kauanko kestää oireet poistua?

pauliina76

Kuinka kauan suunnilleen kestää oireiden häviäminen poistuessaan hometalosta,jossa on asunut yli viisi vuotta.

Vaikka olen ollut kuukauden pois, niin siltikin keuhkot ovat kipeät ja ääni käheä ja nenä aina välillä tukossa ja kuumeinen olo tulee yhtäkkiä hetkeksi...

11

14321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hilkkaliisa

      Keuhkolääkärini kertoi minulle, että noin kaksi - viisi vuotta homeettomissa tiloissa ja oireet häviävät. Oireet tulevat kuitenkin heti takaisin jos menen homeisiin tiloihin. Olen nyt käynyt joissakin kaupoissa ja marketeissa. ottaessani ostoskärryä, takanani oli tulossa joku hometalon hajuinen ihminen. Tunsin tuon inhottavan hajun heti. Kerroin kanssani olevalle henkilölle, että ohitsemme meni juuri hometalon hajuinen ihminen. Toinen hometalon hajuinen ihminen oli rullaportaissa tuon kanssani olevan henkilön edessä. Kerroin senkin tuolle ystävälleni. Hänellä itsellään on mennyt hajuaisti ihan kokonaan, ja hän ihmetteli tarkkaa "vainuani".

      Työterveyslaitosten altistusten jälkeen olin kaksi kuukautta hirvittävän huonossa kunnossa.
      Työpaikkani homeiden vuoksi olin noin neljä kuukautta hirvittävän huonossa kunnossa ja olsin voinut piirtää tussilla keuhkojeni rajat ihooni. Keuhkot olivat niin hirvittävän KIPEÄT.

      Jos sinulla on alveoliitti, niin voit odotella paranevasi noin 2 - 6 kuukaudessa. Tuulettele pakkasessa kirjasi, huonekalusi ja heitä pois KAIKKI mitä voit heittää. Hometalon haju ja itiöt säilyy vaatteissasi, kirjoissasi, huonekaluissasi, vuodevaatteissasi KAUAN.

      LOPPUELÄMÄSI sinun on vältettävä hometaloja. Olet saanut sairauden, joka lehahtaa AINA uudelleen, kun olet kosteusvauriomikrobien (homeet, hiivat, bakteerit) kanssa tekemisissä.

      • sairastellut

        Mielenkiintoista, että joku lääkäri on osannut kertoa tuollaisen aikarajan. Muistatko, kertoiko hän, mihin se perustuu? Minähän asuin useita vuosia homekämpässä, ja nyt olen asunut homeettomassa 3,5 vuotta. Ja lämpöilen...(en tällä nyt halua pelotella ap:tä, me kaikki olemme yksilöitä).

        Sairastelun pituuteen vaikuttaa tietenkin myös se, mitä home on keholle tehnyt. Olen turhaan odotellut vuositolkulla, että edes järjettömästi turvonneet alaluomeni muuttuisivat normaalin näköisiksi - vaan mitenkä se olisi mahdollista, kun ei tulehtuneisiin limakalvoihin ole parantavaa lääkettä.


      • hilkkaliisa
        sairastellut kirjoitti:

        Mielenkiintoista, että joku lääkäri on osannut kertoa tuollaisen aikarajan. Muistatko, kertoiko hän, mihin se perustuu? Minähän asuin useita vuosia homekämpässä, ja nyt olen asunut homeettomassa 3,5 vuotta. Ja lämpöilen...(en tällä nyt halua pelotella ap:tä, me kaikki olemme yksilöitä).

        Sairastelun pituuteen vaikuttaa tietenkin myös se, mitä home on keholle tehnyt. Olen turhaan odotellut vuositolkulla, että edes järjettömästi turvonneet alaluomeni muuttuisivat normaalin näköisiksi - vaan mitenkä se olisi mahdollista, kun ei tulehtuneisiin limakalvoihin ole parantavaa lääkettä.

        Lääkärini (keuhkosairauksien erikoislääkäri) kertoi seuranneensa potilaitaan ja kertoi oireiden LIEVITTYVÄN 2 - 5 vuodessa. Koskaan me homesairaat emme parane, emmekä pysty oleskelemaan hometiloissa.

        Itse toivuin 2 - 4 kuukaudessa työpaikkani ja TTL:n homealtistusten PAHIMMASTA VAIHEESTA, jolloin keuhkot olivat todella kipeät ja niitä poltteli ja särki, olin kuumeinen, ahdisti, polvet tutisivat, kun kävelin makuuhuoneesta Wc:hen, yskin tauotta, keuhkoni vinkuivat ja rahisivat. Nivelkivut jäivät pysyviksi. En kestä vieläkään tupakansavua, hometalon ja hajuvesien hajuisia ihmisiä (kaupoissa, kirkoissa, elokuvissa, busseissa, junissa), eläinihmisten vieressä saan astmakohtauksen, vaikka minulla ei kokeiden mukaan ole eläinallergiaa. Tämä kaikki vaikeuttaa elämääni ja harrastuksiani sekä sosiaalista elämääni. En voi mennä minne tahansa kylään tai kutsua luokseni eläinihmisiä, tupakanpolttajia, hometaloihmisiä ja kaikille ystävilleni muistutan, etteivät he laita hajuvesiä kun tulevat luokseni.

        Oireet helpottuvat - EIVÄT POISTU koskaan !

        Kauan olet kyllä oireillut. Mitä toit hometalosta mukaasi ? Olisiko tavaroittesi ja vaatteidesi mukana tullut homeitiöitä kotiisi ? Mitä pesuaineita käytät? Mitä ihovoiteita, shampoota, hammastahnaa (reagoin joillekin hammastahnoille) käytät ? Onko sinulla kukkia (hävitin itse kaikki kukatkin useita vuosia sitten, koska yskin kukkamullan hajustakin)? Onko sinulla eläimiä? Kuten olen kertonut, minulla EI OLE eläinallergiaa, mutta reagoin erittäin voimakkaasti eläimiin ja ihmisiin, joilla on eläimiä.

        Siirry hajusteettomiin tuotteisiin ja tiedäthän, että myös perusvoiteille voi allergisoitua joa aina käyttää samaa tuotetta. Toivottavasti keksit mikä aiheuttaa oireilua vieläkin.

        Terveisin terveydenhoitaja-homentikko !


      • sairastellut
        hilkkaliisa kirjoitti:

        Lääkärini (keuhkosairauksien erikoislääkäri) kertoi seuranneensa potilaitaan ja kertoi oireiden LIEVITTYVÄN 2 - 5 vuodessa. Koskaan me homesairaat emme parane, emmekä pysty oleskelemaan hometiloissa.

        Itse toivuin 2 - 4 kuukaudessa työpaikkani ja TTL:n homealtistusten PAHIMMASTA VAIHEESTA, jolloin keuhkot olivat todella kipeät ja niitä poltteli ja särki, olin kuumeinen, ahdisti, polvet tutisivat, kun kävelin makuuhuoneesta Wc:hen, yskin tauotta, keuhkoni vinkuivat ja rahisivat. Nivelkivut jäivät pysyviksi. En kestä vieläkään tupakansavua, hometalon ja hajuvesien hajuisia ihmisiä (kaupoissa, kirkoissa, elokuvissa, busseissa, junissa), eläinihmisten vieressä saan astmakohtauksen, vaikka minulla ei kokeiden mukaan ole eläinallergiaa. Tämä kaikki vaikeuttaa elämääni ja harrastuksiani sekä sosiaalista elämääni. En voi mennä minne tahansa kylään tai kutsua luokseni eläinihmisiä, tupakanpolttajia, hometaloihmisiä ja kaikille ystävilleni muistutan, etteivät he laita hajuvesiä kun tulevat luokseni.

        Oireet helpottuvat - EIVÄT POISTU koskaan !

        Kauan olet kyllä oireillut. Mitä toit hometalosta mukaasi ? Olisiko tavaroittesi ja vaatteidesi mukana tullut homeitiöitä kotiisi ? Mitä pesuaineita käytät? Mitä ihovoiteita, shampoota, hammastahnaa (reagoin joillekin hammastahnoille) käytät ? Onko sinulla kukkia (hävitin itse kaikki kukatkin useita vuosia sitten, koska yskin kukkamullan hajustakin)? Onko sinulla eläimiä? Kuten olen kertonut, minulla EI OLE eläinallergiaa, mutta reagoin erittäin voimakkaasti eläimiin ja ihmisiin, joilla on eläimiä.

        Siirry hajusteettomiin tuotteisiin ja tiedäthän, että myös perusvoiteille voi allergisoitua joa aina käyttää samaa tuotetta. Toivottavasti keksit mikä aiheuttaa oireilua vieläkin.

        Terveisin terveydenhoitaja-homentikko !

        Minun oireeni johtuvat tulehduksesta, jota poden. Onhan itsestään selvää, etten voi parantua, ennen kuin kyseiseen tulehdukseen löytyy parantava lääke. Limakalvoni ovat tulehtuneet ja paksuuntuneet, muun muassa keuhkoputket ja silmäni. Myös korvaani särki pitkiä aikoja, ennen kuin korvalääkäri huomasi, että särky johtui korvan alipaineesta: se taasen taisi johtua siitä, että limakalvot olivat turvonneet. Niin hän epäili.

        Jos popsin kortisonia urakalla, lämpöilyä ei ole kuin silloin, kun saan flunssatartunnan. Ja tällä heikentyneellä vastustuskyvylläni saan niitä tuon tuostakin.

        Vaan se kortisoni kun on sellaista, etten nuku lainkaan, jos otan suuria annoksia. Olen pitkin syksyä yrittänyt löytää sellaisen annoksen, jolla pysyisin kohtalaisessa kunnossa, ja saisin nukutuksi.

        Tottahan minunkin oireeni ovat lievittyneet. Parhaimpina kausina olen jopa lenkkeillyt! Ennen muinoin olin niin heikko, etten pystynyt kävelemään kovinkaan pitkiä matkoja, vaan piti päästä istumaan puistonpenkeille. Tai mihin tahansa. Mutta kyllä elämä on jatkuvaa sairastelua, yhä vielä.


      • sairastellut
        hilkkaliisa kirjoitti:

        Lääkärini (keuhkosairauksien erikoislääkäri) kertoi seuranneensa potilaitaan ja kertoi oireiden LIEVITTYVÄN 2 - 5 vuodessa. Koskaan me homesairaat emme parane, emmekä pysty oleskelemaan hometiloissa.

        Itse toivuin 2 - 4 kuukaudessa työpaikkani ja TTL:n homealtistusten PAHIMMASTA VAIHEESTA, jolloin keuhkot olivat todella kipeät ja niitä poltteli ja särki, olin kuumeinen, ahdisti, polvet tutisivat, kun kävelin makuuhuoneesta Wc:hen, yskin tauotta, keuhkoni vinkuivat ja rahisivat. Nivelkivut jäivät pysyviksi. En kestä vieläkään tupakansavua, hometalon ja hajuvesien hajuisia ihmisiä (kaupoissa, kirkoissa, elokuvissa, busseissa, junissa), eläinihmisten vieressä saan astmakohtauksen, vaikka minulla ei kokeiden mukaan ole eläinallergiaa. Tämä kaikki vaikeuttaa elämääni ja harrastuksiani sekä sosiaalista elämääni. En voi mennä minne tahansa kylään tai kutsua luokseni eläinihmisiä, tupakanpolttajia, hometaloihmisiä ja kaikille ystävilleni muistutan, etteivät he laita hajuvesiä kun tulevat luokseni.

        Oireet helpottuvat - EIVÄT POISTU koskaan !

        Kauan olet kyllä oireillut. Mitä toit hometalosta mukaasi ? Olisiko tavaroittesi ja vaatteidesi mukana tullut homeitiöitä kotiisi ? Mitä pesuaineita käytät? Mitä ihovoiteita, shampoota, hammastahnaa (reagoin joillekin hammastahnoille) käytät ? Onko sinulla kukkia (hävitin itse kaikki kukatkin useita vuosia sitten, koska yskin kukkamullan hajustakin)? Onko sinulla eläimiä? Kuten olen kertonut, minulla EI OLE eläinallergiaa, mutta reagoin erittäin voimakkaasti eläimiin ja ihmisiin, joilla on eläimiä.

        Siirry hajusteettomiin tuotteisiin ja tiedäthän, että myös perusvoiteille voi allergisoitua joa aina käyttää samaa tuotetta. Toivottavasti keksit mikä aiheuttaa oireilua vieläkin.

        Terveisin terveydenhoitaja-homentikko !

        Kodin irtaimisto on uudistettu rankoin ottein. Ihan kaikesta ei voitu millään luopua, mutta suurimmasta osin. Kukkia ei ole, koska multa aiheuttaa oireita. Voiteita ja shampoita olen vuosien varrella vaihdellut, samoin pesujauhetta.

        Ruoista en ole huomannut, saanko mistään lämpöä. Kissa on, mutta en huomaa, että reagoisin siihen mitenkään. Lämpöilyä nimittäin on, vaikka olen ollut pitkäänkin (lomalla) poissa sen luota.

        Luulen, että ainut syy pitkään kestäneeseen sairasteluuni on tosiaan tulehdus. Kortisoni pitää tulehdusoireita kurissa, mutta, kuten jo kirjoitinkin, sivuoireet (unettomuuden lisäksi) ovat mahtavat. Käytän myös floxotide discussia. Jos otan sitä liian pienen annoksen, limaa alkaa erittyä keuhkoista tosi paljon.

        Muistan, kun lenkkeilin viime talvena, keuhkoihin alkoi joskus sattua niin, että piti välillä kävellä.

        Myös hiuspohjani meni kauheaan kuntoon vuosien varrella, ja toinen ohimoni alkoi kaljuuntua. Onneksi osuin hoitoon ajoissa, sellaiseen paikkaan, joka on erikoistunut päänahan ja hiusten hoitamiseen.

        Uusin huolenaihe on kutina. Sitä on ollut jo viime keväänä, jollon laitoin sen siitepölyjen piikkiin - testien perusteella en kylläkään ole allerginen, en edes homeallerginen.

        Nyt syksyllä olen ollut usean viikon antibioottikuurilla, sillä minulla on ollut suun ympäryksen ihottuma. Kutinaa ja kutketta on ihan ärsyttävän paljon: päänahka (joka on kunnossa jo) kasvot, kädet. Vaikka miten olen pohtinut, en keksi, mikä kutinan aiheuttaa. Senkin vielä kestän, kunhan ne näpyt eivät enää tule koristamaan suun seutuani.


      • hilkkaliisa
        sairastellut kirjoitti:

        Minun oireeni johtuvat tulehduksesta, jota poden. Onhan itsestään selvää, etten voi parantua, ennen kuin kyseiseen tulehdukseen löytyy parantava lääke. Limakalvoni ovat tulehtuneet ja paksuuntuneet, muun muassa keuhkoputket ja silmäni. Myös korvaani särki pitkiä aikoja, ennen kuin korvalääkäri huomasi, että särky johtui korvan alipaineesta: se taasen taisi johtua siitä, että limakalvot olivat turvonneet. Niin hän epäili.

        Jos popsin kortisonia urakalla, lämpöilyä ei ole kuin silloin, kun saan flunssatartunnan. Ja tällä heikentyneellä vastustuskyvylläni saan niitä tuon tuostakin.

        Vaan se kortisoni kun on sellaista, etten nuku lainkaan, jos otan suuria annoksia. Olen pitkin syksyä yrittänyt löytää sellaisen annoksen, jolla pysyisin kohtalaisessa kunnossa, ja saisin nukutuksi.

        Tottahan minunkin oireeni ovat lievittyneet. Parhaimpina kausina olen jopa lenkkeillyt! Ennen muinoin olin niin heikko, etten pystynyt kävelemään kovinkaan pitkiä matkoja, vaan piti päästä istumaan puistonpenkeille. Tai mihin tahansa. Mutta kyllä elämä on jatkuvaa sairastelua, yhä vielä.

        Kun minulla on ollut kortisonikuuri, en nuku lainkaan ja olenkin suosiolla ottanut silloin nukahtamislääkettä. Kysy lääkäriltäsi. Myös mahalaukun ja ruokatorven limakalvot tulevat kipeäksi ja otan suosiolla Zantac poretabletteja aina kortisonikuurin aikana.

        Muulloin nukun "kuin tukki". Vaan vakuutusyhtiön asiantuntijalääkäri ilmoitti, ettei vakuutusyhtiö korvaa unilääkkeitä eikä mahan suojalääkettä, koska ne eivät johdu ammattitaudista. Minulle tuli osteopenia (alkava osteoporoosi) useiden pitkien kortisonikuurin seurauksena. Sekään ei vakuutusyhtiön asiantuntijalääkärin mukaan johdu ammattitaudista. No ilman ammattitautiahan minun ei tarvitsisi syödä niitä kortisonikuureja.

        Inhottaa TV mainos: Jos vakuutusyhtiösi ei auta niin tule meidän asiakkaaksemme. Älä huolehdi me huolehdimme. Voit saada korvukset jopa heti.

        Mihin vakuutusyhtiöön sitten vaihdetaan, kun tuo itseään nopeaksi mainostava vakuutusyhtiö ei huolehdi ja itse pitää huolehtia kaikesta ? Että oikein etanan vauhdilla itse toimivat, muita haukkuen. Mokomatkin!


      • ihottumasta
        sairastellut kirjoitti:

        Kodin irtaimisto on uudistettu rankoin ottein. Ihan kaikesta ei voitu millään luopua, mutta suurimmasta osin. Kukkia ei ole, koska multa aiheuttaa oireita. Voiteita ja shampoita olen vuosien varrella vaihdellut, samoin pesujauhetta.

        Ruoista en ole huomannut, saanko mistään lämpöä. Kissa on, mutta en huomaa, että reagoisin siihen mitenkään. Lämpöilyä nimittäin on, vaikka olen ollut pitkäänkin (lomalla) poissa sen luota.

        Luulen, että ainut syy pitkään kestäneeseen sairasteluuni on tosiaan tulehdus. Kortisoni pitää tulehdusoireita kurissa, mutta, kuten jo kirjoitinkin, sivuoireet (unettomuuden lisäksi) ovat mahtavat. Käytän myös floxotide discussia. Jos otan sitä liian pienen annoksen, limaa alkaa erittyä keuhkoista tosi paljon.

        Muistan, kun lenkkeilin viime talvena, keuhkoihin alkoi joskus sattua niin, että piti välillä kävellä.

        Myös hiuspohjani meni kauheaan kuntoon vuosien varrella, ja toinen ohimoni alkoi kaljuuntua. Onneksi osuin hoitoon ajoissa, sellaiseen paikkaan, joka on erikoistunut päänahan ja hiusten hoitamiseen.

        Uusin huolenaihe on kutina. Sitä on ollut jo viime keväänä, jollon laitoin sen siitepölyjen piikkiin - testien perusteella en kylläkään ole allerginen, en edes homeallerginen.

        Nyt syksyllä olen ollut usean viikon antibioottikuurilla, sillä minulla on ollut suun ympäryksen ihottuma. Kutinaa ja kutketta on ihan ärsyttävän paljon: päänahka (joka on kunnossa jo) kasvot, kädet. Vaikka miten olen pohtinut, en keksi, mikä kutinan aiheuttaa. Senkin vielä kestän, kunhan ne näpyt eivät enää tule koristamaan suun seutuani.

        Sain tähän asti pahimmat oireeni homeesta puolisentoista vuotta sitten homeisesta työpaikasta. Yhtenä oireena oli ihottuma suun ympärillä, johon työterveyslääkäri määräsi antibiootin. Ihottuma loppui, kun altistus loppui. Saan vieläkin ihoni laikukkaaksi homeesta. Kutisevat laikut tulevat jo siitä, kun ihoni joutuu kosketuksiin hiukan homeisessa asunnossa asuvan ystäväni vaatteiden kanssa.

        Eräs toinen homeoireeni oli kutiseva, rupinen päänahka.

        Sinun kannattaisi tutkituttaa myös nykyisen asuntosi sisäilma. Oireesi viittaavat mielestäni päällä olevaan homealtistukseen. Jos, toivottavasti kun, kotisi on puhdas, niin mieti sitten muita tiloja, joissa oleskelet. Ruokakaupasta alkaen.


    • Homeherkkä

      Hyvä kysymys. Niin. Kauanko kestää?

      Mitä näihin pikku ystäviimme homeitiöihin tulee, niin niitähän on kaiken aikaa kaikkialla.
      Toisissa kohteissa enemmän ja toisissa vähemmän.

      Olet muuttanut asuntoon, joka on mielestäsi homeitiövapaa ja oireilet yhä.
      Kysyppä itseltäsi seuraavia kysymyksiä:
      - Kuinka olet varmistunut siitä, että immuunijärjestelmäsi kestokyky on yhteensopiva nykykotisi homeitiömäärään?
      - Onko sinulla päivittäin kasteltavia kukkia? Jos on poista ne, koska liikakastelu tuottaa aina homeitiöitä.
      - Mitä toit mukanasi entisestä homeasunnostasi uuteen kotiisi? Myös kuivuneet homeitiöt pitävät yllä allergista oireilua. Ja kuinka ne saa esim. kirjoista pois, kantapääni kautta koettuna: ei mitenkään.

      Kun vuorokaudessa on 24 tuntia, vietät aikaasi muuallakin kun nykykodissasi.

