niin että voiko herpes tarttua jos ottaa mieheltä suihin kortsun kanssa? jos ei ole aktiiviviheesa aktiivivaiheessa.
ja voiko se tarttua silloin jos ei ole aktiivivaiheessa ja ottaa ilman kortsua suihin?
otin poikaystävältäni suihin kortsun kanssa ,en vielä sillon tienny että mulla herpesangiina eli nielussa herpes. kävin lääkärissä ja hän totesi sairauden herpekseksi. siis huulissa ei ollut herpesrakkuloita tai mtn.vaan nielussa kipeitä haavaumia.
kiitos vastauksista.
herpeksestä!
9
1804
Vastaukset
- Kandi
Herpeksistä 2/3 tarttuu oireettomalta. Eli virusta erittyy toisinaan myös silloin, kun näkyviä rakkuloita tai haavaumia ei ole. Kondomi suojaa tartunnalta, mikäli mitään limakalvokontaktia ei tapahdu.
- sh..
sellaista sairautta kuin herpesangiina, herpes tosin voi olla nielussa mutta herpes on viruksen aiheuttama, angiina bakteerin.
Ja vaikka kondomi onkin ollut käytössä voi tartunta olla mahdollinen, koska kondomi jättää paljaaksi limakalvoalueita.- tietoakiitos!
lääkäri määritti sen herpangiinaksi.
- tietoakiitos!
nyyh... :/ toivottavasti poikaystävälleni ei nyt ole tullut sitä...en kyllä varsinaisesti ottanut häneltä suihin... mut jotain sentapasta kyllä ja kortsun kanssa. kyyisin vielä semmosta asiaa että; mulla on tullu tosi paljon pienen pieniä "näppyjä" sisempien häpyhuulten limakalvoille tai siis sinne "ulkopuolelle" klitoriksen alapuolelle.. mitähän se mahtaa olla? ne eivät ole kipeitä tai mitään,voisiko olla joku allerginen reaktio tai ihottuma? vai mitä?
ps.apua kaipailen.- tietoakiitos!
harrastimme seksiä kortsun kanssa että tuskin on tuota herpestä vai? ja minkälaiset on sukuelin herpeksen oireet?
- ....
tietoakiitos! kirjoitti:
harrastimme seksiä kortsun kanssa että tuskin on tuota herpestä vai? ja minkälaiset on sukuelin herpeksen oireet?
Herpeksen oireita ovat kutina , jonka jälkeen rakkulat jotka ovat TODELLA kipeät. Kaikilla herpes ei aktivoidu heti tai ollenkaan. Se voi olla elimistössä piilevänä!!!Itse sain herpeksen ex-poikaystävältäni joka ei tiennyt omistavansa viruksen.
Voipi olla ettei näppysi ole herpestä, jos eivät ole rakkulamaisia. Voivat myös olla kondyloomaa...
Tosin tuli mieleen, että jos sulla on nielussa herpes niin voihan olla mahdollista, että jos partnerisi on antanut sulle suojaamatonta suuseksiä ja sitten suudellut ja näpyt ovatkin herpestä....se nimittäin tarttuu Helposti!!!
Toivottavasti ei ole kyseessä herpes. :-) - tietoakiitos
.... kirjoitti:
Herpeksen oireita ovat kutina , jonka jälkeen rakkulat jotka ovat TODELLA kipeät. Kaikilla herpes ei aktivoidu heti tai ollenkaan. Se voi olla elimistössä piilevänä!!!Itse sain herpeksen ex-poikaystävältäni joka ei tiennyt omistavansa viruksen.
Voipi olla ettei näppysi ole herpestä, jos eivät ole rakkulamaisia. Voivat myös olla kondyloomaa...
Tosin tuli mieleen, että jos sulla on nielussa herpes niin voihan olla mahdollista, että jos partnerisi on antanut sulle suojaamatonta suuseksiä ja sitten suudellut ja näpyt ovatkin herpestä....se nimittäin tarttuu Helposti!!!
Toivottavasti ei ole kyseessä herpes. :-)no mulla ei oo pahemmin kutissut eikä ole kipeitä rakkuloitakaan... jos nämä sitten ovat vaan ihan tavallista ns.häpyhuulten ihoa/limakalvoa...? kuinka isoja ne rakkulta sitten yleensä ovat?huomaako ne helposti? olemme toistemme ensimmäisiä joten muut sukupuolitaudit voinee sulkea pois? ja herpeksen oireethan ovat melko selvät?
- tietoakiitos
että miten helposti herpes tarttuu puolin ja toisin? onko ns.semmosta vaihetta että se ei tartu, vaiko tarttuuko koko ajan? voinko enää antaa jätkäni nuolla minua pelkäämättä että saan sukuelinherpeksen ja voinko ottaa jätkältäni suihin ilman kondomia?ja jos otan kondomin kanssa onko mahdollista että hän saa sen silti?
kiitoksia asiallisista vastauksista.- ....
Niin siis kyllä varmaan tuntisit, jos kyseessä olisi herpes. Aika äkäinen se tartunta on.Rakkulat ovat näkyviä, aluksi punaisia jonka jälkeen vesirakkuloita....yksilöllistä minkä kokoisia....mulla aina pikkusia...yks tai pari.
Tosin mulla oli kauan aikaa pari ihan pientä näppyä, jotka kutisi vähän, joiden paikalle sitten myöhemmin puhkesivat herpes-rakkulat. Lääkärin mukaan niillä ei ollut tekemistä toistensa kanssa....
Mutta tottahan on, että limakalvolla on semmosia rauhasia, että voivathan ne olla semmosia vaan. Sinuna menisin nyt heti gynelle näyttään tai sitten jos oot pääkaupunkiseudulta, niin sukupuolitautien klinikalle....siellä selviää. ei kannata ite miettiä....ongelma vaan kasvaa...
Niin ja kyllä se tarttuu puolin ja toisin...suu-alapää---alapää-suu...pitää olla suojattu.
KOndomi ei suojaa jos limakalvot kosketuksissa muuten.
Kuitenkin aktiivivaiheessa tarttuu parhaiten. Mutta niinkuin olen itsekin kokenut, niin tarttuu myös tietämättä että omistaa kyseisen taudin!!!!
(Gynelle ihan senkin takia, että itse en luota terveysaseman lääkäreihin!):-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.3512823SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis652276Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj781949Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis661592- 1401532
- 691149
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021019Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön264955Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li8932- 39810