tietotekniikkka

merenneito

pääsin jkl:n yliopistoon lukeen tietotekniikkaa.. millasta opiskelu on? entä työmarkkinat? palkat? mitä sivuaineena?

5

777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alalla 15 v

1) Opiskelu on hyvin teoreettista
      2) Tyopaikkoja ei ole, ellet lue sivuaineena biologiaa ja rupea bioinformaatikoksi
      3) Palkat...tyottomyyskorvaus, bioinformaatikkokin kotimaassa tyoton, ulkomailla 45 000 EUR per vuosi puhtaana. Tutkinnolla et paase mihinkaan, tyokokemusta pitaa olla.

• 4. vuosi menossa

- Todella tylsää teoriaa, jolla oikeasti ei tee mitään elämässä.

- Kursseja voit suorittaa paljon, mutta mitään konkreettista et opi tekemään.

- Muutaman vuoden kuluttua huomaat, että kandi on kasassa, mutta käytännössä et osaa tehdä mitään. (Paitsi jos harrastuksena itse opiskelit vaikka ohjelmointia tai jotain, koulussa opit vain alkeet, et muuta)

- Huomaat että peruskoululaiset osaavat enemmän ja ohjelmoivat paremmin kuin sinä.

- Koulutusta vastaa työtä ei ole.

- Koulukavereista parin vuoden kuluttua häviää jonnekin yli 60%

- Kolmannen vuoden jälkeen, luennoilla käy hyvä jos pari tyttöä.

- Et edelleenkään tiedä mitä sinusta isona tulee.

• vai tietojenkäsittelytiede

Kummasta nyt puhuittekaan?

• =))

ny puhuttiin ihan oikeesta tietotekniikasta... ei mistää tietojenkäsittelystä eikä tietojenkäsittelytieteestä...

• assss

ohjelmointia ja osaat hyvin käyttää pc:tä?
      Ainakin Helsingin yliopistossa tuntuu olevan lähes pakollista, että osaat paljon jo ennen opiskelemaan menoa. Minulla on yksi vanhempi kaveri, minun ikäiseni, pitälti yli 40 v ja aika hankalaa tuntuu olevan. Hän ei oikein meinaa ymmärtää ohjelmointia ja ei taida asia oikein kiinnostakaan.
      Voi olla että into ei riitä jos et ole harrastanut jo nyt mielenkiinnosta pc:llä leikkimistä vähän pidemmälle kuin keskivertonuoret.
      Olen itse atk-suunnittelija enkä kyllä itse enää opiskelisi siltä pohjalta kuin sinä: Pääsin opiskelemaan... Katso tarkasti työtilanne!
      Ohjelmointia yms. pyritään teettämään halpamaissa, Latviassa, Kiinassa, Intiassa.
      Milloinka tämä ala on täynnä?
      Koita nyt ainakin tehdä ohjelmointitöitä kesäisin, käytännön osaaminen on hyvin tärkeää. Itse sain töitä v. -81 lopulla kun ajat olivat vielä hyvät.
      Alassa on nykyään pahaa myös se, että kukaan ei halua palkata 40 v täyttänyttä kodaria (minä olen 49 vuotias) ja 50 v on jo täysi kuolemantuomio, ammatillisesti. Yritä etsiä jokin muu koulutus, jossa on varmasti töitä ja jossa ei esiinny ikärasismia. Lisäksi olisi työn oltava sellaista että sitä ei voi korvata ulkomaisella tuonnilla.
      Hyvä suomenkielentaito olisi myös hyvä olla vaatimuksena. Samoin olisi hyvä olla työn suorittamiseksi kelpoisuusvaatimukset niin että mikä tahansa rappari ei korvaa sinun töitäsi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4198
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3183
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2340
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1358
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      939
    6. 134
      921
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      894
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      832
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      776
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      770
    Aihe