      Mitä tiedät näiden muiden rakennusten altistavasta vaikutuksesta?

    • Anonyymi

      Minä työskentelin 3,5 vuotta, ehkä homeisessa työpaikassa. Varmuutta minulla ei ole asiasta mutta työpaikan katossa näkyi kuivuneita länttejä ja töissä alkoi heikottaa ja yhtäkkiä olin tukossa. Nyt olen ollut 4kk pois kyseisestä työpaikasta ja olo on helpottanut muttei lähtenyt täysin pois. Hengenahdistus on pahin oireeni. Kaikki lääkärit ovat sanoneet kun astmatestini olivat puhtaat että johtuu hyperventiloinnista eikä homeesta kun astmaa ei todettu...

    • Anonyymi

      -------------jatkuu linkissä.
      Okei jatketaan pohdintaa:
      Käännyt Terveystieteen puoleen ja saat noilla arvoilla tosi sairaan paperit!

      Sitten sinulle selvitetään hoidon kulku. Kvht-altistuneen hoito menee näin esimerkiksi oirehtiminen 40-osuman saaneella:
      *KosteusVaurio-myrkyille altistuneen hoito menee näin pähkinänkuoressa:
      A. Oireilu-osumista poistuu noin puolet(=50%) kun muutat puhtaisiin tiloihin.
      ...
      B. Loput oire-osumat ovat jo-tulleita vaurioita elimistössäsi, joiden korjaamiseksi tarvitaan Lactobacillus-bulgaricus Antibiootti-bakteeri lievän-mutta laaja-alaisen tulehduksen parantamiseen kahden tärkeimmän:
      1.Lactobacillus-asidophilus ja
      2.Bifidobacterium-bifidum ja/tai lactis lisäksi.
      Huom! Jäljelle jääneet noin 20-oiretta ovat Lääke-tieteelle PARANTUMATTOMIA(!!?) sairaus-oireita, he kun eivät halua ymmärtää että Antibiootin korvaaja on keksitty jo.
      Ei "pyörää" tarvitse uudestaan keksiä!
      ...
      C. Kun kymmenkertaistat La Lb Bif hyötybakteereiden saannin(=10kapselia/vrk), niin paranet myöskin 10x nopeammin, esimerkiksi tällä konstilla 1-vuoden paranemis'aika saadaan nopeutettua reiluun kuukauteen!
      ...
      D. Kun kolme-kymmentäkertaistat La Lb Bif hyötybakteereiden saannin(=30kapselia/vrk), niin 1x30kapselin annos vastaa Antibiootti-kuuria, jonka voit turvallisesti toistaa tarvittaessa useampanakin päivänä!
      ...
      E. Olet terve vasta sitten kun:
      1. 6x2h välein toistetun pintalämmön(=kainalosta)-mittauksen keskiarvo on 36,4-36,8 C astetta, sekä
      2. Oiretesti-osumat ovat 5-osumaa, tai alle(=0.....5), sekä
      3. CRP-arvosi(=verestä) on 3, tai alle(=0....3)!
      *Huomioi seuraava:
      -Vaikka olet "Terve-tasolla" sinulle voi kerran-pari vuodessa tulla esimerkiksi korvatulehdus jonka hoitamiseksi tarvitaan Antibioottia-eli autetaan omaa immuunipuolustustasi hoitamaan tulehdus pois-mutta ei Lääke-antibiootilla-vaan L-a L-b Bif 90miljardin "Antibioottia" Hyötybakteereina!
      ...
      F. Käytä Oiretestin tulkinta-ohjeita käänteisenä kun parannat itseäsi-mm hajuste-yliherkkyytesi katoaa kun oireilusi laskee alle 17-osumaan!
      ...
      Huom: Älä missään nimessä käytä tähän hoitoon lääke-antibioottia! .........Jatkuu linkissä:

      http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/laaketiede-vs-terveystiede/

    • Anonyymi

      Minun kohdallani on kulunut jo yli 2,5 vuotta pitkäaikaisesta altistumisesta homemyrkyille, mutta siitä huolimatta mykotoksiini labrassa (virtsanäyte) löytyi vielä hälyttävät määrät myrkkyjä kahden homelajin osalta (Aspergillus ja Fusarium). Toisin sanoen myrkyt voivat jäädä elimistöön todella pitkiksi ajoiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2754
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      9
      1975
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1433
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1325
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1300
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1221
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1131
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1075
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    10. 21
      1038
    Aihe