Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tuliliskot ja millikset

titityy10

Toivottavasti edes vaivaudutte lukemaan näin pitkää murhetta...

Joops.. Mulla oli aluksi vain yksi akva.. Siellä oleskeli yksi tulilisko ja monni...

Ostin toisen tuliliskon, mutta vesi oli liian lämmintä, koska siinä on jääkaapin lamppu, joka lämmittää vettä.. ja liskot olivat vain juurakolla.

Sitten hommasin toisen akvan ja laitoin liskot sinne. Pian kun toisessa akvaariossa oli vain monni, niin hommasin 4 millistä 1 uros 3 naarasta. Niitä lisääntyi huimaa vauhtia joten laitoin urokset liskojen akvaan.....

NYKYAIKAA:

Tänään laitoin taas uusia koiraita jotka oli saanut värin niin liskojen akvaan, nyt niitä on siellä ainakin 15... aamulla oli 5... Nyt ne 5 jotka on ollu pian 3 kk liskojen akvassa alkoi näykkiä uusia kaloja, KAIKKI UROKSIA... Ja sitten liskot ovat ihan äimäkällä lyöty, säntäilee koko ajan paikasta toiseen, vaikkakin hitaasti.....

Mitä mä teen?

kiitos jo etukäteen.

9

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äitee......

      Tuliliskojen kanssa ei suositella muita eläimiä vain kotiloita samaan altaaseen. Homma voi toimia ja toimii, mutta ei ole silti suositeltavaa. Urokset tappelevat lajissa kuin lajissa keskenään. Ota millikset pois ja päätä pian mitä niille teet!

      • titi

        nii mutta ne pärjää kyllä, mutta kun liskot ei ole tottuneet kuin 5 kalaan... nyt illalla vein eläin liikkeeseen poikasia joten liskot on jo rauhoittunut... Mutta aluksi ne 5 vanhaa kalaa alko pitää pomotusjärjestöä ja alkoi näykkiä muita, ja sitten kun mun kaunein uros (Krhamerha) alkoi näykkiä uutta kalaa, niin Krhamerhaa tultiin muös näykkimään.. eli kaikki näykki melkein jonossa toisia... sitten välillä ne erehtyivät näykkimään liskoja, mutta niin ei enää ole, kun vein riidan aiheuttajan liikkeeseen (Mokusoon)

        Joo, oon idiootti kun keksin kaloille nimet, mutta erillaisuus on valttia..


    • patu

      http://www.matelijat.info/tulilisko/ .. lukases tuosta kaikki.

      Kuinka lämmintä paludaariosi vesi on liskoille?
      Vesi on taatusti liian viileätä Miljoonakaloille!
      Ei kaloja ja sammakkoeläimiä samaan akvaan!
      Minkä kokoinen akva ja suodatus?


      "Koiraat voivat elää kärsimättä keskenään ja onhan koiraissa katsomistakin naaraita enemmän– siitä pitävät huolen niiden pitkät, monenmuotoiset, värikkäät pyrstöt, jotka tosin välillä jo vaikeuttavat silminnähden uimistakin."
      .. http://www.varusteleka.fi/laura/kalat.php?nayta=40

      • titi

        Ensinnäkin akva on 60 l akvaario, ONKO ELÄIN RÄÄKKÄYSTÄ?

        SANOINHAN JO ETTÄ ASIA ON JO RAUHOITTUNUT!

        ja linkit on p.. sillä niissä ei ole mitään järkevää tietoa, ennenku mulla oli joku ihme sintti ja liikkeen mukaan sen ph arvo tulisi olla n. 6,5-7 ni se porskutteli siellä aluksi ihan tyytyväisesti, mutta pian se vain oli pohjalla vähän vain ui ja sitte ph oli 7 ni sinne se kupsahti, se oli vaivaiset viikko mulla!


        Ne ovat ihan järjettömiä kapineita........

        sitäpaitsi oon kysyny eläin lääkärin suosittelemasta akva liikkeestä, että voiko miljoonakaloja ja tuliliskoja pitää samassa akvassa, ne sano et voi! sillä niilläkin on taistelukala ja naaras tuliliskojen akvaariossa!!

        et mee itte kysymää jos et usko!

        Lil zoo ja oulussa!


      • patu
        titi kirjoitti:

        Ensinnäkin akva on 60 l akvaario, ONKO ELÄIN RÄÄKKÄYSTÄ?

        SANOINHAN JO ETTÄ ASIA ON JO RAUHOITTUNUT!

        ja linkit on p.. sillä niissä ei ole mitään järkevää tietoa, ennenku mulla oli joku ihme sintti ja liikkeen mukaan sen ph arvo tulisi olla n. 6,5-7 ni se porskutteli siellä aluksi ihan tyytyväisesti, mutta pian se vain oli pohjalla vähän vain ui ja sitte ph oli 7 ni sinne se kupsahti, se oli vaivaiset viikko mulla!


        Ne ovat ihan järjettömiä kapineita........

        sitäpaitsi oon kysyny eläin lääkärin suosittelemasta akva liikkeestä, että voiko miljoonakaloja ja tuliliskoja pitää samassa akvassa, ne sano et voi! sillä niilläkin on taistelukala ja naaras tuliliskojen akvaariossa!!

        et mee itte kysymää jos et usko!

        Lil zoo ja oulussa!

        Mut, have it your way then...


      • tuoki on
        titi kirjoitti:

        Ensinnäkin akva on 60 l akvaario, ONKO ELÄIN RÄÄKKÄYSTÄ?

        SANOINHAN JO ETTÄ ASIA ON JO RAUHOITTUNUT!

        ja linkit on p.. sillä niissä ei ole mitään järkevää tietoa, ennenku mulla oli joku ihme sintti ja liikkeen mukaan sen ph arvo tulisi olla n. 6,5-7 ni se porskutteli siellä aluksi ihan tyytyväisesti, mutta pian se vain oli pohjalla vähän vain ui ja sitte ph oli 7 ni sinne se kupsahti, se oli vaivaiset viikko mulla!


        Ne ovat ihan järjettömiä kapineita........

        sitäpaitsi oon kysyny eläin lääkärin suosittelemasta akva liikkeestä, että voiko miljoonakaloja ja tuliliskoja pitää samassa akvassa, ne sano et voi! sillä niilläkin on taistelukala ja naaras tuliliskojen akvaariossa!!

        et mee itte kysymää jos et usko!

        Lil zoo ja oulussa!

        Vai oikein eläinlääkäri suositellut lilzoota, varmaankin tuota kaupunginrajan takana olevaa, ei tätä Oulun joka on keskittynyt koiriin ja kissoihin. Kysäsepä siltä lääkäriltäs että heitetäänkö sairaat kalat elävältä roskiin, olen nähnyt omin silmin Oulun Lilzoossa näin tapahtuvan, käsittääkseni kala kuivalla maalla on eläinrääkkäystä. Miljoonakalat muutenkin vaativat aivan erilaista kuin pehmeän veden tulilisko. Lilzoosta en osta edes ruokaa kaloille, liskoille enkä linnuille.


      • käämit palaa
        tuoki on kirjoitti:

        Vai oikein eläinlääkäri suositellut lilzoota, varmaankin tuota kaupunginrajan takana olevaa, ei tätä Oulun joka on keskittynyt koiriin ja kissoihin. Kysäsepä siltä lääkäriltäs että heitetäänkö sairaat kalat elävältä roskiin, olen nähnyt omin silmin Oulun Lilzoossa näin tapahtuvan, käsittääkseni kala kuivalla maalla on eläinrääkkäystä. Miljoonakalat muutenkin vaativat aivan erilaista kuin pehmeän veden tulilisko. Lilzoosta en osta edes ruokaa kaloille, liskoille enkä linnuille.

        Terve...

        tää tulee luultavasti myöhässä vähän mutta kummiski.

        Kun hankkii eläimen oli se sitten kala, marsu tai tulilisko niin aina ostajalla on myös velvollisuus ottaa eläimen vaatimuksista selvää eikä rynnätä eläinkauppaan ostamaan eläintä ja tulla kyselemään tänne, että mikä sillä eläimellä on kun ei ole viitsinyt ottaa selvää eläimen vaatimuksista? Nyt on pakko mennä alkaa ärsyttämään kauheesti!!!!!


      • Sappikiehuu
        titi kirjoitti:

        Ensinnäkin akva on 60 l akvaario, ONKO ELÄIN RÄÄKKÄYSTÄ?

        SANOINHAN JO ETTÄ ASIA ON JO RAUHOITTUNUT!

        ja linkit on p.. sillä niissä ei ole mitään järkevää tietoa, ennenku mulla oli joku ihme sintti ja liikkeen mukaan sen ph arvo tulisi olla n. 6,5-7 ni se porskutteli siellä aluksi ihan tyytyväisesti, mutta pian se vain oli pohjalla vähän vain ui ja sitte ph oli 7 ni sinne se kupsahti, se oli vaivaiset viikko mulla!


        Ne ovat ihan järjettömiä kapineita........

        sitäpaitsi oon kysyny eläin lääkärin suosittelemasta akva liikkeestä, että voiko miljoonakaloja ja tuliliskoja pitää samassa akvassa, ne sano et voi! sillä niilläkin on taistelukala ja naaras tuliliskojen akvaariossa!!

        et mee itte kysymää jos et usko!

        Lil zoo ja oulussa!

        Tästä on jo aikaa mut itse pyydät apua ja sit raivoot avun antajalle. Kalat tulareiden kanssa voi toimia, mut .. miljoonakalat vaatii noin 26 astetta ja tularit 20 atet ... ei käy !! muutenki kovan veden ksloi ja koiraita viel .... ei ihme et kalat ja liskot stressaa. tottakai ne tappelee jos yllättäen tuodaan uutta porukkaa ..


      • Sappikiehuu
        käämit palaa kirjoitti:

        Terve...

        tää tulee luultavasti myöhässä vähän mutta kummiski.

        Kun hankkii eläimen oli se sitten kala, marsu tai tulilisko niin aina ostajalla on myös velvollisuus ottaa eläimen vaatimuksista selvää eikä rynnätä eläinkauppaan ostamaan eläintä ja tulla kyselemään tänne, että mikä sillä eläimellä on kun ei ole viitsinyt ottaa selvää eläimen vaatimuksista? Nyt on pakko mennä alkaa ärsyttämään kauheesti!!!!!

        Sama juttu! Mä etsin kunnolla tietoa enneku ostan mitään ..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe