halvimmat samsonitet?

mistä?

Kannattaako ostaa netin kautta vai jostain liikkeestä? Kyseessä Treen seutu.

21

21320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostanut

      Ostin tänä vuonna Samsoniten laukun. Katsoin Samsoniten sivuilta jälleenmyyjät Tampereella ja kiersin katsomassa kaikki jotka löysin. Hakemissani malleissa halvin oli Matka- ja Nahkatavaraliikkeessä (Tuomiokirkonkatu, McDonaldsin "takana"), jonka olemassa oloa en ole ennen edes huomannut. En tosin muista oliko silloin joitakin alennuksia.

      Valikoima vaikutti ihan ookoolta ja pikkuliikkeessä sai myös palvelua. Suosittelen.

      • ostanut

        Ai niin, netin hintoja en vertaillut, sillä itselläni posti on hankalan matkan päässä ja laukun saamisellakin oli kiire.


      • halvalla
        ostanut kirjoitti:

        Ai niin, netin hintoja en vertaillut, sillä itselläni posti on hankalan matkan päässä ja laukun saamisellakin oli kiire.

        Pikkuliikkeillä on aina kovat katteet.
        Itse olen ostanut monta Delseyn laukkua
        ihan vaan Anttilasta ja melkein puolta
        halvemmalla kuin erikoisliikkeistä.


      • ostanut
        halvalla kirjoitti:

        Pikkuliikkeillä on aina kovat katteet.
        Itse olen ostanut monta Delseyn laukkua
        ihan vaan Anttilasta ja melkein puolta
        halvemmalla kuin erikoisliikkeistä.

        Tutkin millaisen laukun haluan. Paljon matkustavilta ystäviltäni ja omasta kokemuksestani päädyin Samsoniteen / American Touristeriin. Haluamani tyyppisiä malleja ei ollut ollenkaan Anttilassa tms.

        Halvoissa laukuissa marketit saattavat olla halvempia, mutta näissä paremmissa erikoisliike todellakin oli selkeästi halvin. En tiedä mistä johtuu. Sitäpaitsi aikomuksenani ei ole ostaa montaa laukkua, vaan ostaa kerralla laukku joka kestää vähän pidempään ja on käyttöominaisuuksiltaan hyvä.


      • Laukut
        ostanut kirjoitti:

        Tutkin millaisen laukun haluan. Paljon matkustavilta ystäviltäni ja omasta kokemuksestani päädyin Samsoniteen / American Touristeriin. Haluamani tyyppisiä malleja ei ollut ollenkaan Anttilassa tms.

        Halvoissa laukuissa marketit saattavat olla halvempia, mutta näissä paremmissa erikoisliike todellakin oli selkeästi halvin. En tiedä mistä johtuu. Sitäpaitsi aikomuksenani ei ole ostaa montaa laukkua, vaan ostaa kerralla laukku joka kestää vähän pidempään ja on käyttöominaisuuksiltaan hyvä.

        tulevat Belgiasta valmiiksi hinnoiteltuna.Samsonitekauppias liimaa Belgiassa painetun hintatarran laukun esitelappuun ja antaa alennusta asiakkaan pärstäkertoimen mukaan jos antaa.

        Marketlaukkuihin ei saa varaosia ainakaan tavarataloista ja marketeista.Samsonitekauppiaalla saattaa olla mahdollisuus ja halua hankkia niitä ainakin omiin merkkeihin ja mahdollisesti myös vieraisiin merkkeihin.

        Lisäksi monella Samsonitekauppiaalla on sopimus Finnairin ja monen muunkin lentoyhtiön kanssa rikkoutuneiden laukkujen huollosta ja korjaamisesta.


      • ostanut
        Laukut kirjoitti:

        tulevat Belgiasta valmiiksi hinnoiteltuna.Samsonitekauppias liimaa Belgiassa painetun hintatarran laukun esitelappuun ja antaa alennusta asiakkaan pärstäkertoimen mukaan jos antaa.

        Marketlaukkuihin ei saa varaosia ainakaan tavarataloista ja marketeista.Samsonitekauppiaalla saattaa olla mahdollisuus ja halua hankkia niitä ainakin omiin merkkeihin ja mahdollisesti myös vieraisiin merkkeihin.

        Lisäksi monella Samsonitekauppiaalla on sopimus Finnairin ja monen muunkin lentoyhtiön kanssa rikkoutuneiden laukkujen huollosta ja korjaamisesta.

        En voi väittää, etteikö toi pitäisi paikkaansa, mutta mä ainakin löysin ihan saman laukun eri hintalapulla eri paikoista. Ja kyse ei ollut pärstäkertoimesta, koska marssin joka paikassa suoraan laukkuhyllylle, katsoin hintalapun ja lampsin seuraavaan kauppaan.


      • halvalla
        ostanut kirjoitti:

        En voi väittää, etteikö toi pitäisi paikkaansa, mutta mä ainakin löysin ihan saman laukun eri hintalapulla eri paikoista. Ja kyse ei ollut pärstäkertoimesta, koska marssin joka paikassa suoraan laukkuhyllylle, katsoin hintalapun ja lampsin seuraavaan kauppaan.

        Itse apidän Delseyn laukkuja parempina kuin Samsonitea.
        Ja samat laúkut oli erikosiliikkeessa melkein
        2x Anttilan hinnan. Udeita lukkuta tarvitsin
        koska matkustajiakin oli udeita. Ja monta
        sataa euroa säästyi.

        Erikoiliikkeessa kätteet täytyy olla monin-
        kertaiset koska asiakkaita on vähän ja Anttilassa
        tavara vain seisoo hyllyssä eikä kukaan päivystä
        siinä vieressä.


      • laukkunen
        halvalla kirjoitti:

        Itse apidän Delseyn laukkuja parempina kuin Samsonitea.
        Ja samat laúkut oli erikosiliikkeessa melkein
        2x Anttilan hinnan. Udeita lukkuta tarvitsin
        koska matkustajiakin oli udeita. Ja monta
        sataa euroa säästyi.

        Erikoiliikkeessa kätteet täytyy olla monin-
        kertaiset koska asiakkaita on vähän ja Anttilassa
        tavara vain seisoo hyllyssä eikä kukaan päivystä
        siinä vieressä.

        Tuskin ne katteet moninkertaiset on, ainakaan suurissa kaupungeissa, siitä pitänee huolen sellainen pikkujuttu kuin kilpailu ;-) Erikoisliikkestä tosin voi löytää saman näköisen mallin, sisällä vain jotain muuta kuin siinä "anttilanmallissa", ja ehkä sitä samaakin löytyy, kysäisee vain myyjältä jos ei itse löydä. Monia ulkonäöltään samoja malleja tehdään jopa neljällä eri sisustalla, toisille esim. välilevy on ehdoton ja toiselle aivan turha. Kannattaa siis myös varmistaa, että katsoo oikean tuotteen hinnan, muutenhan hintavertailu on turhaa. Markettimallia (muu kuin Samsonite/Delsey) ostaessaan kannattaa kysäistä myös varaosien saatavuutta, kaikki marketit eivät varaosia toimita lainkaan.

        On erikoisliikkeitä, jotka ostavat laukkuja isoja eriä ja näin hinta on myös asiakkaalle eri kuin ihan muutamia laukkuja silloin tällöin myyvässä erikoisliikkeessä. Valikoima voi olla erikoisliikkeessä myös paljon suurempi, näin ollen myös niitä hintavampia joukosta löytyy.


    • uuden samsoniten omistaja (...

      Kiitos vihjeestä, kiersin tosin itsekin Anttilan, Stockan ja sokoksen mutta halvin ja paras oli Tuomiokirkonkadun myymälä. Myös palvelu pelasi!! Siispä voin itsekin suositella tästedes :)

      • Samsonite

        Itsekin pidän Delseyn laukkuja Samsonitea
        paremapana. Samsonite on sellainen muovisen,
        kiinalaisen oloine ja Delseyt jämäkämpi.
        Myös varaosia saa Delseyhin hyvin.
        Itsellä piti 10 vuottaa vanhaan Delsey-laukkuun
        murtautua kun avaimet hukkui. Maahantuojalta sain
        uudet lukot ja vaihto onnistui itseltä parissa
        minuutissa.


    • Luxor mielessä

      Itse löysin netistä hienon Delseyn.
      laukkukauppa.fi
      kantsii kysyä tarjous, hinnoista saa näemmä kivan alennuksen. Tavarataloissa ei voi tinkiä, erikoisliikkeissä voi, ainakin jos kysyy suoraan omistajalta, eikä apulaistytöltä.

      • Itselläni kyllä ihan hyvät matkalaukut löytyy,mutta ihan mielenkiinnosta kyselen,että mitä ne Samsonitet ja Delseyt nyt ovat kenellekin maksaneet?Kun kaikki kertovat saaneensa halvalla,mutta hintoja ei kuitenkaan mainita...


      • varastetaan
        janeli69 kirjoitti:

        Itselläni kyllä ihan hyvät matkalaukut löytyy,mutta ihan mielenkiinnosta kyselen,että mitä ne Samsonitet ja Delseyt nyt ovat kenellekin maksaneet?Kun kaikki kertovat saaneensa halvalla,mutta hintoja ei kuitenkaan mainita...

        Jos haluat ison Samsoniten, niin sata euroa on normaalihinta.
        Kannattaa kytätä tarjouksia ja alennusmyyntejä.

        Itse käytän Delseyä myös siksi, että jos laukku katoaa matkan aikana, niin tunnetut merkit kuten Samsonitet ryöstetään ekana.


      • Tyytyväinen asiakas
        varastetaan kirjoitti:

        Jos haluat ison Samsoniten, niin sata euroa on normaalihinta.
        Kannattaa kytätä tarjouksia ja alennusmyyntejä.

        Itse käytän Delseyä myös siksi, että jos laukku katoaa matkan aikana, niin tunnetut merkit kuten Samsonitet ryöstetään ekana.

        Omien kokemusteni perusteella erikoisliikkeistä ostaminen kannattaa ehdottomasti! Itselläni oli laukku korjattavana muutamia viikkoja sitten ja juuri kyseinen Tuomiokirkonkadun Matka- ja Nahkatavara korjasi laukkuni päivässä! Ystäväni taas kertoi, että oli aikaisemmin korjauttanut laukkunsa Stockmannilla (oli ostanut myös sieltä) ja korjaus oli kestänyt pari viikkoa. Kysyin syytä tähän Tuomiokirkonkadun liikkeestä ja kertoivat, että he korjaavat itse takuukorjaukset, kun taas Stockman lähettää kaikki takuukorjaukset Helsinkiin korjattavaksi.

        Myös laukun hinta oli ostaessani edullisempi kuin muissa liikkeissä ja palvelu muutenkin hyvää! Joten kannattaa suosia erikoisliikkeitä eikä vain kuvitella, että heillä on kiskuri hinnat, varsinkaan, kun tämä ei pidä paikkaansa!


      • manselaan
        Tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Omien kokemusteni perusteella erikoisliikkeistä ostaminen kannattaa ehdottomasti! Itselläni oli laukku korjattavana muutamia viikkoja sitten ja juuri kyseinen Tuomiokirkonkadun Matka- ja Nahkatavara korjasi laukkuni päivässä! Ystäväni taas kertoi, että oli aikaisemmin korjauttanut laukkunsa Stockmannilla (oli ostanut myös sieltä) ja korjaus oli kestänyt pari viikkoa. Kysyin syytä tähän Tuomiokirkonkadun liikkeestä ja kertoivat, että he korjaavat itse takuukorjaukset, kun taas Stockman lähettää kaikki takuukorjaukset Helsinkiin korjattavaksi.

        Myös laukun hinta oli ostaessani edullisempi kuin muissa liikkeissä ja palvelu muutenkin hyvää! Joten kannattaa suosia erikoisliikkeitä eikä vain kuvitella, että heillä on kiskuri hinnat, varsinkaan, kun tämä ei pidä paikkaansa!

        Itse kävin juuri ostamassa tuosta samaisesta Tuomiokirkonkadun Matka- ja nahkatavarasta Samsonite-matkalaukun (kiitos tämän palstan suositusten) ja sain kyllä erinomaista palvelua!! Lisäksi hinta oli kohdillaan, ehdottomasti halvempi kuin Sokoksella tai Stockalla. Kohtahan Sokoksella on ne -15 % asiakasomistajapäivät, mutta kannatti kuitenkin ostaa tuolta pikkuliikkeestä, hinta oli silti halvempi. Suosittelen!!


      • Hintatietoinen
        manselaan kirjoitti:

        Itse kävin juuri ostamassa tuosta samaisesta Tuomiokirkonkadun Matka- ja nahkatavarasta Samsonite-matkalaukun (kiitos tämän palstan suositusten) ja sain kyllä erinomaista palvelua!! Lisäksi hinta oli kohdillaan, ehdottomasti halvempi kuin Sokoksella tai Stockalla. Kohtahan Sokoksella on ne -15 % asiakasomistajapäivät, mutta kannatti kuitenkin ostaa tuolta pikkuliikkeestä, hinta oli silti halvempi. Suosittelen!!

        Palvelu ko. liikkeessä on kyllä kohillaan. Mutta Samsoniten laukuissa näkyy olevan "ikuinen 20 % ale"... Joka ei ole ihan pykälien mukaista.


      • muun alan kauppias
        Hintatietoinen kirjoitti:

        Palvelu ko. liikkeessä on kyllä kohillaan. Mutta Samsoniten laukuissa näkyy olevan "ikuinen 20 % ale"... Joka ei ole ihan pykälien mukaista.

        en tajua hintatietoisen pointtia..kyllä yksityinen kauppias saa antaa alennusta just tasan niin kauan kun haluaa. Ei ole pykälissä kielletty antamasta alennusta..ootko vähän pihalla!? Millä muuten vastaa kilpailuun... Eiasia on alennusmyynnit ja niistä mainostaminen..


    • Jakke Jäyhä

      Alennusta saa antaa niin paljon ja kauan, kuin haluaa, mutta eikös alennusprosentit kuitenkin pidä ilmoittaa sellaisesta hinnasta, jolla tuotetta joskus todellisuudessa on kyseisessä kaupassa myyty?

    • Laukkutila Ihanamäki

      toimitti minulle Samsonite-laukun edulliseen hintaan vaikka laskee toimituskulut mukaan.

    • anttir-

      Kovin tuntuu helposti samsot hajoavan, varsinkin lukot. Löytyisköhän parempaa hintalaatusuhdetta jostain toisesta merkistä?

    • QO STO

      Jos menee Tukholmaan, niin Quality Outletin myymälässä on edukkaasti ollut ainakin kalliimpia malleja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe