Paljon teillä renkikuskeilla on yleensä provikka prosentit. Kuullut, että täällä savon suunnalla olisi 30 aika yleinen. Itselläni se on 28 prosenttia verottomasta kassasta... Onko ihan surkea???
paljon prossat?
taksi3
674685
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
Vastaukset 67
Vanhimmat
Eikun siis anteeks, 30 prossaa verottomasta kassasta...
Pk-seudulla noin surkeasti ei maksa kuin kovanen. Itse saan 37% alvittomasta kassasta...
Sanoo, että 32% on aloittavan kuljettajan palkka. Tuon sopimuksen mukaan maksellaan myös arkipyhäkorvauksia yms. Kaikki työnantajat eivät kuulu sopimuksen piiriin, joten palkka neuvotellaan tapauskohtaisesti. Asia on kuitenkin loppujen lopuksi aika monesta kiinni. Työnantaja maksaa joissain tapauksissa vaatteet, joskus tarjoaa ruuat, taikka auton työmatkoja varten.
Pääkaupunkiseudulla minimi sekä yleisin taitaa olla 35%. Tuollakaan prosentilla ei meinaa saada työntekijöitä.
tuleeko sen lisäksi vielä lomakorvaus?
eikös työnantajan kuulu maksaa joku vaateraha ain a riippumatta sopimuksista.
Yleensä taksityönantaja maksaa osan vaatteista, mutta ei sitä mitenkään kuulu maksaa.
Lomarahaa kertyy, jos työvuoroja on vähintään 14 kuukaudessa. Käytännössä esim. tuurarille ne lomarahat maksetaan, vaikka ajaisi vähemmänkin. Lomaraha on ensimmäisenä vuonna 8,5% ja sen jälkeen 11% kuljettajan palkasta.
On maksettava vaikka ajaisit vain yhden kyydin!
Huom!
jos meinaa saman kuskin saada joskus muulloinkin töihin. Lomaa pykälien mukaan ei kerry, jos ei aja sitä 14 vuoroa kuukaudessa.
Aivan. Näin se menee. Ja näin olen toiminutkin kuskieni kanssa, eivät valita.
sulla on vanhaa tietoa! prossat on 9% ja 11,5%..
Lomaa ei kerrykään, jos jää alle 14 vuoron per kk, mutta lomakorvausta saa kuitenkin aina. Sitä saa alle vuoden työsuhteissa 9 % ja yli vuoden kestäneissä työsuhteissa 11,5 %.
Niinpä niin se olikin sit vain satu
35,65%....että näin tääl pohjois-pohjanmaalla
..ja tosi mukava isäntä...
Verollisesta kassasta.
42%
Eikös 35% verollisesta ole 37,8% verottomasta?
Tampereella 39% verottomasta ja lisänä mukava autoilija...
35 % alv 8 % verollisesta kassasta on nimenomaan 37,8 % verottomasta, kuten edellinen kirjoittaja tiesi. Helpoiten saa tietää verottoman kassan arvon (jos ei ole ollut vuoron aikana tavarakuljetuksia, joissa alv % on 22 eikä 8...), kun jakaa kertyneen kassan luvulla 1,08. Moni erehtyy siinä, että kertoo verollisen kassan luvulla 0,92, josta tulee kuitenkin liian pieni luku, koska oikeasti veroton kassa on noin 0,926 x verollinen kassa.
Ajan tuurarina Helsingissä, ja provikka on 37 % + lomakorvaus. En tosin saa mitään pyhälisiä tms. joita jotkut kertovat saavansa. Harvemmin kyllä ajankaan sunnuntaipäivää.
Maksan kaikille 38% alv0 kassasta + lomarahat. Kerranvuoteen vaatteet, pikkujoulut ja kesäjuhlat... Esim huollossa käynnistä kunnon lounas yms. Hyvät pojat pysyy tallissa!
Ninhän sitä luvataan näin palstalla?
Luepa AKT sivuilta uusi taxsien työehto
sopimus siihen kuuluu paljon muutakin?
Jos kalusto olis vielä kunnossa
olisin halunnut sellaisen isännän
duuniin heti
Sunnuntaisin+(tänään)+100%
8-10+työtunnilta+50%+
Yli+10+tunnilta+100%
Nähtävästi sinulla on harvinaisen tyhmä isäntä....antaisin ennemmin auton seistä.....
Ei tuo aja taksia. Trollailee vakituisesti täällä...
Turussa+35+%,ajan+vakituisesti+ko.+isännälle.Tunnen+kuskin+joka+saa+32+%,kehoitin+neuvottelemaan+isäntänsä+kanssa.
Kerro kuinka usein pääset "prosenteille" eli kuinka usein prosentit ylittää sen TES palkan joka maksettaan "takuuna" jos porsentit jää alle
Katos, kehari = kehitysvammainen, on taas kaapannut käyttöönsä toisten nimimerkin. Ei tuo millään hoidolla parane, kehitys jäänyt äidin masussa kesken ja tuollainen tuo on aina. Ei ymmärrä tavallista tekstiä, sanoo sen olevan SIANSAKSAA??! Ei kukaan täydellä järjellä varustettu ihminen jankuta vuosikausia jotain TES juttua linkaten sataan kertaan jotain linkkiä. Tätä prosenttipalkka jankutusta olemme saaneet lukea pari vuotta, montakohan vuotta vielä sitä luemmekaan? Onneksi netistä löytyy tuhansia huomattavasti kiinnostavampia asioita, kuin joku suomi24:n taksipalsta. Täällä joskus vilkaisen keskustelujen tarjontaa, prosenttipalkka"myytti" on aina joka toisessa ketjussa...
Hohhoijakkaa....
Mikä vaivaa ksukeja? Asiallsiesti kysyttiin kuinka usein pääsee "prosenteille" eli kuinka usein kassa on niin iso ettei tartte käyttää "takuupalkkaa"
Siitä alkoi stalkkaus, nimittely, huutaminen, haukkuminen, jankuttaminen jne...
Odotellaan siis vastausta
Katso Bussissa keharin hakkaaja itse jälleen jankuttamassa tarinoitaan. Ei ole vahva päivä sinulla taaskaan. Runosmäellä nimimerkinkaappaaja jälleen yksinäisyydessään kirjoittaa typeryyksiään.
Taas nähtiin!!! Kuskit saa täyden raivarin kun muistutetaan takuupalkasta... Oi miksi
"Siitä alkoi stalkkaus, nimittely, huutaminen, haukkuminen, jankuttaminen jne..."
Sinä täällä jankutat, ei kukaan muu! Et aja itse taksia, mitä teet taksipalstalla? Vastaathan myös?
Kerro ASIALLISESTI monenako vuorona pääsee prosenttipalkoille ja monenka joutuu turvaantumaan takuupalkkaan
" Sinä täällä jankutat, ei kukaan muu! Et aja itse taksia, mitä teet taksipalstalla? Vastaathan myös? "
Jospa vastaisit itse sinulle esitettyihin kysymyksiin, ennen kuin vaadit vastauksia muilta? Tuota jankkaamista ei lue kukaan. Onko järkesi lopullisesti paennut? Et itse aja taksia, mitä sinua kiinnostaa alan palkka-asiat? Eiköhän jokainen huolehdi omista palkoistaan ilman sivullisten uteluita?
Siis mitä teet taksipalstalla?
ASIALLINEN vastaus, kiitos!
Mä+saan+Stadissa+47%+verottomasta,+etelänlomat+ja+Hesen+tarjoukset+kaupanpäälle.+Piparii+isännän+rouvalta,+sukupuolitautiklinikan+kausikortti.+Vihreä+Jopo+työsuhdekulkuneuvona,+olen+sivari.+Ja+muutenkin+kehitysvammainen.
Mr. Adolf nimellä kirjoittaa lisäkseni joku idiootti.Mikäli tunnette kys. henkilön,ilmoittakaa minulle.Loppuu paskankirjoitus.Liiviveikot jututtavat idioottia,sen jälkeen ei kaappaa nimimerkkiäni.Kiitollisena odotan ,että saan idiootin henkilöllisyyden selville.Volvokuski Turusta.
Sieltä se teiän nurkilta on. On ajellut aikanaan Mondeolla. Paikallinen tollo, häiriköiny täällä jo vuosia. Täysi idiootti!
Lomarahojen maksaminen on ihan omistajasta kiinni ja hyvin harva isäntä niitä maksaa.Toki muutamia reilujakin isäntiä löytyy pääkaupunkiseudulta.
Kyllä lomarahat on ihan kaikkien työnantajien maksettava, ei siitä voi tinkiä. Vaikka ne on kevään tullen suuria maksueriä, on ne pakko maksaa. Nykyisin on näitä n.s. "liikemiesautoilijoita", jotka eivät ole itse ajaneet renkinä koskaan, nämä sen saattavat unohtaa. Itse ajelin vuosikaudet renkinä ja tiedän, ketkä sen rahan firmaan tuo, kuskit siis. Haluan olla reilu kuskeilleni muutenkin, saan samaa lojaaliutta myös heiltä takaisin. Asiallinen saa olla, ei sentään sniidu!
Loma(ltapaluu)raha+maksetaan+vain+jos+TES+sen+määrää.
Sen+sijaan+lomakorvaus+eli+11,5%+palkasta+maksetaan+AINA,+olkoon+palkan+perusteena+mikä+tahansa!+Jos+ei+susoiolla+maksa,+niin+oikeuden+kautta+sitten.
Moni+osa-aikatyötön+haluaisi+että+palkka+nousisi+11,5%+ja+lomakorvaus+jäisi+pois...+Voisihan+pomo+näin+tehdä+mutta+mulkku+kuski+voisi+sitten+hakea+vaikka+oikeuden+kautta+ne+lomakrvaukset
Paljon tuollaisessa 12h vuorossa esim la yö on tuntipalkka? Kassa on varmaan ihan kohtuu hyvä?
Turun trolli tekis kympillä tunti. Todellisuudessa mun kuski sai viime lauantaina kymmenen tunnin vuorossa bruttona 280€. Prosenttipalkka. Mut joku sanoo et prosenttipalkka on myytti. ;)
Minimimtuntipalkka+on+11,99€+++lomat++++ylityöt+joten+minimi+on:
Perustunteja+12+*+11,99€+=+143,9€
50%+ylitöitä+2+*+11,99/2+=+11,99
100%+ylitöitä+2+*+11,99+=+24€
Minimi+on+siis+180€+++lomat+eli+201€
Prossapalkka+tietenkin+voi+nostaa+tota+jos+asiakkaita+todella+paljon....
Ja+yllä+olevan+tapauksessa+prosentit+ylititti+takuupalkan,+ei+ongelmaa...+Jos+kassaan+olisi+tullut+vaikkapa+100€+niin+eipä+olisi+pääst+prosenteille...
Missä on tollanen palkan maksu.Pistä yhteys tietoja.Olen heti valmis vaikka vaihtamaan paikkakuntaa.Meillä pääkaupunkiseudulla on ainakin erinlainen systeemi.
Mistä tuollaiset luvut oikein otetaan? Käsittämätöntä jokellusta?
Tuomas, lueppa tämä ja puhu sitten TES sopimuksista!
http://www.kouvolansanomat.fi/Online/2014/07/18/Taksikuskit kärsivät työehtosopimuksen puutteesta/2014217639112/4
Mahdatko ymmärtää tätä normaalia lehtijuttua, vai onko se SIANSAKSAA?
