Sammutuksen tunnistus

hu0kaus

Olen yrittänyt etsiä ratkaisua tai tapaa jolla saisin tehtyä sellaisen ohjelman joka tunnistaisi kun käyttäjä yrittää sammuttaa Windowsin normaalisti Käynnistä-valikon Sammuta tietokone kohdasta.
Ohjelmani tarkoitus olisi vain tallentaa kellonaika ja päivämäärä loki tiedostoon koska kone on viimeiksi sammutettu ja tämähän pitäisi tehdä tietenkin ennen koneen sammumista.
Olen epäitoivoisesti kokeillut laittaa tuon koodin (joka siis tallentaa sen päivämäärän ja kellonajan) lomakkeen Unload tai Terminate kohtaan, mutta se ei toimi tässä tapauksessa.
Jotenkin olisi siis tunnistettava koska Windows antaa sammutus käskyn tai jonkin? helpommin sanottu kuin tehty.

2

342

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piru

http://www.microsoft.com/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/Windows/XP/all/reskit/en-us/prmb_tol_amgv.asp

Eli miten laitetaan shutdown event tracker päälle. Se kirjoittaa sitten systeemin lokiin aina merkinnän jokaisesta shutdownista. Oli se sitten käyttäjän tekemä tai koneen kaatuminen yms.

Ne voi käydä tsekkaamassa sitten ajamalla Käynnistä/eventvwr

Toinen mahis on ajaa vaikka bootissa toi eventquery tarvittavilla parametrille ja ohjata sitten tulokset johonkin tiedostoon eventquery parametrit >"C:\Documents and Settings\minaite\Desktop\loki.txt"

• Piru

Eli ei tartte tehdä tuota rekisterimuutosta. Tulee tosta shutdown-ikkunasta vaan typerän näkönen.

Riittää kun ajat
        eventquery -FI "id eq 1074"
        ja se ettii kaikki bootit systeemin lokista. Ton voi laittaa vaikka .bat tiedostoon ja ajaa käynnistyksen yhteydessä.

eventquery -FI "id eq 1074" >"c:\My Documents and settings\minaite\Desktop\loki.txt"

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      2024
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      102
      1835
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1629
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      61
      1484
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1172
    6. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1093
    7. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      76
      1077
    8. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      1073
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1056
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1003
    Aihe