Suihkussa käynti

40-v. mies

Kävin aamulla klo 5.00 suihkussa ja naapuri kahta kerrosta ylempää tuli soittamaan ovikelloa ja valittamaan. Kysyin tältä rouvalta, mistä tiesi tulla tähän asuntoon. Sanoi, että oli käynyt ulkona katsomassa kenellä valot. Sanoin, että suihkussa saa käydä etenkin omistusasunnossa milloin vain, se ei riko hiljaisuutta. Sanoi, että kun minä olen taloyhtiön hallituksessa, niin ei saa häiritä muita.

Mitä mieltä olette, eikö suihkussa saa käydä milloin tahansa?

245

100290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täsmälleen oikeassa

      Niis se vaan on, että voit jatkossakin suihkutella ihan kaikessa rauhassa.Kerrotaloissa kun asuu esim vuorotyötä tekeviä ihmisiä, jotka eivät voi omaa suihkussakäyntiaikaansa "valita".Asiassa on olemassa esim joku hovioikeuden päätöskin, en vain muista miltä vuodelta.

      • immeisiä

        Minä kävisin kyllä edelleenkin.No, en lauleskelisi täyttä kurkkua suihkussa enkä muutenkaan tahallani metelöisi.


      • S.K
        immeisiä kirjoitti:

        Minä kävisin kyllä edelleenkin.No, en lauleskelisi täyttä kurkkua suihkussa enkä muutenkaan tahallani metelöisi.

        Minä teen 3-vuorotyötä juhlapyhistä välittämättä. Käyn suihkussa aina ennen töihin lähtöä. Kukaan ei ole koskaan valittanut. Harmillista, jos joku naapuri ei tajua mikä suihku on ja mihin sitä käytetään ;-)


      • ___>
        S.K kirjoitti:

        Minä teen 3-vuorotyötä juhlapyhistä välittämättä. Käyn suihkussa aina ennen töihin lähtöä. Kukaan ei ole koskaan valittanut. Harmillista, jos joku naapuri ei tajua mikä suihku on ja mihin sitä käytetään ;-)

        Minäkin käyn vuoryössä ja haluan nukkua työni jälkeen. Opetelkaa juntit käymään suihkussa ja elämään kerrostaloissa. Ei sitä vettä ole tarvis täysillä laskea.

        On se niin harmillista kun suihkua ei... uhh.


      • dran
        ___> kirjoitti:

        Minäkin käyn vuoryössä ja haluan nukkua työni jälkeen. Opetelkaa juntit käymään suihkussa ja elämään kerrostaloissa. Ei sitä vettä ole tarvis täysillä laskea.

        On se niin harmillista kun suihkua ei... uhh.

        huonosti... Jostakin suihkuttelusta täytyy valittaa!


      • juntteja riittää
        ___> kirjoitti:

        Minäkin käyn vuoryössä ja haluan nukkua työni jälkeen. Opetelkaa juntit käymään suihkussa ja elämään kerrostaloissa. Ei sitä vettä ole tarvis täysillä laskea.

        On se niin harmillista kun suihkua ei... uhh.

        Jos asuu kerrostalossa niin parasta vaan opetella elämään niiden äänien kanssa. Joka taloon riittää joku juntti joka kyttää muita ja valittaa turhasta.


      • yörauhaa kiitossss
        S.K kirjoitti:

        Minä teen 3-vuorotyötä juhlapyhistä välittämättä. Käyn suihkussa aina ennen töihin lähtöä. Kukaan ei ole koskaan valittanut. Harmillista, jos joku naapuri ei tajua mikä suihku on ja mihin sitä käytetään ;-)

        Huom oletteko ikinä asuneet talossa jossa ääni todella kova kun vettä laskee ????? itse asun rivarissa joss vedenlaskemisesta yöllä varmana kokotalo herää putket makuuhuoneen katossa siis sisäpuolella pikkulaatikossa!!
        kannattais miettiä muita enne kun huutelee !!
        Itse myös vuorotyöläinen (taksi) ja ei tulisi mieleenkä kiusata muita kun sen itse kokenut !


      • sdfsdfsdfsdfs2
        yörauhaa kiitossss kirjoitti:

        Huom oletteko ikinä asuneet talossa jossa ääni todella kova kun vettä laskee ????? itse asun rivarissa joss vedenlaskemisesta yöllä varmana kokotalo herää putket makuuhuoneen katossa siis sisäpuolella pikkulaatikossa!!
        kannattais miettiä muita enne kun huutelee !!
        Itse myös vuorotyöläinen (taksi) ja ei tulisi mieleenkä kiusata muita kun sen itse kokenut !

        Syytä talon rakentajaa. Ihmisten ei tarvitse jättää käymättä suihkussa vain siksi että talo on rakennettu huonosti.

        t: Yöllä suihkutteleva


    • Juu

      Suihkussa saa käydä koska haluaa. Eihän kerrostalo ole kuitenkaan mikään vankila tai armeijan kasarmi. Ja jos jotakin haittaa kahta kerrosta alempana asuvan suihkussa käynti niin paljon, että siitä pitää erikseen tulla sanomaan, niin silloin on päässä vikaa.

    • .......

      ei saa käydä suihkussa koska vaan... Ainoastaan, mikäli olet töistä tullut, sinulla on oikeus käydä suihkussa "hiljaisuuden" jälkeen. Jos tulet esim. bilettämästä keskellä yötä, ei sinulla ole oikeutta suihkussa käyntiin... 7-22 (23) on ne ajat, jolloin suihkussa saa muutoin käydä.

      • "Menninkäinen"

        Kirjoitella jos ei ole asiasta täysin varma,
        ensinnäkin nuo kello ajat ovat taloyhtiö kohtaisia ja voivat olla myös 6-23.
        Yhtiösäännöissä sanotaan myös häiritsevästä melusta että kohtuutonta haittaa ei saa aiheuttaa.Törmäsin itse näihin kysymiksiin ollessani yrittäjä ja kotiin tulo ajat olivat välillä hyvinkin myöhäisiä ja työ likaista.
        Selvitin asian isännöitsijän ja isännöitsijä liiton kanssa silloin perin pohjin.
        Saamani tiedon ja dokumenttien pohjalta voin sanoa sinulle ettei se ole ihan noin ehdoton kuin mitä annat ymmärtää.


      • kultaista keskitietä
        "Menninkäinen" kirjoitti:

        Kirjoitella jos ei ole asiasta täysin varma,
        ensinnäkin nuo kello ajat ovat taloyhtiö kohtaisia ja voivat olla myös 6-23.
        Yhtiösäännöissä sanotaan myös häiritsevästä melusta että kohtuutonta haittaa ei saa aiheuttaa.Törmäsin itse näihin kysymiksiin ollessani yrittäjä ja kotiin tulo ajat olivat välillä hyvinkin myöhäisiä ja työ likaista.
        Selvitin asian isännöitsijän ja isännöitsijä liiton kanssa silloin perin pohjin.
        Saamani tiedon ja dokumenttien pohjalta voin sanoa sinulle ettei se ole ihan noin ehdoton kuin mitä annat ymmärtää.

        Kaupunkilaisjärjellä selviää kaupunkiasumisesta.


      • Epätietoinen MASA

        Mielenkiintoinen tämä näkökantasi. Tarkenna minulle hieman muutama asia:
        Miten taloyhtiössänne valvotaan ihimsten elämää? Raportoitteko joka viikko isäänöitsijälle mitä ja milloin olette mitäkin tehneet? Riittääkö omavalvonta vai tarvitsetteko kamervalvontaa huoneistoissa? Montako kameraa?

        Kysyn nämä asiat koska minusta on erittäin vaikeaa erottaa, pelkän äänen perusteella, onko suihkussa oleva ihminen tulossa töistä vai bilettämästä.

        Toinen vaihtoehto on kommenttisi on suoraan hatusta vedetty. Hmm ... tiedä häntä!?!


      • kummaksuttaa

        Nuo kellonajat eivät todellakaan ole suihkussakäynnin kellonaikoja!!!!! Kyllä ihmisen pitää päästä käymään suihkussa silloin kun tarvitsee, myös bilettämisen jälkeen!!Mikä oikeus sen kieltää?! Kerrostaloissa asuu myös esim lapsi perheitä, ja jos vauva on kakannut vaippaansa, niin myös hänen pyllynsä pitää suihkuttaa vaikkakin siihen ei mene yhtäpaljon aikaa kuin aikuisen suihkuun. Täytyy olla kyllä pikkusieluinen ihminen kun tuollaisesta valittaa!!!


      • Jussi-paita

        Tässä tapauksessa olikin kyse suihkussa käymisestä ennen töihin menoa... ei bilettämisestä. En edes ymmärrä ketä häiritsee pieni veden kohina, jos on jo kerran nukahtanut. Jos on niin herkkä uninen niin voisi miettiä unilääkkeitä.


      • Jussi-paita
        Jussi-paita kirjoitti:

        Tässä tapauksessa olikin kyse suihkussa käymisestä ennen töihin menoa... ei bilettämisestä. En edes ymmärrä ketä häiritsee pieni veden kohina, jos on jo kerran nukahtanut. Jos on niin herkkä uninen niin voisi miettiä unilääkkeitä.

        ...kun minulla on tapana käydä suihkussa illalla ennen nukkumaan menoa ja aamulla ennen töihin lähtöä, niin en todellakaan meinaa hygienianhoidosta luopua naapureiden takia. Kyllä kuitenkin asetan oman puhtauteni naapurin unien edelle.


      • Late

        Talon järjestyssäännöt ovat vessapaperia siinä vaiheessa jos edetään tuomioistuimeen asti asiaa selvittämään. Niillä ei voi rajata ihmisten vapautta olla ja elää.

        Eli käytännössä talonyhtiön hallitus voi ryhtyä toimiin yms. mutta tällöin asukkaan (joka valituksen kohde) tulee riitauttaa asia. Ja asukas voittaa tämän.

        Kuten aiemmin oli mainittu ketjussa, asiasta on olemassa ennakkopäätös. Etsi se, jos vielä kiinnostaa.

        Yst.terv.
        tekn.yo.


      • Zoe(F)

        mulle on aika sama että monelta tuun tai lähden.. yleensä kotiudun noin 23. ennen nukkumaan menoa käyn suihkussa.. en tule töistä vaan omista menoistani.
        jos käyn aamulla käyn noin 6. aikaan.
        kukaan ei ole tullut valittamaan..
        ja jos tulisi ja alkaisi määräilemään elämääni sanoisin vain että teillä ei sitten nussita 22-08 eikä yöllä saa käydä vessassa eikä juomassa koska vessassa käynnistä lähtee sama ääni vain lyhyemmän ajan.


      • töistä
        "Menninkäinen" kirjoitti:

        Kirjoitella jos ei ole asiasta täysin varma,
        ensinnäkin nuo kello ajat ovat taloyhtiö kohtaisia ja voivat olla myös 6-23.
        Yhtiösäännöissä sanotaan myös häiritsevästä melusta että kohtuutonta haittaa ei saa aiheuttaa.Törmäsin itse näihin kysymiksiin ollessani yrittäjä ja kotiin tulo ajat olivat välillä hyvinkin myöhäisiä ja työ likaista.
        Selvitin asian isännöitsijän ja isännöitsijä liiton kanssa silloin perin pohjin.
        Saamani tiedon ja dokumenttien pohjalta voin sanoa sinulle ettei se ole ihan noin ehdoton kuin mitä annat ymmärtää.

        olikin kyse... Lakisääteinen on! Suihkussa saa käydä töiden jälkeen. Monestakin eri lähteestä olen tarkistanut asian.

        Juu, hiljaisuuden ajat saattavat vaihdella, mutta yleisesti...


      • :-/

        Voi jumankauta, että olet hoopo! Kukaan missään ei voi kieltää ihmisiä käymästä suihkussa silloin kun ne on likaisia. Tuli ne sit kotiin mistä tahansa: töistä, viihteeltä tai mutapainista! Jos on likainen ja haluaa itsensä pestä, niin siihen on jokaisella oikeus! Hanki elämä tai korvatulpat, jos sinua häiritsee se, että jollakin talossasi on ihan oikea elämä!


      • BUAHAHHAHAH

        Vai ei ole oikeutta käydä suihkussa yöllä :) Mistä näitä ääliöitä sikiää?


      • ikjhuygtfrderftgyh

        Soita isännöintiliittoon ja kysy sieltä jos olet kerran noin pihalla asioista. Ei pidä lässyttää paskaa jos ei tiedä yhtään mistä puhuu. Pälli...


    • näin!

      ANNA MENNÄ VAAN! Meidän taloyhtiössä ei turhista valiteta, kunha ei yöllä selvästi metelöi. Esim. liian kova musiikki,tv,riidat. Niistä kyllä tulee valitus mikäli herättää sillä naapureita. Itekkin olen harrastanut tuota yö suihkua, ihan töidenki takia mutta jo parisuhteenki puolesta. =) Eipä tähänkääa asti kukaa oo viel valittanu. Samassa talossa asuu niin yövuorolaisia kuin päivätyötä tekeviä. Nuoria ja vanhoja. Niin ja pesukonekin on monesti ollut päällä yöllä, muulloin ei ole ollut mahdollisuutta pestä pyykkiä. Ja asun edelleen vuokralla.

      • vihainen

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!


      • Jossu
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Kyllä se on kuule niin jos kerros- tai rivitalossa asuu, niin pitää opetella sietämään nukkuessaan normaalin elämisen äänet. Ymmärrän jos häiriintyy turhasta riehumisesta ja humalassa mölyämisestä. Esim. pienet lapset saattavat itkeä koko yön jos ovat kipeitä ym, niin se on vain pystyttävä sietämään.Mut jos suihkus käy tai vessassa ym. niin suut suuppuun ja katsomaan itseä peilistä jos se häiritsee. Ehkä uni lääkkeet tarpeen...


      • vihainen
        Jossu kirjoitti:

        Kyllä se on kuule niin jos kerros- tai rivitalossa asuu, niin pitää opetella sietämään nukkuessaan normaalin elämisen äänet. Ymmärrän jos häiriintyy turhasta riehumisesta ja humalassa mölyämisestä. Esim. pienet lapset saattavat itkeä koko yön jos ovat kipeitä ym, niin se on vain pystyttävä sietämään.Mut jos suihkus käy tai vessassa ym. niin suut suuppuun ja katsomaan itseä peilistä jos se häiritsee. Ehkä uni lääkkeet tarpeen...

        Vai että peiliin!!

        Tällaisia te ihmispöllöt olette.Jos joku haluaa asua rauhassa,huom,RAUHASSA,omassa kodissa - onko se liikaa pyydetty??
        Tiedätkö mitä unilääkkeiden käyttö aiheuttaa,niitäkö pitäisi SEN takia syödä??

        Mieluummin muutan pois ja taas joudun jonkun terrorin uhriksi,ihmiset kun ovat niin MINÄ-keskeisiä!!


      • kiss
        vihainen kirjoitti:

        Vai että peiliin!!

        Tällaisia te ihmispöllöt olette.Jos joku haluaa asua rauhassa,huom,RAUHASSA,omassa kodissa - onko se liikaa pyydetty??
        Tiedätkö mitä unilääkkeiden käyttö aiheuttaa,niitäkö pitäisi SEN takia syödä??

        Mieluummin muutan pois ja taas joudun jonkun terrorin uhriksi,ihmiset kun ovat niin MINÄ-keskeisiä!!

        Muuta samantien jonnekkin omakotitaloon tai edes rivitaloon niin et stressaa noin paljoa... pus pus.


      • vihainen
        kiss kirjoitti:

        Muuta samantien jonnekkin omakotitaloon tai edes rivitaloon niin et stressaa noin paljoa... pus pus.

        Käyvän noin vaan?Millä työtön ostaa jonkun omakotitalon tai rivarin,haloo!

        Voi kun se on niin helppoa tulla neuvomaan!


      • kiss
        vihainen kirjoitti:

        Käyvän noin vaan?Millä työtön ostaa jonkun omakotitalon tai rivarin,haloo!

        Voi kun se on niin helppoa tulla neuvomaan!

        no koitappa tehä jotain elämälles ja hanki töitä.


      • vihainen
        kiss kirjoitti:

        no koitappa tehä jotain elämälles ja hanki töitä.

        että 58 v sydänvikainen nainen saa noin vaan töitä??


      • kiss
        vihainen kirjoitti:

        että 58 v sydänvikainen nainen saa noin vaan töitä??

        sori en tiennyt. mutta ei kannata stressata noin pienistä asioista..


      • ja Näin..
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Onko pakko asua siinä talossa? Vaihtoehtoja löytyy myös OMAKOTITALOsta ja RIVITALOsta. Niin ja korvatulpista.


      • vihainen
        kiss kirjoitti:

        sori en tiennyt. mutta ei kannata stressata noin pienistä asioista..

        Ja ethän tiedä kaikkea ollenkaan,mutta olen jo valvonut niin monta vuotta AINA muitten häiriöitten takia että onko ihme että mitta alkaa olla täysi.?!

        Mä en itse aiheuta pienintäkään haittaa kenellekkään joten sempä takia en aina jaksaisi kärsiä.


      • mie vaan..
        vihainen kirjoitti:

        Käyvän noin vaan?Millä työtön ostaa jonkun omakotitalon tai rivarin,haloo!

        Voi kun se on niin helppoa tulla neuvomaan!

        Niitä rivitaloja saa myös vuokrata. Jollet oo huomannu..Rahaa saa lainalla. Ja laina maksetaan pois työllä. Vaikka sitte postinjakelijana.=) Kokemusta meinaan on..


      • sama
        ja Näin.. kirjoitti:

        Onko pakko asua siinä talossa? Vaihtoehtoja löytyy myös OMAKOTITALOsta ja RIVITALOsta. Niin ja korvatulpista.

        on tullut tinnitus,ja niitä ei saa pitää jatkuvasti!

        Ostin juuri uudet silikonisellaiset,korviin tulee paine ja sitten kuulee oman sydämensä lyönnit ja tukala olo,tiedän monen vuoden kokemuksella.


      • korviin..
        sama kirjoitti:

        on tullut tinnitus,ja niitä ei saa pitää jatkuvasti!

        Ostin juuri uudet silikonisellaiset,korviin tulee paine ja sitten kuulee oman sydämensä lyönnit ja tukala olo,tiedän monen vuoden kokemuksella.

        Yks vaihtoehto on myös pumpuli. Lääkäri suositteli etenkin korvatulehduksien aikana ja kylmällä ilmalla pihalla. Kyllä sekin meteliä jonkin verran pitää,eikä aiheuta ongelmia. Saa käyttää jopa lapsilla!


      • SIPERIAAN
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        senkin inisevä kyylä!


      • naapurisi
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        mikä idi...ti! jokainen saa käydä vessassa ja pedata sänkynsä sekä kävellä yms. kodissaan koska vaan. taidat olla hullu, käy psykiatrilla, pääset toivottavasti hullujenhuoneelle, ehkä saat pehmustetun eristekopin. jos tällaisesta vaahtoat, niin muuta sulle ei voi sanoa.


      • hii
        vihainen kirjoitti:

        Käyvän noin vaan?Millä työtön ostaa jonkun omakotitalon tai rivarin,haloo!

        Voi kun se on niin helppoa tulla neuvomaan!

        Sinulla lienee tylsää. Kerrostalossa on erilaisia ihmisiä erilaisine työaikoineen jne. Toki pitäisi kunnioittaa muiden rauhaa ja olla mahdollisimman hiljaa, häiritsemättä. Ei voi muut ihmiset sinun päivärytmisi mukaan säädellä omaansa. Kärsi ja säästä omakotitaloon jos et kestä. Sellaista on elämä.


      • mäny
        vihainen kirjoitti:

        Ja ethän tiedä kaikkea ollenkaan,mutta olen jo valvonut niin monta vuotta AINA muitten häiriöitten takia että onko ihme että mitta alkaa olla täysi.?!

        Mä en itse aiheuta pienintäkään haittaa kenellekkään joten sempä takia en aina jaksaisi kärsiä.

        se on pakko, luulis et olisit sen jo huomannut..


      • eläkkeellä
        vihainen kirjoitti:

        Ja ethän tiedä kaikkea ollenkaan,mutta olen jo valvonut niin monta vuotta AINA muitten häiriöitten takia että onko ihme että mitta alkaa olla täysi.?!

        Mä en itse aiheuta pienintäkään haittaa kenellekkään joten sempä takia en aina jaksaisi kärsiä.

        nuku kuule vihainen siinä välissä kun kukaan ei ole suihkussa, aikaahan luulisi olevan. Itseäni ei häiritse hiukkaakaan toisten suihkussa käynti tai wc;n käyttö yöllä.


      • Omakotitaloon!
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        jos haluat rauhassa nukkua!Kerrostalo asumusmuodon valitessa täytyy olla valmis soputumaan "normaaliin"elämisen ääneen!!!


      • Anitras
        vihainen kirjoitti:

        että 58 v sydänvikainen nainen saa noin vaan töitä??

        Sydänvika on varmaan tullu tällasesta möykkämisestä ja raivoomisesta, mitä just nyt harrastat... Koita vähä relata. Ootko ajatellu korvatulppia ja jotain rentoutusohjelmia vaikka korvalaput korvilla mielimusiikkia kuunnellen..


      • toivoa, niin eikö
        vihainen kirjoitti:

        että 58 v sydänvikainen nainen saa noin vaan töitä??

        silloin ole sama muuttaa maalle. Vähän sisemmällä Suomessa on vaikka miten ihania maapaikkoja, vaikkapa vuoralle. Ei tarvitsisi stressata naapureiden äänistä, voisi heräillä lintujen lauluun ja juoda aamukahvit kukkivan sireenipensaan katveessa perhosten leijaillessa, mehiläisten pöristessä.


      • siis "vuokralle"
        toivoa, niin eikö kirjoitti:

        silloin ole sama muuttaa maalle. Vähän sisemmällä Suomessa on vaikka miten ihania maapaikkoja, vaikkapa vuoralle. Ei tarvitsisi stressata naapureiden äänistä, voisi heräillä lintujen lauluun ja juoda aamukahvit kukkivan sireenipensaan katveessa perhosten leijaillessa, mehiläisten pöristessä.

        Ihan tosi. Varsinkin Itä- ja Pohjois-Suomessa on monet kylät autiotaloja pullollaan. Jopa järvenrantamaisemista voi saada kohtuuhintaan asunnon joko vuokralle tai omaksi. Täkäläisten talojen hinnalla kun ei Helsingin seudulla irtoa edes yksiönpöksää.
        Ymmärrän hyvin että monet talot ovat kuin paperia ja naapurin kolistelu kuuluu kuin olisi viereisessä huoneessa, ja ajan myötä voi alkaa ottaa nuppiin.


      • hermoilla ainakaan
        toivoa, niin eikö kirjoitti:

        silloin ole sama muuttaa maalle. Vähän sisemmällä Suomessa on vaikka miten ihania maapaikkoja, vaikkapa vuoralle. Ei tarvitsisi stressata naapureiden äänistä, voisi heräillä lintujen lauluun ja juoda aamukahvit kukkivan sireenipensaan katveessa perhosten leijaillessa, mehiläisten pöristessä.

        maaseudulla pärjää!
        Minä asun maalla ja kyllä päivisin kuuluu koneiden jylinä ja pauke, lehmien ammunta.
        Ja yöllä varsinkin lintujen laulu. Joutsenet, rastaat ja varikset pitävät kovaa meteliä kesällä, jatkuva kailotus kuuluu.
        Ja täällä vedellään vessat mihin aikaan tahansa ja käydään yölläkin saunassa ja vielä grillataan ja otetaan ulkona olutta naurun ja laulun säestyksellä. On elämä sitten ihanaa, kun ei ole tuollaisia valittajamummoja naapurissa.
        Joskus nuo naapurit valittavat, kun kantturat juoksevat kasvimaat pilalle, mutta muuten sulassa sovussa metelöidään.
        Älä edes ehdota tuollaisia tiukkapipoja maaseudulle asumaan!
        Menkööt vaikka napajäätikölle pingviinien seuraksi! En ottaisi millään hinnalla naapurikseni ikuista valittajata.


      • sen naapurin
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        sitten elää sinun tahdissasi? Varsinkin, jos olet työtön, on aika kohtuutonta valittaa tuollaisesta. Katsos kun joillakin on se työpaikka, ja sinne pitää mahdollisesti heti aamusta mennä...


      • asuva
        vihainen kirjoitti:

        Vai että peiliin!!

        Tällaisia te ihmispöllöt olette.Jos joku haluaa asua rauhassa,huom,RAUHASSA,omassa kodissa - onko se liikaa pyydetty??
        Tiedätkö mitä unilääkkeiden käyttö aiheuttaa,niitäkö pitäisi SEN takia syödä??

        Mieluummin muutan pois ja taas joudun jonkun terrorin uhriksi,ihmiset kun ovat niin MINÄ-keskeisiä!!

        Tuosta sinunkin vietistäs oiken huokui itsekkyys. Muuta vaan pois niin saavat jäävät asukkaa olla rauhassa sinun häirinnältäs. Hyvää joulua vaan sinulle.


      • parempi lääkitys
        vihainen kirjoitti:

        Ja ethän tiedä kaikkea ollenkaan,mutta olen jo valvonut niin monta vuotta AINA muitten häiriöitten takia että onko ihme että mitta alkaa olla täysi.?!

        Mä en itse aiheuta pienintäkään haittaa kenellekkään joten sempä takia en aina jaksaisi kärsiä.

        Oireesi vaikuttavat aika pahoilta, joten kannattaisi jututtaa lääkäriä niiden osalta.

        Vuosikausien yhtäjaksoinen valvominen kuulostaa kovin epäterveelliseltä. Siihen ei kyllä suurin osa ihmisistä edes kykene.

        Mitäs jos alkaist itse laittaa vuorostaan haisemaan. Narisuttele kenkiä rapussa, piereskele samalla ja hymise jotain vaikka näin aluksi.

        Turhan tarkka naapureiden kyttääminen ja kuunteleminen on sairasta. Kerrostalossa on aina elämää, joka häiritsee enemmän tai vähemmän. Ei kaikki talon asukkaat voi elää yhden herkkiksen pillin mukaan.

        Naapureillasi on näköjään oma elämä, mutta sinä elät vain naapureidesi elämää, et omaasi!


      • sitten
        vihainen kirjoitti:

        Käyvän noin vaan?Millä työtön ostaa jonkun omakotitalon tai rivarin,haloo!

        Voi kun se on niin helppoa tulla neuvomaan!

        hiljaa eläkä valita koko ajan jostain


      • päivällä!
        vihainen kirjoitti:

        Ja ethän tiedä kaikkea ollenkaan,mutta olen jo valvonut niin monta vuotta AINA muitten häiriöitten takia että onko ihme että mitta alkaa olla täysi.?!

        Mä en itse aiheuta pienintäkään haittaa kenellekkään joten sempä takia en aina jaksaisi kärsiä.

        Sinähän työttömänä joudat nukkumaan vaikka keskellä päivää.
        Muuten suosittelen psykologin luona käyntiä, koska elät liikaa toisten elämää ja vahdit muiden tekoja.
        Et voi muita syyttää omista ongelmistasi loputtomiin.


      • Kerrostalossa-asuva
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        naapurillesi, että hänen aikaiset aamutoimensa herättävät myös teidät? Miksi hän herää niin aikaisin? Meneekö hän töihin vai onko hän vanhus joka vain herää siihen aikaan? Oletko puhunut asiasta isännöitsijälle? Eikö tämäkin asia selviäisi PUHUMALLA eikä vain hampaita kiristelemällä ja raivoamalla joka aamu? Ovatko äänet todella joka aamuisia, vai oletteko jo itsekin tottuneet heräämään siihen aikaan? Oman terveytesi takia, hoida asia!!!


      • Luinko oikein??
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Siis luinko oikein? Sängyn petaaminen häiritsee sinua????

        Jos todella häiriinnyt moisista, voisit hankkia apua...Tuo on sairasta.


      • sinä olet "%!?!?
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Jos tavallisesta elämisestä aiheutuvat äänet käyvät hermonpäälle, kuten kävely, kaappien aukaisu, vessanpöntön vetäminen jne.. Kannattaa tällaisen hermoheikin muuttaa kerrostalosta omakotitaloon ja mielellään myös maaseudulle, missä haja-asutusaluella ei naapurit häiriinny.


      • Mummo Siperialle
        vihainen kirjoitti:

        Ja ethän tiedä kaikkea ollenkaan,mutta olen jo valvonut niin monta vuotta AINA muitten häiriöitten takia että onko ihme että mitta alkaa olla täysi.?!

        Mä en itse aiheuta pienintäkään haittaa kenellekkään joten sempä takia en aina jaksaisi kärsiä.

        jos äänet suo noin kovin stressaa, katos kun on monenlaisia ihmisiä yö ja päivä vuoroja tekeviä! Onhan se sustakin varmaan kiva kun tuut yöllä klo 03:00 lentokentältä että pääset YÖ! bussilla kotiin tai YÖ! taksilla mut katos kun niillä on erillainen rytmi kun sinulla annat ymmärtää että kaiken pitäisi mennä sinun rytmisi mukaan vaikka sinulla on aikaa nukkua vaikka 24/7!!!


      • häirikkö
        vihainen kirjoitti:

        Vai että peiliin!!

        Tällaisia te ihmispöllöt olette.Jos joku haluaa asua rauhassa,huom,RAUHASSA,omassa kodissa - onko se liikaa pyydetty??
        Tiedätkö mitä unilääkkeiden käyttö aiheuttaa,niitäkö pitäisi SEN takia syödä??

        Mieluummin muutan pois ja taas joudun jonkun terrorin uhriksi,ihmiset kun ovat niin MINÄ-keskeisiä!!

        Jos haluat asua rauhassa ni sillon on turha asua kerrostalossa. Yritä vaan sopeutua tai muuta muualle.


      • poista tämä
        kiss kirjoitti:

        Muuta samantien jonnekkin omakotitaloon tai edes rivitaloon niin et stressaa noin paljoa... pus pus.

        poista tämä


      • Jenni
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        hommata korvatulpat niin lakkais häirittemästä äänet!!!!!


      • justintsa
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Jokaisen kerrostalo-asujan tulisi sietää naapureittensa "normaalit" elämisen äänet. Niitä kuuluu (ja varmasti) myös sinun asunnostasi. Toista on tahallinen häiriköinti esim. musiikin soittaminen kovaa öisin tai pyykkääminen.


      • Sinne
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Junttilaan, mistä olet tullutkin.


      • poju
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        muuta takas landelle urpo...siellä ei naapurit häiritse.


      • hkghfdsigösw
        vihainen kirjoitti:

        että 58 v sydänvikainen nainen saa noin vaan töitä??

        taitaa olla vikaa jossain muuallakin ku sydämes!


      • PirJo
        naapurisi kirjoitti:

        mikä idi...ti! jokainen saa käydä vessassa ja pedata sänkynsä sekä kävellä yms. kodissaan koska vaan. taidat olla hullu, käy psykiatrilla, pääset toivottavasti hullujenhuoneelle, ehkä saat pehmustetun eristekopin. jos tällaisesta vaahtoat, niin muuta sulle ei voi sanoa.

        On todella ollut herkullista luettavaa miten me pyhät suomalaiset teilaamme jonkun ihmisen , emmekä yritäkkään paneutua hänen ongelmiinsa muuta kuin lähettämällä niin sanotusti suoraan hel......n !Se vain on niin , että joku pieni asia on toiselle suuri ongelma tai suru mitä me itse emme ehkä huomaakkaan.Olkaa suopeampia toisianne kohtaan ja kaikille oikein Rauhallista ja Hiljaista Joulua.Eläkää ja antakaa toistenkin elää!!!


      • vihan kohde
        PirJo kirjoitti:

        On todella ollut herkullista luettavaa miten me pyhät suomalaiset teilaamme jonkun ihmisen , emmekä yritäkkään paneutua hänen ongelmiinsa muuta kuin lähettämällä niin sanotusti suoraan hel......n !Se vain on niin , että joku pieni asia on toiselle suuri ongelma tai suru mitä me itse emme ehkä huomaakkaan.Olkaa suopeampia toisianne kohtaan ja kaikille oikein Rauhallista ja Hiljaista Joulua.Eläkää ja antakaa toistenkin elää!!!

        Huvittuneena lueskelen ihmisten kommentteja ja sallitteko että nauran!!

        Senkin varmaan luette hulluudeksi,ihan kuin olisin joku kapinen koira jota kivitetään!
        Ja tarkoituksenani on vaan saada asua rauhassa,kuin myöskin mieheni.
        Emme kyttää,emme vahdi,vaan elämme normaalisti.
        Emme puutu naapureiden asioihin,meillä on laaja tuttavapiiri ja verkosto johon voimme nojata pahan päivän hetkellä.
        Te kirjoittelijat muutamaa lukuunottamatta,olette pohjasakkaa!


      • asumaan
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Oletko informoinut asiasta naapuriasi?? Sitä varmaan pitää katsella sitten muuta asuinpaikkaa, esim. omakoti- tai rivitaloa...


      • vihan kohde
        naapurisi kirjoitti:

        mikä idi...ti! jokainen saa käydä vessassa ja pedata sänkynsä sekä kävellä yms. kodissaan koska vaan. taidat olla hullu, käy psykiatrilla, pääset toivottavasti hullujenhuoneelle, ehkä saat pehmustetun eristekopin. jos tällaisesta vaahtoat, niin muuta sulle ei voi sanoa.

        Sulle vielä:LOPETA RÖÖKIN POLTTO;YSKIT VÄHEMMÄN!!

        TAI KÄY JOSKUS KYLÄSSÄ_ÄLÄKÄ MAKAA AINA KOTONA!

        EI OO KYTÄTTY!! HUOMATAAN KYLLÄ MUUTENKIN MILLOIN LIIKUT.ROBOTTI.
        Sulla ei ole muuta elämää...?


      • työtön..
        sinä olet "%!?!? kirjoitti:

        Jos tavallisesta elämisestä aiheutuvat äänet käyvät hermonpäälle, kuten kävely, kaappien aukaisu, vessanpöntön vetäminen jne.. Kannattaa tällaisen hermoheikin muuttaa kerrostalosta omakotitaloon ja mielellään myös maaseudulle, missä haja-asutusaluella ei naapurit häiriinny.

        kun ei oo rahaa. ja maalla on toisenlaiset ongelmat, kuten eläinäänet, esim linnut häiritsevät, jne..


      • Ukko1
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Luulempa että oot just" niitä asukkeja ketkä eivät tuu missään toimeen toisten ihmisten kanssa siulla on varmaan kello soimassa yöllä että kuulet varmasti mitä naapurissa aamun tunteina touhutaan teikäläisiä sanotaan (KYTTÄÄJIKSI) yritä elellä vaan omaa elämääsi niin pääset paljon helpommalla lähi aikoina jos kuulet naapurissa kopinaa niin se saattaapi olla Joulupukki!?!? elä pelkää!!!!!!!


      • Ja mä oon eemeli...
        työtön.. kirjoitti:

        kun ei oo rahaa. ja maalla on toisenlaiset ongelmat, kuten eläinäänet, esim linnut häiritsevät, jne..

        Kun aikansa asuu maalla, ääniin tottuu. Aivan samallalailla kuin olohuoneen kukkuu kelloon.
        Ja lopulta ne lintujen äänet rauhoittavat.
        On esimerkiksi ihanaa istua pihakeinussa kattellen taivaalle ja kuunnelten linnun viserrystä. Ei se muuttaminen hirveesti maksa, kun osaa valikoiden kattoa niin muuttajat kuin kuljetusautonkin. Ja kyllä sitä rauhallisempaa maata löytyy muualtakin kuin pohjoisesta. =)


      • juntti
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Muuta siperiaan niin ei tarvii elää naapurin mukaan... siellä tuskin on liikaa melua...


      • lintuihin
        Ja mä oon eemeli... kirjoitti:

        Kun aikansa asuu maalla, ääniin tottuu. Aivan samallalailla kuin olohuoneen kukkuu kelloon.
        Ja lopulta ne lintujen äänet rauhoittavat.
        On esimerkiksi ihanaa istua pihakeinussa kattellen taivaalle ja kuunnelten linnun viserrystä. Ei se muuttaminen hirveesti maksa, kun osaa valikoiden kattoa niin muuttajat kuin kuljetusautonkin. Ja kyllä sitä rauhallisempaa maata löytyy muualtakin kuin pohjoisesta. =)

        Niin voisi tottua myös kerrostalo-ääneihin.


      • vihainen kirjoitti:

        Vai että peiliin!!

        Tällaisia te ihmispöllöt olette.Jos joku haluaa asua rauhassa,huom,RAUHASSA,omassa kodissa - onko se liikaa pyydetty??
        Tiedätkö mitä unilääkkeiden käyttö aiheuttaa,niitäkö pitäisi SEN takia syödä??

        Mieluummin muutan pois ja taas joudun jonkun terrorin uhriksi,ihmiset kun ovat niin MINÄ-keskeisiä!!

        kerran.. oletko oikeasti harkinnut omakotitalon ostamista tai vuokraamista.. ei tarttis välittää naapureiden tekemisistä ja vessassa ja suihkussa käynnistä.. kaikkia ei oo luotu asumaan kerrostalossa..
        En minäkään hermojani menetä, vaikka yläkerran naapurit nai yötä päivää niin, että sängynnatina kuuluu meillä asti.


      • vihainen kirjoitti:

        että 58 v sydänvikainen nainen saa noin vaan töitä??

        pitää vaan sietää sitä, mitä ympärillä tapahtuu.. nuku korvatulpat korvissa, niin naapurit ei häiritse yöunia.. Ole iloinen edes siitä, että on katto pään päällä..


      • työtön.. kirjoitti:

        kun ei oo rahaa. ja maalla on toisenlaiset ongelmat, kuten eläinäänet, esim linnut häiritsevät, jne..

        linnut häiritsevät, niin kannattaa jo oikeasti harkita sitä psykiatria.. Olen itse asunut yli 20 vuotta maalla, enkä mitään ihanampaa tapaa tiedä herätä, ku kesäaamuna linnun viserrys läheisessä koivussa.. vaikkakin se kuuluu joskus tuntia tai puolta aikaisemmin, kuin mitä oli toivonut heräävänsä.. Avaa ikkuna, kuuntele lintujen laulua ja nukahda uudestaan..


      • pma
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        muuta saatanan työtön johinkin muualle ,jos et kestä työhön lähtö ääniä. tv yläkerta


      • Hörökorva
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Jo on huonoista materiaaleista rakennettu teidän talo. En ole kuullut kertaakaan naapurin käyvän suihkussa tai vetävän vessaa, vaikka huuto kuuluukin tässä kerrostönössä.


      • yksi yötyöläinen
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        järki käteen näissä asioissa. kyllä normaalit elämisen äänet pitää kerrostalossa kestää. esim. pesulla ja vessasta käymisestä johtuvat. jos ei niin sitten on aika muuttaa erämökkiin maalle. siellä ei metelöi kuin metsän eläimet. tuskinpa saisit pöllön huhuilultakaan nukuttua....
        lisäksi kohteliaasti pyytämällä saa ihmisten kanssa sovittua esim remontoinnista johtuvasta metelistä. näin ainakin toimitaan meidän talossa. kiitos siitä mukaville naapureille... =)


      • itsekin jonkun naapuri
        vihainen kirjoitti:

        Käyvän noin vaan?Millä työtön ostaa jonkun omakotitalon tai rivarin,haloo!

        Voi kun se on niin helppoa tulla neuvomaan!

        se on kuule niin heleppoo että laittaa korvatulupat niin ei kuulu suihkuttelut...kello vaan tyynyn viereen nii herääkin tarvittaessa..turhanpäivästä jurputusta,älliä saa käyttää sillä naapurikin on vain ihminen. Toinen asia on häiriköt tietysti,niille pitäs saada omat talot niin saa pilettää ja möyhkätä miten haluaa.
        eletähän ihmisiksi!!!


      • nimittäin..
        blackdiamond kirjoitti:

        linnut häiritsevät, niin kannattaa jo oikeasti harkita sitä psykiatria.. Olen itse asunut yli 20 vuotta maalla, enkä mitään ihanampaa tapaa tiedä herätä, ku kesäaamuna linnun viserrys läheisessä koivussa.. vaikkakin se kuuluu joskus tuntia tai puolta aikaisemmin, kuin mitä oli toivonut heräävänsä.. Avaa ikkuna, kuuntele lintujen laulua ja nukahda uudestaan..

        Itse kun jouduin oleman pari kertaa maalla, niin joka aamu oli painajainen, kun joku vitun KUKKO alkaa kello 5 aamulla huutaa KUKKAREKKUU !!! niin teki kaivaa vaarin vanha kivääri ja ampua kaikki nämä elukat vittuun! Jopa kaupungissa kun nämä influenssan levittäjät lähtee syksyllä etelämaihin, niin oikeasti vitutus nousee kun aamuisin ei saa nukuttua.

        Verrattuna kerrostalolääneihin nuo elukkaäänet ovat kidutusta!


      • matti matti
        vihainen kirjoitti:

        Vai että peiliin!!

        Tällaisia te ihmispöllöt olette.Jos joku haluaa asua rauhassa,huom,RAUHASSA,omassa kodissa - onko se liikaa pyydetty??
        Tiedätkö mitä unilääkkeiden käyttö aiheuttaa,niitäkö pitäisi SEN takia syödä??

        Mieluummin muutan pois ja taas joudun jonkun terrorin uhriksi,ihmiset kun ovat niin MINÄ-keskeisiä!!

        Tuota kukahan tässä on minäkeskeinen?


      • Ei ei
        hermoilla ainakaan kirjoitti:

        maaseudulla pärjää!
        Minä asun maalla ja kyllä päivisin kuuluu koneiden jylinä ja pauke, lehmien ammunta.
        Ja yöllä varsinkin lintujen laulu. Joutsenet, rastaat ja varikset pitävät kovaa meteliä kesällä, jatkuva kailotus kuuluu.
        Ja täällä vedellään vessat mihin aikaan tahansa ja käydään yölläkin saunassa ja vielä grillataan ja otetaan ulkona olutta naurun ja laulun säestyksellä. On elämä sitten ihanaa, kun ei ole tuollaisia valittajamummoja naapurissa.
        Joskus nuo naapurit valittavat, kun kantturat juoksevat kasvimaat pilalle, mutta muuten sulassa sovussa metelöidään.
        Älä edes ehdota tuollaisia tiukkapipoja maaseudulle asumaan!
        Menkööt vaikka napajäätikölle pingviinien seuraksi! En ottaisi millään hinnalla naapurikseni ikuista valittajata.

        Ei missään tapauksessa napajäätikölle pingviinien seuraksi. Pingviinit ovat muutoinkin jo uhanalaisia eikä eläimiä saa muutenkaan kiusata!


      • Himmeli
        vihainen kirjoitti:

        Vai että peiliin!!

        Tällaisia te ihmispöllöt olette.Jos joku haluaa asua rauhassa,huom,RAUHASSA,omassa kodissa - onko se liikaa pyydetty??
        Tiedätkö mitä unilääkkeiden käyttö aiheuttaa,niitäkö pitäisi SEN takia syödä??

        Mieluummin muutan pois ja taas joudun jonkun terrorin uhriksi,ihmiset kun ovat niin MINÄ-keskeisiä!!

        Ehkä sun tosiaankin on parasta muuttaa maalle omakotitaloon metsänkeskelle ja pitää vielä huoli siitä että naapureihin on vähintään km matkaa. Tai sitten vaan hankkia elämä.


      • Make60
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Olet saanut huonot unenlahjat jos heräät klo 3-5 välillä johonkin vessan tai suihkun lorinaan.
        Paljon enemmän häiritse jos joku viikonloppuna tekee remonttia ja rupeaa kolistelemaan klo 9 aikaan kun olisi viikonloppuna kiva nukkua pitkään. Jos kolinat kerrosralossa häiritsee niin
        muuttakaa joko omakoti tai rivitaloon niin ei vdenlorinat häiritse. Rasittakaa fyysisesti itseänne enemmän niin ei heräile amuyöstä. Ihminen haluaa käydä silloin suihkussa kun sitä itse huvitta ja jos on eläkeläinen niin sehän voi nukkua päivalläkin.


      • Jussi-paita
        Jossu kirjoitti:

        Kyllä se on kuule niin jos kerros- tai rivitalossa asuu, niin pitää opetella sietämään nukkuessaan normaalin elämisen äänet. Ymmärrän jos häiriintyy turhasta riehumisesta ja humalassa mölyämisestä. Esim. pienet lapset saattavat itkeä koko yön jos ovat kipeitä ym, niin se on vain pystyttävä sietämään.Mut jos suihkus käy tai vessassa ym. niin suut suuppuun ja katsomaan itseä peilistä jos se häiritsee. Ehkä uni lääkkeet tarpeen...

        Itse myös tuossa aiemmin ehdotin niitä unilääkkeitä. Ja siis ihan tosissaan, ei ihmisen tarvitse olla niin kohtelias, että ei ajattele muuta kuin naapurin parasta. Onhan se ihan kohteliasta olla huutamatta ja kuuntelematta musiikkia liian kovalla mutta rajansa kaikella. Onhan se totta että kahvikuppi pöytään osuessaan pitää äänen, vesi pitää ääntä putkissa ja kantapää tomisee lattiaan kun jalalle koko painollaan astuu. Varmasti helpottaisi naapurien elämää jos ihmiset oppisivat lentämään. Silloin ei tarvitsisi kävellä lattialla.

        Lentotaitoa odotellessa pitää vaan koittaa kestää elämän äänet!!


      • Vittuuntunut
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        On se vaan helvetin rasittavaa valvoa naapurin "kävelyn" takia. Helvetillinen töminä kuuluu päivät yöt, varsinkin kun rappukäytävässä ravataan niin tuntuu että koko saatanan talo tärisee! Yläkerrassa ei idiooteilla pysy mikään käsissä, jatkuvasti jotain rysähtää lattiaan. Hyvin tulee uni kun jatkuvasti rysketään. Omakotitalo ois haaveena, mutta semmoista ei oikein työmarkkinatuella saa. Ei tunnu ihmiset tajuavan, että muut ihmiset haluaisivat joskus nukkua!!! Tekis mieli räjäyttää koko tämä helvetin talo!


      • MTV
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        HANKI KORVATULPAT ITKUPILLI!!!!! Jos et siedä elämisen ääniä niin muuta pois!! Sellasia korpimökkejä taatusti löytyy mihin aikamerkkikin tulee postissa....


      • aivan käsittämätöntö
        Vittuuntunut kirjoitti:

        On se vaan helvetin rasittavaa valvoa naapurin "kävelyn" takia. Helvetillinen töminä kuuluu päivät yöt, varsinkin kun rappukäytävässä ravataan niin tuntuu että koko saatanan talo tärisee! Yläkerrassa ei idiooteilla pysy mikään käsissä, jatkuvasti jotain rysähtää lattiaan. Hyvin tulee uni kun jatkuvasti rysketään. Omakotitalo ois haaveena, mutta semmoista ei oikein työmarkkinatuella saa. Ei tunnu ihmiset tajuavan, että muut ihmiset haluaisivat joskus nukkua!!! Tekis mieli räjäyttää koko tämä helvetin talo!

        Naapuri myös piereskelee öisin!! Aivan kamalaa kuunneltava.

        Edellinen naapuri ole vielä pahempi tapaus, kävi pari kertaa yön aikana kusella, vaikka kahden varoituksen jälkeen ei enää vetänytkään alas, vaan jätti aamuksi, niin kuitenkin kusi keskelle pönttöä veteen eikä reunalle ja tästä aiheutui häiriöitä talon muille asukkaille.

        Jos on sairas, eikä voi olla kusematta öisin, niin eikö kannattaisi mennä sairaalaan, tai muuttaa omakotitaloon. Tai vaikka hankki Pampersit ja tehdä niihin tarpeet, jotta talon muut asukkaat saisivat nukkua rauhassa? Vähän kunnioitusta kiitos!


      • Zoe(F)
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        turha meuhkata.. kerran olet tähänkin asti elänyt naapurisi "tahdissa" jos on kamalaa, muuta pois..


      • Jenny*
        vihainen kirjoitti:

        Vai että peiliin!!

        Tällaisia te ihmispöllöt olette.Jos joku haluaa asua rauhassa,huom,RAUHASSA,omassa kodissa - onko se liikaa pyydetty??
        Tiedätkö mitä unilääkkeiden käyttö aiheuttaa,niitäkö pitäisi SEN takia syödä??

        Mieluummin muutan pois ja taas joudun jonkun terrorin uhriksi,ihmiset kun ovat niin MINÄ-keskeisiä!!

        Kukahan tässä nyt on MINÄ-keskeinen? Työssäkäyvät eivät saa huolehtia omasta hygieniastaan koska työtön ei saa näinollen unta?


      • toivotan
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Juu .Toivotan pikaista paranemista, korvatulppia, tai omakotitaloa


      • Stadin Arska
        vihainen kirjoitti:

        että 58 v sydänvikainen nainen saa noin vaan töitä??

        Ja mistähän se sydänvika on tullut? OTA PILLERI.


      • väsyneet ihmiset
        vihainen kirjoitti:

        mun naapurissa!!!

        Ajatteletko ollenkaan että muut haluaisivat NUKKUA ja ovat sairaita,esim.?
        Yöllinen suihku kyllä herättää varmasti,sen verran kovaa ääntä vesi pitää putkistoissa.
        Tiedän mistä puhun-olemme jo kurkkua myöten täynnä aamuista heräämistä klo 4,ja ihan vaan naapurin,seinäntakana asuvan aamu touhujen takia!
        On vessa vetoa,lorinaa,kolistelua vaatekaapissa,sängynpetaamista,kantapää kävelyä huoneesta toiseen,jump jump jump!P---le kun ei enää tarvii ittellä mennä minnekkään ja joutuu nouseen ylös toisten takia,niin vetää naaman ruttuun!! Ja unta et saa enää senjälkeen,elämme naapurin "tahdissa"! Onks se muka oikeaa elämää,tä!!

        Itse tätä samaa koemme rivarissa naapurit möykkää välillä läpi yön ja laskee vettä ja talossa huonot putket joten hienoa herätä joka tunnin välein yöllä


      • uhjygftdresfghftdr
        vihainen kirjoitti:

        että 58 v sydänvikainen nainen saa noin vaan töitä??

        Tilasi ei taas ole muiden vika eikä kenenkään tarvitse muuttaa elämäntapaansa takiasi. Joko totuttelet elämän ääniin tai sitten jatkat muuttamista paikasta paikkaan niin kauan että löytyy tarpeeksi erakoitunut taloyhtiö. Plain and simple.


      • vnmvbnvbnnvbnvbnvbnv
        Jenny* kirjoitti:

        Kukahan tässä nyt on MINÄ-keskeinen? Työssäkäyvät eivät saa huolehtia omasta hygieniastaan koska työtön ei saa näinollen unta?

        Tyypillinen työtön pummihan tuo on. Elellään veronmaksajien kustannuksella ja vielä on otsaa mussuttaa työssäkäyvän suihkuttelusta. Oi aikoja toi tapoja...


      • dfgdfgdfgdfgdfgdfgdf
        PirJo kirjoitti:

        On todella ollut herkullista luettavaa miten me pyhät suomalaiset teilaamme jonkun ihmisen , emmekä yritäkkään paneutua hänen ongelmiinsa muuta kuin lähettämällä niin sanotusti suoraan hel......n !Se vain on niin , että joku pieni asia on toiselle suuri ongelma tai suru mitä me itse emme ehkä huomaakkaan.Olkaa suopeampia toisianne kohtaan ja kaikille oikein Rauhallista ja Hiljaista Joulua.Eläkää ja antakaa toistenkin elää!!!

        "Eläkää ja antakaa toistenkin elää!!! "

        Huvittavaa tekstiä pummiryhmältä joka itse yrittää estää muista huolehtimasta henkilökohtaisesta hygieniastaan.


      • rakit veks
        justintsa kirjoitti:

        Jokaisen kerrostalo-asujan tulisi sietää naapureittensa "normaalit" elämisen äänet. Niitä kuuluu (ja varmasti) myös sinun asunnostasi. Toista on tahallinen häiriköinti esim. musiikin soittaminen kovaa öisin tai pyykkääminen.

        Tai rakin räkytys.


    • asukas...

      Ainakin häiritsevää on se, että naapuri möykkää humalassa koko yön. Hänen takiaan en saa nukutuksi lainkaan. Sekin voi häiritä, jos tulet kapakasta kotiin kahden aikaan yöllä. Ensin ramppaat rappukäytävässä tai hississä, sitten tietenkin menet kuselle vessaan ja vedät pöntön. Periaatteessa se on häiritsevää, jos se kuuluu naapuriisi. Eikä varmaan ole sallittua käydä suihkussa yöllä. Aamuviisi alkaa olla jo sillä rajoilla. Mua ainakin raivostutti muutama vuosi sitten kun joku ämmä kävi kylvyssä yöllä, sitten se lasketti vesiä kaikein yötä.

      • ihminen

        Jos ei kestä NORMAALEJA asumisen ääniä, nii silloin pitää muuttaa korpeen omaan pirttiin.


      • Liah

        Teen vuorotyötä, aamuvuoroon herään neljältä ja lähden hieman ennen viittä. On se j-----auta jos en saisi suihkussa käydä siinä välissä. Onneksi meillä on NIIN IHANAT naapurit, jotka eivät ole kertaakaan valittaneet mistään, vaikkemme varmasti ole hiljaisin pariskunta. Ja naapureita on kaikenikäisiä.


      • MASA J

        LYHYESSÄ suihkussa SAA käydä milloin vaan. KYLPY tai puolen tunnin suihku sessioita ei saa harrastaa yö aikaan. Jos mennään pykälien mukaan.

        Minun puolesta saa mennä suihkuun, kylpyyn tai vessan ihan milloin vaan.

        Jos jostain pitää ottaa pulttia kerrostalossa on tupakoitsijat. Näin talvella kun käytäntö näyttää olevan: rööki palamaan sisällä sisätiloissa ennen kun mennään ulos. Kauhea tupakan dunkkis portaikossa. Niin... dunkkis leviää tehokkaasti myös asuntoihin.


      • rööki
        MASA J kirjoitti:

        LYHYESSÄ suihkussa SAA käydä milloin vaan. KYLPY tai puolen tunnin suihku sessioita ei saa harrastaa yö aikaan. Jos mennään pykälien mukaan.

        Minun puolesta saa mennä suihkuun, kylpyyn tai vessan ihan milloin vaan.

        Jos jostain pitää ottaa pulttia kerrostalossa on tupakoitsijat. Näin talvella kun käytäntö näyttää olevan: rööki palamaan sisällä sisätiloissa ennen kun mennään ulos. Kauhea tupakan dunkkis portaikossa. Niin... dunkkis leviää tehokkaasti myös asuntoihin.

        niin ja haisevat märät koirat


    • ValiVali

      olla aika huono-uninen, jos heräilee naapurien suihkussakäyntiin tai vessan vetämiseen.
      Jos sinulla on esim. oksennustauti tai lapsillasi ja petivaatteet on yöllä oksennuksessa tai vessa pitäisi sen takia vetää, niin jätätkö itse jätökset pyttyyn haisemaan ja nukkuuko lapsesi oksennuksisilla petivaatteilla loppuyön.
      Tämä nyt oli vain esimerkki, mielestäni ei keltään voi vaatia tällaisia asioita.
      Kyllä taitaa olla syytä hakea nukkumisongelmiinsa lääkitystä, ellei suihkun ääntä tai vessan vetämistä kestä.
      On niitä pahempiakin metelin aiheuttajia. Voi olla että seuraava naapurisi on juoppo, ja juoppokööri saa taatusti enemmän ääntä aikaiseksi kuin joku suihkussäkäynti ja vessan veto.
      Voi wattu kun ihmiset jaksaa valittaa ja valittaa aivan naurettavista asioista. Tällaisille valittajille olisi aivan oikein asua sen juopon naapurissa, olisi sitten ihan oikeasti syytä valittaa.

      • LÄÄKITYS

        nyt meni hermot... kylllä ihmiset saa yöllä laskea vessan paskottuaan tahi kustuaan. Mene hemmetti jonnekin laatokan metsiin urputtamaan. ELÄMÄÄN KUULUU ÄÄNIÄ!
        Kuolema on kovin hiljaista.


      • lälläslää
        LÄÄKITYS kirjoitti:

        nyt meni hermot... kylllä ihmiset saa yöllä laskea vessan paskottuaan tahi kustuaan. Mene hemmetti jonnekin laatokan metsiin urputtamaan. ELÄMÄÄN KUULUU ÄÄNIÄ!
        Kuolema on kovin hiljaista.

        OOtko ottanu pamit,hä?Ku puhuit lääkkeistä,kusipää,säkin kuolet vielä,urpo!!


    • Epätietoinen?

      Jos suihkussa ei saa käydä hiljaisuuden aikana, niin milloinkas lapsiperheen aikuiset sitten voivat harrastaa tervettä seksielämäänsä? Lasten hereilläollessa kun ei voi. Hyvän seksin jälkeen haluan käydä suihkussa, jos ymmärrätte.

      • s-peto

        Nyttenhän oli julkisuudessa juttua, kun alakerrassa oli lapsiperhe ja lasten äänet kuulu yläkertaan PÄIVISIN ja yläkerran herra hakkasi vasaralla lattiaansa jotta alhaalla oltaisiin hiljaa...no tais käydä niin "ikävästi" että yläkerran herra (ja en tarkoita jeesusta) sai jonkinlaisen tuomion asiastaan. Siinä joku lakimies vielä sanoi, että normaalin elämän äänistä ei voi valittaa, koska ne on NORMAALEJA asioita ja pitää sen verran sopeutuvainen olla nykyisessa urbaaniympäristössä.
        Tämän pohjustuksen kautta voinee sanoa, että kait sitä sänkyäkin saa rytkyttää ihan millon haluaa, koska se on NORMAALIA elämää. Ei voi mitään jos naapurin mummeli ei saa enää samaa kokea, pitää vain opetella elämään sen tahdissa vaikka tahti olisikin kova:P
        JA kuinka usein naapuria harmittaa jos naapuristansa kuuluu menoa sillon tällön? Itse ainakin pistän samalla mitalla takaisin ja sitten voi hymyillen moikata aamulla roskia viedessä.


    • Cadynel

      Mulle on aivan sama milloin kukakin käy suihkussa! Lähinnä mua ärsyttää jatkuva huuto ja tappelu naapureiden välillä, mutta nyt ne ovat taas hiljaa. Polttakoot röökiä ja käykööt suihkussa ja kusella millon tahtoo, mua ei kiinnosta yhtään, kunhan eivät huuda tukka putkella öitä läpeensä niin että mä saan sentään nukkua :)
      - Cadynel

    • Naapurisi on ollut turhan herkkänahkainen tuossa.
      Jos näet, että on tarve käydä suihkussa vaikka 03, niin ei tuosta pitisi kenenkään ottaa nokkiin.
      Tässä kämpässä on todella onneton äänieristys, mutta ei se ole tähän asti estänyt suihkunottoa klo 23 jälkeen.

      • ja sieltä sit...

        En jaksa asiaan sen kummin perehtyä muuta kuin sanoa et laki sanoo: kohtuutonta haittaa ei saa aiheuttaa / kohtuudella pitää naapurien meteliä kestää. kumminpäin vain....

        JA

        jokainen tilanne on TAPAUSKOHTAINEN

        joten tapauskohtaisesti harkitaan, kumpi on oikeassa. Tässäkään asiassa ei mustaa ja vain valkoista.

        Yleensä voi maalaisjärjellä sanoa, että hissukseen voi käydä suihkussa, kunhan ei tarpeetonta kolinaa aiheuta...

        talossa aina asuu herkkäunisia yms.


    • käydä hiljempaakin

      ei sitä veden tuloa tarvitse täysille laittaa, kyllä hiljempaakin suihkussa saa puhdasta aikaan, kokeilkaapa. Säästyy muuten vettäkin aika tavalla ja maailma pelastuu :)

    • kalle

      kypsyin ihan tohon samaan kyttäämiseen ja toisten ihmisten toimintojen erittäin tarkkaan seuraamiseen kun asuin kerrostalossa.siellä on aina muutama kymppi joka määrää mitä saa tehdä ja mihin aikaan.yleensä vanhoja nutturapäitä yms joilla on aikaa kytätä toisia.
      nyt asun maalla omassa pikku mökissä ja saa vaikka laulaa heviä suihkussa aamulla jos huvittaa ja olen hyvin tyytyväinen tähän ratkaisuun.
      kukaan ei ole vielä valittanut:-)
      only smile

    • saa käydä

      suihkussa, saunassa, uimassa ja naimassa siihen kellonaikaan, kun lehmät antavat myöten.:)
      Ja meteliä sopii, yöllä jä päivällä.
      Minä en pärjäisi hetkeäkään kakaralauman kanssa kaupunkiasunnossa. On sen verran äänekästä porukkaa.
      Mutta täällä on ympärillä tilaa melskata ja päästellä pahimpia höyryjä ulos.
      Joten suihkuttelepa sinä rauhassa ja kehoita sille mummulle, että hommaa korvatulpat, ettei persettä kutita.

    • Masa

      olet, mutta mitä se omistusasunto tähän kuuluu?

    • Hande

      Suihkussa kun huvittaa. En se asunto mikään kasarmi ole jossa on hiljaisuus...
      Ja taloyhtiön järjestyssäännöt voivat kieltää "ei normaaliin elämiseen" kuuluvia ääniä tiettyyn aikaan. Tälläisia ääniä voi olla remontti, pianon soittaminen tms. Mutta ei todellakaan wc:n, suihkun tai itkevän lapsen äänet...
      Ja todellakin kaikki äänistä kärsivät voivat halutessaan muuttaa muuaalle.

    • suihkuun menossa

      Kaikki normaali asuminen, eläminen jne.. on kerrostalossa, aivan kuten muuallakin, sallittua.
      Vessassa ja jopa suihkussakin käyminen kuuluvat siihen normaaliin asumiseen, sanoivat naapurit mitä tahansa.

      Monissa taloyhtiöissä on laadittu mitä ihmeellisimpiä säännöstöjä, tiedän tämän omakohtaisesta kokemuksesta.
      Muiden kotirauhan rikkominen edellyttää kuitenkin AINA tarkoitusperäisyyttä eli siis tahallisuutta häiriöntekoon.

      Suosittele seuraavalle valittajalle vaikka maaseudulle muuttamista!

    • '''''

      sillä naapurilla on päässä vikaa. ei ole ihan terve ihminen varmaan.
      mulle on ihan sama vaikka naapuri kävis suihkussa 3 yöllä, ei haittaa. yksiössä kun asun niin on vaan kiva kun huomaa että ei asu yksin sentään koko talossa...

    • Adolf

      Seuraavalla kerralla ei muuta kun että heität ämpärin kylmää vettä marisevan rouvan päälle.

    • pts

      armejassakin saa käydä hiljaisuuden jälkeen suihkussa ja ennen aamutoimii!!!!!!!!!!!!!!!

    • käyn suihkussa

      vaikka keskellä yötä. En todellakaan rupea miettimään mihin aikaan voin käydä suihkussa. Jos se jotai höiritsee niin kyllä olen sitä mieltä että sellaisen päässä liiraa tosi pahasti. Jos tulee vielä ovelle narisee niin etsisin kyllä kaikki mielenterveyspalveluiden numerot ja kävisin antamassa sellaiselle narisijalle ja vakuuttavasti selittäisin kuinka avun tarpeessa on.

    • minäkin puhutteluun

      Meillä naapurin kuuleman mukaan käytiin yöllä suihkussa, jopa kaksi kertaa ! Selostin asin isännöitsijälle seuraavasti, käyn ennen naimista ja naimisen jälkeen suihkussa.
      Siihen loppui akkain nalkutukset.

      • Taija__

        No onko pakko mennä suihkuun 04:00, eikö siellä voisi käydä naapureita vähän säästääkseen illalla ennen nukkumaanmenoa?? :)


      • TITITYY
        Taija__ kirjoitti:

        No onko pakko mennä suihkuun 04:00, eikö siellä voisi käydä naapureita vähän säästääkseen illalla ennen nukkumaanmenoa?? :)

        sinäkään vielä ymmärtänyt, ettei se aina sovi. Vaikka se sulle sopiskin, niin ei aina kaikille ne aikataulut sovi. Elämässä kun tulee tilanteita, että täytyy suihkutella muulloinkin, ainakin normaaleille ihmisille. Johan sen nyt piti selvitä näistäkin viesteistä, ellei muuten osaa omilla aivoillaan ajatelle. EIKÖ MENE JAKELUUN, HÄH?
        Pidättele sinä vaan sitä hätääs, vaikka aamuun asti mun puolesta...Onnea..


      • työssäkäyvä
        Taija__ kirjoitti:

        No onko pakko mennä suihkuun 04:00, eikö siellä voisi käydä naapureita vähän säästääkseen illalla ennen nukkumaanmenoa?? :)

        Kaikki eivät ole samanlaisia sossupummeja, niin kuin sinä. Jotkut käyvät töissäkin. Ja kun töissä pitäisi olla puoli kuusi, ja matkaan menee reilu tunti julkisilla, niin on pakko käydä suihkussa neljän maissa.


      • maalla

        kyllä maalla ob mukavaa voi tehdä yöllä mitä lystää vaikka olla tyyny sotasilla


      • pomppulinna
        työssäkäyvä kirjoitti:

        Kaikki eivät ole samanlaisia sossupummeja, niin kuin sinä. Jotkut käyvät töissäkin. Ja kun töissä pitäisi olla puoli kuusi, ja matkaan menee reilu tunti julkisilla, niin on pakko käydä suihkussa neljän maissa.

        Olet oikeassa.

        Suomessa alkaa olemaan liikaa - valittajia !


    • Snafu

      Suihkusta niin väliä, mutta joskus kerrostalossa asuessa tuli istuttua siinä pöntöllä ja mietittyä että mitähän se yläkerran naapuri tekeekään juuri sillä samalla kohdalla...

      Tuli muutto omakotitaloon siltä istumalta.

    • 40-v. mies vastaa

      En olisi uskonut, että viestini kirvoittaa jo yhden vuorokauden aikana yli 70 vastausta! Kiitoksia, mutta miksi ihmeessä pitää alkaa riidellä! Eli osa vastauksista oli mauttomia.

      Tapauksesta on jo kulunut jonkin verran aikaa ja narisija on muutanut toiselle puolelle Lahtea. Muutoinkin meidän talo on sellainen, että siellä seurataan tarkkaan, mitä muut tekevät ja jokaisesta pienestäkin asiasta huomautetaan.

      Sitten tärkeämmät asiat jäävät huomiotta. Esim. syysmyrskyjen aikana saa aina pelätä, ettei isot petäjät kaadu talon päälle. Niillä on siinä tontilla rinteessä vain vähän juuritilaa ja ovat kallellaan taloon päin. Olen monta kertaa ehdottanut niiden kaatamista, mutta muut eivät suostu, koska ne ovat niin komeita. Asiantuntijakin on sanonut, että ne pitäisi kaataa. Siitähän taloyhtiö saisi varoja, kun myisi ne polttopuiksi jollekin. Minulle sanottiin, että asiantuntijan lausunto pitäisi olla kirjallisena. Mitä mieltä olette?

      Talossa on ollut paljon erimielisyyksiä. Suurin osa asukkaista iäkkäitä eläkeläisiä. On Lahden viimeisimpiä taloja jossa ei ole vieläkään kaapelitelevisioliitäntää. muutoin rauhallinen talo, ei ole nuorisoa tmv. metelöimässä eikä lapsiakaan ole kuin yksi.

      • muuttaisit muualle...

        Kerran on noin ahdasmielistä porukkaa.
        On varmaan sellaisiakin paikkoja, missä ei liikaa vahdata toisten tekemisiä, ellei lapsista ole sinulle haittaa?
        Arvata saattaa, kun on kyse vanhoista kärttyisistä ihmisistä, että vaikeuksia tulee nuoremmille. Ne kun ovat niin kiireisiä jotta.
        Pakko on saada yöunensa nukuttua, että jaksaa päivän vahdata toisten menoa.
        Sääliksi käy, kun elämässä ei ole muuta kuin naapurin vahtiminen.


      • normaalilta

        Suihkussa saat käydä normaalisti,ei ole lakia joka sitä rajoittaisi.
        Onpahan nyt vaan niin ikävästi että yksinäisiä
        ihmisiä on liikaa,elämä täytyy rakentaa muiden
        tekemisten seuraamisen varaan.
        Ei pidä kuitenkaan syyllistää vanhuksia yleisesti
        kuten keskusteluissa usein käy.
        Olen asunut vanhuspainotteisessa talossa,vuoro-
        työläisenä.Ikinä ei ollut ongelmia normaalielämisen aiheuttamien äänien kanssa.
        Päinvastoin,joskus pahoittelin vanhuksia nähdessäni remontin aiheuttamaa äänihaittaa johon
        AINA vastaus oli että jotkut työt vaan on tehtävä
        ajallaan.
        Kyllähän siinäkin talossa yksi kyttääjä oli,n.50v
        eläkeläismies joka aina tiesi mihin aikaan toiset
        olivat tulleet yöllä kotiin taksilla.
        Yllättävän hyvin vanhukset myös olivat valmiita sijoittamaan rahaa ylläpito ym.korjauksiin.


      • vali vali

        Rauhallinen talo, ei ole nuorisoa metelöimässä ja vain yksi lapsi koko talossa. Sinulle itsellesi ei kelpaa vanhukset, kun ne valittaa eikä tee korjauksia. Ja nuorisoa ja lapsia vierast kun möykkävät. Eli tuliko nyt pilkka omaan nilkkaan?


      • höh..

        No mikset sitten hanki sitä kirjallista lausuntoa niistä puista?


      • siellä on

        Kuinkahan kalliiksi se tulee kun ruvetaan puiden kaatumisen jälkiä korjaamaan. Vanhojen ihmisten luulisi elämänkokemuksesta viisastuneen. Mutta ei kun ei. Melkein tekisi mieli toivoa että männyn oksat survoo ilkimysten ikkunat ja pikku omaisuuden pirstaleiksi kaatuessaan. Mikään vakuutus ei korvaa... Entäs jos jollekin IHMISELLE sattuu jotain kun mänty kaatuu. Voidaan jo ruveta puhumaan tuottamuksellisuudesta ja aikamoista laiminlyöntiä ja huolimattomuutta se onkin.


    • Asukas...

      kylmää vettä rouvan niskaan ja sanonut "rouva on hyvä ja menee märisemään jonnekin muualle".

      Minä ainakin käyn suihkussa milloin huvittaa ja niin tekevät naapuritkin. Aina löytyy joku kukkahattutäti, joka jurputtaa. Niille ei kuitenkaan tarvitse avata ovea.

    • sepp

      kyllä suihkussa saa käydä kellonajasta riippumatta!"pitämättä aiheetonta meteliä."se on vaan totuus ja koskee meitä kaikkia.kannattaa seuraavan kerran sanoa sille akalle että asia on laissa näin säädetty.aivan sama kuuluuko johtokuntaan tai kodittomien kissojen yhdistykseen.tämä on fakta!

    • ¤MARIIA¤

      Moi!
      Onpa kummaa touhua, minä ainakin kolmivuorotyöntekijänä käyn suihkussa milloin sattuu. Samoin ,jos oon viihteellä takuulla peseydyn, oli kello mitä hyvänsä.

    • ecd123

      Olisit mennyt seuraavana aamuna samaan aikaan lainaamaan sokeria siltä harpulta ja sanonut: "Että kun olitte jo eilen ajoissa hereillä niin teiltä voi varmasti lainata pari palaa"...

    • ...vielä.

      Liitän samaan aiheeseen vielä vessakäynnin.
      Sitte touhu vasta menis ihmeelliseksi mikäli ei saisi käydä enää paskallakaan..? saati jos on oikein paha ripuli... voi sitä raukkaa, joka niitäki ääniä kyttäis. Ihme jos ei seuraavana päivänä toisi vastaavaa lääkettä kyseiseen vaivaan.. -juolahti vain mieleen kun puhuttiin ihmisten kyttäyksistä sun muista-
      =) Hyvää illanjatkoa!

      • valittajalle

        Ei muuta kuin parvekkeelta sitten paskalle, erityisesti jos valittaja asuu ensimmäisellä kerroksella.


      • on kyllä

        Olipa hauskasti kirjoitettu, ihan täällä ääneen nauroin:) Niin, aika paha jos on ripuli ja joutuu käymään vähän väliä yöllä pöntöllä, itellä joskus ollu, onneks ei oo lähinaapurissa kyttääjiä:)


    • arse

      Naurattaa nuo jutustelut..ite ainakin käyn millon kiinnostaa suihkussa. Eipä oo kukaan estelly, tuliskin vaan oven taakse valittamaan suihkussa käynneistä -> niska-perse otteella ulos. Jos naapurit alkais kyttäämään, niin ei muutaku ku lisää meteliä...ja vähän ajan päästä kävis kysäseen, joko on melutaso pienentynyt. Meilläkin on tai oli :) naapurissa koira joka haukkui päivät ja yöt, mutta mitä se haittaa. Jokainen saakoon asua omassa asunnossaan rauhassa, rauhassa ei tarkoita suinkaan sitä että normaalit äänet(suihku,wc jne)haittaisi elämää. Naurattaa nuo kyttääjät joilla ei oo omaa elämää laisinkaan. Miksi pitää olla niin katkera, että oma eläminen on unohtunut?Oon huomannut, että monet katkeroituneet ovat eläkeläisiä(ei yleistys), jotka eivät elämänsä aikana ole saaneet hankituksi omaa asuntoa..ja siihenkös ne sitte hajoavat -> sormi osoittaa naapurin normaalia, työssäkäyvää ja tasapainoista ihmistä. Raju bilettäminen on taas ihan eri asia, sekä kova meluaminen...niitä ei tulisi harrastaa kerros -ja rivitalo asunnoissa(eikä mielellään omakotialueellakaan). Ei muuta kuin: Kyttääjät pysykööt verhojen takana ja katkeroituneet koloissaan. Hyvää talven alkua kaikille!

    • Mira

      Hei haloo!

      Ei ole mukava herätä siihen kun joku menee suihkuun kukon laulun aikana. Kuuntele joskus itse millaista mekkalaa putket pitävät kun muuten on hiljaista....
      Ja toisaalta myös ei ole soveliasta mennä suihkuun iltamyöhään... Samat ajat pätevät suihkussa käymiseen kuin talon järjestyssääntöjen hiljaisuus aika. Eli n. klo 6.30-22.00.

      • Vuorotyöläinen

        Opettele ne järjestyssäännöt, sekä niihin liittyvät lakipykälät sekä asiasta jo olemassaolevat oikeuden päätökset ennenkuin tulet tänne jauhamaan paskaa.

        Jos tuo sinun hiljaisuus päättyy 6:30 niin ilmeisesti aamuvuoroon (klo 6), tai 7:ltä alkaviin päivätöihin meneviltä on suihku kielletty. Kusellakaan ei varmaan saa käydä, paskasta puhumattakaan? Tai jos käy niin tuotteet pitää jättää pönttöön?

        Myös yhdyssanat on hyvä osata.


      • muuttaa omakotitaloon

        Jos elämisen äänet häiritsevät muuttaa omakotitaloon. Tai tee valitus niille jotka ovat talosi rakentaneet ja unohtaneet ääneneristykset kokonaan. Ei se asukkaan vika ole, että talo on väärin rakennettu ja jos sinua äänet häiritsevät (minua eivät) niin se on sinun ongelmasi.

        Toiseksi mun pitää olla töissä kello 6.00, joten en mitenkään sun takia voi käydä suihkussa 6.30.


      • ninni

        Suihkussa ja vesassa käynti ovat ihan normaaleja asumisen ääniä.
        Kyllä täytyy ihmetellä jos ei niitä kestä.


    • Järkevä...

      Asun samassa talossa äitini, kahden veljeni sekä siskoni kanssa... Vaikka käyn suihkussa keskellä yötä tai aikaisin aamulla, rajunkin biletyksen jälkeen ei kukaan ole koskaan mitään valittanut... Varmasti joku on joskus herännyt tai muuten häiriintynyt toisten yöllisten/aamuisten menojen takia, mutta kukaan ei kuitenkaan ole viellä katkeroitunut...

      Kaupasta on saatavissa n. 1€ hintaan ear-korvatulppia... hinta ei ole paha edes työttömälle... Veljeni on ruukannut sellaiset laittaa korviin kun on tärkeä nukkua hyvin tai kun ryhtyy päiväunille... Suositelkaa tälläisiä naapureillenne, tai ostakaa vaikka joululahjaksi...

      Jos ei ole niin hyvä varallisuus että ei pysty omaan rauhaan muuttamaan vaikka kuinka haluaisi, ei ole mitään syytä katkeroitua... Täytyy vain sietää sitten muita, ja koittaa miellyttää muita... Mutta jos suihkussa käynnistä tms. normaalista toiminnasta täytyy valittaa nii voi kyllä miettiä sata kertaa miten kurja elämä on itselle sattunut... että omakotitaloissa asuu satojatuhansia ihmisiä omassa rauhassa jotka varmasti sietäisivät sen pienen metelin, mutta että minä raukka joka en sitä siedä niin olen niin onnettoman elämän osakseni saanut että joudun sitä sietämään...

      Kannattaisi ajatella myös niitä ihmisiä jotka joutuvat sietämään yöstä toiseen aseiden ääniä, esim jossain afrikan maissa... Siellä ei varmaan paljoa naapurin suihkutteluista olisi sanomista... eihän siellä ole suihkujakaan... Tiukenna siis nyt vyötä jos olet vaikka työtön ja haluaisit tuollaisesta suihkuttelusta eroon... parin kuukauden korvauksista säästät liput afrikkaan ja muuta sinne savimajaan, saisit varmasti töitäkin joltain banaaniplantaasilta...

