yrittää ajaa päälle pysäkiltä alle kuudenkympin alueella,vilkku syttyy kun ratti kääntyy ja täysillä eteen.Tästä johtuen olen alkanut omalta osaltani vaikuttaa myönteisesti liikenneturvallisuuteen: Aina,kun linjuriauto tulee takana,pudotan nopeuden alle RAJOITUKSEN. Siinähän sitte kiroilette takana!!! Miksei muuten poliisi puutu pussikuskien ylinopeuksiin,aina ylinopeutta ajavat ja liian lähellä? Pussijussit ojennukseen!!!
pussikuskit
14
1730
Vastaukset
- jussi
ei oo helppoo sullakaa!!
- pysäkillä ihmetellään
ja kirotaan että taas se bussi on myöhässä. Tiedätkös millaisella minuuttiaikataululla ne siellä ajelee ja koittaa pitää matkustajat tyytyväisenä.
Itselläni pelkkää hyvää sanottavaa, ainakin kuskeista.
Kait se metsä vastaa niinku sinne huudetaan. Meneppäs itte ajelee pari viikkoo bussii, taitaisit seota, ihmisparka, laitahan itsesi ojennukseen.- kirjoitat
Kyllä on ne hommat suoraan ....seestä! Minuuttien tarkkuudella on tehty aikataulut ja niihin ei pääse kuin ylinopeudella. On muuten kumma että asiaa ei saada korjattua millään, vaikka kyseessä on liikenneturvallisuus. Kai pitää sattua lisää vakavia onnettomuuksia että joku puuttuisi asiaan.
Onko oikein että liikenteessä tehdään töitä urakalla ja väsyneenpänä kuin muissa hommissa, vaikka kyse on kaikkien turvallisuudesta..???? - ajokoira
kirjoitat kirjoitti:
Kyllä on ne hommat suoraan ....seestä! Minuuttien tarkkuudella on tehty aikataulut ja niihin ei pääse kuin ylinopeudella. On muuten kumma että asiaa ei saada korjattua millään, vaikka kyseessä on liikenneturvallisuus. Kai pitää sattua lisää vakavia onnettomuuksia että joku puuttuisi asiaan.
Onko oikein että liikenteessä tehdään töitä urakalla ja väsyneenpänä kuin muissa hommissa, vaikka kyse on kaikkien turvallisuudesta..????Kyllä nuo aikataulut korjaantuu ihan asiallisiksi, kun ei ajeta ylinopeutta. Huomatkaa arvon kolleegat, että meillä on tuntipalkka. Joten miksi suotta kiirehtiä ja stressiä ottamaan, kun ei ole pakko.
Jos taas asiakkaat rupeaa valittamaan, niin osoittakaa heille ystävällisesti YTV.n asiakaspalvelun yhteystiedot, ja vapauttakaa itsenne selittelyiltä.
Me teemme teoillamme tuon liikenneturvallisuuden, ja ensimmäinen teko on kun lopetetaan ylinopeuden ajaminen. - Hanna Karttunen ins.
ajokoira kirjoitti:
Kyllä nuo aikataulut korjaantuu ihan asiallisiksi, kun ei ajeta ylinopeutta. Huomatkaa arvon kolleegat, että meillä on tuntipalkka. Joten miksi suotta kiirehtiä ja stressiä ottamaan, kun ei ole pakko.
Jos taas asiakkaat rupeaa valittamaan, niin osoittakaa heille ystävällisesti YTV.n asiakaspalvelun yhteystiedot, ja vapauttakaa itsenne selittelyiltä.
Me teemme teoillamme tuon liikenneturvallisuuden, ja ensimmäinen teko on kun lopetetaan ylinopeuden ajaminen.Aivan oikein , älä lähde kiireeseen mukaan.
Tietenkin se on helppoa sanoa, voit leimautua laiskaksi tai lintsariksi jos toteutat politiikkaasi yksin. Tässähän se onkin se suurin viisaus ,ollakko massasielu vai ajatteleva ihminen.
- dösäsuhari
Kun lukee tekstiäsi, tulee mieleen että kenties sinunkin kannattaisi ryhtyä bussikuskiksi? Saisit sitten vuorostasi lähteä pysäkiltä henkilöautojen eteen ja kaiken lisäksi TÄYSIN LAILLISESTI!
Kovin paska säkä, että lainsäätäjä on antanut linja-autolle oikeuden lähteä pysäkiltä ETUAJO-OIKEUTETUSTI tietyillä nopeusrajoitusalueilla. Voisit koettaa valittaa tuosta lakipykälästä vaikkapa johonkin EU:n ihmisoikeustuomioistuimeen, onhan se vähintään sortoa tai riistoa sinua kohtaan. Jouduthan sentään antamaan bussille esteettömän pääsyn pysäkiltä...
Itselläni on seuraavanlainen toimintamalli pysäkiltä lähtiessäni:
1: vilkaisu VASEMPAAN peiliin ja vilkku päälle
2: ovet kiinni
3: toinen vilkaisu VASEMPAAN peiliin ja liikkeellelähtö
Vielä en ole onnistunut ottamaan kontaktia kanssa-autoilijaan tuolla tavalla, vilkku ehtii käytännössä vilahtaa noin 3-5 kertaa vasemmalle ennen kuin painan kaasua. Mikäli ensimmäisellä peiliin vilkaisulla näen toisen raskaan ajoneuvon peilissä, jätän vilkun tuossa kohtaa kytkemättä jottei toiselle työtään liikenteessä tekevälle aiheudu tarpeettomia sydämentykytyksiä.
Se nyt vaan on valitettavasti niin, arvon mikroautoilijat, että SITÄ PYSÄKILTÄ LÄHTEVÄÄ BUSSIA ON VÄISTETTÄVÄ! Mielenkiinnolla odotan sitä päivää, että ko. liikennesääntö kumotaan. Ja mielenkiinnolla odotan samalla myös sen seurauksia. Saattaisi bussien matkanopeudet pompsahtaa kokonaan uusiin sfääreihin...- viime
talvena pompsahti. 113km/h 80:n rajoituksella.pompsahtipa sitten kyllä kuskikin,ja yli kakskymmentä viatontakin.
- Dalia
monikaan tarkoittaa, etteikö busseilla saisi olla ko. tilanteissa etuajo-oikeutta vaan lähinnähän kyseessä lienee se, että kaikki bussikuskit eivät käyttäydy liikenteessä kuten sinä.
itsekin olen joutunut tekemään kaksikin kertaa tiukat jarrutukset kun bussi on kaartanut eteeni ja vilkku on pistetty päälle vasta kaasun painamisen jälkeen.
Mutta se vielä sanottakoon, että onneksi suurin osa ( ainakin täällä päin) teistä kuskeista pistää ensin vilkun päälle... - nice-k.uski
Dalia kirjoitti:
monikaan tarkoittaa, etteikö busseilla saisi olla ko. tilanteissa etuajo-oikeutta vaan lähinnähän kyseessä lienee se, että kaikki bussikuskit eivät käyttäydy liikenteessä kuten sinä.
itsekin olen joutunut tekemään kaksikin kertaa tiukat jarrutukset kun bussi on kaartanut eteeni ja vilkku on pistetty päälle vasta kaasun painamisen jälkeen.
Mutta se vielä sanottakoon, että onneksi suurin osa ( ainakin täällä päin) teistä kuskeista pistää ensin vilkun päälle...kuuluu mielestäni varautua siihen, että pysäkillä oleva bussi ei siinä kovin kauan seiso, vaan lähtee jatkamaan matkaa saatuaan matkustajat kyytiin ja poistujat kyydistä. Itse ainakin hiljennän vauhtia lähestyessäni pysäkillä seisovaa bussia. Eipähän tule mitään paniikkijarrutuksia, jos se bussi sieltä eteen lähtee. Olen kyllä huomannut, että joillakin on tapana kiihdyttää vauhtia ja väistää vastaantulevien kaistalle, vaikka huomaavat bussin vilkuttavan ja olevan lähdössä pysäkiltä. Eteen on vaan päästävä hinnalla millä hyvänsä.
- seisoo pitkään
nice-k.uski kirjoitti:
kuuluu mielestäni varautua siihen, että pysäkillä oleva bussi ei siinä kovin kauan seiso, vaan lähtee jatkamaan matkaa saatuaan matkustajat kyytiin ja poistujat kyydistä. Itse ainakin hiljennän vauhtia lähestyessäni pysäkillä seisovaa bussia. Eipähän tule mitään paniikkijarrutuksia, jos se bussi sieltä eteen lähtee. Olen kyllä huomannut, että joillakin on tapana kiihdyttää vauhtia ja väistää vastaantulevien kaistalle, vaikka huomaavat bussin vilkuttavan ja olevan lähdössä pysäkiltä. Eteen on vaan päästävä hinnalla millä hyvänsä.
Minä ainakin aina jatkossa pysähdyn ennen bysäkkiä jos takanani on bussi , ja odotan niin kauan kun bussi lähtee liikkeelle , ilman vilkku tai vilkun kaa.
- nice-k.uski
seisoo pitkään kirjoitti:
Minä ainakin aina jatkossa pysähdyn ennen bysäkkiä jos takanani on bussi , ja odotan niin kauan kun bussi lähtee liikkeelle , ilman vilkku tai vilkun kaa.
tuokin nyt sitte tarkotti??? Höhlä!
- dösäsuhari
nice-k.uski kirjoitti:
tuokin nyt sitte tarkotti??? Höhlä!
...mielenosoituksellista kiusantekoa, ei mitään sen kummempaa tai uudempaa... Ruvetaan normaalin liikkumisen sijasta pitämään vielä "teatteria", jotta kaikki varmasti huomaa miten "minua nyt on kohdeltu väärin, bussit on isoja pahoja ja pelottavia" tai jotain sinne päin.
Mitä tulee noihin vastaantulijoista ja pysäkiltä lähtevästä bussista huolimatta ohikiilaajiin... Ne useimmiten sitten ohi ylinopeudella kiihdytettyään (ja vastaantulijoita säikyteltyään) jää siihen bussin eteen ajamaan 10-15 km/h alle rajoituksen. Tapa tehdä kiusaa se on tämäkin, itse oikein vesi kielellä odottelen, milloin napsahtaa ohi kiihdyttävä suoraan vastaantulevan kuorma-auton keulaan ;) En paljon tuntisi sääliä siinä kohdassa. - Aapeli
Oikein, tieliikennelaki 1 luku 22 pykälä antaa mahdollisuuden lähteä pysäkiltä nopeurajoitusalueella 60 ja alle, kenenkään päälle ei kuitenkaan saa ajaa. Meitä täällä Suomen maassa on moneksi kuten kaikissa ammateissa poliiseja ja palomiehiä myöten.
- jos sitä
siis onko PUSSIkuski sellainen joka kuljettaa mukanaan pussia? Siinä tapauksessa mäkin olen, tai oikeastaan mulla on pikemmin kassi, muovari eli muovikassi. Olen siis kassikuski. :D
Ps. Aloittaja hei, miks vittuilet heille joille me muut nostamme hattua että jaksavat kuskata meitä paikasta toiseen joka päivä? Suurin osa bussikuskeista (jota luultavammin tarkoitit vaikka väärin kirjoitit) saa kiitokseni. Tänäänkin niin reipas nuori mies tervehti jokaista bussiin tulijaa. Niin sitä pitää. :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 674421
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h684271Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1112947Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv662835Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p212119Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.552002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151689- 321513
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1111373- 1821286