Jostain syystä linkki ei tullut kokonaisena klikattavaksi. Ei hätää, sinä Tuomas osaat copy/pasten nimimerkkejä kopioidessasi, kopioippa linkki kokonaisuudessaan osoiteriville, saat ihan "uutta ja ihmeellistä" tietoa.... :(
http://www.akt.fi/site/assets/files/2184/taksi_tes_2014-2017_nettiin_id_11809.pdf
Työehtosopimus+ne+määrittelee
Ja+saiskos+vähän+huonoa+trollia+tyyliin+"tota+noudattaa+1%"+tai+muuta+kivaa+näin+perjantain+ratoksi
Jospa vaivautuisit lukemaan, ketä se todella koskee, ihan näin tähän väliin. Tota noin, miksi nää sua kiinnostaa palaakaan, et aja taksia, etkä tule koskaan ajamaan. En mäkään mene sairaanhoitajille neuvomaan palkka-asioissa heidän keskustelupalstoilleen. Mitä siis etsit täältä? Vastaatko joskus trolliesi välillä?
Se muuten lukee siinä trollilinkissä, jota olet copy/pastennut 128 kertaa. Lukisit joskus, mitä tänne linkität? Ai niin, sehän on sitä SIANSAKSAA, jot keharit ei ymmärrä? Oletko Downilainen, vai muuten vaan alikehittynyt? Veikkaan, että olet 10-vuotiaan tasolla, ei tuollaisia tarinoita aikuiset, tai aikuisiksi kehittyneet julkaise.
Anteeski, mä,ei ymmärätänyyt mitä siinä TES jutussa luki. Koeutuan sueraavalla keralla lukea mitä niis linkeis on. Mä oon kehari emmä tajustanut noit.
Totta :D Simppeliä :D Nimenomaan :D Eiks jep :D
Kaksi viestiä trollaamista samaan ketjuun keksellä yötä ja itsensä kanssa puhumista...
Noh SÄÄLITTÄVÄ tapaus olet, ja kovin yksinäinen, perjantaina puol 12 yöllä koneella....
Noh TES ei ole mikään vanha vaan edelleen voiamssa
Missä saa tes palkkaa.Minä haluan tietää vai valehtelevatko kaikki taksarit.
Olkaa nyt joku rehellisiä ja ilmoittakaa jos maksatte tes palkkaa.
Joka+firmassa!+Joko+heti+tai+oikeuden+kautta...
Se+moniko+maksaa+TES-palkan+++prosentit+onkin+toinen+tarina...+taitaa+99,9%+firmoista+mennä+sillä+minimituntipalkalla
Mikä se työehtosopimus on? Onksse jotain syötävää?
Sellainen joka määrittelee minimipalkat kokemusvuosien mukaan, lomarahat, sunnuntaityöt, ylityöt jne...
Yhteystietoja kaivataan,kuka tai missä maksetaan tai maksaako joku jollain muulla systeemillä kuin prossa palkalla.
Tuntuu+aika+tyhmältä+työ+prosapalkka!+Kuskin+palla+juoksee+vaikka+auto+ei+tuota!+toisaalta+taasen+vilkkaana+aikana+auton+ylimääärinen+tuotto+menee+kuskille!
Joten+taitaa+se+tuntipalkka+ilman+prosentteja+olla+se+yleisin+palkkausmuoto
Paras+tietenkin+olisi+että+kuski+saisi+vaikkapa+40%+kassasta+ilman+takuupalkkaa,+se+nyt+vian+ei+ole+mahdollsita
Älä muuta viserrä.
Ketä kiinnostää? Turun trollia ehkä?
Meillä+Kovasella+palkka+on+43,5+%
Kovanen+maksaa+30+%.+Stadin+paskin+prossa+ja+paskin+työpaikka.
Totta,Kovanen on Persiestä
Vappuna+ja+juhannuksena+300%.
Kowanen Maksaa 53 pro/senttia palkkaa
Mulla+on+80%