väsyttääkö muita?

hoh hoijaa

olen pitkään miettinyt syytä jatkuvalle väsymykselleni.voiko tupakointi olla tähän syynä. väsyttää vaikka nukun hyvin eikä ole masennusta tms. minulle on määrätty kaikenmaailman vitamiineja kyllä helpotukseksi.kuinka nopeasti lopettamisen jälkeen olo kohenee? viikon olen muutaman kerran ollut ilman muttei se vielä auta.2-3viikkoa?

4

7001

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • väsyttää

"voiko tupakointi olla tähän syynä"

Todennäköisesti on. Tupakointi rasittaa elimistöä ja kuten tiedetään, rasitus aiheuttaa väsymystä.

Toinen ja vielä merkitsevämpi seikka on uniapnea, jota tupakointi tuntuvasti edistää. Se voi tulla nuorille ja laihoillekin ihmisille, kunhan he vain tupakoivat.

Uniapneaa ei itse huomaa nukkumisen aikana. Sen huomaa vain päiväväsymyksenä.

Lopeta tupakointi nyt ja odota kuusi kuukautta. Sen jälkeen pitäisi olosi olla parempi. Jos väsymys jatkuu, ota yhteyttä lääkäriin. Sinulle voidaan tehdä nukkumiskoe, jossa selvitetään, onko uniapneaa. Tupakoitsijana tuonne on turha mennä, kun henki kuitenkin kulkee niin huonosti.

Jos jatkat tupakointia, harkitse päiväunien nukkumista yöunia lyhentämättä.

• väsyttää ja vie

energisyyden,keskittymiskykyä ja tekee ponnettomaksi muutenkin vireystasoa. Suosittelu:kokeilepa lakkoa,huomaat 2-4 vrk:n jölkeen kuinka energisyys ja näkökin paranee,ja se on vasta alkua : )

• Anonyymi

Mä oon miettinyt ihan samaa ja siksi löysin tänne. Eli alusta asti olen huomannut kyllä ettei tupakan jälkeen pysty samoihin urheilusuorituksiin, mutta nyt kauan polttaneena tunnen välillä pientä kipua keuhkoissa ja polttaessa pitäisi usein päästä istumaan ja usein myös käyn pötkölleen röökaamisen jälkeen. Olen kokoajan väsynyt vaikka nukun kyllä pitkiä yöunia. Välillä joutunut olla puolipäivää ilman, kun röökit loppu niin en ole silloin väsynyt.. hermostunut kyllä, mutten väsynyt. Pistää miettimään olenko jo tupakalla aiheuttanut kehooni pysyvää tuhoa ja kuinka paljon. Väsymyksen on pakko johtua tupakoinnistani.

• Anonyymi

kun mä lopetin niin nukuin 12 H pv. kauhee väsymys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3415
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      104
      1720
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      212
      1333
    4. 73
      1323
    5. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      62
      1174
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      199
      1097
    7. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      52
      1039
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      991
    9. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      18
      863
    10. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      42
      847
    Aihe