Olemme muuttamassa kesällä Tampereelle, Pyynikille jos sopiva asunto löytyy. Lapsi aloittaa koulun syksyllä ja katselin kaupungin sivuilta tietoa alueen ala-asteista. En saanut selvyyttä siitä, menisikö eppuluokkalainen siihen puiseen matalaan kouluun Hämeenpuiston laidalla vai kirkon vieressä olevaan korkeaan koulurakennukseen? Ovatko ne samaa koulua (Aleksanterin koulu) vai kaksi eri ala-astetta? Onko Pyynikillä paljon lapsiperheitä vai lähtevätkö isommat perheet "väljemmille vesille" perheen koon kasvaessa?
Pyynikin koulut?
12
5133
Vastaukset
- Nimim. Erkki
Pyynikin koulu on "yläaste". Oletko muuten Laukaan suunnalta? Älä herrantähden Tampereelle tullessasi käytä enää eppu-toppu-kolkki-yms. luokkien lempinimiä, niitä ei kukaan tamperelainen käytä! Minäkin opin nuo laukaalaiselta (ex)-tyttöystävältäni. :-)
- Tampereelle
Ei kaukaa liippaa tuo maantieteellinen veikkaus, mutta murre-erot ovatkin aina hyvä keskustelun aihe :)
- koulunsa siinä käynyt
Kyseinen kivikoulu ja sen rinnalla olevat puukoulut ovat ala-asteen kouluja. Siis 1-6 luokkalaisille.
Puukouluista Hämeenpuiston reunassa olevassa on ruokala sekä ranskalaiset luokat noin 100 oppilasta?
Kirkkopuiston suuntaisesti oleva puukoulu on erityisluokkia varten.
Kivikoulu on tavallinen keskustan ala-asteen koulu.- Tampereelle
olisipa kiva kuulla jotain kokemuksia kyseisestä koulusta! Ymmärsinkö oikein, että Tampereen ranskalaisessa koulussa on niin paljon (n. 100) oppilasta? Täytyykö olla ranskan alkeet hallussa jos sinne hakee vai miltä tasolta aloitetaan?
- ........
Tampereelle kirjoitti:
olisipa kiva kuulla jotain kokemuksia kyseisestä koulusta! Ymmärsinkö oikein, että Tampereen ranskalaisessa koulussa on niin paljon (n. 100) oppilasta? Täytyykö olla ranskan alkeet hallussa jos sinne hakee vai miltä tasolta aloitetaan?
on myös amurin koulu jossa on ala ja ylä-aste!
- bee
........ kirjoitti:
on myös amurin koulu jossa on ala ja ylä-aste!
Amurin koulu on yhtenäiskoulu, siis luokat 1-9. Joka luokkatasolla on myös englanninkielisiä luokkia ja suomalaisillakin luokilla alkanut "kielisuihkutus". Englanninkieliseen opetukseen on "kielikoe".
- N21
Tampereelle kirjoitti:
ite opiskelin aleksanterin koulussa ala-asteen juuri sen takia koska luin ranskaa..ennen ala-astetta olin ranskan kielisessä leikkikoulussa 2-3vuotta...ite tykkäsin koulusta..ainoo huonopuoli siinä koulus oli meijän 3-6luokan opettaja,joka jäi eläkkeelle ku päästiin ylä-asteelle!mut muuten oli tosi kiva paikka!ja sillon kun ite olin siä ni siä ei ollu ranskan opiskelijoille omaa rakennusta..mut nythän sinne on tehty kunnon remontti (käytiin kattoon sitä kun oli luokkakokous..)
- Anonyymi
Tampereelle kirjoitti:
Aleksanterin koulussa on paljon rasisteja oppilaat ja opettajat esim yksi aikuinen on lyönnut mun lapsi ja me ollaan tehnyt siitä ilmoitus poliisille mutta ne ei ole tehneet mitää aikuiselle. Yksi 6 luokalainen on rikkonut mun lapsin käsi yli 5 kertaa ja aikuiset ei tehneet mitää ja kerran yks oppilas yriti tappaa mun lapsini koulun veitsille ja oppilas on vielä koulussa!
- Anonyymi
Tampereelle kirjoitti:
moi! jos tulet eskariin niin ei tarvitse mitään ranskan alkeita osata:) mutta jos vaikka 4lk haluat joudt olla asunut ranskassa tai koti kielesi täytyy olla ranska.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aleksanterin koulussa on paljon rasisteja oppilaat ja opettajat esim yksi aikuinen on lyönnut mun lapsi ja me ollaan tehnyt siitä ilmoitus poliisille mutta ne ei ole tehneet mitää aikuiselle. Yksi 6 luokalainen on rikkonut mun lapsin käsi yli 5 kertaa ja aikuiset ei tehneet mitää ja kerran yks oppilas yriti tappaa mun lapsini koulun veitsille ja oppilas on vielä koulussa!
jos haluu hakee tänne niin kannattaa kyllä osata ranskan alkeita
- Anonyymi
Aleksanterin koulussa on paljon ongelmia
- Anonyymi
true
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445832
- 475338
- 483718
- 133663
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise943306- 313126
- 592884
- 572740
- 532390
- 381844