olen pitkään miettinyt syytä jatkuvalle väsymykselleni.voiko tupakointi olla tähän syynä. väsyttää vaikka nukun hyvin eikä ole masennusta tms. minulle on määrätty kaikenmaailman vitamiineja kyllä helpotukseksi.kuinka nopeasti lopettamisen jälkeen olo kohenee? viikon olen muutaman kerran ollut ilman muttei se vielä auta.2-3viikkoa?
väsyttääkö muita?
4
6092
Vastaukset
- väsyttää
"voiko tupakointi olla tähän syynä"
Todennäköisesti on. Tupakointi rasittaa elimistöä ja kuten tiedetään, rasitus aiheuttaa väsymystä.
Toinen ja vielä merkitsevämpi seikka on uniapnea, jota tupakointi tuntuvasti edistää. Se voi tulla nuorille ja laihoillekin ihmisille, kunhan he vain tupakoivat.
Uniapneaa ei itse huomaa nukkumisen aikana. Sen huomaa vain päiväväsymyksenä.
Lopeta tupakointi nyt ja odota kuusi kuukautta. Sen jälkeen pitäisi olosi olla parempi. Jos väsymys jatkuu, ota yhteyttä lääkäriin. Sinulle voidaan tehdä nukkumiskoe, jossa selvitetään, onko uniapneaa. Tupakoitsijana tuonne on turha mennä, kun henki kuitenkin kulkee niin huonosti.
Jos jatkat tupakointia, harkitse päiväunien nukkumista yöunia lyhentämättä. - väsyttää ja vie
energisyyden,keskittymiskykyä ja tekee ponnettomaksi muutenkin vireystasoa. Suosittelu:kokeilepa lakkoa,huomaat 2-4 vrk:n jölkeen kuinka energisyys ja näkökin paranee,ja se on vasta alkua : )
- Anonyymi
Mä oon miettinyt ihan samaa ja siksi löysin tänne. Eli alusta asti olen huomannut kyllä ettei tupakan jälkeen pysty samoihin urheilusuorituksiin, mutta nyt kauan polttaneena tunnen välillä pientä kipua keuhkoissa ja polttaessa pitäisi usein päästä istumaan ja usein myös käyn pötkölleen röökaamisen jälkeen. Olen kokoajan väsynyt vaikka nukun kyllä pitkiä yöunia. Välillä joutunut olla puolipäivää ilman, kun röökit loppu niin en ole silloin väsynyt.. hermostunut kyllä, mutten väsynyt. Pistää miettimään olenko jo tupakalla aiheuttanut kehooni pysyvää tuhoa ja kuinka paljon. Väsymyksen on pakko johtua tupakoinnistani.
- Anonyymi
kun mä lopetin niin nukuin 12 H pv. kauhee väsymys.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä239149Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3811856Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset3371767- 941588
- 4111558
- 61345
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331120Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241086Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.521032- 36988