Missä vaiheessa ette ole enää olleet vatsallanne hartia/selkähieronnassa hierontapöydällä? Itsellä nyt rv 19 ja asia hieman mietityttää.
Hieronnasta kysymys
8
2737
Vastaukset
- Minä
Suositushan on että heti kun tietää olevansa raskaana ei hierontaan kannata mennä. hellästi voidaan hartioita hieroa mutta ei missään nimessä yhtään alemmas. Urheiluhieroja alussa hieroi hartioitani ja tuli siinä sitten puheeksi että olen raskaana joten hän tuumasi että eipä hierotakkaan alaselkää vaan hivellään ettei sikiölle tapahdu mitään...
- b.b
Hierojan on aina hyvä tietää raskaudesta!
Esim hermoratahierontaa ei saa tehdä raskausaikana ollenkaan! - rv 35+6
Mistähän olet tuollaisen suosituksen kuullut?? Itse kävin hieronnassa raskausviikolle 32 asti pari kertaa kuussa. Kun mahallaan olo alkoi tuntua epämukavalta, (joskus rv 18-20) istuin tuolilla ja nojasin ylävartalolla hierontapöytään pitäen käsiä tyynyn päällä. Pari viimeistä kertaa makasin kyljellään, kun istuminen ei enää tuntunut.
Mielestäni hierontaa ei suositella ihan loppuraskaudesta, koska alaselän hierominen voi edesauttaa supistuksia. - nalle
rv 35+6 kirjoitti:
Mistähän olet tuollaisen suosituksen kuullut?? Itse kävin hieronnassa raskausviikolle 32 asti pari kertaa kuussa. Kun mahallaan olo alkoi tuntua epämukavalta, (joskus rv 18-20) istuin tuolilla ja nojasin ylävartalolla hierontapöytään pitäen käsiä tyynyn päällä. Pari viimeistä kertaa makasin kyljellään, kun istuminen ei enää tuntunut.
Mielestäni hierontaa ei suositella ihan loppuraskaudesta, koska alaselän hierominen voi edesauttaa supistuksia.itse kävin kylpylässä rv8 ja hieroja joka itse oli 6kk raskaana ei hieronut minua kuten oletin. Hän sanoi ettei sitä suositella, aivan kevyttä ainoastaan. Jopa olkapäiden liiallinen hierominen voi vaikuttaa vauvan olotilaan (en tiedä miten!)..
Minua hän lähinnä lääppi hellästi, muttei mitään sen enempää. Ei käytetty aromaterapia öljyäkään koska jotkut niistäkin ovat haitallisia.. - hierojakouluttaja
Kovakouraista käsittelyä ei saa tehdä kenellekään, olipa sitten raskaana tai ei. Raskaus ei ole este hieronnalle. Myös alaselkää voidaan hieroa raskauden loppuun asti. Missään en ole nähnyt tutkittua tietoa siitä, että hieronnasta olisi raskaudelle jotakin haittaa. Merkillisiä huhuja sitä liikkuukin!
Nimimerkki "Minä" käsitti ehkä väärin urheiluhierojansa kommentin. Tai sitten kyseisen urheiluhierojan on syytä hakeutua ihan oikeaan hierojan koulutukseen.
- ASV
..Käynyt hierojalla koko raskausajan.Hierojani on myös nk urheiluhieroja ja tiennyt alusta asti raskaudestani,joten ihmettelen suuresti,mikä haitta siitä voisi tulevalle lapselle olla,höpö,höpö!!!
Käyn säännöllisesti 3 vko:n välein ja nyt viime kerralla itse halusin mukavuussyistä hierottavan istualteen,kun masu-asukki on niin vilkasta sorttia.Hierojani on kertonut että on ollut äitejä,jotka ovat käyneet koko raskausajan hieronnassa ja vatsallaan,ihan ollut siitä kiinni mikä on tuntunut kenestäkin hyvältä vaihtoehdolta...(vatsaa tuetaan tyynyillä jalkojen ja vatsan välistä)
Siitä en tiedä minkälaisissa hieronnoissa kukakin on käynyt,josko sillä ollut jokin merkitys,voiko hieroa vai ei.Itse käyn niska-hartia-alueenhieronnassa ja hyväksi sen olen havainnut,jo ennen raskauttakin.Työskentelen näytön ääressä ja niskat oli ennen hieronnassa käyntiä jumissa jatkuvasti ja kärsin päänsäryistä,no enpä kärsi enää =0)
Rv 28 6- 24+3
En ole kuullut etteikö normaalihierontaa voisi saada raskauden loppuun asti! Sitähän oikein suositellaan naisille, joilla on esim. selkäsärkyjä mahan takia tai niskat jumissa.
Eri asia ovat sitten nämä vyöhyketerapiat, päänahan hieronnat ym. jotka käsittelevät tiettyjä pisteitä.
- Pulla
hieronnassa niin pitkään kuin itsestä hyvältä tuntuu. Yleensä hieroja laittaa tyynyjä mahan tueksi, niin on helpompi olla. Itse en kyllä enää kovin paljon yli puolen välin jälkeen ole tykännyt olla niin pitkään mahallaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921423Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841390Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 901115
- 81975
- 82971
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v68866Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841