KIITOS VAPAUDESTA

ellu

Kiitos vapaudesta Teille Suomen sotaveteraanit, rintamalotat, "Suomipojat" (eli virolaiset, jotka olitte vapaaehtoisina taistelemassa Suomen rinnalla).....

Kiitos siitä,että saan elää vapaassa maassa, ilmaista mielipiteeni vapaasti, liikkua vapaasti ja hengittää puhdasta ilmaa...

Te uhrasitte itsenne, oman elämänne, nuoruutenne ja haaveenne meidän nykypolvien takia.
Meidän velvollisuutemme on elää teidän unelmaanne:

RAKASTAA JA KUNNIOITTAA SUOMEN MAATA !

5

257

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllikki

      Totta!!!

    • Elina

      Kiitos siitä että saamme kutsua maatamme Suomeksi. Olemme teille paljon velkaa. Tämä maa ei tule koskaan pystymään samaan urotekoon kuin mihin te pystyitte. Toivottavasti epäilijätkin joku päivä tajuavat sen.

      Siispä yksinkertaisesti, kiitos.

      • Perttti

        Että näytitte koko maailmalle hieman myöhemmin mitä suomettuminen tarkoittaa.


    • Dwayne_Johnson

      Tiedättekö mikä tässä on kamalinta.. Noi on tosi kauniita sanoja. Hienoja ajatuksi ja ideologiaa. Tosi asiassa kun me liityttiin EU:hun. Me ollaan sen jälkeen pikku hiljaa pala palalta luovuttu siitä, mistä isoisämme vuodatti verta 60 vuotta takaperin.

      Ensin lähti, täysi päätäntävalta omista asioista. Nykyään EUn direktiivit säätää puitteet, missä meidän lait täytyy kulkea.. eli "rajat".

      Sitten lähti raha.. Markka, joka on siniristilipun rinnalla itsenäisyyden symboli. Kuinka kauan meillä on vielä oma lippu? Se on seuraava kysymys.. Joku vois tietenkin sanoa tähän.. että euro on yhtä kuin markka ja eikä tarvii vaihtaa rahaa kun matkustaa maasta toiseen. Voi mä kävisin niin mielelläni vaihtamassa rahaa edelleen forexissa, jos me saataisiin markka takaisin. Varmasti moni muukin.

      Nyt puuhataan sitten EUlle yhteistä puolustustakin ja sitä miten Suomi ottaa osaa siihen.. Hieno ajatus sinänsä, mutta me ei oteta huomioon ollenkaan sitä, että "valtiomme" rajat ovat silloin, yhtä kuin EUn rajat.

      Toisin sanoen, se mistä me taisteltiin ennen annetaan kokonaan pois, nykyisten poliitikkojen ansiosta. Jotka eivät arvosta paskan vertaa sitä, mitä meidän veteraanit ovat saaneet aikaiseksi. Miksi kinuta karjalaa takas, koska meillä ei ole enää omaa valtiotakaan. Ainut mikä symbolisoi meidän itsenäisyyttä on enää Suomen lippu.. Milloin EUlle tulee yhteinen presidentti? Siinä menee sitten Suomenkin presidentin arvovalta.. Me ollaan kohta samanlainen, kuin osavaltio on yhdysvalloissa.. ja musta se on ennen kaikkea loukkaus veteraaneja kohtaan.

      Mä en ainakaan tämmöisen paskaläven takia enää taistelisi, kun ei ole mitään puolustettavaa. Muuta kuin punainen tupa ja perunamaa. Poliitikot sotimaan pyssyjen kanssa, paperin ja kynän sijasta. Niin se olis viimeinen sota mitä maailmassa käydään. Oppisivat arvostamaan isänmaataan, samoin kuin kansa tekee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10142
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2934
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      192
      2747
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1556
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe