Uskaltaako AA:han mennä?

Nextlibra

Täällä käytyä keskustelua seurattuani, on alkanut arveluttamaan voinko sinne AA:han uutena mennä. Olen jo vuoden päivät asiaa siirtänyt, ja ryyppääminen tuppaa yltymään.
Onko totta, mitä olen kuullut, että suomalainen AA olisi jokin jehovalaisten peitejärjestö, joka värvää uusia jäseniä jehovisteihin, joista on sitten pääsemättömissä lopun ikäänsä. Siellä kuulemma puhutaan jotain epämääräisiä jostain korkeammasta voimasta, eli sekö se Jehova on?
Vaihtoehtona olen tutustunut webalcoholic-sivuihin, ja siellä on meno vielä oudompaa. Etusivullakin on jokin paraati. Lienevätkö lapualaisia? Selailin niitä sivuja, ja väkisin tuli mieleen, että ovatko he sitten scientologien peitejärjestö, he kun tuntevat Venuksen rautatieverkoston ja tietävät, että ihminen on syntynyt simpukasta?
Pitääkö tässä vaan tulla omillaan toimeen?
Eihän sinne perinteiseen AA:han voi mennä, jos takaisin lampsii jehovalaisena, niin sittenhän minä olen vielä isompi riesa kuin juoppona.
Eikä niiden webalcoholic-porukoiden mukaan voi mennä, kun nehän sitten syöttävät mahan täyteen vitamiineja ja saunottavat hengiltä.
Antaa niiden minun asiakkaiden, eli hevosten miettiä, kun niillä on niin iso pää.

49

4948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut

uskaltaa mennä. Oikeastaan voin sanoa, että tervetuloa, olenhan AA:n jäsen. AA on syntynyt sitä varten, että alkoholistiksi itsensä tunteva ihminen voisi raitistua entisten juoppojen viitoittamalla tiellä. Kyllä täällä puhutaan itseä korkeammasta voimasta ja monelle se on AA sellaisenaan. Emme ole uskonnollinen emmekä poliittinen yhteisö. Korkeamman voiman epämääräisyys johtunee siitä, että sen saa jokainen käsittää omalla tavallaan tai olla käsittämättä. Rahaakaan emme pyydä ulkopuolisilta, mutta omat kokouksissa nautitut kahvimme maksamme itse. Omillaan toimeentuleminen on raskaampaa kuin yhdessä kohtalotovereiden tukemana. Saunakavereitakin täältä saa, jos haluaa. He eivät kuitenkaan tarjoa saunakaljoja, koska raittius on tavoitteemme.

• Kosola

Rohkia rokan syää ja äitee fariista fiiliä syättää, notta rapula pysyy loitolla. Jos oikiasti rupiaa tutajamahan, nii Simolle hoitohon ja sen jälikihin AA:han. Eikä trenkää olla körttiuskossa eikä teltoossa hihhuloomas.

Jonset muualle tohori mennä, nii tuu Lapuallen. Ja erellytys tiätty oma halu toppaa se ryyppytouhu. Moomma passis, jos vaikka langoolla pelaat tai ylläpirolta saat nettiosoottehen.

• Minnesota-hoito

lopullista raitistamista, eli häjyt puukottavat hengiltä?

• Kosola
        Minnesota-hoito kirjoitti:

lopullista raitistamista, eli häjyt puukottavat hengiltä?

sen kirijootin.

• bubalus

Kuukauden paras avaus!
      ei epäilystäkään etteikö kaltaistasi Herraa tarvittaisi AA:ssa. Uskoisin, että noilla kirjoituskyvyillä pärjäisit vaikka CIA:ssa.
      Mene Hyvä mies AA:han. Kyllä saat varmasti sieltä apua. Muista kuitenkin, ettet laukaise kaikkia ajatuksiasi yhdellä kertaa ulos. Se on meinaan vatsalihakset meillä toipuvillakin juopoillakin välillä liian kovalla rasituksella. Kyllä nyt kramppas ja kunnolla! Thanks!

• AA:ssa

Mä ja toivon, että tulisit AA:han. Ihana, kun joku löytää tollasta huumoria...juomisestakin! :)
      Ite olen löytänyt AA:sta avun yli 30 v ryyppäämisen jälkeen, enkä oo sen kummemmin hurahtanut, päin vastoin, alkaa pääkin pikkuhiljaa toimia, niinkun terveesti!

• Uros

Kiimasia narttuja saa varoa. Niitä piisaa AA:ssa.
      Siis varokaa miehet!

• päin?

jaahas, sulle on sitten sattunut sellaisia tapauksia enemmänkin???
        olen itse nainen, enkä tän reilun vuoden aikana oo sekoillu yhdenkään AA:laisen kanssa(en sen paremmin kyllä muidenkaan). Mun ajatukset pysyttelee aika tiukasti toipumisessa ja jos jotain muuta onkin, pidän omana tietonani.
        Hyviä ystäviä olen saanut sekä miehistä että naisista (joista osa on tavannut uuden kumppaninsa AA:ssa). ja hyvähän se on, jos ihmisellä himot hyrrää, niin mullakin, mutta oon päätynyt dildoon! Takuuvarma orkku joka päivä!

• kysyy:
        päin? kirjoitti:

olen itse nainen, enkä tän reilun vuoden aikana oo sekoillu yhdenkään AA:laisen kanssa(en sen paremmin kyllä muidenkaan). Mun ajatukset pysyttelee aika tiukasti toipumisessa ja jos jotain muuta onkin, pidän omana tietonani.
        Hyviä ystäviä olen saanut sekä miehistä että naisista (joista osa on tavannut uuden kumppaninsa AA:ssa). ja hyvähän se on, jos ihmisellä himot hyrrää, niin mullakin, mutta oon päätynyt dildoon! Takuuvarma orkku joka päivä!

Nimim. "päin" kirjoitti:
        "mutta oon päätynyt dildoon!"

Minä kysyn, että mikä/mitä on dildo?
        Onko se se 13. askel?

• bubalus
        kysyy: kirjoitti:

Nimim. "päin" kirjoitti:
        "mutta oon päätynyt dildoon!"

Minä kysyn, että mikä/mitä on dildo?
        Onko se se 13. askel?

mukaan se on askelmitta. Sijoittuu muistaakseni tuuman ja jalan väliin, ainakin meikäläisellä!

• mies Mikkelistä
        päin? kirjoitti:

...olkoon se mies, joka ei kiimaista naista auta!

• LALLI

MÄHÄN MUUTEN LOPETA JUOMISEN.

• Lejox

Itse AA:laisena voin sanoa, ettei AA:ssa ole sen kiimaisempia naisia kuin muuallakaan, ei liioin miehiä. Samanlaisia ihmisiä on AA:ssa kuin missä tahansa yhteisössä.

Mene Helsingin Aleksanterinkadulle ruuhka aikaan. Näet siellä parhaimmillaan satoja ihmisiä kävelemässä. Näkemäsi on myös sama, kuin otanta AA:n jäsenistöstä. Meitä on siis AA:ssa aivan jokaisesta yhteiskuntaluokasta, siis aivan koko kirjo suomalaisista ihmisestä.

Lejox

• raitistunut AA:ssa

Jaa, se on kyseenalaista jos ei halua raitistua. Minäkin aikoinani menin ja raitistuin.
      Olin ateisti sinne mennessäni ja olen ateisti edelleenkin.
      Ei tullut Jehovan todistajaa eikä himosaunojaa.
      Tuli vain yksi raitistunut yhteiskuntakelpoinen heppu.
      Ja uskallan edelleenkin mennä sinne viikottain.
      Enkä tarvitse vitamiinejakaan enempää kuin normaalisapuskassa saan.
      P.S. Mulla on aika iso pää vaikken olekkaan hevonen!

• Systeri

Olipa hauska kirjoitus, kiitos!:) Minua on naurattanut se, että molemmissa järjestöissä käytetään ilmausta "olla kentällä". Kun AA-lainen on kentällä, kaverit ovat huolissaan. Kun jehovalainen on kentällä, seurakuntalaiset hurraavat. Niin että ihan eri puljuja nämä ovat. :D

• lähes jumala

Jehova on pieni tekijä AA:han verrattuna. Jopa pieni aalaisten porukka (ryhmä) on jumala. Jos haluat olla edes pikkujumala, niin liity ihmeessä mukaan. Muista eli ei-jumalista käytetään nimitystä normaalit.
      Mutta kun AA:ssakin on erilaisia porukoita, niin katso tarkasti, että liityt sellaiseen, missä toisen perustajan, suuruudenhullun, mielisairaan, seksiaddikti-narkomaani Bill Wilsonin kirjoitukset ovat arvossa arvaamattomassa.

• AA-epäilijä

Mutta sieltä ei uskalla irrottautua,manipuloivat
      ihmisen täysin omaan mantraansa,ei hyvä!
      Ehkä menis jollekin aivan puliukkotason naukkailijalle,mutta ei missään nimessä perheelliselle ja työssäkäyvälle!
      Suosittelen muitavaihtoehtoja,esim A-kilta!

• Ossi

Tervetuloa! Jos et vielä tuu,tuu sitten kun siltä tuntuu. AA.ssa on helppo raitistua.

Sitte noi paska puheet voi jättää omaan arvoosa noita surkeita paskahousuja jotka näkevät salaliittoja joka puolella, niin niitä kyllä riittää.

• Entinen juomari

Voihan sitä ensin soittaa AA:n auttavaan puhelimeen jos ihmisiä pelkää.AA ei ole sidoksissa mihinkään järjestöön eli täysin itsenäinen ja omavarainen yhteisö.Ennakkoluulojen voittaminen on
      yleensä pahinta raitistumisessa.Ensiksi tarvitaan
      HALU raitistua sen jälkeen kaikki on niin helppoa....Hanki tietoa luulojen sijaan.
      TERVETULOA RAITTIDEN AA LAISTEN JOUKKOON !

• avun saannut

Jos sulla on alkohooliongelma, meinaan että alkohooli eli viina kuljettaa sinua etkä sinä viinaa, elikä olet riippuvainen. Ite aloin juomaan 14-vuotiaana,aine sopi mulle kuin nyrkki silmään, mutta en osannut kuvitellakaan että minusta tulisi juoppo, join kaiken työt, perheen,
      kaikki ihmissuhteet, kävin kaikennäköiset hoitolaitokset linnat hullujenhuoneet, katkot, , hengelliset hoitokodit, Aa-ta yritin useasti, kunnes 1992 tapahtui ihme Aa-kelpasi, ei ollut enää muita vaihtoehtoja olin löytänyt pohjani, en halunnut kuolla juoppona. Aa ei vaadi ketään uskomaan millään lailla tai minkäänlaiseen Jumalaan, jokaisen uskoa, tai suhtautumista uskonasioihin, jokaista kunnioitetaan semmoisenaan kun on. Ainoa pääsyvaatimus on halu lopettaa juominen. Yhtenä päivänä eräs vielä juova kysyi minulta että miten joku voi nimitellä itseään alkoholistiks kun on ollut 20 vuotta juomatta, sanoin että eihän se paljonkaa auta sinun alkohooliongelmaa jos sä pohdit sitä, vaan kannattaa pohtia omaa alkoholismiaan, koska tämä on tosiaankin niin henkilökohtainen asia ettei tätä voi ulkopuolinen tehdä kenenkään puolesta. toivon näkeväni sinut Aa:ssa, mutta se ei vielä auta sinun on itse tehtävä ratkaisu, haluutko apua, vaan jatkatko itsepäisesti taisteluasi viinaa vastaan joka on kuolemantuomittu yritys. Tervetuloa.

• Roi Lare

Kokeile ennakkoluulottomasti, se ei maksa eikä velvoita yhtään mitään. Elikkä tutustu rauhassa ja käy erissä AA-ryhmissä (kokeile vaikka 3 kuukautta onko siitä mitään hyötyä mutta älä ota yhtää ryyppyä kolmen kuukauden aikana ja käy ryhmissä säänöllisesti vaikka joka päivä) Minä toimin näin ja Raitustumisen halu voitti Juomisen halun olen ollut 19v Raittiina Raitistuin 35 vuotiaana käyn edelleen AA-ryhmissä säänöllisesti.Voin suositella jolla viina meinaa viedä kuin pässiä narusta

• oikea suunta

Tere Nextlibra

Et kai voi sitten muuta tehdä kuin jatkaa ryyppäämistä niin kauan sisuskalut (ja pää kestää). Hyvä keino ottaa selvää onko AA mahdollisesti jokin uskovaisten hihhuleiden tai ufoukkojen salaseura on käydä tutustumassa esim. osallistumalla AA-kokoukseen (tietoja kokouksista saa esim. AA:n auttavasta puhelimesta, nettisivuilta, hoitolaitoksista, kavereilta yms.). Tietenkin jos haluaa jatkaa ryyppäämistä kannattaa AA porukoita varoa, koska siellä saattaa ongelma poistua ja elämä kääntyä parempaan suuntaan. Vaarana on tietenkin se, että joutuu jättämään tolkuttoman juopottelun ja kaikki vaikeudet ja ongelmat mitä juomisesta aiheutuu

• et ole uskaltanut

raittiita naisia edes jututtaa. Huumorintajusi on huonompi kuin minulla, ja oikea kirjoitustapa on WC.

• vanha viesti

Mutta kai sinne uskaltaa, jopa ilman rohkaisuryyppyä.

• Makke.

heh, vai että uskontoako? ehei, itse en kuulu kirkkoon ja AA EI ole uskonnollinen järjestö. Sen 12 askeleen ohjelma on HENGELLINEN, ei uskonnollinen. Siinä on iso ero. Hengellisyys tarkoittaa sitä että ihminen saavuttaa itsetutkistelun ja ohjelman noudattamisen avulla mielen tyyneyden kestää arkea päivä kerrallaan ilman alkoholin apua. AA:ssa on ateisteja, uskovaisia, buddhalaisia, kaikkia ihmisiä kaiksita yhteiskuntaluokista. Ainoa tavoite pysyä päivä kerrallaan raittiina.

Unohda pelkosi! Tervetuloa!

Itse pelastuin varmalta kuolemalta aa:n avulla, mikään muu taho tai voima ei olisi voinut auttaa minua. Sen verran kova kunkku oli se Kuningas Alkoholi.

• leppiskerttuli

:) Viesti on vanha mutta kerron oman mielipiteeni, Aa-ssa saat olla juuri sitä mitä olet,yhteiskuntaluokkaan, uskonnoliseen, vakaumukseesi katsomatta, olet siellä persoona, yksilö, ainutlaatuinen mutta alkoholistina, yhteisön jäsen, jos tahdot.Korkeimmasta voimasta puhutaan siksi ettei se ole sitoutunut mihinkään uskonnoliseen liikkeeseen tai lahkoon, jokainen käsittää Korkeimman sellaisena kun tahtoo...Menemällä saatat saavuttaa raittiuden ja uuden elämän , ilman holia, nuo kertomasi pelot ovat valheen verkkoa joka estää sinua, unohda ne ja mene , ellet ole jo mennytkin :)

• Tosi on näin.

Oma ja pitkä kokemus AA:sta. raitistuin AA:n kautta, se on totuus. Muutoin kokemukseni poikkeaa kertomuksestasi. AA:ssa on fundamentalisteja, fanaatikkoja, ja ihan "normi" tavalla ajattelevia. Kokenut olen lähes tilanteita joissa tapellaan, ja tämä on tosi. Fundalismin ja fanaattisuuden omaavien kanssa ei voi olla eri mieltä asioista "normi" tavalla ajatteleva. Tulee yhteentörmäys, seurauksena halveksintaa, vähättelyä, joutuu taka-alalle jne. Alkoholstit ovat yleensä erittäin voimakastahtoisia ihmisiä. Ylpeitä myöntämään olevansa väärässä asioista joita esille tuovat. Tässä piilee juuri se pointti. Loput alkohoistit ovat heidän myötäeläjiään. Myötäeläjät säilyttävät raittiuden juuri noiden voimakkaiden persoonien vaikutuksella. Kerron tämän kokemuksen 20-raitiin vuoden kokemuksella. Tämä totuus on valjenut kohdallani.

• Alkkoholisti

Oma riskinsä siinä on. Viina voi ruveta maistumaan erilaiselta tai kadottaa kokonaan makunsa.

• Titi Tyy

Luin koko ketjun läpi. Taas oli todettava, että verrattomia kynäniekkoja keskuudessamme loistaa.! Kiitos teille, verbaalivirtuoosit! Kylmaar viinapirun vierellä huumorinkukkaakin on viljeltävä ja hoidettava, eivät tosikot pitkään raittiina keiku.

Oli todettava sekin taas, että ihmeen sitkeästi AA:ta mollataan, vähätellään ja vääristellään. Sepä enimmäkseen johtunee siitä, että näillä keinoin juoppovauva vain roikkuu putelinsa kyljessä. Ei rohkene irrottaa, vieroittaa itseään.

AA.ssa olen tavannut ihan saman jengin kuin muinoin ryyppyporukoissani. Ihan just saman porukan. Paitsi että ovat uskaltaneet jättää juomisensa SIKSI, jos siitä tuli ylipääsemättömiä ongelmia. Nähdään?

• Pienipäinen

Minun ryyppyporukassani ei ollut läheskään niin hulluja, kun mitä pahimmillaan olen AA:ssa nähnyt, mutta aina kun näen meikäläisiä, tunnen lämmintä ystävyyttä. Jopa niitä hulluimpia kusipäitä on mukava nähdä - niitä raittiita.

Vielä enemmän siellä on hiton mukavia, myötäeläviä ja lämpimiä ihmisiä.

• Uskaltanut

Uskaltaa. Sinne uskaltaa mennä, jos kerran ryyppyseuraankin on uskaltanut mennä. Ihan samaa joukkoa!

• 13weoufygh3uo

Jotta tulisi AA-palaverissa hyväksytyksi pitaa sanoa heti alkuun "Olen Pekka,
      alkoholisti".

Jos sanoo pelkän nimensä niin ei ole hyväksytty ja kannattaa unohtaa koko juttu.

• Aa-aa-lainen

Älä valehtele. Siellä on ollut kavereita, jotka sanovat VAIN oman nimensä. Siksi, kun ovat tulleet miettimään omaa viinan käytttöään
      .
      Eikä heitä ole syrjitty, päinvastoin. Rehellisyys on kaiken a ja o, sen totisesti viinasta selvinneet ovat tulleet huomaamaan, ihan oman kantapään kautta. Ei pidä teeskennellä alkoholistia, jos ei ITSE itseään sellaiseksi tunnista.

• Ryhmäkuri & perinne

"Siellä on ollut kavereita, jotka sanovat VAIN oman nimensä. Siksi, kun ovat tulleet miettimään omaa viinan käytttöään.
        Eikä heitä ole syrjitty, päinvastoin."

Tuo suvaitaan kerran tai kaksi, jonka jälkeen joku "auktoriteetti" pitää "isällisen" puhuttelun siitä mikä on hyväksi ryhmän yhteenkuuluvaisuuden kannalta, noin niiku pitemmän päälle. :)

• Päivä kerrallaan!

Alkoholismi on synnynnäinen ja parantumaton sairaus.

Siitä toipumiseen auttaa usko korkeimpaan voimaan, jumalaan. Sekä käynti kerholla, koko loppuikänsä, päivä kerrallaan.

Mikä parasta, kerholta onkin sitten erikiva lähteä kokouksen jälkeen virkistävälle ohrapirtelölle, esson paariin, samanhenkisessä kerholais-seurassa!

http://www.youtube.com/watch?v=RdEZLfueE5k

• Ihmetystä herätti...

Käykö AA:ssa kaikenikäisiä ihmisiä vai onko siellä niin sanotusti "varttuneempaa väkeä"? Itse kerran soitin AA-puhelimeen ja kyselin yleisesti ryhmistä, mutta sain vastaukseksi, että "täällä on hieman iäkkäämpää ja kokeneempaa sakkia".

En nyt itsekään enää mikään ihan nuorukainen ole, vaan tällä hetkellä 35-vuotias. Onko AA:ssa eri istuntoja siis eri ikäisille vai voiko mihin tahansa tapaamiseen mennä?

• t. voipytty (oikea)

35 vuotta on aika keskimääräinen ikä aloittaa raittiina eläminen. Tosin nuorimmat mukaan lähteneet on vain vähän yli parikymppisiä. Isoilla paikkakunnilla kun on paljon ryhmiä, muodostuu ihan luonnollisesti palavereja, joissa nuoremmat ovat enemmistönä, toisia taas, missä pitkään raittiina olleet käyvät.

Olet tervetullut mihin tahansa palaveriin. Kerrot vaan ennen palaverin alkua vetäjälle tai lähellä istuvalle, että et ole koskaan ennen käynyt. Useimmissa suomalaisissa ryhmissä on kiertävä puheenvuoro, siis ei mitään toisten puheiden joukkoon huutamisia. Puhua ei oo pakko.
        Toivotan rohkeutta ottaa ensimmäinen askel. Helpottaa, kun pääsee omiensa joukkoon.

• Totuuden siemen

"En nyt itsekään enää mikään ihan nuorukainen ole, vaan tällä hetkellä 35-vuotias."

Ne jotka kehuvat olleensa 30-40 vuotta raittiina AA:n avulla ovat lopettaneet juopottelun yleensä reilusti alle 3-kymppisinä.
      Se tietenkin panee epäilyttämään, että onko noin nuorena alkoholismi edes kehittynyt niin pitkälle, jotta sitä voisi vaikeaksi riippuvuudeksi sanoa. Kyse taitaa olla ennemminkin AA:laisten itsensä vähättelmistä suurkuluttajista, ei alkoholisteista. :)

• Alkkoholisti

Ainoa vaatimus jäsenyydelle on halu lopettaa juominen. Ei siis tarvitse olla alkoholisti päästäkseen AA:n n kokouksiin. Riittää että haluaa lopettaa vaikka vähäisenkin juomisen.j

• Antti JKL

minulle ainakaan tällä uudella paikkakunnalla nuo ryhmäpalaverit ei sovi, niin olen jättäytynyt pois. alkoi häiritsemään ryhmittyminen ryhmässä, siis vanhat tutut jorisee keskenään ja uudet saavat olla omissa oloissaan syrjään jääneenä. yritin, saada kerran juttua aikaan vieruskaverin kanssa, niin omassa puheenvuorossa kertoilee, että miten on häiritsevää, kun joku tulee puhumaan ennen palaveria. oma puheenvuoro(tai paremminkin hoitovuoro) tulee, niin yritän kertoa niin hyvin itsestäni ja asioista jotka sillä hetkellä painaa mieltäni, kuin osaan. huomaan, että suuri osa alkoholisteista lähtee pois, niin ei tunnu hyvältä. Olen ollut jo vuosia raittiina.

• Pakkopulla

"huomaan, että suuri osa alkoholisteista lähtee pois,"

Tottahan se on, ettei kukaan oikeasti jaksa kuunnella samoja tylsiä tarinoita kerta toisensa jälkeen. Tärkeämpää on käydä näyttäytymässä ja kiittämässä raittiista päivästä. :D

• Antti JKL
        Pakkopulla kirjoitti:

Tottahan se on, ettei kukaan oikeasti jaksa kuunnella samoja tylsiä tarinoita kerta toisensa jälkeen. Tärkeämpää on käydä näyttäytymässä ja kiittämässä raittiista päivästä. :D

samoja vanhoja tarinoita voi käydä kertoilemassa ihan jossain muualla. Ei toimi sillä tavalla, että käy vaan näyttäytymässä ja kiittämässä raittiista päivästä. jokainen päivä on erilainen ja on aina päivää rikkaampi, kun saa elää raittiina elämää eteenpäin, jossa tulee uusia kokemuksia joita voi jakaa alkoholistien kanssa. AA ohjelmaa voi soveltaa joka päivä.

• uskaltanut
        Pakkopulla kirjoitti:

Voihan palaverissa kertoa aina siitä miten on toiminut käsiteltävän askelen ehdottamalla tavalla. Perinteiden käsitteleminen on tärkeää. Mutta jokainen saa kertoasenverran minkä osaa.

• Antti JKL

tottakai voi ja on hyväkin, kun pysyy ohjelmassa kun on oma hoitokerta tai suunvuoro, että miten on soveltanut elämäänsä ohjelmaa.

• Kiitos AA

Tervetuloa AA:han. Ainoa jäseneksi pääsyn vaatimus on oma halu lopettaa juominen.
      Minulla hävisi elämästä alkoholin himo,kurjuus ja yksinäisyys.
      Tilalle sain tyyneyttä ja mielenrauhan tälle päivälle.

Eiliselle en voi mitään ja huomisesta en tiedä.

Jos saisin elää elämäni uudelleen--->en olisi ottanut ensimmäistä ryyppyä.

Kiitos AA:lle "kaikesta".

• Kiitos AA

Tutustu näihin:
      1. Onko sinulla todella juomisongelma?
      2. Tiedätkö sinä juomisen ongelmaksi?
      3. Haluatko tehdä jotakin juomisellesi?
      4. Haluaisitko apua?
      5. Vastaus on AA.

Minua ei mikään muu olisi pitänyt tänään raittiina,oli helppo ottaa,aina oli selitys juomiselle olemassa.
      Kaverien mukaan,saunan päälle,ennen saunaa,yksi vielä-ei oikeen tunnu missään,juhlitaan,pidetään hauskaa,no ku muutkin-ni minäkin,uusi auto,sisko sai pojan,lapsen syntymä,koulun päättäjäiset,harjakaiset,kuolema,pelottaa,vituttaa,ei oo rahaa,on rahaa,no ku meni perseelleen,akka jätti,ukko petti,ei oo töitä,sain työpaikan etc.etc.etc.

Kuulostiko tutulta?

Minä en ota "tänään",tuntuu miltä tuntuu.

Nöyränä Kiitän AA:ta kaikesta.KIITOS.

P.S. Et tarvitse kuin ennakkoluulotonta mieltä eli tervetuloa palaveriin.

• aika rientää, vuodet

Ootkos vielä palstalla?

• ovimikkomatto

Sen tietää vasta ovella. Jos uskallat, avaa ovi, jos et uskalla, älä avaa.

• Anonyymi

Trolli

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      91
      7545
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      37
      4017
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      46
      3546
    4. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      2931
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      2692
    6. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      45
      2522
    7. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      132
      2441
    8. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      21
      2404
    9. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      29
      2369
    10. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      25
      2115
    Aihe