      Menkää hyvät ihmiset suihkuun kun siltä tuntuu... kun meillä sentään sellaiset on

      • suihkuttelija205

        Itse pääsen töistä klo 02.00 ja kotona olen vähän ennen 03.00 ja haluan aina suihkuun ennen nukkumaan menoa. Työni on todella raskasta ja likaista tehdastyötä. Kerran on naapuri urputtanut asiasta ja sanoin että käyn suihkussa silloin kun siltä tuntuu, samoin pöntöllä. Jos ei miellytä, muuta muualle. Ei ole valittanut sen kummemmin. Jos talonyhtiö keksii joskus tehdä ehdottoman säännön että suihkuja ei saa käyttää kuin 06.30-23.00 aikaan, pesetän sitten petivaatteeni isännöitsijällä tai muutan itse muualle. Oman talon ostan heti kun olen siihen tarpeeksi säästänyt.

        Suomi tuntuu olevan pikkusielusten perskärpästen luvattu valtakunta!


    • make

      yksikään jota häiritsee tämä suihkutus/vessanvetäminen ei ole vastannut...

      Miten (lue) miten tulisi toimia kun lapsi oksentaa sänkyyn tai esim lavuaariin/kylppärin lattialle`??

      entä jos tulee kakka niin pitäälö sitä pitää pntössä haisemassa tuntitolkulla.. jos tulee vaikka 00:13??

      miten toimia??

      entä virtsa? jos on pissihätä niin pitääkö se jättää pönttöön?? remontti miehenä olen vaihtanut pönttöjä ja tiedän kitä se niille pitemmän päälle tekee.

      kerro nyt hyvä ihminen/ihmiset miten menetellä??

      mulle itelle on aivan sama jos joku tulee valittamaan.. olen hyvissä väleissä koska olen tehnyt lukuisia hänen isännöimiä asuntoja ja on tullut positiivista palautetta.. luulen että hän ymmärtää.

      mut edelleen kertokaa miten toimittaa hätänsä? ja pitääkö seksiä harrastaa likasena?

      • Vuorotyöläinen

        Jos lapsi oksentaa sänkyyn niin lakanan voi viedä valittajan postiluukusta sisään. Lattialta oksennuksen voi myös pyyhkiä lakanalla joka toimitetaan em. paikkaan.

        Kakka tehdään kertakäyttölautaselle joka toimitetaan em. paikkaan.

        Pissihätä (miespuolisen) hoituu suoraan valittajan postiluukulla, eikä erillisiä astioita tarvita.

        Jos valittaja on seinänaapurina niin seksiä harrastetaan sängyssä rynkyttäen juuri sitä seinää vasten. Myös suulliset ääniefektit ovat toivottavia.


      • harrastaa

        tietenkin puhtaana,kuka sutkaan huolisi likaisena.kjäh!!


      • make
        Vuorotyöläinen kirjoitti:

        Jos lapsi oksentaa sänkyyn niin lakanan voi viedä valittajan postiluukusta sisään. Lattialta oksennuksen voi myös pyyhkiä lakanalla joka toimitetaan em. paikkaan.

        Kakka tehdään kertakäyttölautaselle joka toimitetaan em. paikkaan.

        Pissihätä (miespuolisen) hoituu suoraan valittajan postiluukulla, eikä erillisiä astioita tarvita.

        Jos valittaja on seinänaapurina niin seksiä harrastetaan sängyssä rynkyttäen juuri sitä seinää vasten. Myös suulliset ääniefektit ovat toivottavia.

        lisää ideoita!!

        myös niiltä jotka valittavat tästä asiasta


      • make
        harrastaa kirjoitti:

        tietenkin puhtaana,kuka sutkaan huolisi likaisena.kjäh!!

        mut jos on likasta seksiä... mut silti pitää saada käydä suihkussa.. emännän kanssa (ja koiran)


      • suukku
        make kirjoitti:

        mut jos on likasta seksiä... mut silti pitää saada käydä suihkussa.. emännän kanssa (ja koiran)

        on mukava pussata!
        Ennen putkiremonttia putket ulvoi...oli ilmaa joten aina kuului jos joku laski vettä eli aukaisi hanan!
        Oli kuukausimaksu (12e) ..taloyhtiön kokouksessa tuotiin esille, että veden kulutus noussut. Eihän kukaan halunnut sitä hintaa nostettavan.
        Putkiremontissa putket uusittiin ja jokaiselle laitettiin oma vesimittari.
        Heti remontin jälkeen vettä meni. Ensimmäisen 3 kuukauden laskun jälkeen moni toi esille, että lukemat oli otettu väärin. Oikeinhan ne olivat!
        Olen kuullut monenlaista vedensäästämisniksiä.
        Jokaisella on oma vesimittari. Ei enään kukaan laske kenenkään päivä- eikä yövieraita.
        Uudet putket eivät aiheuta mitään ääniä.
        Sängyn natinat väliin on enemmän huvittanut, että on luhytkestoisia juttuja!
        Suolentoiminta ja nesteenluritus..onneksi toimivat. Yläkerran poikamies vetää vain pytyn..ehkä siihen on jokin syy..en ole kuullut vielä mikä se on!


    • tuska

      samoin kävi minulle soitin isännöitsijälle ja arvaa kuin kävi kyl voi käydä vuokratalossakin suihkussa. työt ja muut naapuri ei voi mitään

    • jarkkoz

      asuin kerrostalossa, jossa alapuolellamme asuvien mielestä on kielettyä keskustella normaalilla puheäänellä klo 23. Sen verran vaikutusvaltaisia alapuolella asuva oli että sai meille varoituksen laitettua kun asukastoimisto uskoi heitä yksiselitteisesti (kun sopivasti lioittelivat kuulemisiaa). Ei auttanut mitkään selitykset kun kuitenkin kotona oltiin. Ainut olisi kulma ollut jos olisi voinut todistaa olleensa poissa sinä aikana.

      Sen sijaan meidän yläpuolella asuneet saivat riidellä miten halusivat mihin aikaan tahaansa. Esimerkiksi kerran klo 03 kuului kirkumista, huutoa, kiroilua jne jne. Välitin tiedon asukastoimikunnalle, mutta asukastoimikunta ei suostunut välittämään tietoa eteenpäin koska myös yläpuolellamme asui vaikutusvaltaisia ihmisiä.

      Tässä vaiheessa alkoi tuntua että olemme pihviä hampurilaisessa kun molemmilla puolin asuu vaikutusvaltaisia ihmisiä. Tästä syystä muutimme pois. Meidän olisi pitänyt kestää naapureiden ääntelyt yöllä, mutta meiltä oli kielletty vessasta käynnistä lähtien kaikki.

    • JUST TOMMOSET

      ÄNKEÄÄ ASUMAAN KERROSTALOON JA ELÄVÄT KUIN EI MUITA OLISIKAAN.

      KERROSTALOSSA ON HILJAISUUS 23.00-06.00 TAI 07.00 VÄLISENÄ AIKANA RIIPPUEN TALOSTA!!

      TAJUA SE PÖLVÄSTI TAI MUUTA METSÄKÄMPÄÄN ASUMAAN!! TOLLASTEN PÖLVÄSTIEN TAKIA JOUTUU HERÄÄMÄÄN MONET KERRAT, MUTTA KÄYN KYLLÄ SANOMASSA MINÄKIN!!!

      • hupsista

        hiljaisuus tarkoittaa sitä ,ettei saa soittaa rumpuja, torvea,eikä esim hioo rälläkällä patteria, eikä hakata kattilan kansia yhteen. älä anna periksi kyttääjälle!!!


      • Natalie
        hupsista kirjoitti:

        hiljaisuus tarkoittaa sitä ,ettei saa soittaa rumpuja, torvea,eikä esim hioo rälläkällä patteria, eikä hakata kattilan kansia yhteen. älä anna periksi kyttääjälle!!!

        Vähän nyrkkiä naamaan sinullekin, niin katsotaan Häiritsetkö sen jälkeen naapuriasi käymällä klo. 1 yöllä suihkussa. Mua ärsyttää SUUNNATTOMASTI tollanen "voin tehdä mitä huvittaa, millon huvitta, koska saan nukkua aamut ja päivät rauhassa, kun en käy töissä"-asenne ja elämäntyyli. Toivottavasti naapurisi joku päivä saavat tarpeekseen ja.....


      • Poison
        Natalie kirjoitti:

        Vähän nyrkkiä naamaan sinullekin, niin katsotaan Häiritsetkö sen jälkeen naapuriasi käymällä klo. 1 yöllä suihkussa. Mua ärsyttää SUUNNATTOMASTI tollanen "voin tehdä mitä huvittaa, millon huvitta, koska saan nukkua aamut ja päivät rauhassa, kun en käy töissä"-asenne ja elämäntyyli. Toivottavasti naapurisi joku päivä saavat tarpeekseen ja.....

        Jos normaaliin elämiseen kuuluvat äänet kuten suihkussa käyminen ja vessan vetäminen häiritsevät niin muuta ihmeessä omakotitaloon. Saat olla rauhassa. Kerrostaloissa on katsos se ikävä puoli että niissä asuu muitakin ihmisiä. Tämä tarkoittaa erilaista vuorokausirytmiä, toinen henkilö saattaa olla vaikka töissä ravintolassa kolmeen asti yöllä, ja sieltä kotiin tultua hän haluaa KÄYDÄ SUIHKUSSA ennen nukkumaan menoa. Mutta tämä on ilmeisesti sinun mielestäsi aivan kohtuuton vaatimus, jopa siinä määrin että uhkailet naapuriasi väkivallalla "Vähän nyrkkiä naamaan sinullekin, niin katsotaan" & "Toivottavasti naapurisi joku päivä saavat tarpeekseen ja....."

        Ei helvetti, hajotkaa siihen kämppäänne.


      • Natalie
        Poison kirjoitti:

        Jos normaaliin elämiseen kuuluvat äänet kuten suihkussa käyminen ja vessan vetäminen häiritsevät niin muuta ihmeessä omakotitaloon. Saat olla rauhassa. Kerrostaloissa on katsos se ikävä puoli että niissä asuu muitakin ihmisiä. Tämä tarkoittaa erilaista vuorokausirytmiä, toinen henkilö saattaa olla vaikka töissä ravintolassa kolmeen asti yöllä, ja sieltä kotiin tultua hän haluaa KÄYDÄ SUIHKUSSA ennen nukkumaan menoa. Mutta tämä on ilmeisesti sinun mielestäsi aivan kohtuuton vaatimus, jopa siinä määrin että uhkailet naapuriasi väkivallalla "Vähän nyrkkiä naamaan sinullekin, niin katsotaan" & "Toivottavasti naapurisi joku päivä saavat tarpeekseen ja....."

        Ei helvetti, hajotkaa siihen kämppäänne.

        Suihkussa voi käydä ENNEN klo 24. Ja sitä vessaa ei todellakaan tarvi vetää koko ajan aamuöisin Naapurini ei ole töissä, josta syystä hän poikaystävineen ELÄÄ ÖISIN ja häiriköi myös muilla tavoin. Siksi toisekseen en halua mitään ravintolatyöntekijöitä tähän kiinteistöön.
        Tässä asuu valtaosin siistiä, hyvintoimeentulevaa porukkaa johtuen jo kalliista vuokrastakin. Ilmeisesti paikallinen sosiaalitoimi/kela kustantaa naapurin pummille tällaisenkin asumisen, tai sitten hänen vuokranantajansa pitää säälistä asunnossa alhaista vuokraa.
        Kyllä siinä alkaa mennä kenellä tahansa hermot, kun aamulla pitää herätä kello 6 ja naapurin ämmän on pakko käydä suihkussa puolenyön jälkeen joka h...n yö. Suomalaiset ovat sen verran paksupäistä sakkia, mistä varmaan olet itsekin hyvä esimerkki, ettei puhuminen auta, toki naapurini on nyt toistaiseksi jättänyt suihkussa käymisen alkuiltaan, mutta se, että he elävät öisin, eikä poikaystävä edes virallisesti asu kiinteistössä, häiritsee minua edelleen.
        Kerrostalossa pitää ottaa huomioon muut ihmiset, ja elää sen mukaan. Jos jollain on yötyö, se ei tarkoita, että muiden tulee elää hänen rytminsä mukaan.


    • joo

      kyllä osakkeessa saa elää normaalia elämää ja peseytyä, jotkut vaan keksii uusia sääntöjä. ps näitä suihkussa käyntejä ei pysty taloyhtiö kieltään .hae rouvalle lähestymiskielto!!!!

    • I love this country

      Nämä työttömät - eläkeläiset, joilla on kokopäivä aikaa " olla meidän ilonamme ".

      Olen sitä mieltä että aktiiviväki kaupunkeihin, ja muut maalle kasvamaan omissa oloissaan !

    • 2005

      taloyhtiön asukkaat eivät voi kieltää sinulta suihkussa käyntiä.yleinen järestys sääntö sallii sen. on paljon ihmisiä jotka joutuu työnkin puolesta käymään yöllä suihkussa.

    • Stronghand

      Mielestäni tuommoiset tantat saisivat haistaa paska! Suihkussa saa käydä ihan mihin aikaan tahansa. Se pitää sietää jos kerrostalossa asuu että kuuluu veden lorinaa putkissa ja viemäreissä. Jos kerrostaloissa on hiljaisuus välillä 22-7, niin missä vaiheessa ihmiset pystyisivät ennen töihin lähtöä käymään suihkussa jos saisi vasta seitsemältä mennä suihkuun? Silloin monet ovat jo liikkeellä. Tuon tantan nalkutukset kannattaa jättää omaan arvoonsa. Tuosta tantasta voisi kyllä tehdä valituksen, sillä tuo on täysin turhaa rutinaa.

      • ,.-

        Todellakin, käy syömään tuollaset helvetin turhat vanhat pierut joilla ei ole muuta tekemistä kun terrorisoida muita asukkaita ja laskeskella monta vuosikymmentä on tullut elettyä puuttessa kun ahistaa niin pali.

        Omassa kämpässäni käyn suihkussa tai paskalla vaikka aamukahdelta jos siltä tuntuu, ja jos joku tulee siitä kitisemään niin saa kuunnella aitoa suomalaista ärräpäävittuilua.


      • elsku

        Ei suihkussa käynti ketään voi häiritä... silloinhan wc:ssäkin käynti pitää loppettaa... samanlain se vessastakin kuuluu lörinä ja putket paukkuu yms.....


    • Yöastiat käyttöön!

      Kyllä kerrostaloissa pitäisi katkaista vesi yöksi, ettei yösuihkuttelijat ja öisin vessassa lorottelevat pääse terrorisoimaan yörauhaa. Yöastiat pitäisi määrätä pakollisiksi, ja vesi kytkettäisiin päälle vasta esim klo 1100, jolloin yöastiat voisi tyhjentää ja käydä suihkussa. Kello 1400 voisi vedentulon taas katkaista, koska monesti minua eläkeläisenä alkaa ramaista ja otan torkut. Helposti sitä herää, kun suihkuttelijat ja vessalorottajat alkavat hommansa.

      Olen kampanjoinut sen puolesta, että vessoihin asennettaisiin turvakamerat jotta öiset suihkuttelijat ja lorottajat saataisiin käräytettyä ja häädettyä pois.

      • yksin kotona

        Miten olisi jos talot rakenettaisiin tiilistä - eikä elementeistä.

        Nykyään seinät ovat liian ohuet !


      • sekin tapahtuis?

        Ei mulla vanhuksia vastaan mitään oo. Etenkää kun oma mummo tykkää juhlia samalla lailla kuin mä. Juhlapaikka on vaan eri ja musiikki samaten. =)

        Mutta eikös vanhuksille ole niitä omia asuntoalueita monilla paikkakunnilla.. Jossa ei nuoria asu. Itse ainakin tiedän sellaisia.
        Niin ja vanhustenkoti on myös keksitty..


    • sille et

      HANKI ELÄMÄ!

    • sitä tehdä

      kerrostaloasunnossa mitä vaan, jos lähdetään aina vain omia oikeuksia peräämään.. Suihkuttelu kuuluu eri taloissa eri tavoin, joissakin piinallisen selkeästi esimerkiksi paukkuvien putkien takia. Lienee kuitenkin ihan asiallista välttää "turhaa" suihkuttelua yöaikaan. Vuorotyöläisetkin osaavat varmasti yösuihkunsa ottaa käyttämättä siihen suhteettoman pitkää aikaa ja huudattamatta vettä ihan täysillä. Sitten taas, mitä kannattaa lähteä valittamaan yhdestä suihkukerrasta? Suihkuttelija voi tosiaan olla baarista tullut känniääliö, joka sammuu suihkuun aiheuttaen vieläpä vesivaurion asuntoon tai sitten hän voi olla esimerkiksi vatsataudista kärsivä naapuri, joka joutuu yöaikaan peseytymään.

      Eiköhän paras nyrkkisääntö kerrostaloasumiseen ole se, että välttää kaikkea turhaa mölyämistä eikä vain pidä kynsin ja hampain kiinni kaikista "oikeuksistaan". Mutta kohtuus kaikessa.

    • käyttäytymistä.

      Siitä on olemassa joitain oikeudenkin päätöksiä. Se on laskettava normaaleihin elämänääniin ja elämän kulkuun. Niin että naapurin akka saa luvan mennä tirkistelemään muualle. Pervo ämmä. Käy sinä vain suihkussa, ihan rauhassa.

      • Natalie

        Suihkussa käyminen klo 1-2 yöllä on äärimmäisen häiritsevää, varsinkin kun sinulla on tällöin 4h aikaa nukkua, ja heräät siihen keskellä yötä. Lisäksi jatkuva vessan vetämine aamuyöllä, kyllä se häiritsee. Toivottavasti kohtalotoverinikin laittavat sosiaalipumminaapurinsa kuriin.


      • mistä kaikesta
        Natalie kirjoitti:

        Suihkussa käyminen klo 1-2 yöllä on äärimmäisen häiritsevää, varsinkin kun sinulla on tällöin 4h aikaa nukkua, ja heräät siihen keskellä yötä. Lisäksi jatkuva vessan vetämine aamuyöllä, kyllä se häiritsee. Toivottavasti kohtalotoverinikin laittavat sosiaalipumminaapurinsa kuriin.

        ihmiset jaksavatkin narista. Siis en voi käsittää miten ihmiset voivat kärsiä noin mitättömistä asioista. Minä ainakin nukun rankan päivän jälkeen yöni niin hyvin etten varmaan huomaisi pommin putoavan huoneeseeni.


      • sossupummeista?
        Natalie kirjoitti:

        Suihkussa käyminen klo 1-2 yöllä on äärimmäisen häiritsevää, varsinkin kun sinulla on tällöin 4h aikaa nukkua, ja heräät siihen keskellä yötä. Lisäksi jatkuva vessan vetämine aamuyöllä, kyllä se häiritsee. Toivottavasti kohtalotoverinikin laittavat sosiaalipumminaapurinsa kuriin.

        Ja kukahan on puhunu taas sossupummeista? Kaikki ei satu olemaan sellaisia,enkä nytte kiellä etteikö niitä olisi. MUTTA ELÄ YLEISTÄ!!


      • juuri sinä
        Natalie kirjoitti:

        Suihkussa käyminen klo 1-2 yöllä on äärimmäisen häiritsevää, varsinkin kun sinulla on tällöin 4h aikaa nukkua, ja heräät siihen keskellä yötä. Lisäksi jatkuva vessan vetämine aamuyöllä, kyllä se häiritsee. Toivottavasti kohtalotoverinikin laittavat sosiaalipumminaapurinsa kuriin.

        Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä, työttömiä sossupummeja, jotka nukkuvat kello 11 aamun asti. Jotkut käyvät töissäkin, ja joidenkin pitää olla töissä jo kello 6:0 joten on pakko käydä suikussa ennen viittä. Puolisoni taas joskus tulee töistä vasta 23:00 jälkeen, ja silloin minä jo nukun, koska seuraavana aamuna pitää nousta aikaisin. Enkä todellakaan edes aina kuule, kun hän tulee kotiin, käy suihkussa tai jopa kun hän tulee sänkyyn, vaikka samassa sängyssä nukumme.

        Ja jos sinä kävisit edes joskus töissä, etkä eläisi meidän verorahoillamme, niin raskaan työpäivän jälkeen et kuulisi vaikka naapuri ampuisi kiväärillä. Ainoastaan kun olet prinsessa, jonka yli 9 tunnin kauneusuni häiriintyy kun työssä käyvä naapuri suihkussa.


      • Natalie
        juuri sinä kirjoitti:

        Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinä, työttömiä sossupummeja, jotka nukkuvat kello 11 aamun asti. Jotkut käyvät töissäkin, ja joidenkin pitää olla töissä jo kello 6:0 joten on pakko käydä suikussa ennen viittä. Puolisoni taas joskus tulee töistä vasta 23:00 jälkeen, ja silloin minä jo nukun, koska seuraavana aamuna pitää nousta aikaisin. Enkä todellakaan edes aina kuule, kun hän tulee kotiin, käy suihkussa tai jopa kun hän tulee sänkyyn, vaikka samassa sängyssä nukumme.

        Ja jos sinä kävisit edes joskus töissä, etkä eläisi meidän verorahoillamme, niin raskaan työpäivän jälkeen et kuulisi vaikka naapuri ampuisi kiväärillä. Ainoastaan kun olet prinsessa, jonka yli 9 tunnin kauneusuni häiriintyy kun työssä käyvä naapuri suihkussa.

        Helvetti, mikä idiootti.
        Ensinnäkin, en tarvitse teidän **** verorahojanne mihinkään, vanhemmillani on varallisuutta, sekä Suomessa, että Suomen ulkopuolella. Jos tilanne nyt olisi se, että joutuisin työttömäksi, ei minun tarvitsisi turvautua kämäisiin sossunrahoihinne, eivät ne edes mihinkään riitä.
        Siksi toisekseen, koska jotkut tosiaan ovat niin h...n typeriä, ETTEIVÄT TAJUA, että siellä suihkussa tosiaan voi käydä illalla kauan ennen kuin menee nukkumaan, eivätkä kuten naapurin ämmä, klo 1-2 yöllä (EIKÄ MUUTEN KÄY TÖISSÄ), ja vetää jatkuvasti vessaa aamuöisin, olen ottanut sen periaatteen, että nyrkkiä tulee naamaan, jos mikään muu ei auta.
        Naapurini on minua 30 senttiä lyhyempi säälittävä pelokas pikkunainen, eikä hänelle tarvinnut kun kerran tehdä sanomalla asia selväksi.
        Toivon, että joku isokokoinen mies tekee saman sinulle, juntti.


      • Poison
        Natalie kirjoitti:

        Helvetti, mikä idiootti.
        Ensinnäkin, en tarvitse teidän **** verorahojanne mihinkään, vanhemmillani on varallisuutta, sekä Suomessa, että Suomen ulkopuolella. Jos tilanne nyt olisi se, että joutuisin työttömäksi, ei minun tarvitsisi turvautua kämäisiin sossunrahoihinne, eivät ne edes mihinkään riitä.
        Siksi toisekseen, koska jotkut tosiaan ovat niin h...n typeriä, ETTEIVÄT TAJUA, että siellä suihkussa tosiaan voi käydä illalla kauan ennen kuin menee nukkumaan, eivätkä kuten naapurin ämmä, klo 1-2 yöllä (EIKÄ MUUTEN KÄY TÖISSÄ), ja vetää jatkuvasti vessaa aamuöisin, olen ottanut sen periaatteen, että nyrkkiä tulee naamaan, jos mikään muu ei auta.
        Naapurini on minua 30 senttiä lyhyempi säälittävä pelokas pikkunainen, eikä hänelle tarvinnut kun kerran tehdä sanomalla asia selväksi.
        Toivon, että joku isokokoinen mies tekee saman sinulle, juntti.

        "vanhemmillani on varallisuutta, sekä Suomessa, että Suomen ulkopuolella."

        Tee meille kaikille palvelus ja painu snne Suomen ulkopuolelle elämään niillä vanhempiesi varoilla. Kaikilla on mukavempi olla ja elää silloin. Kiitä onneasi ettet ole minun naapuri, voisi asenne muuttua äkkiä...


      • Natalie
        Poison kirjoitti:

        "vanhemmillani on varallisuutta, sekä Suomessa, että Suomen ulkopuolella."

        Tee meille kaikille palvelus ja painu snne Suomen ulkopuolelle elämään niillä vanhempiesi varoilla. Kaikilla on mukavempi olla ja elää silloin. Kiitä onneasi ettet ole minun naapuri, voisi asenne muuttua äkkiä...

        Enpä oikein usko, en ole suomalaisia koskaan nöyristellyt, enkä nöyristele. Kyllä suomalainen menee minun kanssani äkkiä hiljaiseksi (jotenkin ne ei edes osaa puhua nopeasti, en tiedä mikä niitä vaivaa) Kiitä sinä rääpäle onneasi, ettet ole minun naapurini.


      • Poison
        Natalie kirjoitti:

        Enpä oikein usko, en ole suomalaisia koskaan nöyristellyt, enkä nöyristele. Kyllä suomalainen menee minun kanssani äkkiä hiljaiseksi (jotenkin ne ei edes osaa puhua nopeasti, en tiedä mikä niitä vaivaa) Kiitä sinä rääpäle onneasi, ettet ole minun naapurini.

        Vai että rääpäle? Herttaista. :)

        Nöyristely on eri asia kuin hyvät käytöstavat, joihin kuuluu rauhallinen eläminen toisten ihmisten kanssa, mutta olen huomannut että valitettavan monelta nämä puuttuvat. Etkö kykene muuten kommunikoimaan ihmisten kanssa kuin uhkailemalla väkivallalla ja asiattomalla nimittelyllä? Säälittävää. Täällä Suomessa moinen on vain laitonta, se on sinunkin syytä muistaa, tai saat joku kaunis päivä oppia sen kantapään kautta.


      • pitäisi todella
        Natalie kirjoitti:

        Helvetti, mikä idiootti.
        Ensinnäkin, en tarvitse teidän **** verorahojanne mihinkään, vanhemmillani on varallisuutta, sekä Suomessa, että Suomen ulkopuolella. Jos tilanne nyt olisi se, että joutuisin työttömäksi, ei minun tarvitsisi turvautua kämäisiin sossunrahoihinne, eivät ne edes mihinkään riitä.
        Siksi toisekseen, koska jotkut tosiaan ovat niin h...n typeriä, ETTEIVÄT TAJUA, että siellä suihkussa tosiaan voi käydä illalla kauan ennen kuin menee nukkumaan, eivätkä kuten naapurin ämmä, klo 1-2 yöllä (EIKÄ MUUTEN KÄY TÖISSÄ), ja vetää jatkuvasti vessaa aamuöisin, olen ottanut sen periaatteen, että nyrkkiä tulee naamaan, jos mikään muu ei auta.
        Naapurini on minua 30 senttiä lyhyempi säälittävä pelokas pikkunainen, eikä hänelle tarvinnut kun kerran tehdä sanomalla asia selväksi.
        Toivon, että joku isokokoinen mies tekee saman sinulle, juntti.

        ravistella sinut hereille tähän eloon. Toivottavasti joku pian sen tekee mutta ihan hyvällä jotta näkisit sieltä linnastasi mitä on oikeesti elämä! Tulee mieleen tekstistäsi heti ettei taida olla naapurin suihkussa käynti ainut ongelmasi?


      • Natalie
        Poison kirjoitti:

        Vai että rääpäle? Herttaista. :)

        Nöyristely on eri asia kuin hyvät käytöstavat, joihin kuuluu rauhallinen eläminen toisten ihmisten kanssa, mutta olen huomannut että valitettavan monelta nämä puuttuvat. Etkö kykene muuten kommunikoimaan ihmisten kanssa kuin uhkailemalla väkivallalla ja asiattomalla nimittelyllä? Säälittävää. Täällä Suomessa moinen on vain laitonta, se on sinunkin syytä muistaa, tai saat joku kaunis päivä oppia sen kantapään kautta.

        "hyvät käytöstavat, joihin kuuluu rauhallinen eläminen toisten ihmisten kanssa"

        Niin, te suomalaisethan sen tiedätte. Mm. aamuyöllä suihkussa käyminen toistuvasti, jatkuva kännääminen, äisin eläminen, sosiaaliturvan varassa eläminen, ja siinä sivussa kaikenlainen naapurien häiriköinti, SEHÄN ON SITÄ HYVÄÄ KÄYTÖSTÄ ja RAUHALLISTA ELÄMÄÄ.
        Kumma juttu, että kun kasvotusten joutuu vastaamaan teoistaan, ei ole pokkaa kun vähän vikistä jotain ja sitten hiljenee. Säälittävää ja raukkamaista.
        Luuletko, että naapurini esim. uskaltaisi tehdä minusta rikosilmoituksen, jos häntä kerran tai pari ojentaisin? Tuskin. Niin ja, joo, punaisia päin käveleminenkin on laitonta.
        En kaikesta päätellen vain pysty pitämään suomalaisista, vietän suuren osan aikaani ulkomaalaissyntyisten kaverieni ja poikaystäväni kanssa, suomalaisten seurassa ja täälläkin tulee heti vain vihaiseksi ja pahalle tuulelle.


      • yleistää?
        Natalie kirjoitti:

        "hyvät käytöstavat, joihin kuuluu rauhallinen eläminen toisten ihmisten kanssa"

        Niin, te suomalaisethan sen tiedätte. Mm. aamuyöllä suihkussa käyminen toistuvasti, jatkuva kännääminen, äisin eläminen, sosiaaliturvan varassa eläminen, ja siinä sivussa kaikenlainen naapurien häiriköinti, SEHÄN ON SITÄ HYVÄÄ KÄYTÖSTÄ ja RAUHALLISTA ELÄMÄÄ.
        Kumma juttu, että kun kasvotusten joutuu vastaamaan teoistaan, ei ole pokkaa kun vähän vikistä jotain ja sitten hiljenee. Säälittävää ja raukkamaista.
        Luuletko, että naapurini esim. uskaltaisi tehdä minusta rikosilmoituksen, jos häntä kerran tai pari ojentaisin? Tuskin. Niin ja, joo, punaisia päin käveleminenkin on laitonta.
        En kaikesta päätellen vain pysty pitämään suomalaisista, vietän suuren osan aikaani ulkomaalaissyntyisten kaverieni ja poikaystäväni kanssa, suomalaisten seurassa ja täälläkin tulee heti vain vihaiseksi ja pahalle tuulelle.

        Mikä ihme hinku kaikilla on mollata toisiansa? Eikös sitä sanota että erilaisuus on valttia!
        Jos talossa jossa asut tällä hetkellä on todellakin sellaista mitä kerrot, MUUTA toiseen asuntoon. Ei pitäisi olla rahasta kiinni..kuten mainitsit. Itse en olisi kauempaa asunnossa josta en pidä. Vaikka en ole rikas, en köyhäkään. Enkä sossupummi, käymme mieheni kanssa molemmat töissä. Asuntoja löytyy aina, erilaisia vaihtoehtoja on paljon. Niin huonoa tuuria ei voisi edes sulla olla,että saat aina huonot naapurit.


      • omakotitalo
        Natalie kirjoitti:

        Helvetti, mikä idiootti.
        Ensinnäkin, en tarvitse teidän **** verorahojanne mihinkään, vanhemmillani on varallisuutta, sekä Suomessa, että Suomen ulkopuolella. Jos tilanne nyt olisi se, että joutuisin työttömäksi, ei minun tarvitsisi turvautua kämäisiin sossunrahoihinne, eivät ne edes mihinkään riitä.
        Siksi toisekseen, koska jotkut tosiaan ovat niin h...n typeriä, ETTEIVÄT TAJUA, että siellä suihkussa tosiaan voi käydä illalla kauan ennen kuin menee nukkumaan, eivätkä kuten naapurin ämmä, klo 1-2 yöllä (EIKÄ MUUTEN KÄY TÖISSÄ), ja vetää jatkuvasti vessaa aamuöisin, olen ottanut sen periaatteen, että nyrkkiä tulee naamaan, jos mikään muu ei auta.
        Naapurini on minua 30 senttiä lyhyempi säälittävä pelokas pikkunainen, eikä hänelle tarvinnut kun kerran tehdä sanomalla asia selväksi.
        Toivon, että joku isokokoinen mies tekee saman sinulle, juntti.

        >anhemmillani on varallisuutta, sekä Suomessa, että Suomen ulkopuolella.


        No sitten sinulla ei ole mitään ongelmaa, miksi ylipäätänsä asun roskasäkkien keskellä, jossain köyhien kerrostalossa?

        Osta omakotitalo äidin rahoilla, niin voit nukkua rauhassa.


      • Natalie
        yleistää? kirjoitti:

        Mikä ihme hinku kaikilla on mollata toisiansa? Eikös sitä sanota että erilaisuus on valttia!
        Jos talossa jossa asut tällä hetkellä on todellakin sellaista mitä kerrot, MUUTA toiseen asuntoon. Ei pitäisi olla rahasta kiinni..kuten mainitsit. Itse en olisi kauempaa asunnossa josta en pidä. Vaikka en ole rikas, en köyhäkään. Enkä sossupummi, käymme mieheni kanssa molemmat töissä. Asuntoja löytyy aina, erilaisia vaihtoehtoja on paljon. Niin huonoa tuuria ei voisi edes sulla olla,että saat aina huonot naapurit.

        Olen kyllä vaihtanut asuntoa jo aiemmin, asunut välillä muualla ym. Mutta:
        Miksi MINUN tarvitsisi lähteä, jotta häirikkönaapurini saisi rauhassa häiritä muita ja luvattomasti mm. asuttaa poikaystävänsä ja tilapäisesti ystäviään asuntoonsa??
        Kyllä se on naapurini, joka lähtee, jos tästä joku lähtee. Tyypillistä suomalaisen logiikkaa, jos joku ohittaa jonossa, väistytään, eikä edes mainita asiassa.
        Ja esim. pk-seudulla sen hyvätasoisen asunnon löytäminen ei ole niin helppoa, et ilmeisesti ole sieltä.


      • Natalie
        omakotitalo kirjoitti:

        >anhemmillani on varallisuutta, sekä Suomessa, että Suomen ulkopuolella.


        No sitten sinulla ei ole mitään ongelmaa, miksi ylipäätänsä asun roskasäkkien keskellä, jossain köyhien kerrostalossa?

        Osta omakotitalo äidin rahoilla, niin voit nukkua rauhassa.

        Tuskin vanhemmilleni olisi koskaan kertynyt omaisuutta, mikäli heidän järjenjuoksunsa sallisi omakotitalojen oston lapsilleen, koska lapsi ei satu viihtymään hyvämaineisen alueen siistissä, kalliissa kerrostaloasunnossa. OK-talo on sijoitus, mieluiten kannattava sellainen, ei sitä osteta, koska jotakuta nuorta ei huvita asua kerrostalossa. Minä asun missä haluan ja kuten jo sanoin, jos tästä joku lähtee, se on naapurini, siitä pidän huolen.


      • Juha
        Natalie kirjoitti:

        Olen kyllä vaihtanut asuntoa jo aiemmin, asunut välillä muualla ym. Mutta:
        Miksi MINUN tarvitsisi lähteä, jotta häirikkönaapurini saisi rauhassa häiritä muita ja luvattomasti mm. asuttaa poikaystävänsä ja tilapäisesti ystäviään asuntoonsa??
        Kyllä se on naapurini, joka lähtee, jos tästä joku lähtee. Tyypillistä suomalaisen logiikkaa, jos joku ohittaa jonossa, väistytään, eikä edes mainita asiassa.
        Ja esim. pk-seudulla sen hyvätasoisen asunnon löytäminen ei ole niin helppoa, et ilmeisesti ole sieltä.

        Mee natsku kuule vaan takas venäjälle myymään persettä. Silläkö mutsisiskin rikastu? Kun muuttaa ulkomaille, pitää sopeutua maan tapoihin! Tollaset älyn jättiläiset on juuri omiaan herättämään rasisismia ja ulkomaalaisvihaa. Ei munkaan tulis mieleen muuttaa Dubaihin ja vedellä perskännejä ynnä näytellä munaa. Sitten haukkuisin paikalliset kun eivät tee samoin. Näin kärjistäen


      • Natalie
        Juha kirjoitti:

        Mee natsku kuule vaan takas venäjälle myymään persettä. Silläkö mutsisiskin rikastu? Kun muuttaa ulkomaille, pitää sopeutua maan tapoihin! Tollaset älyn jättiläiset on juuri omiaan herättämään rasisismia ja ulkomaalaisvihaa. Ei munkaan tulis mieleen muuttaa Dubaihin ja vedellä perskännejä ynnä näytellä munaa. Sitten haukkuisin paikalliset kun eivät tee samoin. Näin kärjistäen

        No ensinnäkin, en ole venäläinen. Siksi toisekseen, kyllähän te suomalaiset menette Venäjälle ja thaimaaseen sekaantumaan pikkulapsiin ja Etelä-Eurooppaan kännäämään ja ahdistelemaan naisia. Niin, että se siitä teidän kulturellista käytöksestänne maailmalla.
        Mikäli jotenkin edesautan ulkomaalaisvihaa, et sinäkään yhtään vähennä tuntemaani halveksuntaani ja vastenmielisyyttäni suomalaisia kohtaan typerine mielipitenesi.


      • Poison
        Natalie kirjoitti:

        No ensinnäkin, en ole venäläinen. Siksi toisekseen, kyllähän te suomalaiset menette Venäjälle ja thaimaaseen sekaantumaan pikkulapsiin ja Etelä-Eurooppaan kännäämään ja ahdistelemaan naisia. Niin, että se siitä teidän kulturellista käytöksestänne maailmalla.
        Mikäli jotenkin edesautan ulkomaalaisvihaa, et sinäkään yhtään vähennä tuntemaani halveksuntaani ja vastenmielisyyttäni suomalaisia kohtaan typerine mielipitenesi.

        "Siksi toisekseen, kyllähän te suomalaiset menette Venäjälle ja thaimaaseen sekaantumaan pikkulapsiin ja Etelä-Eurooppaan kännäämään ja ahdistelemaan naisia."

        Miksi minä en tunne yhtään tapausta? Jännää. Heikompien sortaminen lienee ihmisille tyypillinen piirre jota esiintyy kaikkialla missä on selkeät varallisuusrajat.

        "Mikäli jotenkin edesautan ulkomaalaisvihaa, et sinäkään yhtään vähennä tuntemaani halveksuntaani ja vastenmielisyyttäni suomalaisia kohtaan typerine mielipitenesi."

        Mikä hänen mielipiteessään on typerää? Miksi helvetissä edes asut maassa jossa tunnet "halveksuntaa ja vastenmielisyyttä" paikallista väestöä kohtaan ja käyttäydyt kuin mikäkin psykopaatti (toisten ihmisten hakkaaminen ei ole normaalia)?


      • Poison
        Natalie kirjoitti:

        "hyvät käytöstavat, joihin kuuluu rauhallinen eläminen toisten ihmisten kanssa"

        Niin, te suomalaisethan sen tiedätte. Mm. aamuyöllä suihkussa käyminen toistuvasti, jatkuva kännääminen, äisin eläminen, sosiaaliturvan varassa eläminen, ja siinä sivussa kaikenlainen naapurien häiriköinti, SEHÄN ON SITÄ HYVÄÄ KÄYTÖSTÄ ja RAUHALLISTA ELÄMÄÄ.
        Kumma juttu, että kun kasvotusten joutuu vastaamaan teoistaan, ei ole pokkaa kun vähän vikistä jotain ja sitten hiljenee. Säälittävää ja raukkamaista.
        Luuletko, että naapurini esim. uskaltaisi tehdä minusta rikosilmoituksen, jos häntä kerran tai pari ojentaisin? Tuskin. Niin ja, joo, punaisia päin käveleminenkin on laitonta.
        En kaikesta päätellen vain pysty pitämään suomalaisista, vietän suuren osan aikaani ulkomaalaissyntyisten kaverieni ja poikaystäväni kanssa, suomalaisten seurassa ja täälläkin tulee heti vain vihaiseksi ja pahalle tuulelle.

        "Mm. aamuyöllä suihkussa käyminen toistuvasti, jatkuva kännääminen, äisin eläminen, sosiaaliturvan varassa eläminen, ja siinä sivussa kaikenlainen naapurien häiriköinti, SEHÄN ON SITÄ HYVÄÄ KÄYTÖSTÄ ja RAUHALLISTA ELÄMÄÄ."

        Missä vaiheessa olen noin sanonut? Rauhallinen normaali elämä, johon kuuluu suihkussa käyminen, on asia joka täytyy kerrostalossa hyväksyä vaikka se ei osuisikaan yksiin oman vuorokausirytmin kanssa. Sosiaaliturvan varassa saattaa joutua joskus elämään jos joutuu ikävään tilanteeseen, esim. menettää työpaikan, eikä ole rikkaita vanhempia. Juominen on jokaisen oma asia, ja jos öisellä kännäämisellä ja meluamisella toisia häiritsee niin siitä pitääkin valittaa.

        "Kumma juttu, että kun kasvotusten joutuu vastaamaan teoistaan, ei ole pokkaa kun vähän vikistä jotain ja sitten hiljenee. Säälittävää ja raukkamaista. Luuletko, että naapurini esim. uskaltaisi tehdä minusta rikosilmoituksen, jos häntä kerran tai pari ojentaisin?"

        Naapuristasi en tiedä, mutta minun kohdalla voit olla varma että tekisinkin jos tulet lähelle. Tosin jonkun toisen naispuolisen ihmisen yritys "ojentaa" minua olisi sinällään jo huvittavaa seurattavaa.

        "En kaikesta päätellen vain pysty pitämään suomalaisista, vietän suuren osan aikaani ulkomaalaissyntyisten kaverieni ja poikaystäväni kanssa, suomalaisten seurassa ja täälläkin tulee heti vain vihaiseksi ja pahalle tuulelle."

        Joten tee itsellesi ja meille kaikille muillekin palvelus ja muuta pois täältä. Tuo ei nimittäin kuulosta aivan terveeltä.


    • vaan ihminen

      kyllä se niin on, että kerrostalossa on vaan siedettävä niitä toisia ihmisiä! Suomalaiset on mettäkansaa, ja me ei olla vieläkään totuttu asumaan limittäin ja lomittain vaan geeneihin on kirjoitettu, että lähin naapuri saa olla korkeintaan näköetäisyydellä, ettei ala ahdistaa. Onneksi evoluutio etenee tässäkin asiassa.
      Normaaleja elämisen ääniä, joita muut ihmiset normaalissa elämässä tuottavat, on vain siedettävä tai sitten on muutettava sinne mettään.

      Ääniä tuottaessa pyritään huomioimaan toisemme: sekä naapurin oikeus omaan rauhaan että naapurin oikeus normaaliin elämään. Molemmat ovat yhdenvertaisia, kummankaan oikeus ei ole toistaan suurempi.

      Käy juttelemassa naapurillesi asiallisesti, ENNEN kuin vitutuskäyrä kohoaa punaiselle. Jos tulet juttusille sovinnossa, soveliaaseen aikaan ja reilulla asenteella, varmaan naapurisi vastaa samoin.

      • Natalie

        En ole suomalainen, ja kyllä se asia on juuri niin, että ulkomaalaiset (omissa maissaan) osaavat elää hiljaa, eivätkä vedä vessaan jatkuvasti puolenyön jälkeen ja käy suihkussa klo 1-2 yöllä. Ja kyllä, niin suomalaista kuin ulkomaalaista ottaa tuollainen päähän, varsinkin kun kyseessä on yleensä joku päivät kotona makaava sosiaalipummi, jonka ei tarvitse herätä klo. 6 aamulla.


      • SUHISEE!
        Natalie kirjoitti:

        En ole suomalainen, ja kyllä se asia on juuri niin, että ulkomaalaiset (omissa maissaan) osaavat elää hiljaa, eivätkä vedä vessaan jatkuvasti puolenyön jälkeen ja käy suihkussa klo 1-2 yöllä. Ja kyllä, niin suomalaista kuin ulkomaalaista ottaa tuollainen päähän, varsinkin kun kyseessä on yleensä joku päivät kotona makaava sosiaalipummi, jonka ei tarvitse herätä klo. 6 aamulla.

        meillä suhisee putket vaatehuoneessa (joka on siis mh vieressä) aina kun joku laskee vettä (asun rt). Itse en vedä vessaa yöllä, ellei ole tosi pakko. Eli antaa olla pöntön sitten keltainen aamuun saakka. Ei ole onkelma kun pesee sen tarpeeks usein!

        Viikonloppuisin saatetaan hätätilanteessa 9 jälkeen pestä pyykkiä, ei kuitenkaan 10 saakka. Suikussa ei käydä mielellään ilta9 jälkeen, ellei ole töissä mennyt TOOOSI pitkään.
        Aamulla herään 2-6 välillä riippuen töistä. Aamuisin lasketaan vettä vain se pakkotarpeellinen kahville ja vedetään vessanpönttö, siis joskus yön jäljiltä.

        Seinänaapurien pyykinpesu myöhään (ja suihkussa käynti) kyllä häiritsee, toiset kun ovat herkkäunisia!

        Nämä ovat kirjoittamattomia tapoja naapurien välillä, kaikki yrittävät pitää niistä kiinni. Haukkuja ei ole tullut, kun joskus on lipsuttu. Kukaan ei meillä laske vettä yöllä, koska kaikkia se näköjään häiritsee. Jos lasketaan, niin ei sitten hana täysauki!

        Olen aikoinaan asunut vuokrarivarissa, jossa mh:t oli vastakkain. Heräsin aina aamuisin naapurin herätyskelloon, juuri vähän ennenkuin omani olisi soinut. Ilmeisesti talossa ei ollut (kevyt?)seinien välissä mitään eristeitä ja lattia oli valettu yhdessä osassa jolloin askeleet kuuluivat selvästi, varsinkin jos naapurissa oli käynnissä jalissisäpelimatsi! Kuulemma oikeaoppinen valutekniikka olis, että jokaisen asunnnon lattia olisi ns. omana palana, asuntojen välissä tiiliseinä, joka erottaa palat toisistaan.

        En ole valittaja. Yritämme naapurien kanssa olla diplomaattisia elämäntavoiltamme. Meillä on onneksi tiiliseinät ja vanhempi rivari, niin on jonkinlainen äänieristys olemassa.


      • herätyskellokin
        SUHISEE! kirjoitti:

        meillä suhisee putket vaatehuoneessa (joka on siis mh vieressä) aina kun joku laskee vettä (asun rt). Itse en vedä vessaa yöllä, ellei ole tosi pakko. Eli antaa olla pöntön sitten keltainen aamuun saakka. Ei ole onkelma kun pesee sen tarpeeks usein!

        Viikonloppuisin saatetaan hätätilanteessa 9 jälkeen pestä pyykkiä, ei kuitenkaan 10 saakka. Suikussa ei käydä mielellään ilta9 jälkeen, ellei ole töissä mennyt TOOOSI pitkään.
        Aamulla herään 2-6 välillä riippuen töistä. Aamuisin lasketaan vettä vain se pakkotarpeellinen kahville ja vedetään vessanpönttö, siis joskus yön jäljiltä.

        Seinänaapurien pyykinpesu myöhään (ja suihkussa käynti) kyllä häiritsee, toiset kun ovat herkkäunisia!

        Nämä ovat kirjoittamattomia tapoja naapurien välillä, kaikki yrittävät pitää niistä kiinni. Haukkuja ei ole tullut, kun joskus on lipsuttu. Kukaan ei meillä laske vettä yöllä, koska kaikkia se näköjään häiritsee. Jos lasketaan, niin ei sitten hana täysauki!

        Olen aikoinaan asunut vuokrarivarissa, jossa mh:t oli vastakkain. Heräsin aina aamuisin naapurin herätyskelloon, juuri vähän ennenkuin omani olisi soinut. Ilmeisesti talossa ei ollut (kevyt?)seinien välissä mitään eristeitä ja lattia oli valettu yhdessä osassa jolloin askeleet kuuluivat selvästi, varsinkin jos naapurissa oli käynnissä jalissisäpelimatsi! Kuulemma oikeaoppinen valutekniikka olis, että jokaisen asunnnon lattia olisi ns. omana palana, asuntojen välissä tiiliseinä, joka erottaa palat toisistaan.

        En ole valittaja. Yritämme naapurien kanssa olla diplomaattisia elämäntavoiltamme. Meillä on onneksi tiiliseinät ja vanhempi rivari, niin on jonkinlainen äänieristys olemassa.

        >Heräsin aina aamuisin naapurin herätyskelloon, juuri vähän ennenkuin omani olisi soinut.

        Ei saa enää edes herätyskelloa käyttää, kun naapurissa asuu tuollainen prinsessa, jonka 9-tunninen kauneusuni häiriintyy.

        Lupaan, että en enää mene töihin, ennen kuin teidän majesteettinen on herännyt.

        PS: oletko ajatellut muutta linnaan?


      • se oli vaan
        herätyskellokin kirjoitti:

        >Heräsin aina aamuisin naapurin herätyskelloon, juuri vähän ennenkuin omani olisi soinut.

        Ei saa enää edes herätyskelloa käyttää, kun naapurissa asuu tuollainen prinsessa, jonka 9-tunninen kauneusuni häiriintyy.

        Lupaan, että en enää mene töihin, ennen kuin teidän majesteettinen on herännyt.

        PS: oletko ajatellut muutta linnaan?

        esimerkki siitä, kuinka huono äänieristys voi joskus olla taloissa! Sinänsä kellon soiminen ei häirinnyt, mutta laittoi vaan miettimään, mitä voi meidän makkarista kuulua naapurin makkariin ;) jos heiltä kuuluu herätyskello meille...


      • Kaislikossa suhisee
        SUHISEE! kirjoitti:

        meillä suhisee putket vaatehuoneessa (joka on siis mh vieressä) aina kun joku laskee vettä (asun rt). Itse en vedä vessaa yöllä, ellei ole tosi pakko. Eli antaa olla pöntön sitten keltainen aamuun saakka. Ei ole onkelma kun pesee sen tarpeeks usein!

        Viikonloppuisin saatetaan hätätilanteessa 9 jälkeen pestä pyykkiä, ei kuitenkaan 10 saakka. Suikussa ei käydä mielellään ilta9 jälkeen, ellei ole töissä mennyt TOOOSI pitkään.
        Aamulla herään 2-6 välillä riippuen töistä. Aamuisin lasketaan vettä vain se pakkotarpeellinen kahville ja vedetään vessanpönttö, siis joskus yön jäljiltä.

        Seinänaapurien pyykinpesu myöhään (ja suihkussa käynti) kyllä häiritsee, toiset kun ovat herkkäunisia!

        Nämä ovat kirjoittamattomia tapoja naapurien välillä, kaikki yrittävät pitää niistä kiinni. Haukkuja ei ole tullut, kun joskus on lipsuttu. Kukaan ei meillä laske vettä yöllä, koska kaikkia se näköjään häiritsee. Jos lasketaan, niin ei sitten hana täysauki!

        Olen aikoinaan asunut vuokrarivarissa, jossa mh:t oli vastakkain. Heräsin aina aamuisin naapurin herätyskelloon, juuri vähän ennenkuin omani olisi soinut. Ilmeisesti talossa ei ollut (kevyt?)seinien välissä mitään eristeitä ja lattia oli valettu yhdessä osassa jolloin askeleet kuuluivat selvästi, varsinkin jos naapurissa oli käynnissä jalissisäpelimatsi! Kuulemma oikeaoppinen valutekniikka olis, että jokaisen asunnnon lattia olisi ns. omana palana, asuntojen välissä tiiliseinä, joka erottaa palat toisistaan.

        En ole valittaja. Yritämme naapurien kanssa olla diplomaattisia elämäntavoiltamme. Meillä on onneksi tiiliseinät ja vanhempi rivari, niin on jonkinlainen äänieristys olemassa.

        Kannattaiskohan harkita muuttoa johonkin valvottuun laitokseen jos putkissa suhisee ja pitää jättää pönttö vetämättä ettei naapurit herää.
        Jos normaalit elämisen äänet häiritsee niin silloin ongelma on kyllä jossain ihan muualla kuin äänten aiheuttajissa.

        Sama koskee kantapääkävelyä, puukengillä polkkaamista, sänkyjen petaamista, öistä suihkuttelua, näkymättömien koirien hakuntaa ja ilmastointikanavien myrkyttämistä jotka tuntuvat tätä jengiä myös haittaavan...

        Kerrostalokyttäys kunniaan.
        Muistakaa tarkkailla onko naapurilla edes tv-lupaa!


    • Jussi_03

      Suihkussa käyminen kuuluu normaaliiin elämään eikä ole häiritsevää. Ei tarvitse laulaa eikä pitää meteliä.
      Käy vaan suihkussa!

    • OMA KOTI TALOT RULLAA...

      ME ASUTTIIN JOSKUS SEMMOSESSA KERROSTALOSSA...
      ET NAAPURIT TULI VALITTAA KUN KÄVI YÖLLÄ KUSELLA..

    • Naapuri Vaan

      Mun puolestani saa käydä, sanokoot muut mitä haluavat.

    • Paras naapuri huolehtii vai...

      Tuollaisesta kaikkitietävästä määräilevästä naisesta ei tarvi välittää yhtään mitään. - Kieltämättä kuitenkin varsin p****mainen tilanne. Kannattaisi yrittää puhua järkeä "taloyhtiön hallituksessa istuvalle naiselle" - niin kuin hän itse asian ilmaisee. Kyllä hiljaisuuden aikana pitäisi saada käydä suihkussa. Itse en ainakaan ole taloyhtiön järjestyssäännöissä suihkussa käymisen kieltävää pykälää nähnyt.

      Itse asun vuokralla vanhassa kerrostalossa, jossa on ainoastaan omistusasuntoja. Talon ongelmat ovat huono äänieristys ja nuoriso, joka ei tunnu välittävän järjestyssäännöistä yhtään mitään. Ilmeisesti useampi vanhempi ihminen on ostanut taloyhtiöstä jälkikasvustolleen "kämpän", jossa sitten nämä kullannuput elävät kuin pellossa. Ärsyttävintä on kuunnella diskojytkettä ympäri vuorokauden. Porraskäytävä toimii usein roskakorina. Kullannuput eivät tunnu tajuavan, että roskat pannaan roskakoriin, joka löytyy heti ulko-oven vierestä. Alkuviikosta kuulin naapurilta, että muutamaan asuntokohtaiseen varastotilaan oli murtauduttu. Omaan "koppiini" oli myös murtauduttu. Onneksi mitään korvaamatonta ei ollut tapahtunut, kun varastossa oli vain tyhjiä laatikoita, jotka eivät olleet kelvanneet murtautujille. Siltikin varastotilaan oli pitänyt murtautua, vaikka selvästi oli ollut havaittavissa, ettei siellä ollut mitään viemisen arvoista.

      Paras asumisvaihtoehto olisi omakotitalo, joka sijaitsisi tarpeeksi kaukana naapureista ja kaikesta muusta hälinästä. Saisipa itse elää just niin kuin haluaisi. Ei olisi muilla vastahankaan panemista...

    • suihkussa

      !!!!

    • johannes19

      Ja katso: väitän, että suihkuttelua enemmän hiljaisuutta kyseisessä taloyhtiössä häiritsi ovikelloasi soittanut rouva.

      Tuohan on aivan naurettavaa toimintaa! Jos joku on menossa vaikkapa "normaaliin aamuvuoroon" töihin, siis kuudeksi, niin ei saa peseytyä ennen töihin menoa! Ilmeisesti kyseisen rouvan mielestä ei myöskään "normaalista iltavuorosta", siis noin kymmeneltä vapautuva, saisi peseytyä esimerkiksi kotiin vaikkapa yhdentoista kieppeillä päästyään! Ei, vaikka kuinka olisi päivän aikana hikoillut litrakaupalla ja likaantunut työpaikalla, jossa ei peseytymis- ja vaatteidenvaihtomahdollisuuksia olisi! Halleluja!

      Ja he sanoivat toistamiseen: "Halleluja!" Ja hänen savunsa nousee aina ja iankaikkisesti.

    • vähävetinen

      ne vasta vettä kuluttavatkin ja yleensä just öisin.niitä pitäis ottaa 2 kertainen vesimaksu jonka sit sossu maksais.pysyis vesitaksat alhaalla.

      • pummi

        "2 kertainen vesimaksu jonka sit sossu maksais.pysyis vesitaksat alhaalla"

        Siis tä? Jos sossu maksaa niin vesitaksat pysyy alhaalla? Ei oo koskaan mielessäs välähtänyt, että mistäköhän rahoista ne sossun maksut otetaan?


      • kauneusuni

        Juuri nämä sossupummin jotka eivät käy töissä ja nukkuvat 11 aamun asti, niiden kauneusuni häiriintyy, kun työssä käyvä joutuu nousemaan jo puoli viisi ja käymän suihkussa kun pitää olla töissä ennen kuutta.

        Jos nämä sossurahoilla elävät prinsessa tekisivät työtä, niin raskaan työpäivän jälkeen eivät kuulisi mitään ääniä, vaan nukkuisivat kuin tykit.


      • Natalie
        kauneusuni kirjoitti:

        Juuri nämä sossupummin jotka eivät käy töissä ja nukkuvat 11 aamun asti, niiden kauneusuni häiriintyy, kun työssä käyvä joutuu nousemaan jo puoli viisi ja käymän suihkussa kun pitää olla töissä ennen kuutta.

        Jos nämä sossurahoilla elävät prinsessa tekisivät työtä, niin raskaan työpäivän jälkeen eivät kuulisi mitään ääniä, vaan nukkuisivat kuin tykit.

        Miksi töihin ennen kuutta lähtevän pitäisi käydä suihkussa kello VIISI, kun hitto soikoon siellä suihkussa voi käydä ENNEN nukkumaanmenoa?? Molemmat vanhempani ja minä itse olemme työssäkäyviä ihmisiä, eikä kukaan käy puolta tuntia ennen työn alkamista SUIHKUSSA. Ei järjen hiventäkään touhuissasi.


      • sitä!
        Natalie kirjoitti:

        Miksi töihin ennen kuutta lähtevän pitäisi käydä suihkussa kello VIISI, kun hitto soikoon siellä suihkussa voi käydä ENNEN nukkumaanmenoa?? Molemmat vanhempani ja minä itse olemme työssäkäyviä ihmisiä, eikä kukaan käy puolta tuntia ennen työn alkamista SUIHKUSSA. Ei järjen hiventäkään touhuissasi.

        Sä et taida sitte harrastaa seksiäkään! ehkä siks käydään suihkus että herää kunnolla,on raikas olo jne.. Ziisus ku on vaikeeta toi järjenkäyttö!


    • kaikille jotka

      puhutte sosiaalipummeista. Niin myös se joka käy terveyskeskuksessa,kirjastossa, valtion rahoitamassa koulussa käyttää yhteiskunnan "ilmaispalveluja" ovat itsekkin sosiaalipummeja tavalla tai toisella. Koittakaapa käydä yksityisessä sairaalassa hoidatta vaivanne niin luulnpa että ei taida palkka riittää maksuihin.......
      Ja ottakaa ihmeessä selvää sekin asia miksi jotkut tosiaan joutuvat turvautumaan sos.tukiin. Ainahan se ei ole valittu tila. Mutta me jotka käsitämme sen asian ymmärrämme myös teidän katkeruutenne näitä"sos.pummeja" kohtaan. Ja tosiaan ottakaapa selvää mitä kuntanne tosiaan maksaa niin luulenpa että voi naama venähtää kun huomaatte ettei se niin avokätistä ole. Käsi pystyy joka maksaa niin paljon veroja että katta todella käyttämänsä palveluiden todellisen hinnan? Luulenpa että täällä on suurinosa näitä peruspalkan saajia................... Eli vähän suhteellisuutta

    • kyttäystä

      Eikö kukaan ihmettele alkuperäisen kirjoituksessa sitä, että tämän naapurin oli pitänyt tulla oikein ulos katsomaan kenellä palaa valot? Mitä ihmeen häirintää siinä on tapahtunut muiden kuin tämän naapurin toimesta?

      • Pöljä Hölmölästä

        Kannattaisikohan ihan ensimmäiseksi tutustua yhtiöjärjestykseen ja katsoa mitä siellä mahdollisesti asiasta sanotaan. Taloyhtiön yhtiökokoukset ovat oiva paikka saada tietoa ja vaikutusmahdollisuus talon asioihin. - ja ainahan asiaa voi kysäistä talon isännöitsijältä.

        Vielä tuosta yhtiökokouksesta. Siellä tuskin on niin tunkua ettikö sekaan mahdu ja jos on vähänkin kiinnostusta, niin paikka taloyhtiön hallitukseenkin avautuu varmaan helposti - ja sittenhän noita taloyhtiön asioita on helppo ajaa mielestään oikeaan suuntaan, huomioiden tietysti asuntoyhtiölain puitteet.


    • 40-v. mies Lahdesta vastaa

      Minä olen tämän keskustelun alullepanija. Olen lukenut nyt kaikki viestinne ja ihmettelen, miten tämä aihe on vieläkin niin kuuma, toiseksi suosituin keskustelunaihe!

      Edelleen haluaisin vastauksia siihen, miten kerrostalomme pihasta saisi kaadettua ne suuret petäjät, jotka ovat vaarallisen kallellaan taloon päin?!

      En ole lotrannut liikaa vettä suihkussa enkä ole laulanut yms. Jännä, että kukaan ei ole ottanut kantaa siihen, kuinka tuo kyttääjä näki niin paljon vaivaa, että aamuviideltä kävi ulkona katsomassa missä asunnossa on valot!

      Viimeisimpiä valituksia talossamme sain, kun kävin kysymässä taloyhtiön hallituksen puheenjohtajalta, että voisinko luovuttaa suuren jukkapalmun alaeteiseen. Sain luvan, mutta ei kulunut kuin alle tunnin, kun siitä tuli sanomista, ettei käytävissä saa säilyttää mitään! joten kasvi oli haettava pois!

      • kolmenteen

        Tuosta puu asiasta en tiedä mutta viimeisestä asiasta tuli mieleen kun viime jouluna eräs alakerran mies (asunut talossa jo 20 vuotta) vei jouluaiheisen koristeen alas,en tiedä oliko jonkinlainen puu vai iso kukkka. Se ehti olla siinä pari päivää rauhassa, kunnes se oli kadonnut. Se on ollut aina jouluna siinä joten vakituisista asukkaista kukaan sitä ei ole pöllinyt. Mies oli todella harmissaan, ja olihan se hieno näkymä kolkassa käytävässä. Tuli sinnekin joulutunnelmaa. Laittoi seinälle lapun jossa pyysi palauttamaan tavaran paikoilleen. Tänäkään päivänä sitä ei ole löytynyt, mutta aavistuksia kuulemma on ollut kuka sen vei.
        Heidän kertomansa mukaan tämä oli ensimmäinen kerta kun jotain katoaa tällä lailla.


      • johannes19

        "Jännä, että kukaan ei ole ottanut kantaa siihen, kuinka tuo kyttääjä näki niin paljon vaivaa, että aamuviideltä kävi ulkona katsomassa missä asunnossa on valot!"
        -40-v. mies Lahdesta vastaa

        Kirjoituksessani "Naurettavaa!" lähdin oletusarvoisesti siitä, että itse kukin suuresti ihmettelisi "kyttääjän" näkemää vaivaa. Ja toisaalta kukaan ei ihmettelisi - näitä "kyttiä" löytyisi taloyhtiöstä kuin taloyhtiöstä; päästäkseen huomauttamaan vaivaavista asioista he näkivät paljon vaivaa, paradoksaalisesti he olivatkin lähes joka tilanteessa itse asiassa itse juurikin vaivaajia. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä:

        "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin."

        Eli ei kannata tehdä mitään silloin, kun katsotaan olevan "yö", jolloin "kunnon ihmiset" nukkuvat hiljaa kodeissansa. Tällöin yhtään mitään tekemällä tulee helposti leimatuksi "sossun rahoilla rellestäjäksi", "narkkariksi" tai "saatanan palvojaksi", yleisemmin ottaen petoa kumartavaksi henkilöksi, jota tulee vaivattaman esimerkiksi kyseenalaisiin aikoihin tapahtuvin ovikellon soitoin.


      • ed. viestiäsi

        mutta
        a; jos kyse on puunkaatotekniikasta, niin ainakin meidän kaupungista löytyy miehiä, jotka kaatavat puut latvasta alaspäin, pala kerrallaan. Kysele kaupunginpuutarhureilta tai lähimmästä metsätalouden oppilaitoksesta

        b; jos talo sijaitsee kaupungin vuokratontilla, on mielestäni kaupungin asia hoitaa puut pois.

        c; jo kyse on ns. luvasta, pitäisi asiaa esittää yhtiökokouksessa, ja sen jälkeen kysyä lupaa kaupungilta, koska kaikkiin puunkaatoihin tarvitsee mielestäni luvan.

        Näin minun mielestä.

        Toivottavasti pääset "sopuun" suihkuttelusta. Meidän taloyhtiössä kun ei ole koko järjestysmääräyksiä tietääkseni.


    • järjenkäyttö sallittua

      Mun mielestä kaikki äänet, mitä normaalista elämän menosta (tähän ei kuulu nyt esim. kotona bilettäminen, ym. kolistaminen) syntyy, on muiden naapureiden vaan kestettävä, ja jos alkaa ahdistaan, niin muuttakoon keskelle metsää. Tollasia "vanhoja rouvia" on ihan jokaisessa kerrostalossa. Esim. ystäväni ei joskus uskaltanut yöllä vetää vessaa, kun siitäkin valitettiin. Suihkussa saa ja pitää käydä!!!

      • ?...

        Varmaan rajansa kaikella. Jos ei nyt joka yö mene suihkuun 23 jälkeen tai joka päivä huudata musiikkia niin tuskin siitä kukaan hermostuu. Siis jos tällainen tapahtuu vain tosi harvoin... Mutta rupesinkin ajattelemaan, entä jos häirityksi tulleella tyypillä on seuraavana päivänä joku tosi tärkeä juttu! Vaikka lasten kuljettaminen koulubussilla, ja sitten tämän häirinnän ansiosta ajaa vaikka kolarin.
        Eli vaikeaa on. Ei kai silti voi vaatia asukkaita haisemaan hielle tai pitämään huoneistossa paskaista pottaa?


    • järkyttynyt

      Pistipä silmään tuo "Sanoin, että suihkussa saa käydä etenkin omistusasunnossa milloin vain, se ei riko hiljaisuutta."

      Kyllä se on kuule niin, että samat järjestyssäännöt koskevat sekä omistusasujia että vuokralaisia.

    • oma lupa

      Naapurit ei kestänyt mun meteliä/elämää; suihkut, musiikki, tv, imurointi, ystävät, illanistujaiset, parveketupakointi, pyykinpesu yms. Mun hermot ei kestäneet vuodesta toiseen jatkuvaa valitusta, joten ostin erillistalon. Nyt ei ole seinänaapureita ja voi elää kuten haluaa. Leppoisaa talvea kaikille.

      • Kerrostalossa asuva

        Olen samaa mieltä, ja hyvä ratkaisu ollutkin sinulta.. mutta ennen kaikkea tuon kuuluisi hänen tehdä, jota normaaili eläminen häiritsee, mihin suihkussa käynti kuuluu, mikä ei ketään häiritse.. jos häiritsee niin se ongelma on silloin hänellä ketä se mukamas häiritsee. Silloin ei eläminen onnistu häneltä missä asuu muitakin ihmisiä ja hänen silloin täytyy oikeasti harkita muuttamista omakotitaloon, ja jos ei ole VARAA muuttaa/ostaa niin ei silloin kuule ihan oikeasti ole myöskään noin pienestä asiasta VARAA MYÖSKÄÄN VALITTAA... hankkikaa asenne ongelmaiset elämä... niin ei pikku äänet teitä nöpönassukoita häiritse enää,


      • Jari45v.
        Kerrostalossa asuva kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, ja hyvä ratkaisu ollutkin sinulta.. mutta ennen kaikkea tuon kuuluisi hänen tehdä, jota normaaili eläminen häiritsee, mihin suihkussa käynti kuuluu, mikä ei ketään häiritse.. jos häiritsee niin se ongelma on silloin hänellä ketä se mukamas häiritsee. Silloin ei eläminen onnistu häneltä missä asuu muitakin ihmisiä ja hänen silloin täytyy oikeasti harkita muuttamista omakotitaloon, ja jos ei ole VARAA muuttaa/ostaa niin ei silloin kuule ihan oikeasti ole myöskään noin pienestä asiasta VARAA MYÖSKÄÄN VALITTAA... hankkikaa asenne ongelmaiset elämä... niin ei pikku äänet teitä nöpönassukoita häiritse enää,

        Kirjoitin tämän aloitusviestin jo viisi vuotta sitten ja se vieläkin kiinnostaa ihmisiä. Kyllä suihkussa saa käydä niin omistus- kuin vuokra-asunnossakin aivan milloin huvittaa!


      • aina ajankohtainen
        Jari45v. kirjoitti:

        Kirjoitin tämän aloitusviestin jo viisi vuotta sitten ja se vieläkin kiinnostaa ihmisiä. Kyllä suihkussa saa käydä niin omistus- kuin vuokra-asunnossakin aivan milloin huvittaa!

        Kappas vain, enpä huomannu aloituksen päivämäärää kun kommentoin :)

        Miten asia eteni? Joko suihkupoliisi on hiljennetty?


      • niiskukka

        Näin se menee,oikea ratkaisu. Suihkussa käynti yms toiminta normaali voimakkuuksilla pitää sallia. Mutta illanistujaiset yleensä kuuluu naapuriin ja jos se kestää yömyöhälle ei se ole kivaa.


    • niin saa käydä

      Tietysti yöllä pitää yrittää elää mekastamatta, mutta suihkussa saa käydä silloin kun siihen on tarve.

      Ja tästä on olemassa myös oikeuden päätöksiä.

      • hiljainen asukas

        Suihkussa käynti EI kuulu sellaiseen häirintä-kategoriaan, että hiljaisuuden aikana klo 22-06 ei sitä saisi harrastaa! Se on samanlaista normaalista asumisesta aiheutuvaa ääntä kuin esim. normaalilla äänenvoimakkudella keskustelu asunnossa. Eli kumpaakan em. ei voi kieltää taloyhtiön järjestyssäännöissä!


    • hallituksen puh.joht

      Suihkussa käynnistä on ollut puhetta meidänkin taloyhtiössä ja yhteisellä päätöksellä yhtiökokouksessa todettiin, että suihkussa ei saa käydä hiljaisuuden aikana ( klo 22 - 07). Tästä syystä on jo yksi vuokralais nuoripari häädetty talosta pois, kun he eivät totelleet tuota järjestyssääntömääräystä.

      • shower

        No teillä on sitten tehty laiton, asunto-osakeyhtiölakia rikkova "päätös." Se, että joku häädetään edellyttää ainakin kahta kirjallista varoitusta ja huomattavasti suurempaa häiriköintiä tai esim. asumisen maksujen laiminlyönti yms. jota suihkuttelu ei ole.


      • hah.............

        Ja vitut. Joko puhut paskaa tai sitten olette syyllistyneet rikokseen. Lain yli ei järjestyssäännöt kävele! Jokaisella on oikeus peseytyä aina kun on tarpeen, kellonajasta viis!


      • IsännöitsiäPerheessä

        Olette varmaan varautuneet yhtiössänne huomattaviin korvausvaatimuksiin?
        Yksikään taloyhtiö ei voi sisäisillä säännöillään ylittää Suomen Lain asetuksia ja pykäliä.
        Ette pääse edes oikeuteen koska asiasta on ennakkopäätökset.
        Siinähän maksatte.


      • law&order2011

        Ja tilulilu...
        Oikeuden (ennakko-)päätöksellä on jokaisella asukkaalla oikeus käydä pesulla
        juuri silloim kuin parhaaksi katsoo.


    • rokkiola 69

      Kyllä kai,jos se suihkussakäynti on "normaali" eikä sisällä äänekkäitä extroja.
      Itselläni oli joskus naapurilla jotain ihme hanoja sekä kylppärissä että keittiössä. Aiheuttivat putkistoon ihme ääniä,se häiritsi kovin. Eli tälläisillä asioilla voi olla oma merkityksensä. Mutta hyväksytyt hanat kuten Oras ja Hansgrohe toimii muita häiritsemättä.

    • SokosPressa

      Työnsin Fazerin sämpylöitä hotellihuoneen ilmastointikanavaan.

    • vesi ei ilmasta

      Kauhian likaset ne teillä on petivaatteet jos JO aamulla pitää suihkuun mennä?
      Itte en ole KOSKAAN aamulla käyny suihkussa enkä illallakaan jollen ole töitä tehny
      Lääkäritkin sanoo että liiallinen ihon jatkuva pesu EI OLE hyväksi jollei todella ole likaantunut,empä yhtään ihmettele taloyhtiöiden vedenkulutusta jos 50 henkee ramppaa suihkussa jokahetki,vuokrataloissa ei edes välitetä hanoja sulkea ja penskojen annetaan laskea vettä solkenaan.
      Itse olen AINA vaatinut putkisaneerauksen yhteydessä että asennetaan vesimittarit,jopa loppuukin turha vedenkäyttö kun joutuu ne maksamaan!!

      • sdfsdfdsfsdfsdfsdfsd

        Dorka hei... Miten suihkussakäynnin kellonaika vaikuttaa petivaatteiden likaisuuteen? Ei voi kun nauraa näillä valittajapösilöille! :D :D :D :D


    • kyylärimummeli!

      " ei saa käydä suihkussa koska vaan... Ainoastaan, mikäli olet töistä tullut, sinulla on oikeus käydä suihkussa "hiljaisuuden" jälkeen. Jos tulet esim. bilettämästä keskellä yötä, ei sinulla ole oikeutta suihkussa käyntiin... 7-22 (23) on ne ajat, jolloin suihkussa saa muutoin käydä. "


      :DDD Kiitos vuosisadan nauruista.
      Eiköhän hygienia ole sallittu milloin vaan, oli hikeentymisen syynä työt, bileet, panot tai muiden asukkaiden kyttäys.

    • korvatuplat korviin

      Minkä ihmeen takia herkkäuninen ei voi käyttää korvatulppia. Itse olen todella herkkäuninen ja käytän sen takia korvatulppia joka ikinen yö. Naapurit ei häiritse.

      Lähinaapuri kertoi jonkun nuoren bilettäneen kovaäänisesti ja kysyi minulta, olinko minäkin häiriintynyt asiasta. En ollut. En ollut kuullut mitään!

      • kuulokkeet keksitty

        Samoin musiikkia voi kuunnella kuulokkeilla ( on langattomiakin) ja volyymilla voi rikkoo vain oman kuulonsa/korvansa eikä tarvii häiritä muita. Olen sanonut usealle kovaa soittavalle että hommaa kuulokkeet ja räjäytä ilmoilles, kiitos!


      • Usko tai älä

        Valitettavasti korvatulpista ei aina ole apua kovaäänisen musiikin suodattamisessa, kokeiltu on .. bassonjytke kuuluu tulppienkin läpi!!


      • ei suihkussa koskaan
        Usko tai älä kirjoitti:

        Valitettavasti korvatulpista ei aina ole apua kovaäänisen musiikin suodattamisessa, kokeiltu on .. bassonjytke kuuluu tulppienkin läpi!!

        Sitten kun/jos käyttää korvatulppia niin nukkuu pommiin kun ei kuule kellonsoittoa.


    • hyvät unet tulpilla

      Korvatulpat eivät estä kuulemasta todella kovia ääniä, kuten herätyskelloa. Mutta kellontikitystä ei kuule.

      Voin uskoa, että naapurin bassonjumputus bileissä kuuluu korvatulppien läpikin, mutta eihän Se tässä ollut ongelma. Naapureitaan ei saa häiritä bilettämällä. Jos niin tekee jatkuvasti, saa häädön ja ongelma poistuu.

      Mutt anyt olikin kyse siitä, että normaaliin elämäänkuuluvat äänet häiritsevät myös joissakin huonosti rakennetuissa taloissa ja herkkäkorvaisia. Suihkussa saa käydä ja jos haluaa olla sitä kuulematta naapurista asti, niin suosittelen korvatulppia. Sitten ei tarvitse enää täällä valittaa.

    • hilloo on rutosti!

      Minä asunkin omakotitalossa.
      Ryytykää siihen!

    • Sovietti sikalat

      Herkkisten kannattaa asua muualla kuin huonosti äänieristetyissä neuvostobunkkereissa.

    • Anonyymi

      Mielestäni se on sinun oikeutesi mennä silloin suihkuun eikä sillä ole mitään väliä käytkö 5 am vai 10 am.

    • Anonyymi

      1) Älä liiku tyhmien ihmisten kanssa.

      2) Älä liiku tyhmissä paikoissa.

      3) Älä liiku tyhmiin aikoihin.

      4) Älä antaudu tarpeettomiin keskusteluihin ulkopuolisten kanssa.

      5) Älä avaa tuntemattomille ovea.

      6) Älä kyläile.

      7) Tervehdi vain jos sinua tervehditään.

      8) Älä kerro itsestäsi muille.

      9) Ole omavarainen.

      10) Älä sotkeennu muiden asioihin.

      11) Älä käytä huumeita.

      12) Älä ole yliaggressiivinen

      13) Älä ole alistuva.

      14) Pukeudu hillitysti.

      15) Muista käytöstavat.

    • Anonyymi

      On kyllä pienet murheet joillain ja todella kaikkeen tarttuvia naapureita. Meillä ei kukaan uskalla hiiskahtaa sanaakaan , vaikka seinänaapurit käryttäisivät olohuoneesi ja parvekkeesi täyteen harmaata tupakansavua. Ei ollaan hiljaa ja kärsitään.
      Tasan ei käy onnen lahjat.

    • Anonyymi

      Älä avaa ovea tuntemattomalle. Ongelma ratkaistu.

    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta täytyy nyt kyllä sanoa että käyn kyllä kampässäni suihkussa ja teen muutakin millon haluan. Ihan turha kenenkään normaaleista elämisen äänistä edes valittaa ei ne johda mihinkään. Jos joku oikeasti häiriköi voi valitaa, kannataa näiden kyttääjien hommata oma elämä. Myös vaikka alkaa käyttää korvatulppia nukkuessa.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2117
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1630
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1520
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1165
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe