Itsenäinen Suomiko???

JoKa

Suomesta voitiin vielä sanoa, että se on itsenäinen valtio, kunnes Suomi liittyi EU:hun. Sitä ennen maa sai päättää kaikista asioista itsenäisesti, mutta EU:n myötä monet päätökset tulevat Brysselistä. Meillä täytyy monissakin asioissa tehdä tasan tarkkaan juuri, kuten direktiivit vaativat. Ei riittänyt se, että Suomi menetti itsenäisyyttään EU:n myötä, vaan meiltä meni vielä markka sen lisäksi. Voi vain ihmetellen kysyä, että olemmeko me todella itsenäinen valtio enää?? Missä on se arvostus sodassa taistelleita kohtaan?? Moni uhrasi terveytensä ja moni antoi henkensä isänmaamme vapauden edestä. Joukossamme on vielä sotiemme veteraaneja sekä sodassa haavoittuneita ihmisiä, jotka taistelivat maamme vapauden puolesta. Onko kiitos näiden urhojen työlle siinä, että me liityimme EU:hun, joka oli täydellinen huiputus suomalaisille. Näinkö halpana pidimme itsenäisyytemme. Itselleni ei ole paljoakaan merkinnyt enää koko itsenäisyyspäivä sen jälkeen, kun suomesta tuli EU:n jäsenvaltio ja myös markka menetettiin. Jokaisella on tuoreesa muistissa, kun markkaa oltiin vaihtamassa euroon. Puhuttiin, että ruuan hinta tulee laskemaan. Tilanne on päinvastoin. Kaikki on vain kallistunut euron myötä. Vaikka euro on ollut käytössä kohta neljä vuotta, niin vielä on niitä, jotka mieltävät hinnat enempi markkoina kuin euroina. Tässäkin asiassa meitä jymäytettiin toden teolla. Itsenäisen valtion tunnusmerkit ovat, että maa tekee kaikki päätöksensä oman maan sisällä ja valtiolla on oma rahayksikkö. Kuten jo alussa maisitsin, Suomen asioita johdetaan suurelta osalta Brysselistä. Haluan tässä vain mainita, että maatilalliset jos ketkä ovat karvaasti kokeneet EU:n vaikutukset Suomessa. Olen vilpittömasti heidän puolellaan tässä asiassa. Heihin on tämä vouhotus kaikkein eniten vaikuttanut. Surullinen on Suomen kohtalo.

2

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalliola

      Suomalaisten on syytä katsoa peiliin ja hartaasti,itse olimme Paasion Koiviston ja Sorsan johdolla elämässä suomalaisen sosialismin kultaaikaa,joka päätyi sittemmin selvitystilaan kun rahat loppuivat 90-luvulle tullessa,olisimme toki voineet ottaa totuuden tyynesti vastaan ja luopuneet tuosta mädäntyneestä sosialismista,olisimme toki joutuneet maksamaan ankarasti velkoja eikä virkamiehiäkään olisi enään voinut pitää tuollaisia määriä kuin nyt on.Mutta mitä teki suomen kansa peloissaan,se antoi tuon auringon laskun puolueen johdattaa meidät EU- syliin ja tiesittekös että juuri siellä sosialisteilla oli vielä valta,muualla mailmalla heillä ei sitä olekaan,nyt ei auta kuin odottaa että he ovat tärvelleet tämänkin alueen ennenkuin pääsemme vapautumaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe