Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ylennykset 6.12.2005

res. alik

Pakko tulla tännekin paltalle tuulettamaan. Posti toi kirjeen ylennyksestä korpraalista alikersantiksi. Taustalla lienee tämän syksyn kertausharjoitukset, edellinenkin ylennys tuli kertaamisen jälkeen. Intistä aikanaan 17 v. sitten kotiuduin jääkärinä.

Täytyy myöntää, että olen onnesta soikeana. Ehkä erityisesti siksi, että en ollut koskaan ajatellut tällaista ylennysmahdollisuutta käytännössä olevankaan. Kun avasi sotilaspiirin kirjettä, odotin sieltä löytyvän jonkin mielipidetiedustelun kertausharjoituksesta.

Mikähän meikäläisen SA-sijoitus nyt on? Ehkä joku siviiliasemaan perustuva erikoishomma, ei minulla ainakaan ryhmänjohtajan tehtäviin entisessä paikassa mitään tietoja ja taitoja ole.

12

2662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SkoM/LääkM

      Niin...ite olin 8 vuotta sitten kertaamassa,
      10 päivää, joista oltiin koko aika Vuosangan
      metsissä...

      Jääkärihän tässä ollaan edelleen, vaikka olin
      varma, että kertaamisen johdosta olis saanut
      ne "korpsantin" natsat.

      Siitä huolimatta kertaamisesta jäi itelle hyvä
      fiilis ja uutta kutsua oon odotellutkin tässä
      vuosien varrella....

    • Resalik

      En hyväksy sitä, että johtajakouluttamaton henkilö voidaan ylentää korpraalia ylemmäksi. Onneksi alikersantti on ylin, mihin voivat yltää.

      Mutta jotenkihan poikia on palkittava, kun jaksavat vaivautua paikalle ja ylennys on edullinen tapa.

      • MAsenna toisten mieliä

        Ei niistä ehkä kasarmi johtajiksi ole, mutta tuollalailla ylennetyt kaverit ovat yleensä tyyppejä jokta kykenee johtamaan partiota tai tilapäisesti koko ryhmää.

        T. ResKers


      • Heko
        Frederico kirjoitti:

        MAsenna toisten mieliä

        Ei niistä ehkä kasarmi johtajiksi ole, mutta tuollalailla ylennetyt kaverit ovat yleensä tyyppejä jokta kykenee johtamaan partiota tai tilapäisesti koko ryhmää.

        T. ResKers

        Täytyy muistaa se, ettei ne jämät tee johtajaa. Kyllä aliupseerikoulun ja rukin käyneistäkin löytyy säälittäviä tapauksia.


      • alkuperäinen res. alik
        Heko kirjoitti:

        Täytyy muistaa se, ettei ne jämät tee johtajaa. Kyllä aliupseerikoulun ja rukin käyneistäkin löytyy säälittäviä tapauksia.

        No, tuskinpa meikälaisestä tällä ylennyksellä on kovin suuri johtaja tullut. Tuskin edes sitä partiota johdan, enemmän kyllä veikkaan SA-sijoitukseksi jotain paperin pyöritystä siviilityön pohjalta.


      • ylentää?
        alkuperäinen res. alik kirjoitti:

        No, tuskinpa meikälaisestä tällä ylennyksellä on kovin suuri johtaja tullut. Tuskin edes sitä partiota johdan, enemmän kyllä veikkaan SA-sijoitukseksi jotain paperin pyöritystä siviilityön pohjalta.

        No mikä se sun siviilityö oikein on?


    • res.alik.

      Lehdestä luin kans että ylennys tuli,mutta mitään postia siitä ei kyllä ole tullut.Tuleeko yleensä?

      • alkuper. res alik

        Tuli postissa oikein semmoinen hieno "kunniakirja". Ehkä on sotilasläänikohtaista, miten ilmoittavat.

        Noihin aikaisempiin: minulla ei ole mitään tietoa, miksi minut ylennettiin eikä myöskään mitään tietoa, mikä minun nykyinen SA-sijoitukseni on. Siviilikoulutuksen vaikutus nousi vaan ihan arvauksena mieleen, koska tähän astisessa sijoituspaikassani (KRH-tulenjohto) alikersantin tehtävät ovat sikäli aika erilliset, ettei miehistön jäsenillä ole niihin juuri mitään koulutusta. Mutta ehkä aikovat opettaa hommat minulle myöhemmin, en tiedä tosiaan yhtään.


      • unohtuisi
        alkuper. res alik kirjoitti:

        Tuli postissa oikein semmoinen hieno "kunniakirja". Ehkä on sotilasläänikohtaista, miten ilmoittavat.

        Noihin aikaisempiin: minulla ei ole mitään tietoa, miksi minut ylennettiin eikä myöskään mitään tietoa, mikä minun nykyinen SA-sijoitukseni on. Siviilikoulutuksen vaikutus nousi vaan ihan arvauksena mieleen, koska tähän astisessa sijoituspaikassani (KRH-tulenjohto) alikersantin tehtävät ovat sikäli aika erilliset, ettei miehistön jäsenillä ole niihin juuri mitään koulutusta. Mutta ehkä aikovat opettaa hommat minulle myöhemmin, en tiedä tosiaan yhtään.

        Sinusta tuli vararyhmyri eli miehistössä olet edelleen. Turha odottaa mitään sen hienompaa hommaa. Onnittelut joka tapauksessa. Mukavaa, että otat asiasta noin suuren ilon irti.


    • Väinö

      Lähdin aikoinaan varusmiespalveluksesta alikersanttina ja muutama vuosi sitten vein reservinkieltäyjän paperit esikuntaan. Täytyy myöntää, että olo helpottui huomattavasti, kun ei tarvitse jännittää mahdollisiin kertauksiin menoa. Itse henkilökohtaisesti vitut välitän koko natsoista.

    • korpr

      Onnea! Itsekin kävin tuossa intin jälkeen kertaamassa ja sain ne korpin natsat, jotka tosin olisivat mulle kuuluneet jo palvelusajan aikana, mutta muutamat tyypit osasivat imeä johtajien kyrpiä paremmin ku mä ja ne ylennettiin silloin, vaikka vemppasivat yli puolet leireistä..toisaalta vempan aikanahan sitä on hyvä ottaa luteilta poskeen jne. Itse olin tulenjohdossa, ja ties vaikka joskus saiski ne alikinki natsat..ei se alikin homma ainakaa tjptr:ssä oo vaikeeta. Kyllä kaikki osaa kässärikehää käyttää ja kattoa kartalta koordinaatteja ja käskyttää solttuja. On sitä nimittäin niitten alikkiinki menevien joukossa sellasia urpoja, että iha pelotti intin aikana etteivät vaan satuta itteään neroudellaan..heh. Mut cheers kaikille ylennykset saaneille!

      • miksi?

        Kotiuduin intistä alikessuna. En ole ryhmän -enkä minkään muunkaan johtaja sijoitukseltani. Tehtäväni on sellainen että mukana seuraa au:n koulutus. Johtajan hommia toki tein aukissa. Kävin kertaamassa ja ylenin kessuksi. Tarkistin sijoituksen ja se on edelleen sama. Miksikähän minut edes ylennettiin kun tehtävään ei kuulu johtamista? Nähtäväksi jää vieläkö ylikessuksi pääsen samoilla hommilla. Ei siinä mitään, onhan ne jämät ihan kivoja:)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe