Olisko raadilla kokemusta bmv kuusisylinterisestä sisäperäkoneesta, siis hyvät ja huonot puolet sekä kestävyys ja toimivuus.
BMV 6-sylinterinen
5
1575
Vastaukset
- Lauri
Ei mitään isompaa ongelmaa. Nyt viimeksi jäi toinen kaasarin kurkku auki ja tyhjäkäynti oli turhan korkea. Pitää viedä kaasutin huoltoon kaasutinexpertille. Helppo kone huoltaa ja kun auton mottori niin osia löytyy. Ainoastaan perä on hiukan ongelma, osia saa niin paljon kun haluaa, mutta on vähän hintavia. Omassa nivel pitää ääntä, mutta talven aikana mittaan sen ja pistän jonkin auton nivelen, kun näin on tehty aikaisemminkin. Multa löytyy huoltokirjat, moottoriin niin kuin peräänkin. Periaatteessa moottoria et saa loppumaan, jos huollat säännöllisesti.
Lauri
Varaosia:
BMW Marine Boorsmotoren
M.u.S Yachtport
Inhaber:F.Maier
Luftpoldstr. 30
82152 Krailling/Munchen
Germany
Tel: 49-89-811 15 08
Fax: 49-89-811 20 67
http://www.bmwmarinemotoren-service.de/
Muita www-sivuja
http://www.bmwmarine.net/index.html
http://www.bmwmarine.org/customerboats/customerboats.htm
http://www.marineengine.com/manuals/
Pakosarjan kumintekijä:
Reka Kumi Oy, puh 02-8230500; www.rekarubber.com.- huoltoako
Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata. - Kake
huoltoako kirjoitti:
Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata.Kyllä näkyy, ettei ole tullut
hankittua työkokemusta
korjaamoelinkeinojen puolelta ?
Mitä jos seuraava sukupolvi ...... ! - heh
Kake kirjoitti:
Kyllä näkyy, ettei ole tullut
hankittua työkokemusta
korjaamoelinkeinojen puolelta ?
Mitä jos seuraava sukupolvi ...... !Nyt en taas ymmärtänyt mitä tarkoitit tuolla, ettei ole työkokemusta.
Faktaa on kuitenkin se, että autojen moottoreita ei enää peruskorjata niin kuin 60- ja 70- ja ehkä vielä 80-luvullakin. Monista syistä johtuen nykyisin moottori kestää sen minkä korikin ja moottorikoneistamot ovat panneet lappuja luukulle tai ryhtyneet tekemään muita töitä. Venemoottoreihinkin tulee yleensä niin vähän käyttötunteja, ettei kuluminen aiheuta ongelmaa. Toki sitten korroosio yms. aiheuttavat harmia.
Niin ja eihän kaikki voi olla korjaamolla töissä, pitäähän jonkun maksaakin korjaajien työt. - Lauri
huoltoako kirjoitti:
Ihmettelen väitettä, ettei konetta saa ajamalla loppuun.
Kaikilla koneilla on käyttöikä, joka johtuu puhtaasti kulumisesta. Männänrenkaat/ sylinterit, kansi/venttiileineen/koneistoineen, kiertokanget/akselit ym. sisältävät liukupintoja, jotka kuluvat. Koneen hyvä huolto ei kulumista estä. Korkeintaan hidastaa. Jossain vaiheessa moottori on pakko peruskorjata.Moottoria veneessä ei saa ajamalla loppuun, vain väärä käyttö ja huollon laiminlyönti saa moottorin loppuun ennakkoon. Auton moottori kestää yli 7000h käyttötuntia jos huollot on tehty oikein. Lentokonemoottorin max. käyntiaika on 3000h ja sen jälkeen se menee vaihtoon, vaikka mitään vikaa ei olisikaan. Veneessä on taas suurempi huoli seisokkiajan aiheuttama korroosio. Esim. Lentokonemoottorit suojarasvataan seisokin ajaksi. Öljyt vaihtoon ennen seisokkia, niin rikki ei raiskaa. Rikkihän muuttuu veden kanssa rikkihapoksi. Tuosta 7000h kun jaat vuosittaisella ajomäärälläsi, niin saa kuinka monta vuotta pitäisi kestää. Mulla on lekossa 1972 vuosimallia moottori, tunteja 1800 ja hyvässä iskussa edelleen. Mutta se huolletaankin säännöllisesti, öljyt 50h välein. Ja lekon moottoria huudatetaan nousussa täysillä, eli joutuu kovemmalle kuin veneen moottori.
Silleen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän381863Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p431426Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61401- 151384
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11365Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,71344Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis21327Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11270Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21210Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta41192