Saako äippälomalla opiskella tai käydä suorittamassa työharjoittelut? En ole nostanut koskaan opintorahaa. Opiskelen työn ohella ja aion suorittaa opintojani koko ajan, kesää lukuunottamatta (silloin ei koulua) ja LA huhtikuun lopulla. Toukokuussa pari vkoa joudun oleen koulusta poissa. Saan äitiyspäivärahaa palkkatulojeni mukaan. Mitenkäs työtulot, jos teen keikkaa hoitovapaalla, vaikuttavatko hoitovapaan rahaan?
opiskelijan oikeudet
3
557
Vastaukset
- hurjalta
Muistaös nauttia myös vauvasta. Älä tuhlaa koko vauvalomaa opiskeluun tai töihin, vaan nauti myös vauvasta.
- rv 36
Ei kai kukaan voi sinua opiskelemasta estää. Opintorahaa et voi nostaa kyllä, jos saat äitiyspäivärahaa palkkatulojen mukaan. Jos nostat opintorahaa saat minimiäitiyspäivärahan siltä ajalta.
Mutta tosiaan: LA on huhtikuun lopulla ja aiot toukokuussa olla "pari viikkoa koulusta poissa". Entä vauva? Ethän häntä unohda... - tarkennus
rv 36 kirjoitti:
Ei kai kukaan voi sinua opiskelemasta estää. Opintorahaa et voi nostaa kyllä, jos saat äitiyspäivärahaa palkkatulojen mukaan. Jos nostat opintorahaa saat minimiäitiyspäivärahan siltä ajalta.
Mutta tosiaan: LA on huhtikuun lopulla ja aiot toukokuussa olla "pari viikkoa koulusta poissa". Entä vauva? Ethän häntä unohda...Selvennystä vielä sisaret. Mulla koulua eli ns. lähiviikkoja tosi harvoin, kun olen aikuisopiskelija. Eli tarkoitin, että nyt tammikuussa voin olla vielä koulussa hyvin. Kevään viimeiset lähiviikot on toukokuussa, joille en todellakaan aio/voi osallistua. Open kanssa keskusteltu, että ne ei vaikuta opiskeluni jatkoon. Ja en todellakaan aio nostaa opintotukea..Kesällä ei ole koulua ollenkaan. Lapsestani toki nautin niin paljon kun voin. Jään siis äippälomalle ja sen jälkeen vuodeksi hoitovapaalle. Syksyllä koulussa muutama lähiviikko taas. Ja onhan minulla mies, joka huolehtii myös lapsesta sen aikaa kun istun koulussa sekä sisar ja vanhemmat ainakin sanoneet auttavansa. Pitää meidän äitien muistaa myös, että elämä jatkuu ja piristää tehdä muutakin kuin olla kotona. Lapsen takia myös opiskelen terveydenhoitajaksi, että saan päivätyön ja hyvän ammatin, vaikka vakituinen työ nyt jo on. Pitäs varmaan kirjoittaa aina tarkemmin, niin ei tule epäselvyyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "974309Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293243No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452360- 351358
- 10979
- 141958
- 6904
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12842Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124786- 11780