Pakko tulla tännekin paltalle tuulettamaan. Posti toi kirjeen ylennyksestä korpraalista alikersantiksi. Taustalla lienee tämän syksyn kertausharjoitukset, edellinenkin ylennys tuli kertaamisen jälkeen. Intistä aikanaan 17 v. sitten kotiuduin jääkärinä.
Täytyy myöntää, että olen onnesta soikeana. Ehkä erityisesti siksi, että en ollut koskaan ajatellut tällaista ylennysmahdollisuutta käytännössä olevankaan. Kun avasi sotilaspiirin kirjettä, odotin sieltä löytyvän jonkin mielipidetiedustelun kertausharjoituksesta.
Mikähän meikäläisen SA-sijoitus nyt on? Ehkä joku siviiliasemaan perustuva erikoishomma, ei minulla ainakaan ryhmänjohtajan tehtäviin entisessä paikassa mitään tietoja ja taitoja ole.
Ylennykset 6.12.2005
12
2754
Vastaukset
- SkoM/LääkM
Niin...ite olin 8 vuotta sitten kertaamassa,
10 päivää, joista oltiin koko aika Vuosangan
metsissä...
Jääkärihän tässä ollaan edelleen, vaikka olin
varma, että kertaamisen johdosta olis saanut
ne "korpsantin" natsat.
Siitä huolimatta kertaamisesta jäi itelle hyvä
fiilis ja uutta kutsua oon odotellutkin tässä
vuosien varrella.... - Resalik
En hyväksy sitä, että johtajakouluttamaton henkilö voidaan ylentää korpraalia ylemmäksi. Onneksi alikersantti on ylin, mihin voivat yltää.
Mutta jotenkihan poikia on palkittava, kun jaksavat vaivautua paikalle ja ylennys on edullinen tapa.MAsenna toisten mieliä
Ei niistä ehkä kasarmi johtajiksi ole, mutta tuollalailla ylennetyt kaverit ovat yleensä tyyppejä jokta kykenee johtamaan partiota tai tilapäisesti koko ryhmää.
T. ResKers- Heko
Frederico kirjoitti:
MAsenna toisten mieliä
Ei niistä ehkä kasarmi johtajiksi ole, mutta tuollalailla ylennetyt kaverit ovat yleensä tyyppejä jokta kykenee johtamaan partiota tai tilapäisesti koko ryhmää.
T. ResKersTäytyy muistaa se, ettei ne jämät tee johtajaa. Kyllä aliupseerikoulun ja rukin käyneistäkin löytyy säälittäviä tapauksia.
- alkuperäinen res. alik
Heko kirjoitti:
Täytyy muistaa se, ettei ne jämät tee johtajaa. Kyllä aliupseerikoulun ja rukin käyneistäkin löytyy säälittäviä tapauksia.
No, tuskinpa meikälaisestä tällä ylennyksellä on kovin suuri johtaja tullut. Tuskin edes sitä partiota johdan, enemmän kyllä veikkaan SA-sijoitukseksi jotain paperin pyöritystä siviilityön pohjalta.
- ylentää?
alkuperäinen res. alik kirjoitti:
No, tuskinpa meikälaisestä tällä ylennyksellä on kovin suuri johtaja tullut. Tuskin edes sitä partiota johdan, enemmän kyllä veikkaan SA-sijoitukseksi jotain paperin pyöritystä siviilityön pohjalta.
No mikä se sun siviilityö oikein on?
- res.alik.
Lehdestä luin kans että ylennys tuli,mutta mitään postia siitä ei kyllä ole tullut.Tuleeko yleensä?
- alkuper. res alik
Tuli postissa oikein semmoinen hieno "kunniakirja". Ehkä on sotilasläänikohtaista, miten ilmoittavat.
Noihin aikaisempiin: minulla ei ole mitään tietoa, miksi minut ylennettiin eikä myöskään mitään tietoa, mikä minun nykyinen SA-sijoitukseni on. Siviilikoulutuksen vaikutus nousi vaan ihan arvauksena mieleen, koska tähän astisessa sijoituspaikassani (KRH-tulenjohto) alikersantin tehtävät ovat sikäli aika erilliset, ettei miehistön jäsenillä ole niihin juuri mitään koulutusta. Mutta ehkä aikovat opettaa hommat minulle myöhemmin, en tiedä tosiaan yhtään. - unohtuisi
alkuper. res alik kirjoitti:
Tuli postissa oikein semmoinen hieno "kunniakirja". Ehkä on sotilasläänikohtaista, miten ilmoittavat.
Noihin aikaisempiin: minulla ei ole mitään tietoa, miksi minut ylennettiin eikä myöskään mitään tietoa, mikä minun nykyinen SA-sijoitukseni on. Siviilikoulutuksen vaikutus nousi vaan ihan arvauksena mieleen, koska tähän astisessa sijoituspaikassani (KRH-tulenjohto) alikersantin tehtävät ovat sikäli aika erilliset, ettei miehistön jäsenillä ole niihin juuri mitään koulutusta. Mutta ehkä aikovat opettaa hommat minulle myöhemmin, en tiedä tosiaan yhtään.Sinusta tuli vararyhmyri eli miehistössä olet edelleen. Turha odottaa mitään sen hienompaa hommaa. Onnittelut joka tapauksessa. Mukavaa, että otat asiasta noin suuren ilon irti.
- Väinö
Lähdin aikoinaan varusmiespalveluksesta alikersanttina ja muutama vuosi sitten vein reservinkieltäyjän paperit esikuntaan. Täytyy myöntää, että olo helpottui huomattavasti, kun ei tarvitse jännittää mahdollisiin kertauksiin menoa. Itse henkilökohtaisesti vitut välitän koko natsoista.
- korpr
Onnea! Itsekin kävin tuossa intin jälkeen kertaamassa ja sain ne korpin natsat, jotka tosin olisivat mulle kuuluneet jo palvelusajan aikana, mutta muutamat tyypit osasivat imeä johtajien kyrpiä paremmin ku mä ja ne ylennettiin silloin, vaikka vemppasivat yli puolet leireistä..toisaalta vempan aikanahan sitä on hyvä ottaa luteilta poskeen jne. Itse olin tulenjohdossa, ja ties vaikka joskus saiski ne alikinki natsat..ei se alikin homma ainakaa tjptr:ssä oo vaikeeta. Kyllä kaikki osaa kässärikehää käyttää ja kattoa kartalta koordinaatteja ja käskyttää solttuja. On sitä nimittäin niitten alikkiinki menevien joukossa sellasia urpoja, että iha pelotti intin aikana etteivät vaan satuta itteään neroudellaan..heh. Mut cheers kaikille ylennykset saaneille!
- miksi?
Kotiuduin intistä alikessuna. En ole ryhmän -enkä minkään muunkaan johtaja sijoitukseltani. Tehtäväni on sellainen että mukana seuraa au:n koulutus. Johtajan hommia toki tein aukissa. Kävin kertaamassa ja ylenin kessuksi. Tarkistin sijoituksen ja se on edelleen sama. Miksikähän minut edes ylennettiin kun tehtävään ei kuulu johtamista? Nähtäväksi jää vieläkö ylikessuksi pääsen samoilla hommilla. Ei siinä mitään, onhan ne jämät ihan kivoja:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882