, oikeelle tai suoraan.. Jopa mäkilähdös neuvoi koko ajan mitä tehdä. Helppoo on!

• Kiki  

Ja ojeena on aina mulle kerrottu että jos ei tule ohjeita, mene suoraan jos voi.

Ja ohjeet ovat vaihdelleet tyyliin "tien päässä oikeaan" "seuraavasta mahdollisesta vasempaan" "seuraa kylttiä Kaarina" "mene Motonetille päin"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3204
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1802
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe