neuvoja/kokemuksia lopettaneilta

akka

Onko kellään siis kokemuksia lopettamisesta siten, että on lopettanut pääosin esim. perheenjäsenen toivomuksesta tai jonkun muun henkilön toivomuksesta. Tarkoitan sitä että itse olisi voinut vielä polttaa mutta toisen toivomuksesta lupautuu lopettamaan tupakanpolton. Onnistuuko, onnistuiko, onko yhtään motivaatiota vai tarviiko lopettamispäätös tulla polttajalta itseltään, että haluaa lopettaa myös itsensä takia eikä vaan muiden. meillä vähän niin ja näin sujunut tuo lopettamisen yrittäminen ja usko alkaa jo mennä. Ei kai se sitte onnistu koskaan jos ei sitä itse halua, tai ei ymmärrä olla huolissaan omasta terveydestä.

4

544

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NiceMouse

..ollut kohta vuoden verran - Zybanin avulla lopetin. Psyykkasin itseäni miettimällä mikä syöpälaji tuntuisi miltäkin :) Suusyöpä, kielisyöpä, kurkkusyöpä, keuhkosyöpä, ja miten niistä selviäisin..oikein realiteettiterapiaa. Aiempia yrityksiä lukuisia,mm. sisaren innostamana Tupakaton Toukokuu -kilpailuun osallistuin. Minä olin lakossa sen toukokuun, siskoni pari päivää..tuskin maltoin odottaa, että kilpailuaika loppuisi!!
      Aiempina kertoina käänsin jopa kannustukset kielteiseksi, ettenkö muka ole tarpeeksi hyvä ihminen, pitääkö vielä tupakointikin lopettaa.Kaikkea sitä yrittää, ettei tarvitsisi tupakasta luopua!Zybania kannattaa kokeilla,jos lääke kenelle sopii. Viisi viikkoa ja 33 vuoden sauhuttelu loppui!

• ilman

Minä lopetin 2 kk sitten zybanin avulla. Olin noin kolme vuotta kypsytelly ajatusta, sitten vittuunuin täysin tupakointiin ja sain sen pois. Toinen kerta oli yrittää, eka kerta lääkkeen kanssa. Ihmeen helppoa ollut...
      En jaksa uskoa että onnistuu jos ei motivaatiota. Tarvitset älyttömästi motivaatiota ja jotain minkä "takana" seisot.. Tulet vielä huomaamaan että yllättävän moni toivoo sinun epäonnistuvan, sekös auttaa = )

• lopettamisesta

Olen sitä mieltä, että oma motivaatio on kaikki, mitä tarvitaan. Sama juttu kuin laihduttamisen kanssa, luulisin.

• purkkaa..

Joskus vuosia sitten lopetin kun poikaystävä hoki sitä koko ajan. Halusin vain mieliksi lopettaa ja ihme kyllä laastareilla olin polttamatta kaksiviikkoa vaikka istuin baarissakin keskellä savumerta. Oma motivaatio oli kuitenkin nolla ja niinhän siinä sitte kävi että jätin laastarin pois ja tupakat uudelleen kehiin. Nyt olen lopettanut ihan omasta tahdosta ja olen baari sauhuttelija eli kun otan olutta tai jotain muuta silloin poltan. Tähän asti on sujunut hyvin. "lopettamisesta" on neljä kuukautta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1449
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      837
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe